[HK][Barncam] - Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2011 #1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

D_Travis

Re: [HK][Barncam] - Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2011 #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:36

pff ;( erg triest..
wat een geweldig mooi veulentje..

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:36

Hmm hij zit nu wel meer rechtop ineens..

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:37

Dat beestje wil opstaan... maar dat kan hij niet! nu niet nooit niet.... Ze gaat weer de merrie melken...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:38

ik durf het haast niet te zeggen maar dat kromtrekken van dat hoofdje en de stuipen heb ik heel vaak bij biggen gezien als ze zuurstof gebrek hadden...en dat liep nooit goed af...als je ze al een kans gaf dan waren ze na 2 dagen toch dood.
Laatst bijgewerkt door Eilinora op 07-04-11 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:38

Hij heeft honger en honger=opstaan en naar mama.... maar dat lukt niet. Straks krijgt ie melk en is hij weer even een tijdje rustig maar dan begint het hele ritueel weer opnieuw!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:39

Wellicht dat als hij zijn mest kwijt is hij weer rustiger wordt... Ze schreven al dat hij het liggend mesten maar niets vond...

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:39

Nien zet het dan af het beeld.
Die vrouw vecht voor het veulen of je het er nu wel of niet eens mee bent.

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:41

Nien1984 schreef:
Maseike schreef:
Wat een wilskracht heeft die vrouw zeg _/-\o_

Ik heb daar geen respect meer voor nu... ze moeten stoppen! Dit is onnodig laten lijden met al die spuiten in z'n billetje en in z'n bekkie... Je ziet hem reageren op die spuit in z'n kont!

Ik denk dat er genoeg advies gevraagd is aan de dierenarts .... wat je ziet is gebrek aan coordinatie en als er een kans van slagen is dan zou ik er ook voor gaan..... De kleine gaf heel duidelijk aan dat hij honger heeft. De kleine heeft genoeg levensdrang
Laatst bijgewerkt door spiritoes op 07-04-11 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:41

Maseike, mee eens. Hun keuze, en de wonderen zijn de wereld nog niet uit.. Ik heb der ook weinig hoop in, maar het stellen als een vast staand feit vind ik nu hier niet kunnen!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:43

ik ga maar eens naar bed,lees morgen wel hoe het afgelopen is.

truste allemaal! :evaw: :evaw:

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:43

En als je het niet kan aanzien, dan moet je maar gewoon weg klikken.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:46

Van Steph op MS:
Re: blood transfusions in horses... Unlike humans, horses have over 30+ blood types, with many additional mitigating factors that make it almost impossible to do "blood" transfusions. This little guy would not really be helped by even a plasma transfusion though as the damage was done before he was born. The main thing now is to hope and pray, and for Heather and Shannon to keep him strong so he can repair the damaged pathways, if possible. There is absolutely NOTHING that a vet could do beyond what Heather and Shannon are doing for him. Most vets would have recommended not even trying to save him. I studied equine genetics and neuroscience as a major, and I am amazed at how well this amazing boy is doing so far, and attribute it ALL to Heather, Shannon, and their wonderful vet!

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:47

Ja... maar dat is niet zo makkelijk nu... even uitzetten...

Ik wil liever ook niet stellen... en ik hoop ook op een wonder, natuurlijk! Maar ik heb 3 mensendokters om me heen nu die allemaal zeggen dat zo'n braindamage niet op te lossen is als er na een aantal uur geen verbetering op treed... en ze zullen heus een goede veearts hebben, maar durft zij de knoop door te hakken? Ik denk dat dat ze dat niet een mag in haar beroep!

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:50

Ik vind hem er zo nu en dan ook heel raar bij liggen met opgetrokken voorbenen.

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:52

foetushouding... zo zitten ze in de buik ook.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:57

Pff kijk ook weer even naar het veulentje.. Hier iemand die ook zoiets heeft meegemaakt.. te vroeg geboren veulen..(Miracle voor degene die het herinneren van 2 jaar terug) en geloof me als je ziet dat het veulen wilt dan probeer je het.. Op een gegeven moment dronk het niet meer en als een gek de veearts bellen over hoe en wat en toen was het ook: voor wie doe je het.. voor het veulen of voor jezelf nu... En toen was het inderdaad klaar en is ze zelf ingeslapen.. Heb alles gedaan wat binnen men macht lag, maar helaas gaat het niet altijd zoals je wilt dat het gaat...

