Ik deed wel de eerste week 2 x per dag temperaturen en vulva checken.
@Ennasil: gefeliciteerd

@oyyo: ik vind 1,5 schep ook weinig.
Mijn merrie en veulen staan overdag 8 tot 12 uur per dag op een kalere wei. Deze wei staat merrie jaar rond op dus geen hoog gras veel gras.
Merrie krijgt 3 x per dag ruwvoer en eerst 3 x 1,5 schep pavo merriebrok. Veulen is nu ruim 2 maanden dus ze krijgt nu 2 x 1,5 schep merriebrok.
Veulen krijgt heeft al sinds 2 weken oud zijn veulenbakje en krijgt 2 x per dag half kleine maatbeker pavo veulen brokjes. Ong 400 gram totaal en ik doe ook wat hooi in zijn voerbakje want merrie is te dol op haar hooi en wil het niet graag delen met veulen.
@maryanne: dat overbezorgde herken ik heel goed. Red is nu ruim 2 maanden en ik word zelf steeds relaxter en makkelijker overal in..ik doe ook veel zelf en alleen zonder hulp dus dat is niet altijd makkelijk maar wel leerzaam!
Ik wil proberen volgende week weer eens wat te gaan longeren en dan hoop ik binnen 2 weken weer eens wat te kunnen rijden.
Merrie laat zich niet wegpakken bij het veulen.
Dus ik haal ze beide uit de stal en dan vraag ik iemand het veulen terug te zetten en houd ik de merrie vast om te poetsen/aan de hand te stappen. Dat gaat nu steeds beter maar was in het begin ook erg heftig want merrie was erg heftig dan en wilde koste wat het kost naar haar veulen terug. Nu is er al heel veel meer rust.
Gisteren zelfs vd 1e keer klein rondje aan de hand gestapt van stal weg samen met stalgenootje.
Veulen in de stal gaat best goed. Op wat gehinnik na.
Veulen kan ik wel wegpakken uit de stal bij de merrie maar als ik uit het zich loop breekt de merrie de stal af en draait door dus daar moet ik nog veel mee gaan oefenen.