[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ennasil92

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 07:05

Geen veulens vannacht??? :?

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 07:15

Het zelfde wat ik dacht ennasil -O-
Had toch wel wat verwacht.

Nieky jaa ondanks dat ze het alarm in heeft kijk ik snachts afentoe wel op de camera
Lizzy haar uier vanmorgen
Afbeelding
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 07:20

-O- Had er ook verwacht eigenlijk.
Hier alleen zombie die moet werken vandaag :roll:mijn man is wel thuis

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 07:56

Bij mij in ieder geval niet -O-

Ze staat zich nog lekker rond te eten
Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:07

Wij gaan op zoek naar een merrieveulen om aan te kopen. Mochten er hier bokkers zijn die hun merrieveulen verkopen uit goede dressuurlijnen geef gerust de bloedlijnen door via pb. :)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:21

Fotsy: :(:)

nobel: tot wanneer ben jij bij je merrie?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:23

jennyk schreef:
Fotsy: :(:)

nobel: tot wanneer ben jij bij je merrie?

Tot volgende week woensdag.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:26

Nobel: Nog een week, laat ze dan maar eens opschieten!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:03

Geen veulens vannacht? ik had er wel een paar verwacht!

Heeft er hier trouwens iemand ervaring met de bio waldboden als stal bedekking met bevalling/veulen?
Het is een heel stuk goedkoper dan de stropellets die ik nu heb en het zou geen stof hebben.

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:39

Luna2006 schreef:

Heeft er hier trouwens iemand ervaring met de bio waldboden als stal bedekking met bevalling/veulen?
Het is een heel stuk goedkoper dan de stropellets die ik nu heb en het zou geen stof hebben.

Daar ben ik ook benieuwd naar, maar misschien is het verhaal van de fabrikant te positief

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:40

Bedankt voor al jullie advies.
Uiteraard heb ik de foto's ook naar de dierenarts gestuurd (maar sinds wat problemen vorige jaar met mijn 2021 veulen ga ik niet meer standaard uit van wat de dierenarts zegt) dus jullie kijk er op en ervaringen zijn dan ook erg welkom.

De dierenarts vond het er niet afwijkend uitzien, hooguit ietsje gezwollen en daarom mocht ik het met Betadine schoonmaken.
Toen ik dat gister avond wilde doen zag het er al weer heel anders uit en stond haar kling/vulva al niet meer zo open en zag ik dus alleen het nette zwarte weefsel aan de buitenkant. Ik heb er dus voor de zekerheid wel een watje met betadine langs gehaald maar voelde me niet geroepen me vingers naar binnen te steken en aan die wond te gaan prutsen. En aangezien het dus de binnenkant van haar kling/vulva is het natuurlijk ook vochtige wondgenezing dat ziet er volgens mij altijd wat geelachtig uit.
Maar ik hou het goed in de gaten mocht het weer open staan en ik kan er iets opsmeren/ schoonmaken doe ik het maar als het dicht zit ga ik er niet aan zitten, dat lijkt me veel te pijnlijk.

Me merrie haar uier was al niet veel maar is ook weer behoorlijk terug gelopen dus ik verwacht hier zaterdag (op 340) zeker geen veulen. Wel zijn de kinderen vanaf zaterdag om de beurt allemaal bij opa en oma zodat ik me niet schuldig hoef te voelen dat ik niets met ze kan ondernemen mocht me merrie op klappen staan....... al ben ik bang dat dat dan dus niet gaat gebeuren.
Mijn gevoel zegt dat mijn merrie vulina's merrie na wil gaan doen..... ik ben er bang voor! :')

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:52

moner schreef:
Luna2006 schreef:

Daar ben ik ook benieuwd naar, maar misschien is het verhaal van de fabrikant te positief

Ik heb toen aanvullende vragen gesteld over de zuinigheid die zij beweren etc. maar daar nooit antwoord op gekregen.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:54

Wedstrijd welke merrie houd het het langste vol dit jaar,
Voorlopig gaat Vulina aan de leiding.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:54

Pomski River en Djazz beginnen nu ook pas wat te spelen met mekaar. Maar ik merk dat merrie veulens sowieso iets minder spelen als hengst veulens.

