[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:32

Niet veel meer wat, Cemlys? Kont of uier?

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:33

Olijf wat een schatje.

Been van Bonita is dik geworden. Temp was 37, 5 dus beter.
Ze hebben vsnmiddag buiten gelopen buiten loopt ze er goed mee.
Binnen op stal trekt ze hem steeds op en wil hem dan niet echt belasten.

Wings heeft gister een eigen voerbakje gekregen wat vindt ze dat stoer.
Ze ging er ook meteen uit eten van haar start brokjes

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:03

Bedankt allemaal voor de lieve woorden... :)

Olijf, mooi veulenkind!

Zat vanmiddag bij Heaven in de stal, wat te staren, te denken, naar Heaven te kijken en opeens zag ik duidelijk het veulen bewegen, tot een paar keer toe! Dus even opgestaan en gaan voelen, waarop ik een heel getrappel voelde... Een cadeautje van mijn lieve Nevaeh, tranen van vreugde en verdriet liepen over mijn wangen. Beloofd wat, weer zo'n druktemakertje!

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:10

olijf, wat een schattig moppie :)

whis & patrick, fijn dat whisper nu beter is!

Jeetje, alle paarden hebben precies iets? Veel beterschap voor alle zieke paardjes :(:)

SA, je vroeg of ze enkel op zand stond. Ze staat op een wei met veel bomen. De helft van de wei is ongeveer zand en de andere helft gras. Ivy eet ook bladjes en takjes, maar vooral zand.. en echt heel haar mond vol en slikken.. Heb geen idee wat ik eraan kan doen! Had gedacht aan een liksteen (zoutsteen) maar dat vond dierenarts geen goed idee!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:12

Muzefee schreef:
Bedankt allemaal voor de lieve woorden... :)

Olijf, mooi veulenkind!

Zat vanmiddag bij Heaven in de stal, wat te staren, te denken, naar Heaven te kijken en opeens zag ik duidelijk het veulen bewegen, tot een paar keer toe! Dus even opgestaan en gaan voelen, waarop ik een heel getrappel voelde... Een cadeautje van mijn lieve Nevaeh, tranen van vreugde en verdriet liepen over mijn wangen. Beloofd wat, weer zo'n druktemakertje!

Oh my wat een verdriet zeg...
Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel voor jou!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:13

:(:) Muzefee, het nieuwe veulentje wat nu in Heaven groeit is helemaal geen vervanging van Nevaeh, maar wel misschien een fijne afleiding!
misschien helpt het je de donkere wolken een beetje te verdrijven.

Olijf wat een lekker ding!!!
_/-\o_

Polleman, toch een gevolg van het vastliggen? Gelukkig geen koorts.

Cynth weer mooie vergelijk, joh ik geloof dat we blij moeten zijn met geen vooruitgang.
Na Pasen wordt het lente en daar gaan we voor!!
Toch?

Hier was het ook grimmig heel grimmig koud.
Bevroren vingers zelfs.

Ik heb geprobeerd foto's te maken maar mede door de hele harde wind is er niet veel gelukt.
Even kijken of er in het groot misschien nog iets de moeite waard is.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:27

Hier zijn mama en baby ook niet buiten geweest vandaag, gure wind + sneeuw vonden we toch echt te gek.
Gisteren waaide het ook al zo hard, maar was het wel droog, toen zijn ze wel buiten geweest, beeb met een dekentje op.

Poon maakt een flink uier nu en Sientje bouwt ook mooi door. Sien op dag 345 en Poon op 339 vandaag.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:17

Wings trots op haar bakje!
Afbeelding

Tjinta ik denk van wel.
maar zolang ze geen koorts heeft ga ik verder met wat ik nu doe,
en maandag of dinsdag komt de dierenarts langs om Blackman en Bonita te enten,
en laat dan meteen even naar haar been kijken of het moet morgen nog dikke zijn,
dan bel ik natuurlijk meteen,
ik heb vandaag even aan de hand gestapt vond het eigenlijk te koud maar was wel even belangrijk
om af te stappen vanwege Bonita

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:19

Cynthia82 schreef:
Niet veel meer wat, Cemlys? Kont of uier?

uier

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:22

wat schattig, wings eten uit haar eigen bakje :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:23

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Afbeelding

Whisper heeft vandaag redelijk goed zelf gedronken.
Ze eet wel maar kleine hoeveelheden, maar dat is denk wel normaal in deze situatie.
Ze mest ook zelf, kleine hoeveelheden mest wordt zachter.

Kyra013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:27

Ooh dat is echt een te schattige foto!!! Gelukkig goed zelf gedronken! Hopelijk snel weer de oude!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:34

Muzefee je lijkt er heel sterk onder zeg! Moet zeggen als ik jou berichtjes lees dan voelt dat zo'n druk op mijn hart, maar dat komt omdat ik het gevoel ken. Vind dat je er heel erg moedig mee om gaat!

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:34

Moeilijk he Muzefee dat leven en dood zo dicht bij elkaar ligt.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:59

Dank jullie.

