Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 22:53

Pauk, gefeliciteerd!!! Go jij! Go jij! De merries zijn dus toch nog niet op.

Trutje, even ervan uitgaande dat je merrie niet homozygoot voor schimmel is heb je
25 % kans op perlino
25 % kans op perlino geboren, later schimmel
12,5 % kans op valk
12,5 % kans op valk geboren, later schimmel
12,5% kans op bruin
12,5 % kans op bruin geboren, later schimmel
Is je merrie homozygoot voor schimmel zal het altijd een schimmel worden, en heb je als kans van basiskleur:
50 % perlino
25 % valk
25 % bruin

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 22:58

MM en Meavy succes met waken.
Amandake, ik hoop dat er bij jou vannacht ook eindleijk iets komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 23:01

[naam] staat te kegelen!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 23:03

Frenia: Zo naar je buitentopic kijken. Meteen in de veulenhengstigheid dekken, tegen de tijd dat ze dan allebei weer thuis zijn is Emaris ook al een stuk meer ‘mans’, dat spelen zal toch wel goedkomen?

Amandake: Iris op naar dag 350, kom op iris, ’t is toch veel te warm om met zo’n dikke buik rond te lopen.. Knipoog

Ambie: dikke witte druppels zijn goed Ja Haha!

DMHorses: Soleda nog maar 1,5 week, dat schiet ook goed op!

Muzefee: Bij jou komen ze mooi in tweetallen, fijn om samen te spelen Lachen

MM: Zo, dan zit iedereen maar te wachten tot de spenen eindelijk uit elkaar gaan… die uier ziet er toch al heel serieus uit!
En daar is al een heuse melk-spuit-foto.. dat gaat rap zo!

Magic: Aah daar is hij dan! Gefeliciteerd!! Apart getekend idd, ik vind dat altijd geweldig, zo’n blesje dat halverwege begint (paar veulens hier achter hebben het ook gehad, is een halve bles/snebjes-familie Lachen )

Pauk: Daar is ze dan! Mooie naam voor een knappe dochter! Ga zo naar je topic kijken.

Amandake: Zo, die buik van amanda!

Meavey: Kegels, kijk, dat klinkt goed!

Roelensteijn: 50 pagina’s bijgelezen?? Wow! Lachen 353 dagen al, dus je wacht al even, nou kom gezellig hier verder wachten zou ik zeggen OK dan!

Bacannie: een na laatste foto: wat een BUIK en wat ziet ze er super uit!

Areke: Prachtig buikje!

Xjox: Voor jou nog zo’n 3 weken wachten dus, heb je ook foto’s van je merrie?

Djesseka: Daar hangt wel wat aan Ja

Dees_daan: Oh spannend!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 23:04

Joehoe ben ik weer een keer... had vorige keer een heel verhaal geschreven en iedereen persoonlijk bedankt, valt Bokt uit (bij mij dan) daarna heb ik alleen maar last gehad en ik baal dus als een stekker Boos! Verder ben ik lekker ziek, heb aan beide kanten een stevige oorontsteking en ik zit weer aan de anti-biotica, dit is de 3 kuur al in 4 maanden tijd...

Maar ja ontopic Lachen Nu maar even zo, want ik loop gigantisch achter: Iedereen met veulens GEFELICITEERD!!!!! Echt super, vooral van Frenia en MM (nog van Darlah dus, nu afwachten op Shak!!) Ben natuurlijk bevooroordeeld voor wat betreft de tinkers Bloos Pauk net geboren, wat een lieffie zeg en wat een prachtige naam!!

@KMD ik wilde nog even zeggen dat die foto van Binti zo mooi is! Je kan echt supermooie foto's maken, je zal er dan ook al heel wat van Binti hebben Haha!

