Sjolvir schreef:MI, lastig hoor, heb je het voor jezelf beslist, moet je het nog aan anderen vertellen die het ook moeilijk vinden. Hoe oud is ze?
Es gelukkig weer thuis, maar wel berg extra werk, met 3 x per dag veulentje uit laten dartellen.
Ze is 11 jaar en Sigrún was in het begin haar lieveling, maar het laatste jaar trekt ze veel meer naar Venus en vraagt eigenlijk nauwelijks meer naar Sigrún dus ik waande me in de veilige zone, niet helemaal dus.
Ze begrijpt wel waarom maar had liever één van mij jonge paarden zien gaan náást Fjör, ipv Sigrún.
Es doet het goed, ze mest
en ze eet goed, heeft alweer zin in gras, maar dat mag nog niet.
Ze mag ook voorlopig niet dikker worden dan ze nu is ivm de buikwond.
Elite laten we 2 keer daags uit, 3 keer daags is denk ik net teveel voor Es, aangezien ze nog niet teveel mag lopen en het stukje naar de wei toch al gauw 75-100 meter is.
Elite kan gelukkig in de stal ook wel redelijk haar ei kwijt, die is 3 x 6,30, dus ruim zat.
Ze is heerlijk qua karakter, ik kan zomaar haar benen aanraken, dat kon bij Ekaro echt niet, die vond alles eng in het begin.
Meelopen aan het touw begint nu te komen, maar op druk lopen snapt ze nog niet en dan gaat ze nog hangen en in de paniek schieten, dus nog maar even hand achter haar achterwerk.