Anouk_h Dat is echt verschillend per merrie. Jessie heeft een week gekegeld/geharst/lage ph gehad. En nina ging van ph 6.5 zonder te kegelen naar bevallen de volgende morgen. Is geen pijl op te trekken. Hoe doet ze het inmiddels?

Fotsy was ook mijn eigen fout hoor dat ik nu blauwe plekken heb. Ik wou jessie in de vlucht aan dr halster grijpen. En jessie is niet de merrie eigenlijk om dat bij te doen, beetje kopschuw:+ dus ze draaide weg net toen ik dr wou pakken en toen verloor ik balans en denderde ze over mij ( ze kon mij ook niet meer ontwijken). Erna kwam ze ook heel onder de indruk even kijken bij mij en moest ik dr ff knuffelen om gerust te stellen. Tis wel een lieverd gelukkig :+:

Jeetje ik had verwacht dat jou merrie al bevallen was ondertussen 8)7 kun je overdag wel een dutje doen om wat te recupereren?

Xritt Fijn dat alles inorde is, toch een extra geruststelling

Am_horse hoe is Liezella vandaag? Haar uier lijkt wel goed strak te staan op de foto.

Simondesteny Dat is idd een mooie uier voor 317 dagen :j

Imani_abby jeetje je merrie houd je bezig. Tijd geleden had ze een vollere uier toch?

Plop1997 woepsie toch een hengst :+ wel jammer voor de eigenaar idd.

Charmfaith lizzy de uier ziet er idd wat voller uit. Het is net een skippybal op pootjes op die foto :=

DDDara Fijn dat het er beter uitzag iniedergeval. Hopelijk doet ze de merrie van vulina niet na :+

Ben wel benieuwd naar die andere bodembedekking idd. Hoeveel zijn jullie kwijt aan bv vlas/stropellets/koolzaadstro of andere bodem bedekking. Ben benieuwd of er nog betere alternatieve zijn voor koolzaadstro. Op het moment betalen we 5 euro per pak rechtstreeks van de band af. Doen ze alleen op zaterdag ochtend aan de fabriek zelf in budel.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:55

Geweldig idd Vulina staat aan de leiding.
Nu d emijne was gisteren uitgerekend dus zoveel dagen is ze nog niet en ik hoop toch niet dat ze zoveel dagen nog loopt met lekkende tieten

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:08

nieky1993 schreef:
Pomski River en Djazz beginnen nu ook pas wat te spelen met mekaar. Maar ik merk dat merrie veulens sowieso iets minder spelen als hengst veulens.

Anouk_h Dat is echt verschillend per merrie. Jessie heeft een week gekegeld/geharst/lage ph gehad. En nina ging van ph 6.5 zonder te kegelen naar bevallen de volgende morgen. Is geen pijl op te trekken. Hoe doet ze het inmiddels?

Fotsy was ook mijn eigen fout hoor dat ik nu blauwe plekken heb. Ik wou jessie in de vlucht aan dr halster grijpen. En jessie is niet de merrie eigenlijk om dat bij te doen, beetje kopschuw:+ dus ze draaide weg net toen ik dr wou pakken en toen verloor ik balans en denderde ze over mij ( ze kon mij ook niet meer ontwijken). Erna kwam ze ook heel onder de indruk even kijken bij mij en moest ik dr ff knuffelen om gerust te stellen. Tis wel een lieverd gelukkig :+:

Jeetje ik had verwacht dat jou merrie al bevallen was ondertussen 8)7 kun je overdag wel een dutje doen om wat te recupereren?

Xritt Fijn dat alles inorde is, toch een extra geruststelling

Am_horse hoe is Liezella vandaag? Haar uier lijkt wel goed strak te staan op de foto.

Simondesteny Dat is idd een mooie uier voor 317 dagen :j

Imani_abby jeetje je merrie houd je bezig. Tijd geleden had ze een vollere uier toch?

Plop1997 woepsie toch een hengst :+ wel jammer voor de eigenaar idd.

