[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 18:19

oh CL nu kan ik ze zien, wat vallen die witte haren in haar flank nu ineens erg op, zal door de groeiende buik komen :P
prachtig cadeau amai, zowel voor je paard als voor jezelf :D

vrouwke lijkt me normaal, hoever is ze? Als het veulen in 1 van de hoornen gaat zitten met de achterbenen kan het niet zoveel meer bewegen en dan lijkt de buik ineens veel minder omdat het niet meer dwars kan liggen ;)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:56

Ze moet nog 2 maanden en 2 weken.

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:09

Ff ego berichtje...geen drachtige pony maar wel een drachtige knuffelkoe.
Vind het een erg leuke foto
Afbeelding

Morgen weer naar limburg voor een paar dagen en hard duimen want als het meezit verhuis ik eind januari naar drenthe :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:23

Wat een mooie merrie is het toch CL!

Aaaaah, die knuffelkoefoto, zo lief!

Ik had ook een paar buikfoto's getrokken, maar gsm viel uit Dus van Fre heb ik er geen :( Die vind ik nu ineens weer zo dun!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:50

Laat de rest zien dan... :o :D

Ahh knuffelkoe hihi cute!

Hier ook dikke buiken foto's.
Vandaag dag 233

Afbeelding

Afbeelding

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 00:13

Ook hier groeit de buik ontzettend hard plots!
We voelen het veulen regelmatig flink tekeer gaan!
Afbeelding

Ze is in april of mei aan de tijd om te veulenen, dat is een schatting want we hebben haar gekocht in augustus en toen wisten we niet dat ze drachtig was... Cadeautje!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 00:58

Aaahh! Geweldig die knuffelkoe <3 Ik vind koeien zo'n leuke dieren ook. Vorig jaar ook opgezeten, op een Black Angus. Die vond dat heerlijk. Ik wou dat ik de ruimte had, dan hadden ik twee Dexter koetjes gekocht. Die vind ik helemaal geweldig.
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 01:20

CL wat heb je toch een mooie glimworm <3

Vrouwke, je ziet idd wel goed verschil. Maar kan natuurlijk ook zo zijn dat het veulen net weer even anders ligt

WatNou1, wauw die heeft al een flinke buik, mooi hoor

Inowa, wat een geweldige foto.

Linda2008 mooi wollebaaltje <3 Buikje heeft al lekker een ronde vorm.

Noisy ook al een knuffelkoe, geweldig!

Iedereen een beetje van de kerstdagen genoten?

Gisteren had Bo vrij veel last van het veulen, stond aldoor te flemen en vervolgens boos naar haar buik te kijken.
Was wel erg leuk om te zien overigens.
Mijn man kwam ook even op stal kijken en had Bo al even niet gezien. Ik had Bo toevallig net even binnen staan met borstelen. Hij zag die buik en moest heel erg lachen. En hij voelen of hij wat kon voelen (helaas voor hem niet). Maar opeens hij helemaal hyper van "zag je dat"?
Uhhhh wat?
Net wat die buik zo, en moet je nu zien, de hele vorm verandert. En met de avond met de visite heeft het verhaal wel een paar keer verteld, hij was er helemaal van onder de indruk.

Vroeg ook iemand van "houden jullie het veulen"? Nou nee, die word dan tzt verkocht.
Maar mijn man was het daar toch niet helemaal mee eens. Hij begon al, je hecht je er toch aan. Is wel heel speciaal dit veulen zo.....
Want tja als een huis straks wel verkocht werd en ze dan aan huis konden staan, tja dan moet er toch eentje bij enzo hahaha
Maar we gaan het zien hahaha

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 06:56

Noisy,dexter koetjes zijn leuk ja maar wel heel fel.
Kunnen nogal etters zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:30

Wat een prachtige beelden! <3

Vrouwke, dat idee heb ik hier ook!

Die koe haha, wat een leuke foto!!

Buikjes en glimwormpjes komen er weer voorbij!
Geweldig om zo iedereen te kunnen volgen in 1 topic.

Dat zou wel leuk zijn, Kiki!

Ik maak me eerlijk gezegd een beetje zorgen hier met Kim.
In verhouding tot 2 maanden geleden vind ik haar juist dunner.
Ook voel en zie ik het veulen nooit schoppen en dat terwijl we ze aan huis hebben staan en ik er dagelijks meerdere uren ben.

Ik vond haar 2 maanden geleden dikker dan nu.
2 maanden geleden.
Afbeelding

1 maand geleden.
Afbeelding

Met kerst.
Afbeelding

Afbeelding

Ik weet niet, heb er gewoon geen goed gevoel over en hoop met heel mijn hart dat dat onterecht is en dat er straks een gezond veulentje uitfloept.
Maar ze is morgen 8 maanden drachtig en dat is haar niet aan te zien. :n

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:39

Tineke, voer je al merriebrok bij? Ik merk dat mijne dat nu echt wel erbij kan gebruiken.
Niet teveel zorgen maken, Azia is ook de ene dag veel ronder als de ander. De laatste maanden kan het veulen ook minder bewegen (correct me if i'm wrong) omdat het dan in een andere positie ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:47

