[HK][Barncam] - Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2011 #1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stagediver

Re: [HK][Barncam] - Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2011 #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 02:01

Ik wil niet debielig doen, maar iedereen in het forum daar zit maar mee te banketstaaf,
Dit is toch gewoon niet meer dierwaardig, hoelang willen ze hiermee door gaan? Pfff heb me geregistreerd op ht forum maar moet nog approved worden, dan ga ik echt wel een berichtje plaatsen hoor,

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 06:43

Laatste update:

The little man seems to be having more sleep apnea than he was this morning. I am just sitting here, watching his chest go up and down. Then he holds his breath or doesn't breathe, then takes several fast breaths. It repeats itself over and over. I am sure this must be from the damage in his brain. He still seems to have so much will to live, so I am doing what all of us are doing....hanging in there with him. As long as he wants to fight, I think all of us will fight with him. Gosh despite his problems, his will is so strong. He's one heck of a little man. His momma is the best too, watching over him and trusting so much in Shannon and Heather. She knows her little boy isn't well, but she also hangs in there. He couldn't ask for a more devoted mother. He's blessed in many ways.

Hugs little buddy...I love you

Stagediver, ik weet niet wat voor berichtje je daar wil gaan posten maar hou het aub netjes. Er is al een eigenaar die minder op de cam laat zien door allerlei vreselijke nare berichten op o.a. een ander forum en het zou zonde zijn als we niet meer mee kunnen kijken!

Voor de rest, ik begrijp jullie heel goed maar hou het aub netjes, kan je het niet meer aanzien zet dan de cam uit!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 07:46

Ik vind het sowieso vreemd dat er vervelende berichten gepost moeten worden op een ander forum.
Deze mensen doen er echt alles aan om het zo goed te laten verlopen en krijgen veel begeleiding van een veterinair team. Wie zijn wij dan om hun handelingen in twijfel te trekken? Moet je het dan echt nog moeilijker maken voor die mensen dan het nu al is?

Ze weten wel waar ze mee bezig zijn hoor. Echt.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 07:52

Volgens mij was dit gister avond dat hij even buiten beeld was:
He had a serious setback this afternoon. He was passing manure but not enough and required the vet to come and give her enemas. He is very uncomfortable, even with banamine on board. We are trying to make himcomfortable, but he may just decide to stop fighting. We will take what we get and hope for the best outcome for him. We thank you for your prayers! We continue to make him comfortable and hope for the best.

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 07:53

Ik bekijk het per dag ...... Gisteren kon hij niet overeind blijven vandaag zie ik een stukje verbetering ...... naar mijn idee heeft hij geen pijn , wie zijn wij dan om te zeggen wat wel of niet dierwaardig is??? Hij drinkt , poept plast en laat zien dat de wil er is.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 07:54

En daarna:
We are worried that he's getting an ulcer. We have given meds, but that won't keep it from happening, it just reduces the risk. He wants to get up which makes him flail around. He isn't interested in nursing and we are concerned that the neurological damage may be surfacing

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 07:55

Even opgezocht, een Ulcer is een zweer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:31

Hij is er nog, had ook de updates al gelezen, beestje blijft een vechtertje. Lijkt me lastig voor eigenaren en DA. Maar zo te lezen willen ze met zijn allen alles doen wat dierwaardig is en ook geen seconde langer dan dat. Het zijn ervaren paarden mensen die ook weten wat het is een veulen te verliezen als het nodig is.Heb daar dan ook vertrouwen in en kat die mensen niet zo af met nare opmerkingen.

Alleen waar krijgt hij die zweer vraag ik me af?
Laatst bijgewerkt door karuna op 08-04-11 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:36

Suusw die update over de slaapapnue is een andere Heather dat is iemand die op cam kijkt. Ik hoop trouwens dat hun andere merrie wel de rust vindt te bevallen, die houdt haar veulen op omdat ze alleen bevalt in alle rust.

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:37

Karuna, oeps ik zie het nu, was nog niet helemaal wakker denk ik :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:41

Ik moet ook steeds kijken welke Heather het is, ze kennen elkaar geloof ik wel als ik het zo lees. Weer een portie melk erin. Die merrie is echt voorbeeldig, laat zich makkelijk melken en blijft bezorgt over haar kind.

Was alwel even wakker moest om half 8 bij de huisarts zijn. :z

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:42

Ik kijk niet meer hoor... dus ben verstandig geweest... maar wat ik nog graag wil zeggen: Als het veulentje het straks toch niet red waar ik van overtuigd ben, dan heeft hij 48 uur moeten leven in strijd en met allemaal medicijnen in het lijfje en behandelingen (als ik die stukjes zo lees van hun updates).... dat is toch vreselijk!

Ik weet niet of hier artsen of dierenartsen in de zaal zijn, maar iedereen weet toch dat zo'n beschadiging na een paar uur niet meer kan verbeteren?

