[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:57

Zwangerzilla hier heeft zo'n rooie steen. Maar gebruikt hem alleen om aan te schuren...met mooie rozerode schimmeloortjes/neus/nek/wangen tot gevolg als ze op dreef is geweest :')

Lekker als ze zo braaf zijn bij TA enzo!

BianCatjee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 21:14

Maquavinci kreeg eerst ook 1x per 3 weken een liksteen maar die was binnen een paar dagen op.. Ze krijgt nu al heel lang geen likstenen meer, ze eet ze veel te snel op.. leek me niet echt goed!

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 21:49

Goede tip van de likstenen! Dat wist ik inderdaad niet. Wings krijgt alleen een Himalaya liksteen. Je hebt ook van die lick it stenen, maar daar neemt ze complete happen uit. Dat geven we maar niet aan onze veelvraat. Ze is zo erg op eten gericht, maar die Himalaya steen gaat op een normaal tempo op.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:02

idd een goede tip vd listeen! Tot wanneer moeten veulens eraf blijven of vanaf welke leeftijd mogen ze wel aan likken? ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:12

Om eerlijk te zeggen, geen idee.
http://zout-handel.nl/likstn.htm zegt ook dat veulens ze niet mogen hebben, maar niet vanaf wanneer wel. Zou dus in ieder geval wachten met likstenen tot ze een jaar oud zijn.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:31

Dankje Neonlight ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:45

BianCatjee schreef:
Cynthia82 haha knapperd hè? Dat vond ik dus ook <3 maquavinci vond hem op zijn tijd ook leuk :')

Wauw die onderste foto is erg mooi!
Die vieze achterbenen en winderig heeft maquavinci ook, maar ook normale mestballen in de stal..
Heb al wel geïnformeerd bij de dierenarts die zei dat het veel voor komt bij drachtige merries, niks om zorgen over te maken.

Het gaat om Fiore hè, die is niet drachtig :)

De pendel mag dan wel heel hard merrie gillen bij Dais. Ik ontken het! :+

Ik rij met Dais ook altijd zo lang mogelijk door. Toen ze 7 jaar was, ging ik op zaterdag nog in volle sjeesgalop door het bos, maandagavond hadden we een veulen. Dit keer ben ik na dag 13 gestopt ofzo ;) Maar dat komt omdat ze nu veel last heeft van (ik denk) haar artrose. Soms doen we een stapritje en als Yolooo geboren is, zien we wel weer.

Leuk kaartje ook, Aniek!

Gefeliciteerd met je eerste plek, Lisch!

Leuke foto's aan het strand, Crines!

linda2008 schreef:
Cynthia, de vlek bij star loopt inderdaad door, dus aan de andere kant heeft ze ook een zadeltje. Maar aan de andere kant minder duidelijk omdat de vlek daar verder uitloopt...
Dais alweer op 200 dagen, gaat toch best hard hea?! Ondanks ons ongeduld :') hihi

Cool! :D Ja, gaat best snel, maar zodra de 'days left' onder de 100 duikt, gaat het denk ik pas echt snel! (en dat is ook al over iets meer dan een maand :) )

Serieus... waar bewaart Venthe haar baby?? :oo

Jolandje, wat een lekkere, pluizige update weer :)

Mijn valkje heeft een gewone wintervacht. Hoewel Dais aan het eind van de zomer een vacht aanmaakte alsof Siberië hierheen zou komen en Fi veel later vacht ging aanmaken, hebben ze nu een vergelijkbare vacht, denk ik.

Angelpam, gefeliciteerd met je mijlpaal! *\o/*

pretty schreef:
Cynthia neen zand kan het niet zijn dan. Wel handig,staat ze nooit in de modder.
En jeah mijlpaal! *\o/*
Wacht eens even,ze loopt bijna precies gelijk met Clio want die is vandaag 200 dagen *\o/*

Daarom staat ze ook op die stal. Echt niet mijn favo-stal, want het stinkt er verschrikkelijk naar uien en het is een puinhoop, maar Fi staat hele dagen buiten op een droog pad, dus vooruit. Ik vind haar nog te jong om lang binnen te staan. Volgend jaar zal ze eraan moeten geloven.
Clio staat niet in je onderschrift :n

Wings krijgt nu ook echt een mooi baby-buikje :j

Neonlight schreef:
Inhalig beest, zit zeker haflinger in? :') _O-

Yep :') Hoewel mama de Haf helemaal niet zo is met eten. Tuurlijk eet Dais graag, maar ze wordt er niet vervelend van. Fi verliest haar complete verstand als ze ergens eten ziet en kent ook ineens geen enkele regel meer. Het is duwen, trekken en vreten als ik niet heel streng ben :+

inowa schreef:
En welsh kan er ook wat van haha.

Zou het een duivelse combi zijn? }:)

Cemlys, ik hoop dat je hengstje nu weer wat bij gaat trekken nu de tandarts is geweest.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:12

Wow ik kan weer niet alles bijhouden :o

Hier geen liksteen voorlopig... Ik heb ook geleerd dat het mag vanaf een jaar. En mijn dames VRETEN hem letterlijk op. Maar dat was van de zomer, ik zal het binnekort weer eens proberen...

Cynthia, ja onder 100 days left gaat het inderdaad echt hard! Star moet nog 110 dagen dus het gaat harder dan ik door heb :') nog 70 dagen tot ze "veilig" kan bevallen :D

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:15

Cynthia82 schreef:
BianCatjee schreef:
Cynthia82 haha knapperd hè? Dat vond ik dus ook <3 maquavinci vond hem op zijn tijd ook leuk :')

Wauw die onderste foto is erg mooi!
Die vieze achterbenen en winderig heeft maquavinci ook, maar ook normale mestballen in de stal..
Heb al wel geïnformeerd bij de dierenarts die zei dat het veel voor komt bij drachtige merries, niks om zorgen over te maken.

Het gaat om Fiore hè, die is niet drachtig :)

Hahahaha oeps :') :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:30

Jee wat zijn jullie hard gegaan zeg, kan het even niet bijhouden allemaal.

Ik las iets over een liksteen en veulens, altijd goed dat deze tip weer even voorbij komt.
Bo heeft 2 soorten in haar stal hangen (rode en en himalaya) maar doet daar heel lang mee.
Die rode pakt ze echt heel af en toe. De himalaya ietsje meer. Die hang ik meestal zodra ze weer 24/7 naar buiten gaan weer buiten. In het najaar als ze weer met de nacht op stal gaan, hang ik haar stal een nieuwe op.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 00:04

Goede tip van de liksteen, dat wist ik ook niet! Hier hangt alleen een himalaya blok en daar zijn ze gek op maar doen ze wel normale tijd mee. Ze staan er na het voeren of een snoepje eventjes aan te likken maar verder niet.
Zit er nog verschil tussen een zoutblok(normale liksteen) en zo'n himalaya liksteen?

Jullie gaan echt te hard, kan het allemaal niet bijhouden!

Ik las nog iets over vachten. Baida staat nog met een velletje alsof het buiten 20 graden is dus daar is geen spoor te bekennen van wintervacht. Ik hoop maar dat het veulen niet al te vroeg komt en dat het niet al te koud is want als ze dan de deken af moet krijgt ze het nog frisjes.

Probleem is dat ze gewoon absoluut geen vacht aanmaakt dus ik kan haar in de winter niet zonder deken zetten want dan krijgt ze het gewoon echt koud. Ze heeft nu alleen maar een regendeken op en als het wat kouder is een 200 grams. Meer heeft ze niet nodig want anders gaat ze staan zweten. Raar paard. Zal wel hoog in het bloed staan ofzo. :+

Ik denk dat ik gisteren het veulen heb gevoeld! Iets voor de uier voelde ik twee keer gebonk tegen mijn hand! :D
Baida zit vandaag op 235 dagen. Nog 100 te gaan!! Gaat nu ineens wel snel!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:49

Beiden zijn slecht, himalaya blok is ook zout, en het gaat om de zoutvergiftiging. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:55

Ook ik hou het niet meer bij. _O-
Zit niet zoveel op Bokt de laatste dagen.

