pardy schreef:Hier een supertrotse ikke! Heb gisteren weer "gereden" op Djira! (nou ja t was niet veel, maar voor een eerste x voldoende). Na 2 maanden was dat voor mij toch best spannend hoor, en dat met zo'n veulen achter je aan... hoe zal dat gaan?! nou... geen centje pijn! Eerst rustig een keer of vier op en afstappen want dat vond/vind ze nog spannend en ik wil dat ze braaf blijft staan en geen rondjes gaat lopen, dus alles rustig aan....
Daarna nog wat rondjes gestapt en toen was ik ook wel klaar hoor. Maar zo trots op mn meid! Ik wil het nu rustig opbouwen maar heb geen idee hoelang haar lijf nog herstelt van de dracht en de bevalling. Daarnaast is ze nog jong en vind ze het rijden zowiezo nog wel eens moeilijk, dus was voor mij ook een verrassing hoe ze deze eerste keer weer zou oppakken. Het is nu bijna een maandje geleden dat Geisha is geboren, hebben jullie tips hoe ik het een beetje moet oppakken? wat kan Djira lichamelijk aan?
En hoe kan ik Geisha leren mee te lopen? als het eenmaal een beetje goed gaat wil ik naar de bak, maar daarvoor moet ik over de weg dus ik dacht eraan om haar aan een longeerlijn mee te nemen o.i.d.
Dus alle tips zijn welkom!
niemand???
Vandaag is Geisha een maand oud!!!!!! pff wat gaat dat snel!
nog een tweede vraag:
tot op heden staan Djira en Geis op stukjes weiland met draad daaromheen. Ik hoop dat ze binnenkort bij de groep kunnen maar daar zit geen draad langs de sloot. Moet ik Geis nog iets laten zien/leren zodat ze de sloot niet inloopt of valt? of gaat dat automatisch? Ik heb ze overdag als ik in de buurt ben al wel een paar uurtjes op dat stuk land gehad en toen ging het prima.