[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 15:57

Fotsy schreef:
Laylah zo moeilijk te zeggen altijd maar is zij maiden. Ik vind persoonlijk haar uier ook nog erg leeg. Die gaat vast zo een grote koeienuier krijgen.
Nu je moet ook doen wat je gevoel je zegt.

Je merrie is evenver als de mijne maar zij is maiden en liep op de scans al behoorlijk veel voor en ik heb het alarm wel om ook omdat de dierenarts zei dat hij gokte dat het deze week al ging komen en ze al heel veel uier heeft. Had zelfs de indruk deze morgen dat ze haar spenen aan het vullen is.
Alarm ging wel 15 keer af ja maar die moet zich beetje aanpassen aan gedrag van merrie want of ze hangt met alarm tegen de deur of ze schudt vaak met haar hoofd want toen ik keek op de cam lag ze niet eens neer.

Ik wacht nog even en dan vraag ik binnenkort aan iemand wat ik ken, die heeft ook altijd gefokt wat zij zou doen, want denk dat het dan beter te beoordelen is dan op foto's etc. En ja ze is maiden idd

Cioccolato

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:03

Omg apple die laatste foto! Wat lief! Vind mama overigens ook erg mooi!

En ik had het er toevallig net over dat ik idd ook heel hard hoop dat het veulen fotogenieker is.. Ik hoop dat echt heel erg hard.. _O-

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:07

Caesar, van harte gefeliciteerd!!
Tja, wanneer de melder omdoen vind ik ook lastig. Drie jaar terug stond de merrie drie weken van te voren al te kegelen en nu is ze aankomend weekend uitgerekend en er is nog geen teken te zien... Ik hou hem gewoon elke nacht om. Dan maar gesloopte nachten, maar ik wil het niet missen. Merrie is al 22 en twee jaar terug heb ik pech gehad met een veulen, dus dan wil je er gewoon gelijk bij zijn.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:08

keat schreef:
Caesar, van harte gefeliciteerd!!
Tja, wanneer de melder omdoen vind ik ook lastig. Drie jaar terug stond de merrie drie weken van te voren al te kegelen en nu is ze aankomend weekend uitgerekend en er is nog geen teken te zien... Ik hou hem gewoon elke nacht om. Dan maar gesloopte nachten, maar ik wil het niet missen. Merrie is al 22 en twee jaar terug heb ik pech gehad met een veulen, dus dan wil je er gewoon gelijk bij zijn.

Ja dat heb ik dus ook wil alles verkomen niet dat haar uier vol schiet 5 min voor de bevalling...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:10

Ik heb mn paarden aan huis en de drachtige merrie onder de camera dus ik doe niet zo snel de melder om. OVerigens meer vertrouwen in de camera dan de melder.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:12

Cioccolato schreef:
Ik heb mn paarden aan huis en de drachtige merrie onder de camera dus ik doe niet zo snel de melder om. OVerigens meer vertrouwen in de camera dan de melder.

De mijne staat op een privé stalling.

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:04

Ceasar, van harte gefeliciteerd! Prachtig poppetje zo te zien.

Idd genieten van de veulens met dit mooie weer.

Geniet ik samen met een boel andere nog van haar dikke buik. Mijn merrie is de laatste week erg moe en staat veel te slapen buiten. Laatste loodjes wegen het zwaatst

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:46

Cioccolato schreef:
Overigens meer vertrouwen in de camera dan de melder.

Ik ook.. Ik heb al zovaak gehad dat het alarm pas ging als het veulen er al half uit was.. Dan ben je met complicaties al véél te laat.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:50

Vulina schreef:
Cioccolato schreef:
Overigens meer vertrouwen in de camera dan de melder.

Ik ook.. Ik heb al zovaak gehad dat het alarm pas ging als het veulen er al half uit was.. Dan ben je met complicaties al véél te laat.

Ja de camera is ook een fijn middel blijft hier ook aan, maar de melder ook als je het eigenlijk niet verwacht had omdat de merrie bev geen tekenen geeft.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:03

Hier ook 1 merrie die belde toen we er al lang en breed bij stonden via de camera.
Vorig jaar is die bij de ander helemaal niet afgegaan zelfs.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:07

Ja ik heb aan het alarm tot hiertoe ook nog niks gehad. Cam hangt hier gans jaar door en zou ik niet meer willen missen. Alleen krijgen we ze niet extern dus Foscam dan maar verhangen en die draait wel netjes op de 4g.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:09

Fotsy schreef:
Ja ik heb aan het alarm tot hiertoe ook nog niks gehad. Cam hangt hier gans jaar door en zou ik niet meer willen missen. Alleen krijgen we ze niet extern dus Foscam dan maar verhangen en die draait wel netjes op de 4g.

Ik heb ook idd een 4G camera die zijn wel fijn op plekken waar geen internet is.

