ik ga vannacht voor het eerst een keer extra checken. ik ben net geweest. Ze lag en keek onrustig naar haar buik. Dus om 2 uur ff checken ga nu maar slapen.
@ijsklontje...durf je dat aan, om de 2 uur? ik waakte een paar jaar geleden al een poosje bij mijn merrie en was doodop, zette mijn wekker toen om het uur en heb het nog gemist...
Hannansas, kan je er een foto van plaatsen? Mijn merrie heeft dat ook. Ik zal straks ook proberen om een foto te plaatsen. Ik dacht ook aan zucht, maar heb geen idee of dit hard kan aanvoelen.
Mijn pa was gisteren bij me. Ja, Nieke verandert wel wat...
Was weer lekker op z'n gronings dus, om kwart voor 1 kreeg ik sms: Goeiemoggel hingst Ik nog wakker, bellen, had Nieke om half 1 hengstveulentje gekregen!!
Hij was erbij geweest en alles was heel goed gegaan. Kleur kon ie nog niet veel van maken. Alleen achter wit voetje. Vandaag mailen ze me foto's, ben zo benieuwd!! Dan ben je opeens weer ver van huis...
Nu nog een naam; zijn altijd van die heerlijke familiediscussies. Dus als je nog goede tip hebt voor schrikkeldag-hengst?!
Kan me voorstellen!! Zijn we ook super blij mee! Pa er 2 nachten uit geweest en vannacht ging ze er bij wijze van spreken maar voor liggen 'voor hij naar bed ging?!
Hier nog geen veulen. Ik ben er een keer uit geweest, maar alles was toen heel rustig ze stond hooi te eten. verder geen ontwikkeling in het uier dus fijn weer gaan slapen. OM 5 uur door de wekker geslapen.
Ff kijken hoe ze vanaaf is en ander ga ik echt waken vannacht
Iedereen met een veulen en mijlpaal gefeliciteerd! Op de pension stalling waar ik sta is dinsdag een bruinbont tinker merrieveulentje geboren. Ik zal wel eens vragen of ik hier een fototje mag plaatsen, ik ga er vandaag heen dus wie weet:)
Jippie; weer een mijlpaal hier !! Unaira 310 dagen vandaag
had vanochtend wel eenr rare gewaarwording.....Ging even haar staart checken, maar die kon ik met gemak verticaal op haar kont zetten. ik kijken bij een ander paard op stal, die kon nog niet eens verder al horizontaal.......ik in paniek......toen nog maar een ander paard als referentie gepakt en die kon ik ook d'r staart verticaal op de rug zetten zonder heel veel moeite. Dus paniek is iets minder geworden, maar wat is nou een teken mbt Unaira's staart??
gisteren avond in samen hang met de hars dopjes, en toen ik om kwart voor 12 bij haar was ben ik een keer extra gaan kijken. Onrustig niet echt maar het is niet de Vicky van de afgelopen weken. Gisteren om 12 uur lag ze in haar box. Ze was wat naar haar buik aan het kijken en wilde plat gaan liggen en toen toch maar weer niet. Dus gewoon ff kijken hoe ze vandaag is.
@ unaira: als je de staart zover terug kunt leggen wil dat zeggen dat de banden aan het verweken zijn. Dat kan bij mijn merrie al ruim een maand. Dus ja je nadert echt het einde.
Ik reageer hier even namens Twinkel/Tjinta Gaat erg goed met de kleine, ze heeft goed gedronken vannacht, is zeer levendig. Als ik op de cam kijk dan huppelt ze vrolijk door de stal heen. DA komt zo nog even, er waordt dan wat bloed afgenomen om te kijken of ze genoeg antistoffen via de biest heeft binnen gekregen en ze krijgt voor de zekerheid ook een veulenspuit. Maar kleine Tessie doet het tot nu toe prima!
Twinkel, had het even gemist, maar gefeliciteerd met opeens veulentje in het land!! Dat met weinig melk even spannend, maar begrijp dat Tessie het goed doet?! Gaaf!