@Dreeke grrr is het er nou nog niet!! Had toch wel verwacht dta het er nu zou zijn, kom op he!!! Lekkere temp vannacht dus dat wordt waken Knipoog

@Keresa Jammer dat Marina niet drachtig is... De rest wel, hoop dat Lynn nu geen tweeling krijgt (was Lynn toch?) Hoe gaat het met Lucky Lady Lachen De buikjes zien er goed uit hoor!

@Meavey ohhhh ik ga hard voor je duimen hoor! Zal nu toch wel komen!!

nou voor de rest ben ik een beetje kwijt hoor, neem me niet kwalijk... Bloos

Mijn update... Nou niet veel eigenlijk. Noa sukkelt lekker door, uier loopt aardig vol maar haar buik is nog erg bescheiden. Wel bewijs gehad dat veulen nog lekker druk is in de buik. Ik heb Noa vandaag gewassen en dat vond veulenlief niet erg leuk... buik vloog alle kanten op en Noa raakte behoorlijk geïrriteerd ervan Tong uitsteken Dierenbeul ben ik he Knipoog Nu ziet ze er tenminste weer een beetje toonbaar uit, nou ja in ieder geval voor 1 dag. Mevrouw rolt nog steeds, dus morgen zal ze er wel weer niet meer uit zien.

Nou foto's van gisteren en vandaag:

Afbeelding
uiers van vandaag
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RQ6DOTOB

http://www.mijnalbum.nl/Foto=H8NMPN7S
Buik naar onderen is wel enorm Tong uitsteken Mijn man vroeg zich af of dat ooit nog goed zou komen Tong uitsteken

http://www.mijnalbum.nl/Foto=HV4BX36H
Kling van gisteren, hij was een beetje ingetrokken en hij wilde er ook niet uit (hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel) Normaal "knipoogt" ze naar me als ik onder haar staart kijk, nu niet meer. Hij plopt niet meer en is dus naar binnen geslagen Verward

http://www.mijnalbum.nl/Foto=SW4DDVRB
De kling van vandaag... wat meer rose en wat uitgerekter, ook dat "dingetje" aan de onderkant is wat groter en meer naar buiten (of zie ik spoken)

Afbeelding
Haar buik nu, mooi rond vond ik wel. Wel een beetje hangend.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=W83QUQSL
En als je dan de zijkant ziet, vraag je jezelf toch wel af of er wel een veulen inzit Knipoog

Afbeelding
Laatste foto, deze heeft mijn dochter van 7 gemaakt. gaaf he *LOL* Ze is nog steeds bezig met haar favoriete bezigheid: Eten *LOL* Wel wilde ze vandaag naar binnen en niet buiten blijven, normaal moet ik haar van de wei afslepen en nu wilde als mijn kids door het hekje gingen, er het liefste overheen geloof ik Haha!

Nou ik wacht met spanning af op de beeb van Shak, zet hem op he Elke!! En uiteraard voor de rest die gaat waken, heel veel succes!!!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 23:06

Gefeleciteerd Pauk!

En das een grave foto Mazzelmeid, van die spuitende straal melk *LOL*

Roelensteijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 23:17

Oké Laat het NON STOP WAKEN maar beginnen, het is vast een dag te vroeg maar ik zag tot echt een heel klein ieniminie harsje. De afgelopen weken heb ik elke twee of drie uur de wekker af laten gaan om naar de bewakingscamera te kijken (al werd ikdaartussen ook vaak wakker om nog een keertje extra te kijken ,toch een soort moedergevoelens Haha! ) Nu gaan we om de beurt een aantal uur voor de tv in de kamer zitten zodat we absoluut niets kunnen missen. Caspar moet vannacht dubbele beurt waken want hij neemt morgen vrij en ik heb morgen gewoon weer dertig kleuters die op mij wachten Knipoog .
Maandagnacht ben ik dan dubbel de pineut want ik werk op dinsdag niet, mooi geregeld toch.
Om de tijd te doden heb ik allemaal activiteiten bedacht om wakker te blijven, muziek maken , rapporten schrijven voor school, een breiwerkje en ik heb nog een hele stapel savvy dvd van pat parelli hoe hij zijn veulen Smart seven inprent, erg interessant.
Nou Spicy laat er maar een lief gezond veulen komen ik ben er helemaal klaar voor.

