Succes aan de wakers, hopelijk duurt het niet lang meer!
DDDara
Geplaatst: 28-06-21 19:45
Hier lijkt het gelukkig allemaal wel mee te vallen. Gister avond zag ik de zwellig die kwam toen onder de onderkaak uit en toen wou hij dus niet eten vandaag getemperatuurd dat was helemaal normaal ook geen neus uitvloeiing. En hij at weer als normaal dus hopelijk valt het allemaal mee en is het zo een rot vlieg geweest (of misschien een schop van de andere kleintjes gehad) Hoe dan ook hou ik het goed in de gaten.
CP ik hoop dat het weer bij jou beter was dan bij mij vanmiddag want dan spoelde je van je tuinstoel af;)
Voor de vliegen heb ik de merrie's allemaal onder eczeemdeken en 2 met vliegenkap (de 3de heeft ieder vliegenmasker in 2 tellen af) ik overweeg ook alle veulens een vliegenkap te geven. Vliegenfrontriem vind ik eng dan moeten ze een halster om houden en dat doe ik liever niet.
Voor wie het vroeg ik heb een reactie van pavo gehad. Fibrebeet en speedibeet werd normaal niet geadviseerd door de scheve calcium fosfor verhouding. Maar indien ik pavo podo care voerde (dit heeft ook scheve calcium fosfor verhouden maar dan precies de ander kant op) mocht ik wel 50gr speedibeet per 100 kg lichaamsgewicht voeren. Dit zou goed zijn voor zijn darmflora omdat het pro en prebiotica bevat en hij al een maand last heeft van diarree
Ik zit ook weer buiten op mijn stoeltje bij de paddock.Elkina is ergonrustig dus wie weet….
cp112
Geplaatst: 29-06-21 02:03
Heel mooi blagdon hengstje hier. Echt een kopie van haar zoon van 3 waar ik van de week foto's van ontving (is dekhengst in Spanje). Alleen dan met een geheel wit smoeltje
Bevalling ging mooi, even klein beetje geholpen zodat ze niet zo uitgeput zou zijn maar alles ging vrij soepel.
Als ie zo uitgroeit als zijn broer (de vader van deze is ook de vader van de hengst waar ze nu het veulen van heeft, dus zelfde lijntjes) teken ik voor!