[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

corinadrenth

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 09:41

ruben 1 week oud

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 09:47

Hij is echt leuk Corina <3

Als je dat lijstje zo ziet kan het niet lang meer duren voordat er veulens bij komen.

Hier alles nog steeds rustig.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 09:50

Oh wat die mooi corinadrenthe :))

Tinniie nog even dan
Amai idd de lijst is best behoorlijk en het weer is mooi dus kom op met die veulens

Jacky goed dat ze ineens lijkt uit te dijnen veulen groeit ook nog best veel die laatste maand

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 09:52

Tinniie wat spannend zeg!!

Jacky dankje! Het bonte veulen wil ik graag houden. Het Friese veulen van dit jaar is voor de verkoop. Klopt inderdaad! Ze is een vroege := jij mag ook bijna veilig ademhalen :D

Ual haha wat een grapjas _/-\o_ Ze ziet er wel mooi uit! Word alweer wat lichter of niet?

Az ja ik wacht ook al op de baby's *\o/*

Fotsy hij toont groter dan ie is :D Tiësto is 167 :)

Amhorses sammie al 22?? Dat zie je er echt niet aan af. Ik dacht die is 7 jaar of zo :') heel spannend! Hopelijk is alles goed :j

Sannahtris ik vind bont echt mooi! En ik heb een tijdje bonte barock pinto hengst Elvis bp27 gereden. Toen was ik om :+ nee deze wil ik graag houden
Dit is Elvis. Nu verkocht helaas
Afbeelding
Afbeelding
Geen ervaring met die olie. Wellicht even een mail sturen naar ze?
Uier lijkt wel goed vol!

Jemma haha Henk :+ Hier heet ie StalCam

Ziet er mooi uit paardje2013

Dddara ze heeft er zin in :)

Dennenboom ik was gisteren net aan het plaatsen toen je berichtje erbij stond. Maar fijn dat het meeviel! Niks aan zulke fratsen...

Piarens ja klopt! Ik hoor en lees het wel vaker dat Friezen vroeg zijn :)

Anso ze kunnen inderdaad ineens snel zijn :=

Leuke foto's suffie. Bij Carlijn zie je een duidelijk buikje :D

Cio die heeft ook al een best uier. Verwacht je dat ze vroeg gaat?

Cp112 oeps :P dat duurt nog wel eventjes!

RivQ ik denk het ook! Jeej 9 maand mijlpaal *\o/* wat ziet Lotus er mooi uit zeg. En een dwarsligger bij de schimmel :+

Baloulover heel fijn dat je merrie weer zo lekker in haar vel zit <3

Corinadrenth geweldig <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 09:56

Mooi ventje Corina!! Word je hebberig van haha

Tinniie kom maar door met die veulentjes!

Ik verbaas me er ook over hoe hard ze die laatste weken groeien, Veroon lijkt wel per dag dikke te worden.

Hoe zouden jullie het doen met de enting? Ze moet eind april haar jaarlijkse enting hebben, maar is 8 april aan de datum. Moet ik de enting vervroegen naar eind maart of gewoon eind april doen?

Ik had even een vergelijkingsfoto gemaakt. Boven Wainonia's dracht van 2015, toen op 305 dagen. Onder Veronia nu op 300 dagen. Loopt redelijk gelijk op denk ik? Veroon misschien iets voor? Wainonia is toen uiteindelijk bevallen op 349 dagen.
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:35

Veronia loopt wel voor hoor. Kijk maar naar die bolling voor het uier. En ook rondom de spenen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:43

For_Que schreef:
baudyh schreef:
ik ga zo langzaam ook weer mee praten. we hebben de eerste drachtige merrie op stal gehaald. de andere 3 lopen nog 24/7 buiten met hooi. Maar Diantha is als het eerste aan de beurt en staat nu s'nachts op stal. kunnen we die wat bij gaan voeren. Diantha zit nu op 262 dagen. Diantha is onze Elite merrie van Sander en ze is drachtig van de Duitse dressuur hengst Dancier gold. Spannende combinatie.

dan krijgen we nog
Mevr G ( Ster, D-oc v. Oscar) drachtig van Kaygo nu op 237 dgn
Meijs ( Ster v.Tendens ) drachtig van Atleet nu op 226 dgn
en als laatste Cassio (Ster, prok v. ooseven ) drachtig van Ildivo nu op 175 dgn

op naar 2021

Wat leuk een DANCIER Gold! Ik heb deze hengst laatst gezien bij sprehe en na maanden wikken en wegen welke hengst voor mijn merrie, ben ik eruit!