Bij mijn waakbeurt ga ik wel eventjes bokt weer op.

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 23:20

allen met een veulen gefeliciteerd, k ga zo bijlezen, dan zie ik wie Lachen
mina heeft t gelapt, 2 mooie reuze bokjes, eindelijk......
Myrthe maakt serieuze vooruitgang maar kegelt (gelukkig) nog niet, mysterious girl begint er terug beter uit te zien en der uier groeit ook

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 23:23

GEFELICITEERD pauk! Go jij! Go jij!

@ Nicole288: Ja dat weet ik Haha! Maar volgens mij houd vicky me een beetje voor de gek!
Want vanavond hing er weer niks en deed ze alsof ze helemaal niks in haar buikje zat Gestoord!
Dus ik denk dat het nog wel een weekje duurt ofzo!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 23:24

Bianca: Beterschap Ach gut En je dochter kan al goed foto's maken OK dan!

Roelensteijn: Succes met waken!

Silketje: Mina eindelijk bevallen! wat zal ze blij zijn dat er wat spanning van die uier af gaat..

ambie: Het is en blijft een merrie natuurlijk Haha!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 23:26

Oh en nog even als aavulling op mijn vorige bericht. De naam van Lady's dochter is ''Baloet'' Dit betekend Kastanje in het Perzisch, naar haar kleur.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 23:33

pauk eindelijk!
jeeh kon ook niet lang meer duren he..
nou iedereen die gaat waken succes!
ik heb denk nog geen reden om te gaan waken..
uier is nog niet helemaal vol en voor de rest staat ze er nog lekker relaxt bij..
ze is rond de 27e uitgerekent..
dus we wachten rustig af!

welterusten Knipoog

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 23:35

@ Nicole288: tsjaa Schijnheilig

Poeh! Ik heb eindelijk een mooie naam gevonden!
Wat vinden jullie van zenja? Voor en welshje? (of mag ik het nog niet zeggen Nagelbijten / Gniffelen )

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 23:39

ambie: Leuk Ja

Voor alle wakers: succes!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 23:46

@stef &neonlight, bedankt voor de uitleg. Ik werd er echt niet meer wijs uit Bloos Ik blijf maar gewoon hopen op een gezond veulen Haha!
@pauk, gefeliciteerd met je mooie merrie.

Heel veel sterkte voor iedereen die gaat waken, dat er maar mooie veulentjes geboren mogen worden.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 23:49

Waakze Mariëlle!

magic84331

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 00:12

Dank u wel voor alle lieve reacties over mijn hengstveulen en over zijn speciale bles ! Ik wil er wel bij zeggen dat mijn merrie bijna 1 week gekegeld heeft, (van zondag tot zaterdag), niet dat ik de moed van sommigen die de hele nacht waken voor hun camera wil afnemen hoor ...
Maar eens de melk eruit spoot het veulen binnen de 24u geboren was.
Toy toy voor alle toekomstig geboren veulentjes !!!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 02:12

En ja uiteraard plakte June er nog een dag aan vast maar na 356 dagen om 00.45 is ZE geboren!!!
JAAAAA EEEN MERRIIIEEEE!!!!! Haha!
En wat krijg je als je een champagne creme zilver met een grullo pinto kruist?
Een zwarte! Clown Misschien nog smokey black maar verder heeft ze geen kleurtjes of vlekjes geërft. Tong uitsteken
Afbeelding
Afbeelding

Nageboorte is eraf alleen de melktank moet nog worden gevonden, truste mensjes! Knipoog

Roelensteijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 02:29

Gefeliciteerd meavy, mooi veulen, kan het trouwens toch geen grullo zijn als het opdroogt?

