Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Luna2006 schreef:Geen veulens vannacht? ik had er wel een paar verwacht!
Heeft er hier trouwens iemand ervaring met de bio waldboden als stal bedekking met bevalling/veulen?
Het is een heel stuk goedkoper dan de stropellets die ik nu heb en het zou geen stof hebben.
moner schreef:Luna2006 schreef:Geen veulens vannacht? ik had er wel een paar verwacht!
Heeft er hier trouwens iemand ervaring met de bio waldboden als stal bedekking met bevalling/veulen?
Het is een heel stuk goedkoper dan de stropellets die ik nu heb en het zou geen stof hebben.
Daar ben ik ook benieuwd naar, maar misschien is het verhaal van de fabrikant te positief
nieky1993 schreef:Pomski River en Djazz beginnen nu ook pas wat te spelen met mekaar. Maar ik merk dat merrie veulens sowieso iets minder spelen als hengst veulens.
Anouk_h Dat is echt verschillend per merrie. Jessie heeft een week gekegeld/geharst/lage ph gehad. En nina ging van ph 6.5 zonder te kegelen naar bevallen de volgende morgen. Is geen pijl op te trekken. Hoe doet ze het inmiddels?
Fotsy was ook mijn eigen fout hoor dat ik nu blauwe plekken heb. Ik wou jessie in de vlucht aan dr halster grijpen. En jessie is niet de merrie eigenlijk om dat bij te doen, beetje kopschuw:+ dus ze draaide weg net toen ik dr wou pakken en toen verloor ik balans en denderde ze over mij ( ze kon mij ook niet meer ontwijken). Erna kwam ze ook heel onder de indruk even kijken bij mij en moest ik dr ff knuffelen om gerust te stellen. Tis wel een lieverd gelukkig
Jeetje ik had verwacht dat jou merrie al bevallen was ondertussenkun je overdag wel een dutje doen om wat te recupereren?
Xritt Fijn dat alles inorde is, toch een extra geruststelling
Am_horse hoe is Liezella vandaag? Haar uier lijkt wel goed strak te staan op de foto.
Simondesteny Dat is idd een mooie uier voor 317 dagen
Imani_abby jeetje je merrie houd je bezig. Tijd geleden had ze een vollere uier toch?
Plop1997 woepsie toch een hengstwel jammer voor de eigenaar idd.
Charmfaith lizzy de uier ziet er idd wat voller uit. Het is net een skippybal op pootjes op die foto
DDDara Fijn dat het er beter uitzag iniedergeval. Hopelijk doet ze de merrie van vulina niet na
Ben wel benieuwd naar die andere bodembedekking idd. Hoeveel zijn jullie kwijt aan bv vlas/stropellets/koolzaadstro of andere bodem bedekking. Ben benieuwd of er nog betere alternatieve zijn voor koolzaadstro. Op het moment betalen we 5 euro per pak rechtstreeks van de band af. Doen ze alleen op zaterdag ochtend aan de fabriek zelf in budel.
Luna2006 schreef:Geen veulens vannacht? ik had er wel een paar verwacht!
jennyk schreef:Luna2006 schreef:Geen veulens vannacht? ik had er wel een paar verwacht!
ik heb net gekeken op de site en vind het er niet mooi uitzien. Je moet een hoogte van 20cm hebben! Hoeveel zakken zijn dat wel niet in een stal van 4x4.
Ik heb nu ook strokorrels, die bevallen mij heel goed. Ook bij de bevalling blijft het netjes