Charmfaith lizzy de uier ziet er idd wat voller uit. Het is net een skippybal op pootjes op die foto :=

DDDara Fijn dat het er beter uitzag iniedergeval. Hopelijk doet ze de merrie van vulina niet na :+

Ben wel benieuwd naar die andere bodembedekking idd. Hoeveel zijn jullie kwijt aan bv vlas/stropellets/koolzaadstro of andere bodem bedekking. Ben benieuwd of er nog betere alternatieve zijn voor koolzaadstro. Op het moment betalen we 5 euro per pak rechtstreeks van de band af. Doen ze alleen op zaterdag ochtend aan de fabriek zelf in budel.

Oh dan woon je wel heel dicht bij mij denk ik! Wij zitten op een kwartiertje van budel af!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:15

Jip we zitten dichtbij, in oudsbergen :D mijn veearts "kent" zelfs jouw veearts die een heel aantal jaar geleden de keizersnede heeft gedaan bij jouw merrie haha. Vorig jaar hadden we het over keizersnedes nl en toen zei onze veearts het verhaal van jou merrie wat een collega gedaan had. Herkende het direct :D

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:18

Luna2006 schreef:

ik heb net gekeken op de site en vind het er niet mooi uitzien. Je moet een hoogte van 20cm hebben! Hoeveel zakken zijn dat wel niet in een stal van 4x4.
Ik heb nu ook strokorrels, die bevallen mij heel goed. Ook bij de bevalling blijft het netjes

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:31

Nieky1993 ja vorige week was haar uier mooi vol en is toen in 1 dag volledig teruggelopen. Nu vult hij stilletjes aan en loopt niet meer terug nadat ze op de weide heeft gestaan. Dus hoop dat het deze keer voor echt is :+

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:11

jennyk schreef:
Luna2006 schreef:

ik heb net gekeken op de site en vind het er niet mooi uitzien. Je moet een hoogte van 20cm hebben! Hoeveel zakken zijn dat wel niet in een stal van 4x4.
Ik heb nu ook strokorrels, die bevallen mij heel goed. Ook bij de bevalling blijft het netjes

Noor Tanger heeft ook de bio waldbodem. Anders even op haar fb kijken.
Ik heb zelf ook strokorrels en bevalt mij heel goed. Voor de bevalling en in de eerste week/2 weken gaat er nog een dikke laag stro overheen.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:28

Er zit nu wel verandering in het uier, staat erg strak, en mini witte harsjes.
Ze staat veel met haar staart eraf.
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:34

Spannend Nobel! Ziet er gereed uit :j

Verder heel veel die het spannend maken. Ben benieuwd wanneer ze gaan

Zilver had vandaag hars. Vaak is dat na 3 dagen een veulen. We wachten rustig af...

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen
Stal_HD - Gaya - 312
Cp112 - ? - 317
Us2001 - Gemma - 320
Luna2006 - Sun - 322
Nieky1993 - Yula - 322
Cp112 - Jolene - 323
Cp112 - Bertje - 324
Orange - Annabel - 325
Tammiebels - Deja Vu - 325
Corinadrenth - Oya - 325
xLeoniee - Abby - 325
Charmfaith - Lizzy - 326
Ciara_Lady - Nylke E.M - 326
Shadow33 - Her Highness - 326
Nieky1993 - Lexie - 326
Kiki1976 - Bo - 326
Kathleen_vW - Efeera - 330
Nieky1993 - Mirthe - 331
Charmfaith - Bailey - 332
Nieky1993 - Tina - 332
Nieky1993 - Blue - 334
AM_horses - Liezella - 335
Dddara - Don Dara - 336
Nicky1963 - Fyanda BM - 336
Fotsy - Chica - 340
Luna2006 - Muis - 342
Mer1980 - Solo - 344
Lady124 - Lady - 346
Nobel01 - Unique - 347
_Inge - Libby - 353
Marjoleine89 - Zsa Zsa - 362

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:38

@Kabayo pony op 317 is Fleurtje :D

Lady124

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:44

Lady haar uier is veel voller geworden en snel weer nieuwe hars eraan. Tepels staan veder naar beneden. Ph beide 5.5.

Afbeelding

Afbeelding

Greeneyez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 20:17

Spannend Nobel! Ik ben zo benieuwd naar jouw veulen :o

Mijn merrie lijkt nog geen haast te maken, ph was weer wat gestegen -O-