Heb diep respect voor de mensen.. en snap hun beslissingen wel..

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:57

@ wendy, thanks voor de update!
Ik was de hele avond weg, maar ik moest er steeds aan denken!
Kan op mn mobiel niet kijken helaas...
*gaat verder duimen*

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:00

Dustinlover schreef:
Pff kijk ook weer even naar het veulentje.. Hier iemand die ook zoiets heeft meegemaakt.. te vroeg geboren veulen..(Miracle voor degene die het herinneren van 2 jaar terug) en geloof me als je ziet dat het veulen wilt dan probeer je het.. Op een gegeven moment dronk het niet meer en als een gek de veearts bellen over hoe en wat en toen was het ook: voor wie doe je het.. voor het veulen of voor jezelf nu... En toen was het inderdaad klaar en is ze zelf ingeslapen.. Heb alles gedaan wat binnen men macht lag, maar helaas gaat het niet altijd zoals je wilt dat het gaat...

Heb diep respect voor de mensen.. en snap hun beslissingen wel..

Heb ook zeker respect..... het is vanaf de zijlijn zo makkelijk om een keuze te maken , maar zolang je merkt dat zo'n kleintje toch vecht dan blijf je proberen.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:09

Ik heb het idee dat hij heel onregelmatig ademt. Af en toe stopt hij. En dan weer snel langzaam snel.
Iemand enig idee waardoor dat komt? Vermoeiing?

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:11

Ik wil echt niet vervelend oordelen want het is echt een rotsituatie maar als je bijv. niet weet wat een veulen heeft, of je weet wel wat het heeft maar met hard vechten weet je dat het kan komen dan doe je dat! Ik heb zelf 2 veulens in mn armen zien sterven en voor gevochten dus weet waar ik over praat. Maar je kunt dit vergelijken met een mensje wat zijn/haar hele leven gehandicapt zal zijn en in een rolstoel door het leven moet en gevoed moet worden. Er is iets flink beschadigd in de computer, er is een werkgeheugen uitgevallen word hier gezegd... dat komt niet meer goed! Ze weten waar het fout is gegaan en het beestje is verder qua lijfje niet ziek denk ik dus die eetlust zal blijven... dit kunnen ze naar mijn idee wel weken volhouden. Ben zo bang dat het veulen steeds wanhopiger en gefrustreerder wordt en voor mama word het ook steeds moeilijker...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:11

zn ademhaling is dan snel en dan nauwelijks waarneembaar en mamma staat er nu wel bij

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:52

ik vind het ook niet meer leuk om te zien

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:53

nee maar het hoort hier helaas bij
maar volgens mij heeft hij niet veel pijn al twijfel ik soms
Dat strekken vind ik wel raar

Cody1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:54

hoi zou iemand dit voor mij willen vertalen ?

Well, this morning Shannon and I were both ready to let him go. Now, this afternoon after so much change we are not and our vet is not either. He has sat up sternal, pushed himself up to sit dog style and is fighting hard. He is getting 100 cc + per feeding and he is holding his head up better and better all the time. Are we nuts? Are we seeing things? Maybe....but it's our row to hoe and we are determined to give it all we have. We appreciate you being here for the long haul and I believe that prayers are helping.

When you see him trying hard to get up and getting so frustrated, it's usually when he has to poop. he does not like to poop laying down, but when we stand him he quits. He is bearing weight now on his legs when standing,...not for long, but he's trying.

p.s. ik vind dat ze heel goed hun best doen daar maar als ze bijna zeker weten dat het veulen nog slechter gaat worden en geen paardwaardig bestaan kan hebben dan vind ik dat ze uiteindelijk het beestje moeten laten gaan. Maar ik heb veel respect voor zulke mensen die dag en nacht bij het beestje waken en de hoop niet opgeven. Ik geef de hoop ook nog zeker niet op we blijven duimen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:58

wel deze morgen waren shannon en ik beide klaar om hem te laten gaan nu deze middag na zoveel kanswe waren veranderd van mening en onze dierenarts ook denk ik