Wij hebben wel een roze mineralensteen in de stal hangen, nog geen problemen mee gehad, maar als de veulens komen, haal ik hem weg.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:01

Iemand ervaring met seniores priores? Vandaag zak meegenomen en zak Merriebrok van pavo voor mn hengst. Hopen dat dit een beetje aanzet.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:03

Ja dat zet wel goed aan ines,niet kwa vervetten maar echt vlees.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 20:02

Hallo iedereen :)

Ik hoop de aankomende tijden weer wat meer te kunnen reageren op iedereen. Ik heb wel heel braaf alles meegelezen trouwens :)

Khaleesi is inmiddels alweer 193 dagen drachtig en ze doet het gewoon erg goed! :j Ze is weer enorm knuffelig en coulant naar alles wat kan bewegen :') Ze wordt nu 1 a 2x per week gereden en ook dit doet ze nog steeds erg goed en met veel plezier.

Afbeelding

Afbeelding

Over likstenen. Wij hebben de likstenen weggehaald toen het vorige veulen geboren is.

Cemlys, ik heb er ervaring mee en die van mij was goed :j Khaleesi is snel schraal en behalve de brok kreeg ze er onbeperkt hooi bij en binnen enkele weken was ze weer goed op gewicht.

Over wintervachten; mijn paardjes hebben geen deken op en net zoals vorig jaar hebben ze een mooie wintervacht aangemaakt. Ze staan 24/7 buiten (met schuilstal) en krijgen er wel onbeperkt hooi bij om hun (warmbloed) kacheltje te laten draaien.

Ik ga trouwens zondag eens even pendelen, kijken wat de pendel er dit keer van maakt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 20:05

Ik hoop na kerst ook weer wat meer mee te kunnen praten, al wordt Januari ook een drukke maand voor ons. ([***], veulen)

Vanmiddag weer foto's gemaakt op 240 dagen en ik vind het echt niet veel buik voor die tijd (bijna 8 maanden).
Afbeelding

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 20:17

Het is ook haar eerste veulen dus dan zijn ze meestal wel best bescheiden.
Ze heeft een duidelijk en mooi drachtbuikje

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 20:19

Ik vind haar er goed uitzien hoor Kim! :j mooi bescheiden buikje inderdaad :j

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 20:49

Ik kan helaas echt niet meer volgen. Ben amper nog op bokt geweest. Werken en studeren... paardjes zijn er ook wat aan over geschoten helaas. Maar marley geniet van de heerlijke rust. Ze spelen echt super leuk met elkaar allemaal. Ben ik ook totaal niet gewend van luna dat ze zo kan spelen
Afbeelding

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:12

Cemlys schreef:
Iemand ervaring met seniores priores? Vandaag zak meegenomen en zak Merriebrok van pavo voor mn hengst. Hopen dat dit een beetje aanzet.

Super voer! Mijn merrie heeft *probleem* gebit en voer hier 3 maal per dag van ze moeten eraan wennen ruikt wat vreemd.. maar ze doet het super hierop! Voer daarnaast nog merriebrok luzerne en linamix en sport muslie bij

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:14

Fijne kerstdagen iedereen!! :D {:)

Afbeelding

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:17

Hahaha vientje, dat mini mutsje _O-

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:18

liksteen heb ik nog nooit weggehaald, in elke wei is er wel een te vinden, heb ook nog nooit problemen gehad ermee

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:20

Vientje schreef:
Fijne kerstdagen iedereen!! :D {:)

[ [url=m/7M7wkW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geniaal! Pinda ook in kerstsfeer!

Aah goede ervaringen dus. Ik heb het nog niet eerder gebruikt. Morgen mee starten. Ik ben benieuwd