Wij vonden het ook een gave hengst! Onze merrie is er aan toe. Dus spannend

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:50

corinadrenth schreef:
ruben 1 week oud

[ [url=m/4A1Uui.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CoygJT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/g5fhwz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iwaLnC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geweldig veulen hoe gaat het nu met hem?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:51

@muronia: ik zou in maart enten..4 tot 6 weken voor uitgerekende datum

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:53

Afgelopen donderdag zou ik eigenlijk naar de kliniek gaan voor laatste inentingen en algemene check up.
Maar alles liep ff anders en de dierenarts is dag eerder naar ons moeten komen voor wat andere dingen.
Dus nu gaan we over 1,5 week pas naar de kliniek en dan word ze daar ook meteen ingeent de laatste keer. Ze moet dan nog 4 weken

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:10

Heerlijk ventje Corina! Blijf maar lekker foto's plaatsen, want we zien nog veel te weinig veulentjes voorbij komen haha.

Muronia, ik zou ook voor maart gaan, word inderdaad 4 tot 6 weken voor bevalling geadviseerd. Mijn enting loopt 3 maart af, en word aankomende dinsdag geënt. Eigenlijk nog iets aan de vroege kant voor de uitgerekende datum, maar kan hem moeilijk laten verlopen :D Vind trouwens ook dat Veronia voor loopt kwa uier.

Gave hengst kabayo, hopelijk een mooie bonte dus volgend jaar.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:23

Dat vind ik ook een leuke hengst die jij reed kabayo. Maar de volgende date is ook mooi. Dan heb je fries (je merrie) x fries x nog wat?
Ik verwacht dat mijn merrie rond de 320 dagen gaat ja. Maar misschien verrast ze ons wel.. zorgt voor grijze haren dit..

Grappig muronia. Uier nu lijkt iets meer ontwikkeld dan de andere merrie jaren terug. Maar goed. Zegt niet alles _O-

Hier komt deze week de dierenarts om te enten. Net over de 300 dagen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:26

Maakt het met de enting nog uit als de merrie ver over tijd gaat? Ik heb nu keurig 4 weken van tevoren geënt maar het lijkt er niet op dat het veulen zich voor de uitgerekende datum gaat melden.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:52

Tinnie!! Spannend! Ik ben benieuwd!!

Sannahtris ik heb geen antwoord op je vragen... uier ziet er wel goed uit!

AM ik vind sammie er nog goed uit zien <3 Ik heb gewoon een zwak voor haar <3 wow die uier gaat goed!!

J_emma camera Henk :') geweldig!

Ual wat een eigenwijze dingen zijn die merries toch ook hè?! Ik hoop voor je dat t snel komt! Ik hoop zelf t meeste op valk, maar palo is ook tof hoor! Hoop eigenlijk t meeste op gezond :D

Corina Ruben is leuk <3 <3

Kabayo ik snap dat je daar verliefd op bent geworden! Elvis is ook knap <3 Tiësto is ook echt gaaf!!

Muronia ik denk idd dat veroon iets voor loopt... :j Ik zou t enten iets naar voren schuiven!

Tja... enten... die van ons moeten altijd in september, dus daar kan ik niet zoveel mee schuiven... zouden jullie dan juist wel veulenprikje doen?

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:02

Waarom hebben de meesten moeite met het schuiven dan de enting-data? Die van mij is afgelopen jaar in augustus geënt en afgelopen maand weer. Vrij kort op elkaar dus, maar wilde dat echt doen voor het veulen. Volgens de dierenarts geen probleem, misschien alleen praktisch minder handig.

Balou kan je dan niet beiden doen, dus je merrie nu én in september? Zit toch een half jaar tussen, denk niet dat dat erg is.

Muronia ik zou dan maart pakken.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:02

Fi wordt ook deze week geënt. Vorig jaar op 4 maart, dus uiterlijk as donderdag. Dan is het nog 5 weken en 2 dagen tot de uitgerekende datum.

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:32

Ik lees nu allemaal 4 tot 6 weken voor datum enten. Ik meende dat dit 2 maanden was, dus ik heb Cass eind januari laten enten. Ze is eind maart uitgerekend, maar ik verwacht dat ze over gaat dragen. (Vorige veulen heeft ze 12 maanden gedragen) Er zit dan 10/12 week tussen enten en geboorte veulen ongeveer. Wat is dan nodig/verstandig qua veulen te laten enten?

Corina ah heerlijke spam, wat een lange stelten :):)

Muronia als ik de uiers vergelijk is dat van Veronia al wat verder ontwikkeld.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:45

Gisteren op de mobiel, vandaag de laptop er even bij gepakt om te kunnen reageren.

Mooi lijstje met merries die binnenkort aan de telling zijn, dat wordt 's morgens weer topic spieken voor veulentjes *\o/*

Ik laat mijn merries niet extra enten. De entingen zijn op orde, ze worden in december altijd geënt en wij enten al jaren voor Rhino.

Muronia, Veronia begint mooi te vullen. Ze loopt iets voor op haar moeder zo te zien, maar dat kan natuurlijk ook zucht zijn. Mooi stalletje heeft ze zo en ze maakt er ook goed gebruik van. Heb je zelf ook alles weer een beetje op de rit, verbouwing een beetje klaar?

Wat heeft Ruben een leuke uitstraling Corina, fijn dat het goed gaat met hem!

Mooie hengst Kabayo, ik zat in een ander topic dat Nacho van een bokker ook wa, s goedgekeurd bij het Barock Pinto stamboek, ondanks dat hij 100% kwpn gefokt is. Dat weet jij vast, hoeft er dan niet altijd Fries bloed in te zitten om hier goedgekeurd te worden?

Leuke namen voor de camera komen er voorbij :')

Tamarant, is het geen optie om de DA naar jou te laten komen? Persoonlijk zou ik een merrie die 10 maanden drachtig is niet meer verplaatsten, tenzij het spoed is.

Baudyh, welkom terug. Je hebt weer een mooi stel merries drachtig. Ben benieuwd wat je dit jaar voor veulens gaat krijgen. Jouw Oscar vond ik toen zo leuk, die lijkt qua aftekening sprekend op Carlijn <3 Ik heb hem regelmatig voorbij zien komen bij Huusstede, ook met dat bijzondere 'verhaal' er toen bij :roll:

Oh, ik lees Dancier Gold, dat is een gave hengst! Ook een heel fijn karakter hoor ik overal.

Sammie heeft een hoog knuffelgehalte. Hopelijk gaat ze een mooi merrieveulen geven. Ze ziet er echt goed uit!

Dennenboom, gelukkig was het achteraf niets. Paarden kunnen je in korte tijd een paar jaar ouder maken.

Piarens, Friezen zijn vaak aan de vroege kant en geven ook vaak problemen door aan de nageboorte te blijven staan.

RivQ, fijn dat Lotus weer goed loopt en wat is ze braaf! Heb je toch een goede keuze gemaakt door haar toen weg te brengen. Jij kunt dus ook bijna aftellen.

Fotsy, jouw verhaal kan ik mijn nog goed herinneren met het zieke veulen. Dat heeft jou toen bijna een heel veulen aan kliniekkosten gekost. Gelukkig kwamen jullie er achter wat het was en kan je het nu voorkomen. Hier hangen de zelfdrinkers in principe hoog genoeg dat de veulens er de eerste tijd niet bij kunnen, alleen in de stal van Happy hangt hij laag omdat zij de stal deelt met de Shetlander. Maar daar kunnen wij wel een oplossing voor vinden tegen die tijd.

MizzMontana, nog steeds bovenaan het lijstje. Hoe gaat het 's nachts, houd ze je veel uit je slaap?

Vulina, ik zag op Facebook mooie kittens voorbij komen, gefeliciteerd! Hoe gaat het met Urianthe, die zal wel flink rond zijn :=

Tinniie, ook spannend bij jou. Ik heb altijd het idee dat jouw merries bijna uit elkaar ploffen zo rond ze tonen. Grappig dat jij ook 2 merries op dezelfde dag uitgerekend hebt. Zou leuk zijn als ze ook zo'n beetje tegelijk gaan. Hoop ik voor mijzelf wel, maar besef ook dat er zomaar een maand verschil tussen kan zitten :')

Zag ook nog een geboortealarm op een vreemde plek voorbij komen :=

Renske, ben heel benieuwd naar jouw Amazing veulens :):)

Paardje, fijn dat je de boxen in orde hebt. Hier zijn alle stallen 4 x 4 met 2 deuren. Op de boerderij waren ze 3 x 3, ook met 2 deuren en daar is het gelukkig altijd goed gegaan. Toch kan een merrie zelfs in de grootste stal in het rottigste hoekje gaan liggen.

Jacky, de laatste loodjes. Je zult zien dat je merrie nu best hard groeit, eigenlijk het veulen natuurlijk.

Veel verrassingsveulens op het lijstje, ben benieuwd hoelang deze merries jullie laten wachten en of ze lief zijn door van te voren wat signalen te geven aan jullie %)

Hier bij zowel Happy als Carlijn nog helemaal niets te zien aan het uier. Zijn natuurlijk maiden, maar mijn andere merries hadden rond deze tijd al wel theezakjes 's morgens.
Koe Fleurtje werkt ook flink aan haar uier. Gisteren haar stalletje in orde gemaakt, als ze dan haar kalfje heeft gaat ze even apart van Elsje, zodat ze eerst even op afstand aan elkaar kunnen wennen en we niet het risico lopen dat het mini-kalfje van Fleurtje wordt geplet door Elsje.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:02

Bij mij komt het nu ook neer op ongeveer 7 weken voor veulenen als ze zo'n beetje zelfde tijd draagt als vorig jaar. Vorig jaar heb ik inderdaad net als Ual 2 keer redelijk kort op elkaar geënt, in november en maart weer inderdaad voor het veulen. Achteraf gezien had ik nu misschien beter weer voor 2 keer kunnen gaan, al lijkt mij 7 weken voor de datum nog niet echt een ramp.

Baudyh ik ben inderdaad ook benieuwd naar jouw veulens. Je hebt altijd mooie combinaties.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:06

Vandaag 300 dagen. Toch ook weer een mooi punt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En de uier had ik gister al geplaatst.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:22

Corinadrenth super mooi veulen !

Zag paar mooie barock pinto hengsten, Kaybo welke was jou drachtig van?

En wat is je keus voor dit jaar ?

En zijn andere bokkers er al over uit?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:46

Janine zilver mag dit jaar naar Tiësto. Ze is nu drachtig van een fries , Omer 473

Cioccolato mooie mijlpaal *\o/* lekker bol :) Ik kan in zijn lijn zo geen ander bloed vinden dan BP/Fries. Het zal daar wel achter zitten. Het veulen word dan 87% fries.

Hier ook niet extra enten. Ben helemaal niet zo van het enten. Rommel die je erin spuit. Alleen als jong dier zou het wel een steuntje in de rug kunnen hebben. Maar een ouder dier hoeft eigenlijk niet jaarlijks een spuit. Maar oké. Dat is een andere discussie. Mijn paarden die nooit meer van het erf komen krijgen geen enting meer. Paarden welke nog naar wedstrijd/keuringen moeten wel. Omdat zilver dus gewoon in oktober word geënt doe ik wel een veulenspuitje

Suffie ze hebben meerdere categorieën bij het BP stamboek. Zo ook het xx stamboek. Dit zijn vaak gewoon volbloed warmbloeden. Zoals Caesar, of zijn vader , King. Dit met name voor bloedsprijding. Achter bijna alle barock pinto hengsten zit willem van nassau. Een soort 2e hearke/Jasper. Tiësto heeft zelfs 2x willem van nassau in zijn lijn. Dus bij het xx stamboek hoeft er geen fries bloed in de zitten.

Muronia veroon is inderdaad eerder dan wainona. Ben benieuwd !

Baloulover dankje!

Immiiclarr ik hoop het! Gelukkig staat de kleur al vast want hij is homozygoot :D

Zilver is vies -O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:58

Die wil ondertussen ook een bonte zijn _O-

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:51

ruben heeft 1 groene snottebel aan zn neus hangen.
hoop dat het van t weer komt. verder vrolijk en fit.

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:23

Corina wat een schatje zeg <3 Groen is wellicht wel iets om in de gaten te houden idd!

Muronia nou... Ziet er goed uit... :wow:

Cio gefeliciteerd,ook mooie mijlpaal!

Kabayo, jeej poetsen :')

Hier kruipen we rustig aan richting de 300 dagen...