Nee, ze krijgt af en toe een pavo summerfit koek, maar ook niet dagelijks.
Ribben zijn te voelen, maar niet te zien.
Ze krijgt verder 2 volle hooinetten vol per dag (en eet vaak ook nog wat van de anderen) en tussendoor nog een half hooinet, dus in totaal eet ze wel 3 hooinetten leeg.
Ik vind het alleen zo vreemd dat ze 2 maanden(!) geleden dikker was dan nu en hoop dat het inderdaad door de ligging van het veulen komt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:10

Bij Neon zag je de eerste 3 veulens ook niet dat ze drachtig was. En er kwamen toch enorme veulens uit.
Ik vind wel dat ze een drachtig buikje heeft, buikje hangt wat naar onderen en net voor de flank zie je goed die bolling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:17

Ja klopt, je ziet het ook wel, alleen dat de buik een stuk dunner is geworden baart me zorgen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:20

Zou heel goed aan de ligging van het veulen kunnen komen. Ik zie het veulen ook niet schoppen en momenteel voel ik het alleen nog onder de buik, vlak voor het uier. Heb je daar al eens een tijdje gevoeld? Het kan ook zijn dat Kim gewoon veel ruimte heeft. De buurvrouw van Joan heeft vorig jaar ook een veulen gehad en dat zag je ook bijna niks aan. Pas een week of 8 voor de bevalling, en ze droeg 3 weken over, begon ze uit te dijen. Ze was wel wat dikker dan normaal maar een echte drachtige buik was het niet. We dachten allemaal dat er een kleintje uit zou komen maar hij was gewoon prima van formaat

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:27

En aan het einde gaat het veulen ook meer vragen van de merrie.
Het kan dus goed zijn dat kim gewoon dunner aan het worden is.

Een drachtige merrie mag best een klein speklaagje op de ribben hebben,vooral een merrie die haar 1e veulen krijgt want anders vermagerd ze teveel in de zoogperiode.
Eenmaal mager in de zoogperiode dan krijg je het er echt niet meer op zolang het veulen erbij loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:40

Ja, ik denk dat ik haar dan maar voorzichtig iets meer ga geven.
Heb weleens geprobeerd te voelen daar, maar dat vindt ze niet zo fijn.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:47

Kwa brok zou je al wat merriebrok kunnen geven en meer voordroog als dat nog kan.

Het is super om een paard in goede conditie te hebben maar een merrie die drachtig is waarvan je de ribben kunt voelen (wat normaal dus een goede conditie is) die haalt het daarmee bijna niet tot het einde van de zoogperiode.

Let wel op dat het bij een speklaagje blijft en niet dat ze gaat vervetten want dat is weer niet goed.

Pepper en ylona krijgen nu 2x per week een handje marstall force (vitamine brokken) maar voor de rest lopen ze nog op de wei en krijgen ze echt helemaal niks bijgevoerd.
Ze zijn allebei te vet geworden en moeten dus echt zo blijven of iets afvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 15:11

Ik zal het eens in de gaten houden. :j

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:12

Vandaag weer buikjes bewonderd op de wei... En weeral gsm plat :P Ik moet die dringend opladen VOOR ik vertrek.
Ster was wel belachelijk lief seg. Normaal helemaal geen kroeldoor, nu heb ik 10min in haar nek staan krabben tot ik een luie arm kreeg. Oogjes gingen toe en lipje ging stijf alle kanten op :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:14

En aangezien ik die cravings van zwangere vrouwen zelf doormaak op het moment, voor de zwangere dames ook wat voorzien :P
Afbeelding

Blij dat ze waren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:19

Zijn dat pepernoten? :wow:

Hier zijn er vandaag ook wat worteltjes door gegaan. :j

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:28

Nee, paardenkoekjes met kokossmaak :P ik vraag standaard voor mijn kerst een zak paardenvoer en paardensnoepjes, ben ik veel blijer mee dan een of ander zeepje :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:03

:') wat leuk kerstkado,
pff hier ook altijd hetzelfde, zag Elsa afkomen en dacht oeie die krijgt weer aardig buik in vooraanzicht maar ja gsm plat en camera lag nog gezellig binnen :o

KBK ik ken dit gevoel hoor, is soms ook zo moeilijk te zien en vorig jaar ook vaak getwijfeld en nu zelfs ook soms, al staat de hengst erbij en als hij dan eens gaat ruiken, bam knal erop dus zit wel goed denk ik dan.

Persoonlijk bij jou paard zou ik toch niet te hard gaan voederen en al zeker geen merriebrok. Maar das persoonlijk dan weer, mijn grote merrie staat altijd goed rond en op aanraden van DA kreeg ze bijna tot maand 10 light eten en als ik zag dat ze het echt nodig had, begon ik wat te mengen met vitaminen en soms slobber. Daarentegen tijdens het zogen moest ze soms zo erg inleveren, niet normaal, nog nooit gezien bij haar, al heel haar leven op dieet en nu gaat er best wat stevig (euhm voor haar dan) voer in :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:36

Ooh haha, ik dacht al!
Dat is een goed iets om te vragen inderdaad voor kerst. :j

Fotsy, ja, het is dat ze meerdere keren gescand is, maar anders zou ik zeker twijfelen.
Ik twijfel nu vooral of alles goed is met het veulen, want ik zie en voel niks bewegen, maar ik weet dat er wel een veulentje in zit.
Ga haar ook niet enorm veel bijvoeren hoor, gewoon lekker ruwvoer en af en toe een koek en als het nodig is krijgt ze wat speciale muesli, maar ik kijk het nog even aan.