DL, ja heb zo mijn momenten. Bij Heaven vanmiddag even heel moeilijk, sowieso natuurlijk veel herinneringen op stal. Heaven trekt me er doorheen, voor haar moet ik er wel heen. :) Zo nu en dan komt er een vleugje geur van het halster, welke Nevaeh tot het laatste moment droeg, dat boven mijn bed had door de kamer... Op zo'n moment voel ik me week... Loop beneden de kamer binnen waar een foto hangt van mij met Heaven en Nevaeh... Heb mijn pc al 2 dagen uit, het bureaublad zal me wel erg confronteren... Luister je naar dat liedje op de radio met de tekst "I'll be with you, I'll be waiting for you, on the other side... And the winds that blow they'il guide you home..." Zeker met die wind vandaag, dan is het net of Nevaeh me een tekentje geeft...
Laatst bijgewerkt door Muzefee op 23-03-13 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:07

:(:)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:13

Dikke knuffel Muzefee!!

Leuke foto's Olijf, Polleman en Marja! Wat kijkt Aslan stoer!

Na veel rompslomp staat Briesje nu eindelijk live! Ze staat in haar eigen stalletje, lekker naast Boyan. We hebben de hele rataplan losgeschroefd, kabels gekocht voor de ontvanger en hebben nu super beeld. Arme merrie heeft een heel schraal uier nu, de zucht was weer een beetje weggetrokken, maar haar ene tiet is echt schraal en rood. Heb er honingzalf op gesmeerd..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:33

Ahh muzefee ik voel echt met je mee.. Ik heb dat heel erg met het nummer van krezip met sweet goodbye:

I know how you feel right now
Losing dreams you've come to care about
I know what you need right now
You need to come on home so I can hold you tight
Get you through the night
I'll get you through the night

Omdat mijn veulentje in 2009 dus met 285dagen kwam en ik die echt zo door elke nacht wilde slepen en dat toen heel mijn droom in duigen valt.. Vast ook geen liedje wat jij nu moet luisteren, want na 4 jaar kan ik er nog niet goed naar luisteren zonder een traan.

Hopelijk krijg je een gezond en lief en leuk veulentje weer van heaven welke je een beetje geluk kan geven :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:41

*slik* nee, veel muziek kan ik niet horen, teksten visualiseer ik al snel... Toen paard van een vriendin overleed heb ik haar het nummer 'Doe wat je altijd deed' van Marco Borsato gestuurd, die tekst gaat ook door alles heen, maar is tegelijk zó waar!

Ik ben blij met een gezond veulen, de spanning of Heaven een goede moeder is heb ik niet meer. Toch denk ik dat het wel erg emotioneel zal worden...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:56

Dat denk ik ook wel meid.. Ik had toen de spanning of het nu allemaal wel goed zou gaan.. Nu moeten wij helaas wat keuzes gaan maken, maar ik denk er niet aan om mijn heaven weg te doen, nu door jou verhaal word iedereen weer met beide benen op de grond gezet dat het niet allemaal rozengeur en manenschijn is ook al gaat de geboorte goed.
Hopelijk krijg je een heel mooi veulentje van Heaven dit jaar. :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:59

ShamalArabs schreef:
DianneM schreef:
Hij kan nog niet opengemaakt worden, omdat hij nog niet rijp is.

na zeker 200+ hoefzweer ervaringen moet ik toch zeggen dat ik deze nog nooit gehoord heb :') wat een onzin. Gewoon openmaken zodat de druk eraf is, zorgen dat ze schoon staat en niet weken/verbinden/sodagedoe of andere onzin toepassen dan loopt ze de volgende alweer en de dag erna merk je niets meer.

heb bij mijn volbloed merrie veel hoefzweren gehad. dunne zool en platvoeten. als ze te hoog zitten kunnen ze er niet uit gesneden worden. Als ze pal onder de kroonrand zitten kun je ze er niet uithalen. Ze heeft zelfs nog twee weken op de kliniek gestaan met een zoolzweer die te hoog zat, als ze hem hadden moeten uitsnijden had ze hoogst waarschijnlijk niet hersteld omdat het gat wat ze in de zool moesten maken te groot en diep zou worden...Kan wel degelijk dus ;)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:07

Dustinlover schreef:
Dat denk ik ook wel meid.. Ik had toen de spanning of het nu allemaal wel goed zou gaan.. Nu moeten wij helaas wat keuzes gaan maken, maar ik denk er niet aan om mijn heaven weg te doen, nu door jou verhaal word iedereen weer met beide benen op de grond gezet dat het niet allemaal rozengeur en manenschijn is ook al gaat de geboorte goed.
Hopelijk krijg je een heel mooi veulentje van Heaven dit jaar. :)

Ja precies... Moet altijd op zo'n nare manier... Heb er ook wel eens aan gedacht dat Nevaeh eens verkocht zou kunnen worden, toen vreselijk en niet in te denken. Had ik die optie nog maar, dan kon ik haar nog opzoeken... Maar dat is achteraf en nu pakt echt niemand haar meer van me af, hoewel ik vanzelfsprekend nog wel minstens 30 jaar van haar had willen genieten... Mis haar zo...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:53

Wens je echt alle sterkte van de wereld meid :(:)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:55

Muzefee vind het zo erg voor je meid. .... nogmaals heel veel sterkte!

Wel naar bijde gouden bokt veulens overleden...

Roos_Doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 05:00

Vannacht om 1 uur is ons hengst veulentje geboren!! *\o/* bevalling verliep vlot en de nageboorte was er met een half uur af.

M'n merrie laat alleen het veulen niet drinken...