[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YSR1971

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:26

CL, fijn voor je dat het niet kwaadaardig is.
Moe hier, ponykamp gehad en vandaag opruimen en kampioenschappen. Ging wel fijn de proef, maar niet vlammen zoals ze wel kunnen. Best veel spanning, voor beiden 1e keer kampioenschappen en dus niet gewend aan de toeters en bellen. 61,5% gescoord (184/185), ik was tevreden hoor.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:57

CL Fijn dat het positief nieuws is :) iig niet kwaadaardig.

Drukdruk met ponykampen zo te lezen :)

Ti aan het oefenn voor de keuring, haha. Knappe ti. Ik hoop echt me rijbewijs te halen, vorige keer helaas gezakt dan kom ik gelijk ti knuffelen. En dais natuurlijk. :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:58

Me knappe grote veulenkind.
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:01

Gezellig, Marlis. Dat moet je zeker doen! En anders vriendlief van Anous lief aankijken? :)

Wat wordt Kyrtje mooi donker!! :oo

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:08

Ja idd. Kyrtje is volgens mij al een winterjas aan het aanmaken, krijgt opeens een berg haar haha.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:10

Dat lipje van Kyra, schattig!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:16

Lief he :P
Ze heeft ook net als peeps een centenbak haha.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:19

Ze lijkt echt veel op mama, alleen dan een stuk donkerder :)

Raar dat ze haar winterjas aantrekt. Ti is juist zijn baby-rompertje aan het uittrekken :+
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 29-07-11 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:23

Mischien omdat ze geschoren is? Ik weet het niet maar ze krijgt opeens veel haar.
Ze lijkt inderdaad erg veel op peeps hoor, peeps de 2e :D

Haha ze baby rompertje :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:24

jennyk schreef:
sjolvir: reedhill's Salt en Pepper, het veulen van vorig jaar.

Bijna, het was Reedhill's Salt 'n Pepa. :+

Cynthia82 schreef:
[Neon, krijgen we nog foto's te zien van Girlie II?

Moet echt een keer mijn camera meenemen, maar ik heb het zo druk deze maand dat het er niet van komt. Iedere week wedstrijden met de hackney's, zelfs meerdere in de week (schandalig dat niemand heeft gereageerd of heeft gekeken toen ik woensdag vroeg of ze de Reedhill's pony's ook hadden gespot op de voorpagina van Bokt :( :+ ).
Morgen heb ik ook wedstrijd, en woensdag gaan de pony's zonder mij op wedstrijd, want dan moet ik werken, maar moet ze dinsdag wel klaarmaken. En dat doe ik het liefste zelf, dan weet ik zeker dat ze er netjes uit zien, zeker omdat het woensdag weer een nederlands kampioenschap is.

Zo, wat is Kyra donker ineens zeg!

Adana al een zelfstandige meid, hoewel moeders het er dus niet mee eens is. :=

Cynthia dus al hard aan het oefenen. Waarom loop je niet met de merrie en doe je Ti niet los mee laten lopen? Ik oefen zelf eigenlijk nooit voor de keuring, simpelweg omdat dat eigenlijk niet gaat. Enige wat ik doe is wel eens een stuk alleen met het veulen wandelen zonder mams, zodat de kleine went aan netjes meelopen aan het touw. Ik zorg dat moeders goed aan het touw draaft en goed te hanteren en te regelen is in tempo, maar oefenen met het veulen doe ik niet. Op een keuring zijn veulens namelijk compleet anders. Je hoeft ook niet bang te zijn dat ze niet netjes met moeders meelopen, want op vreemd terrein doen ze dat dus echt wel. :)

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:25

Haha, babyrompertje!
Kyra heeft een echt Hafmondje, daar hoor een los lipje bij, want hoe moet je anders overal aanzitten?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:27

En of ze dat doet overal aan zitten. :P

Neonlight druk met de wedstrijden :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:34

NEEM DIE NOU EEN KEER MEEHEEEE!! :D

Enne, nee, sorry, ik heb de Reedhill's pony's niet op de voorpagina zien staan. Ik zal zo eens kijken goed? :)

Ti gaat naar de WPCV-keuring (Welsh). Dais is natuurlijk een Haflinger. De jury van het WPCV ziet liever veulens van 4+ maanden alleen braaf een stukje draven, dat maakt wat meer indruk en voor sommige engelse juryleden is het beter als ze niet weten dat mama een Haf is.
Ik oefen zolang hij het leuk vindt (ik oefen ook met Dais ernaast).
Tegen de tijd dat we naar de keuring gaan, kijk ik wel wat hij doet. Draaft hij braaf mee zonder mama, dan ga ik zonder mama de ring in. Voelt hij zich lekkerder met mama, dan heb ik maling aan de jury, Ti's gemoedsrust is belangrijker voor me dan het behalen van een hoge plaats :)

Enne, als ik met Dais draaf, stuitert, galoppeert, bokt, hopt, springt en steigert Ti alle kanten op. Hij is natuurlijk een hele stoere hengst :D
(Hij gaat in ieder geval snel in galop, omdat mama niet zo makkelijk heel rustig draaft).
Maar je hebt inderdaad wel gelijk dat hij op vreemd terrein waarschijnlijk dichtbij mama blijft.