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:11

Ik heb beiden. Ik heb een telefoon hangen als camera met de app Alfred, zodat ik op mijn telefoon waar dan ook kan kijken én ik heb de geboortemelder. Bij mij heeft die de laatste twee keer heel goed gewerkt, maar dat is misschien ook afhankelijk van de merrie. Zoals mijn merrie zich gedraagd en bevalt, reageerde de melder heel goed. Ze staan bij mijn ouders aan huis, maar ik woon daar niet. Wel ben ik er in 5 min en mocht ik het echt gaan verwachten dan blijf ik bij hun slapen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:13

Laylah2002 schreef:
Fotsy schreef:

Ik heb ook idd een 4G camera die zijn wel fijn op plekken waar geen internet is.

Bedoel je geen WiFi? Want cam zit met bekabeling op men router dus ik kan kijken via de WiFi thuis maar als er geen WiFi is dan zie ik men andere cams niet maar deze dus wel op de 4g van men telefoon en via de app van Foscam.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:14

Bedoel je geen WiFi? Want cam zit met bekabeling op men router dus ik kan kijken via de WiFi thuis maar als er geen WiFi is dan zie ik men andere cams niet maar deze dus wel op de 4g van men telefoon en via de app van Foscam.[/quote]

OH zo nee ik heb echt een op 4G werkt op een telefoon kaartje is super fijn want op stal is geen internet.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:16

Laylah2002 schreef:
Bedoel je geen WiFi? Want cam zit met bekabeling op men router dus ik kan kijken via de WiFi thuis maar als er geen WiFi is dan zie ik men andere cams niet maar deze dus wel op de 4g van men telefoon en via de app van Foscam.

OH zo nee ik heb echt een op 4G werkt op een telefoon kaartje is super fijn want op stal is geen internet.[/quote]

Oh das anders dan de mijne ja. Valt dit mee aan kosten?

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:18

Fotsy schreef:
Laylah2002 schreef:

OH zo nee ik heb echt een op 4G werkt op een telefoon kaartje is super fijn want op stal is geen internet.

Oh das anders dan de mijne ja. Valt dit mee aan kosten?[/quote]

Ik heb hem 3 dagen ophangen maar heb bijna niks verbruikt in die tijd, je moet hem natuurlijk niet de hele dag aan laten staan op je telefoon.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:21

Ik heb ook een 4G camera en nu hangt ie er denk een maand en heb nog geen 200mb verbruikt. Dus valt echt mee qua verbruik. Ik kijk dan ook alleen als ik zin heb en niet constant

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:25

Diertjec schreef:
Ik heb ook een 4G camera en nu hangt ie er denk een maand en heb nog geen 200mb verbruikt. Dus valt echt mee qua verbruik. Ik kijk dan ook alleen als ik zin heb en niet constant

Ja ik heb 4GB erop staan als ik straks echt moet waken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:50

Hier ook een melder en camera, aan de melder tot nu toe nog niets gehad. Stonden er al vaak bij als ie afging, omdat we het op de camera al zagen. Of hij ging niet af, batterij is ook al eens net van te voren leeg gegaan. Mijn melder verslindt batterijen, doe nog geen week met een nieuw setje.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:50

Hier ook een melder en camera, aan de melder tot nu toe nog niets gehad. Stonden er al vaak bij als ie afging, omdat we het op de camera al zagen. Of hij ging niet af, batterij is ook al eens net van te voren leeg gegaan. Mijn melder verslindt batterijen, doe nog geen week met een nieuw setje.

stephanie141

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:56

Gefeliciteerd met de veulentjes, gaat echt snel achter elkaar nu.

Mijn merrie zit momenteel op 334 dagen maar lijkt rustig aan te doen.

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 19:23

Gefeliciteerd Ceasar! Tocj? Of feliciteer ik nu de verkeerde na zoveel pagina's bijlezen :')

Ach uiers. Zag er een paar redelijk lege voorbijkomen. Vorig jaar ook een merrie gehad die met een niet volle uier ging bevallen. Maar meestal is het toch een goede indicatie.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 19:28

Het blijft lastig en met zulke uiers zou ik ook nog geen melder om doen. Als je dan toch op tijd wilt zijn pak dan 3 weken van te voren of als er tekenen zijn. Maar zolang wakker gebeld worden.... ik slaap er dan gewoon door heen als normaal geluid.

Ze is vandaag buiten geweest een klein uurtje:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is een Welsh A maar met deze stelten is menig dressuurpaard tevreden denk ik... wat een slungel!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 19:47

Weet niet zo goed wat ik van de uier moet vinden. Stalhouder denkt dat ze het eind van de maand niet meer haalt maar hij heeft ook geen ervaring met veulens :)
Afbeelding

Verder is ze lekker rond
Afbeelding

Edit: ze plast ook vaak kleine beetjes en is snel buiten adem. Precies of het veulen ligt tegen de blaas en longen.