[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:21

Hmmmm, nog geen 20 minuten.... :D ;) :+

Maseike

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:21

Idd denk zo 20 min a half uurtje.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:22

_O- Kom dan maar beidenl! Nog 29 minuten in de oven en even afkoelen. Jullie hebt dus alle tijd om hierheen te komen ;)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:23

Cake :9

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:23

Ben nog in staat om het te halen hoor.
Vind zo lekker zelf gemaakte cake.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:28

Wendy woont denk ik te ver weg om nu nog een plakje cake te komen halen, dus jouw plakje is nog veilig, Maseike ;)
Nog 22 minuten..

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:29

Haha! Jammer dat opsturen geen mogelijkheid is bij verse cake :')

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:29

Cynthia82 schreef:
(plens) zucht is ook een teken van een op hande zijnde geboorte! :D

Wessa heeft inderdaad nog niet veel uier, meer speen dan uier ;)

Mijn huis begint nu heerlijk naar cake te ruiken... Oventje is over een halfuur klaar.. Ik heb nu al trek in een warm, vers plakje cake met slagroom! :D

haha ja ze heeft idd wel veel speen, de spenen voelen ook wel hard aan..

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:32

Ik woon net onder Rotterdam dus ik ben er zo :)
Ben bang dat je het eerder had moeten zeggen ik heb nu eindelijk twee lieve kids op bed liggen wat al niet van harte ging pff.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:34

Oh lekker cake... :9 :D

Merrie hier maakt het niet veel spannender dan gisteren, helaas. :P Ik reken op het weekend. :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:35

Ik eet in mijn eentje die cake niet in één dag op hoor :)
Alleen is die morgen minder vers... Tja.. en nu? :D
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 05-04-11 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:35

@ Snoevie,@ Maseike, @ Steffi, @JennyK, bedankt voor jullie reactie, ik snap ook wel dat je niet op iedereen kan antwoorden en heb dat zelf ook weleens, maar ik was zo verrast door haar verschil in uier dat het een domper was dat ik van niemand een reactie kreeg, terwijl het echt een groot verschil is, maar goed... fijn dat jullie het wel hebben gezien en toch nog even de moeite nemen te reageren!!

@Steffi, dat is wel een flink verschil.. loopt het nog weer terug na de weidegang of juist snachts op stal?
Zo niet dan is ze wel serieus bezig, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze eerder bevalt, je krijgt waarschijnlijk straks dan een periode van stilstand of achteruitgang.

Kelly, spannend met Lady!!

Dustinlover, jee dat is ook wat, kan me je gevoel erbij voorstellen maar dapper dat je het hebt gedaan!

Inowa, als ik bij je in de buurt woonde had ik je wel willen vervoeren, maar helaas.. Ik hoop dat je nog iemand vind!
Als Pepper een merrieveulen krijgt heb ik serieus interesse, al krijg ik dan wel ruzie met vriendlief, haha :D

Cynthia en Inowa, nog bedankt voor de reactie!

SI mooie draak heb je :D
Dat wordt later een Chique beestje!

Horsii, geweldig die Kyra, vind haar enorm grappig! (en ook mooi terwijl ik niet zo van de hafjes ben, maar mama Peeps vind ik ook leuk, heb ik ook al eerder gezegd in dit topic)

Snoevie, uier is al wel voller maar denk dat ze nog meer moet groeien

Ubimone, vervelend dat je er zo mee zit, wij kennen je moeder inderdaad niet en hebben de toon niet gehoord. Probeer het van je af te zetten, je hebt er niets aan als je je zo naar erom voelt!

Nikita, super dat het veulen er zonder problemen uit is gekomen, prachtdiertje!! Inderdaad erg groot!

Wendy ik zou voor een camera gaan (als je niet beide doet), een melder werkt alleen als de merrie liggend bevalt en kan vaak afgaan als de merrie plat slaapt, maar goed dat is mijn idee erbij ;).

Sjolvir, jeeeee wat een dinobuik!!
Je hebt overigens een typefout bij je foto's, daar staat 249 dagen drachtig! ;)

Citaat:
ik vind dat het bij de verantwoordelijkheid van het fokken hoort om bij de bevalling te zijn

Vind ik ook!

Wessa vordert nog niet zo hard he? maar ze heeft al wel beginnende tjoepkes.

Cynthia, lekker cake, mag ik helaas niet!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:39

Waarom mag je geen cake?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:40

Oeh Cynthia lekker verse cake :D haha.

De zwangere ijsjes schieten ook al op :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:42

Weet je.... Ik plaats hier volgende keer een dag van te voren wel dat de avond daarna verse cake te halen is hier. Dan kunnen jullie ALLEMAAL cake komen eten!
*krijgt nu ineens een heel goed idee voor op kraamvisite komende DBT-Bokkers :+*

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:42

@ MI; veulen komt te koop te staan hoor,maar er zijn al geintereseerden voor een merrieveulen dus is nog even afwachten he..zowiezo is het de bedoeling dat dit veulen (mits het goed genoeg is) naar een adres gaat waar ze fanatiek geshowd word en voor de fokkerij gaat dienen,wel natuurlijk als het echt de moeite waard is.

zag net een beeldschoon veulen voorbij komen!

ik heb net ff filmpjes gemaakt van pepper,die was weer lekker gek..
ben ze aan het uploaden dus nog even geduld!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:46

Waarom is Groningen zo ver weg van alles? Ik wil ook wel cake!
Wat gaan de pagina's ontzettend snel vol hier, kan het niet bijhouden!
Heb mijn paps vandaag uit het ziekenhuis mogen halen. Ze hebben hem 1½ week lang binnenste buiten gekeerd op zoek naar de oorzaak van zijn hartritmestoornissen. Begin volgende week weer terug voor gesprekken met de artsen, hopelijk kunnen ze een oorzaak vinden en er iets aan doen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:46

hmm cake,heb ik ook wel zin in. alleen een beetje ver rijden,haha

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:47

Cynthia82 schreef:
Waarom mag je geen cake?