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 02:37

Gefeliciteerd Meavey!!!!!!!!! Jammer dat ze zo'n simpel kleurtje heeft, maar tis al heel fijn dat ze gezond id Ja. (En merrie hihi )

Hoeveel kans had je op zwart ?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 02:50

magic84331 schreef:
Ik wil er wel bij zeggen dat mijn merrie bijna 1 week gekegeld heeft, (van zondag tot zaterdag), niet dat ik de moed van sommigen die de hele nacht waken voor hun camera wil afnemen hoor ...
Maar eens de melk eruit spoot het veulen binnen de 24u geboren was.
Toy toy voor alle toekomstig geboren veulentjes !!!

Ja maak me blij *zucht* Knipoog Hallo allemaal overigens Doei! . Ik volg jullie topic al een paar dagen omdat ik ook fijn achter de camera zit te waken. Maare hier wil het echt niet lukken. Al zeker een week mega dikke uiers en de banden zijn ook al weken slap maar dat veulen komt niet. Kegelen doen we ook al een paar dagen, dus Magic je maakt me blij Haha! Knipoog Ze heeft zelfs al weeen gehad, maar drukt ze lekker weer terug van waar ze weg kwamen Verdrietig maw ik krijg de hik van dez merrie Clown Tis net als de andere, waarvoor ik over een maand mag gaan waken, een stiekumert Boos! Feline, de andere heeft me al 2 jaar te pakken met veulenen. Elke keer weer trap ik erin en blijf dagen, wat weken wakker en dan net op het moment dat je het opgeeft, omdat je denkt dit word em vannacht weer niet (en echt je ligt nog maar net in je bed) mikt die dr veulen eruit. En kom je dus smorgens in de stal en staat daar alweer een droog veulen achter de rokken van dr moeder te loeren Haha!
Maar goed ik wil niet klagen, de dames kunnen het allebei zonder hulp, dus eigenlijk kan ik ook lekker in mijn bedje liggen. Maar ja ik wil het zo graag zien gebeuren en erbij zijn he Cool Dus we houden stug vol.

Erg leuke foto's gezien van de al geboren veulens, allemaal njammie en uberkjoet.
De anderen die net als ik nog zitten te waken veel sterkte en ik hoop dat het bij allemaal goed gaat en er mooie veulentjes uit mogen komen.
Doei! Rina.

Roelensteijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 03:46

En spicy is nog steeds lekker aan het slapen en ik maar waken. Ik heb mijn lesvoorbereidingen voor morgen al klaar. Nu alleen morgen maar wakker blijven....

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 06:51

Jaaaa Maevey Gefeliciteerd Ook een meisje!

Hoe zit het met de rest?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 07:05

Ff een beebvraagje..

Met deze temperaturen kan ik de beeb toch niet de hele dag op stal gooien? Kan ik ze al in de kudde zetten of zal ze toch op stal moeten? Kan ik dan het beste doen met hooi buiten gooien zodat ze even "rust" hebben of wat..
En kan ze uberhaupt al een hele dag naar buiten.. ze is tenslotte pas 12 uur oud

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 07:23

Meavey, lang gewacht en uiteindelijk dan toch gekomen, een merrieveulen! Go jij! Go jij! Gefeliciteerd!!! En dat kleurtje......is eigenlijk wel wat je het minst verwacht geloof ik. Hoe is ze nu opgedroogd?

Verder lees ik veel wakers vannacht, ze hebben toch best wel gekletst hier, maar allemaal voor niets gewaakt?

Pauk, je kunt ze gewoon buiten zetten, geen probleem. Devdan is toendertijd in de kudde geboren en liep de volgende dag er ook weer gewoon tussen. Het was toen heel koud 's nachts (rond vriespunt), anders hadden ze 's nachts ook buiten gelopen. Veulen in het wild heeft ook geen stalletje he. Knipoog