Ik ga ook geen nare opmerkingen plaatsen want het is hun dier, dus wie ben ik om me tegen hen aan te bemoeien, maar ik mag met mijn mede-bokkers wel van gedachten wisselen toch? Ik vind namelijk dat wij mensen veel teveel in willen grijpen in de natuur! Dit is niet realistisch meer, in de natuur was dit beestje na 4/5 uur gestorven en nu word hij kunstmatig in leven gehouden en geeft hij het straks op door wanhoop en lichamelijke uitputting en allerlei andere complicaties die ze van te voren hadden kunnen voorspellen.

Snap je mn punt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:46

Zuurstof tekort kan lang duren voor het zich hersteld. Daarnaast heeft het diertje ook een bloed tekort dat aangemaakt moet worden in dat kleine lijfje. mensen die een zuurstoftekort hebben gehad doen er soms ook erg lang over voor alles zich weer hersteld. BV herseninfarct, verdrinking enz.Soms moet je dingen de tijd geven om te kijken wat er gebeurt, als iedereen altijd maar meteen opgaf bij de eerste terugval zouden veel mensen en dieren geen leven hebben gehad nu.

Ik ga nu erg offtopic, als ik bij mijn zwaarste terugval had opgegeven en niet maanden gefrustreerd had geprobeert te lopen had ik nu permanent in een rolstoel gezten, maar ik heb er wel voor geknokt en ben nu verder dan menigeen had verwacht. Als het diertje geen wil om te leven heeft geeft hij het zelf wel op, maar hij wil echt graag.

Diertje lijkt er vreemd genoeg niet onder te lijden hooguit wat gefrustreerd als het opstaan niet lukt.

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:48

Nou sorry hoor Nien maar vind dat je behoorlijke nare opmerkingen over die mensen heb gemaakt...

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:52

Wat toch ook even belangrijk is in dit topic; Je moet rekening houden met dat wij "te gast" zijn om bij hun in de stallen te mogen kijken. Kritiek geven op hoe en wat op de cams is dus eigenlijk overbodig want iedereen heeft zijn eigen manier. Als je het niet aan kunt zien, wees verstandig en doe de cam uit...
Verder moeten we proberen zo weinig mogelijk off-topic te gaan, hiervoor hebben we onze Kletstopic in de Huiskamer. Ook MSNtaal is in dit topic verboden zoals je weet!

Even een belangrijke stukje uit openingspost.
Kan je het dus niet aanzien zet de cam uit en ga ook geen update's zoeken.
Hoe vervelend het ook is het is de keuze van de stal ongeacht of je het zelf zo zielig vind. Je mag allang blij zijn dat die mensen ons gunnen om het te zien. Die mensen fokken al zo lang met veulens die weten heus wel wat ze doen.
Ook vind ik dit erg leerzaam om te zien.

Als je het dus niet kan aanzien uitzetten. En niet vermelden hier dat je het zo zielig vind dat hij nog leeft daar is dit toppic niet voor. Ga dan naar het kletstoppic in de huiskamer. Dit is voor updates of vooor vermeldingen van bevallingen.

Overigens heb ik de mods van dit toppic op de hoogte gebracht. Dit is namelijk al de zoveelste keer dat er niet aan de regels van dit toppic worden gehouden. Wat ik zelf persoonlijk erg Jammer vindt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:04

Moderatoropmerking:
Mensen mag ik jullie er aan herinneren dat ieder land en ieder persoon, eigenaar zijn eigen methodes heeft. Hou het dan ook netjes en hou jullie aan de regels van dit topic. Dus ontopic, geen msn-taal en wie het niet kan aan zien bekijk die cam dan niet meer. wij zijn gasten in hun stal en enig respect naar deze mensen toe is wel gewenst.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:07

Bedankt Petraaken _/-\o_

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:08

Die mededeling is niet te missen in ieder geval.

Maar goed, er zijn veel merries opdit moment overtijd of getest als zijnde klaar om te bevallen. Weet iemand hoe dat werkt met die teststrookjes? Testen ze urine, melk?

Deze dikke dame is nu al ruim 3 weken te laat.
http://www.marestare.com/cam.php?alias=trioqh

Silk van Elements heeft Steph maar opgegeven geloof ik.Silk has been oozing white milk again today... <shrug> I have totally given up predicting anything though
http://www.marestare.com/fcam.php?alias=elements

En deze was ook al in maart uitgerekend en erg bol.

http://www.marestare.com/cam.php?alias=code6

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:26

Oh sorry, ik wist niet dat er ook een huiskamertopic was! Zal me gedragen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:42

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:42

Bedankt Petraaken!
Ik kijk al een tijdje mee maar post eigenlijk niet omdat de sfeer niet altijd even gezellig is.
Maar ik vind het wel een heel waardevol topic voor bokt :)

Spannend al die cams! Vorig jaar ook een heel aantal live bevallingen gezien en het blijft iedere keer weer spannend.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:44

Silk staat nu als een idioot haar staart te schuren....

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:46

Crazy ligt, er is iemand bij die druk aan het bellen is. Het ziet ernaar uit dat ze begonnen is

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:47

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:47

Painted crazy wordt geholpen, die si nu aan het bevallen