Omdat ik aan het afvallen ben :P

Marlis schreef:
De zwangere ijsjes schieten ook al op :D

Haha :D dat klinkt leuk, zwangere magnums :P (noem het zelf ook ijsjes hoor ;) )

inowa schreef:
@ MI; veulen komt te koop te staan hoor,maar er zijn al geintereseerden voor een merrieveulen dus is nog even afwachten he..zowiezo is het de bedoeling dat dit veulen (mits het goed genoeg is) naar een adres gaat waar ze fanatiek geshowd word en voor de fokkerij gaat dienen,wel natuurlijk als het echt de moeite waard is.

Ah, ja begrijpelijk, nee dat zal hier niet direct gebeuren, daarvoor ben ik nog niet thuis genoeg in de welshjes, misschien 'later' als ik een begin heb gemaakt met het houden van Welshjes!
Vind het wel erg goed dat je zo serieus bent met fokken en vinden van nieuwe eigenaren! Dat heb ik hier dan weer met de IJslanders en de Trakehner ;)
Maar als ik ooit een welshje aanschaf zal ik je om advies vragen ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:48

Omdat Groningen zo ver weg is.. Wie gaat daar dan ook wonen? :+
Ik kom er niet vaak (bijna nooit), maar als ik er ben, kom ik helemaal tot rust van de ruimte en stilte daar. Heerlijk lijkt het me!
Hopelijk gaat het snel de goede kant op met je vader, YSR!

Tja, Snoevie, het ligt er maar net aan hoe graag je cake wil natuurlijk :D

MI; O, aan het afvallen... Arme jij... HET PIEPJE VAN MIJN OVEN!!!!!

Ik heb een vrij nieuwe bank en die zit nog best hard. Dat is met mijn slechte heup niet heel fijn. Ik pik dus altijd het kussentje van mijn katten, waar vooral Spooky gek op is.
Ik sta dus net op om naar de oven te gaan, kom terug; kussentje ingepikt door een hevig spinnende kat :+
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 05-04-11 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:52

Vergeleken bij Curaçao waar ik een aantal jaren gewoond heb, valt het dan weer mee, maar soms lijkt Groningen het eind van de wereld haha.
Dank je Cynthia!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:52

Bedankt, op ander forum zei ook al iemand dat er 249 stond, maar wijzigen heb ik geen zin in eigenlijk.
Moet ik weer alle foto's eraf halen en weer uploaden.

Ach.. cake.. Heb mezelf vanavond getracteerd op appeltaartje van de AH die in de bonus was,
omdat ik vond dat ik zielig was :+ niet echt, verrek alleen van de rugpijn.. Heb half uur staan kletsen op stal.
Was blijkbaar half uur te lang.
Taart is dan goed, of chocola... of ijs.. of.... 8-) :o oei, wat ben ik slecht!!!

Magic Ice, jij maakt er overigens sport van op iedereen te reageren, knap hoor!
Maar het gaat hier af en toe zo hard...
Dan kan je alleen zeg de laatste blz aan berichten onder je antwoord zien, de rest is dan wie had wat ook al weer...
(bij blz of 5..) En ik ben lopende vergeetachtige zeef...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:53

MI; je bent meer dan welkom hoor haha
ja hier gaan ze alleen naar een huisje die ook daadwerkelijk bij ze past,presca bijvoorbeeld zal echt nooit naar een particulier gaan gewoon omdat het een showpony is.
goed exterieur en beweging vooral ook en zou het dus zonde vinden als ze ergens op een weide zou eindigen waar er niks mee gedaan word.
gezien presca der kwaliteiten en het papier wat erbij zit verdiend ze het gewoon om gezien te worden en vooral ook geprijsd te worden.

hengstveulens gaan hier vaak wel naar particulieren,een enkele keer zal er een uitzondering gemaakt worden als het een extreem goed hengstveulen is.

ik vind een goed maar vooral ook passend tehuisje veel belangrijker dan de prijs..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:54

overigens zie ik dat het uploaden van de filmpjes ruim 1,5 uur gaan duren dus dat houden jullie vanavond laat nog van me te goed....

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:55

Ooooooooooooooohhhhhhhhhh Die appeltaartjes van AH zijn zoooooooooooooooooo lekker!!!
Het is maar goed dat ik net niet gezien heb dat die in de bonus zijn.
Ik heb 45 minuten door de AH gelopen en geklaagd bij de manager; Lasagne in de bonus, maar mijn favo uit het assortiment, sinas op, paaseitjes op.. Ik werd er depri van.
De manager heeft me wel heel erg vriendelijk geholpen, maar ik had ook medelijden met mezelf :+