Na ja, ik oefen gewoon en ik zie dan wel waar Ti aan toe is :)

En ja, zijn rompertje, ja :+
Hij gaat nu in zijn trappelzak :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:37

O, mag je daar ook zonder de merrie de ring in? Dan begrijp ik het. Bij de NAS mag dat absoluut niet namelijk, bij het KWPN ook niet, en ik dacht bij het NNFPS ook niet.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:39

Ja, alleen veulens vanaf 4 maanden.
Ti is op de dag van de keuring op 2 dagen na 4 maanden.
En als het meer indruk maakt als hij zonder mama loopt, wil ik het wel proberen. Maar voelt hij zich daar niet goed bij, gaat mama gewoon mee (die maakt vast indruk met haar lompe Haflingerstampen en maaiende voorbeentjes :+ )

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:54

Haha lekker haflingerbeest die Dais.
Ik snap dan wel dat je het liefst zonder Dais de ring in wil.
Wou dat Peeps ook papieren had dan kon ik ook lekker naar de keuring gegaan zijn.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:57

Sjolvir schreef:
MI, lastig hoor, heb je het voor jezelf beslist, moet je het nog aan anderen vertellen die het ook moeilijk vinden. Hoe oud is ze?
Es gelukkig weer thuis, maar wel berg extra werk, met 3 x per dag veulentje uit laten dartellen.

Ze is 11 jaar en Sigrún was in het begin haar lieveling, maar het laatste jaar trekt ze veel meer naar Venus en vraagt eigenlijk nauwelijks meer naar Sigrún dus ik waande me in de veilige zone, niet helemaal dus.
Ze begrijpt wel waarom maar had liever één van mij jonge paarden zien gaan náást Fjör, ipv Sigrún.

Es doet het goed, ze mest *\o/* en ze eet goed, heeft alweer zin in gras, maar dat mag nog niet.
Ze mag ook voorlopig niet dikker worden dan ze nu is ivm de buikwond.

Elite laten we 2 keer daags uit, 3 keer daags is denk ik net teveel voor Es, aangezien ze nog niet teveel mag lopen en het stukje naar de wei toch al gauw 75-100 meter is.
Elite kan gelukkig in de stal ook wel redelijk haar ei kwijt, die is 3 x 6,30, dus ruim zat.
Ze is heerlijk qua karakter, ik kan zomaar haar benen aanraken, dat kon bij Ekaro echt niet, die vond alles eng in het begin.
Meelopen aan het touw begint nu te komen, maar op druk lopen snapt ze nog niet en dan gaat ze nog hangen en in de paniek schieten, dus nog maar even hand achter haar achterwerk.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:07

Knap hoor van es en elite.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 00:29

Neon, ik heb het gezien!! Nederlands kampioen klavertje 3 met 2 Reedhillpony's. Die maffe Queen heeft zich dus goed laten zien. Gefeliciteerd. Wel wat laat maar ook hier is het druk met van alles.
Veulen gaat nu aan het lijnje naar stal. Hij is een week maar jong geleerd is oud gedaan. Wel jammer dat mijn vriend er vandaag een ander paard bij wilde gooien. Die werd door Tabiet de wei uitgetrapt. Goede moeder maar ik vind het nog te vroeg om er een ander bij te zetten. Daar is ze te bezorgd voor.
Dit weekend twee dagen kwaamvisite, collega's met kleine kinderen. Maar morgen moet eerst Pedro nog dekken. Dacht dat het seizoen wel over was. Maar mijn eigen Juul staat nu ook bij de hengst omdat het nog niet gelukt was. Heb alleen zelf het gevoel dat het bijna herfst is.

Verder heel snel bijgescand. Fijn dat Es zo goed gaat. NU nog een paar weken goed oppassen dan kan ze haar levenlang weer bokkensprongen maken.

En dan natuurlijk het belangrijkste, CL wat een opluchting dat het niet echt mis was. Het blijft natuurlijk spannend. Wat kunnen dagen lang duren als je moet wachten.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 09:55

Cynthia, peeps is ook donker hoor!
AfbeeldingAfbeelding

Wat knap dat ti het leuk vind om zonder mams te oefenen :D
Ben benieuwd wat die gaat doen op de keuring.

mi, fijn dat het goed gaat met es en elite.

Cl, fijn dat het niet kwaadaardig is. En succes met je beslissing wat betreft chennai.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:08

neon: dom foutje van mij :o
Ik had de reedhill pony's ook gevonden op jouw aanwijzing, was op een wedstrijd in Norg, dat is wel een heel eind voor jullie zeg!

horsii: ze krijgt de kleur van mams!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:33

Bedankt iedereen
Adana krijgt ook al een winterjas en is echt een toverbal :)
begint heel erg wit te worden ineens en lijkt op dit moment wel een roodschimmel :=
Met Dessy ging het vandaag stukken beter +:)+ er lag zelfs nog schoon stro in haar stal :wow:
haar uier leek ook minder dik dan gisteren, Gisteren spoot de melk er namelijk uit := en Hengstig als een gek %)

Komt wel goed met ze :):)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:10

Onley, als Des erg veel last heeft van stuwing, kun je ook een lap doordrenkt met azijn er voorzichtig tegen aan drukken. Uiteraard niet wrijven of knijpen, maar alleen deppen met de azijn. En laten lopen, dan is de stuwing ook sneller weg.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:27

Even een vraagje..

Omdat Es voorlopig op stal moet blijven maar ook genoeg melk voor Elite moet aanmaken, moet ze een muesli/brok krijgen die haar wel genoeg stoffen daarvoor geeft maar zo min mogelijk energie aan haar geeft, zodat ze straks niet staat te stuiteren in de box.

Op dit moment krijgt ze fokkerijmuesli van Marstall, brok eet ze meestal niet zo goed, dus vandaar voorkeur voor muesli.
Iemand ideeen?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:08

Sorry MI ik weet er niks van..

Foto's van gister van de knappe meiden:

Gupona:
Afbeelding
Afbeelding

Gicardi:
Afbeelding
Afbeelding

En samen: