Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Veulen84 schreef:savath schreef:Veulen: Ik vind je paardje er slecht uit zien,die heeft niets reserve om een veulen straks groot te brengen.
Ik geef hier niet meer dan 2 kg mengeling aan mijn drachtige zogende merries ,maar wel voldoende goede kwamiteit ruwvoer met daarbij 2 kg luzerne brok(is ruwvoer maar met veel eiwitten)
Als mijn merrie voldoende eten kreeg en erzo bij liep kwam metteen de da en moest ik weten waarom ze er zo slecht uit ziet.
Wil niet cru over komen,maar als ik ergens zo een hoog drachtige merrie tegen kom zou ik geneigd zijn om haar uit compasse te kopen.
Bedankt hoor Savath... Lees dan ook even goed. Heb inmiddels 4x gezegd dat ik haar 2 maanden geleden veel dunner heb gekocht. Veearts komt regelmatig even kijken (on uitgenodigd en uitgenodigd is een vriend en woont vlakbij). Ze krijg 1,5 kg muesli met levende gisten, 1,5 kg merrie-veulen biks (word met 0,25 verhoogt volgende week). Deelt ongeveer 80 kg ruwvoer per dag met 1 ander paard. Ze krijgt ook nog van alles lekkers wat ze wil (wil ze niet want veel wil ze niet eten)
Beetje minder banketstaaf mag ook wel. Ben heel erg dol op Rosa. Heb mezelf niet het makkelijkst op de hals gehaald met een te dun paard en drachtig voor mijn eerste eigen veulen. Maar dat wil niet zeggen dat ik stom ben of een dierenbeul.