Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Toutiemeis

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:42

_Miran_ schreef:
Holly is een welsh/ijslander!
Wat de vader van Christy is weten we niet!
We hebben Holly nog maar 2 maanden en wisten niet eens dat ze drachtig was!
Volgens de dierenarts heeft er een grotere pony opgezeten omdat ze nogal erg groot is........

Mag ik vragen waar je haar vandaan hebt?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:01

Toutie, dit wordt spannend!
Bij Ostara hangt er nog niks aan. Wel is mevrouw iets chagrijniger dan normaal.

Offtopic:
Parouscha, nog 1 post en je hebt een mooi aantal
Huidig: Posts: 11110

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:04

HM Jofamosa Schijnheilig had weer gelijk. Pinksteren is nog niet om, dus vanavond/vannacht en morgen nieuwe kansen.

Meiden, gefeliciteerd met jullie pleegkinders. Heel veel plezier en geluk met ze!!! Ook namens HM Jofamosa Schijnheilig

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:06

Die HM Famosa toch ook Haha!

Kan ze voorspellen wanneer Ostara een veulen krijgt? Knipoog

_Miran_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:06

Toutiemeis schreef:
_Miran_ schreef:
Holly is een welsh/ijslander!
Wat de vader van Christy is weten we niet!
We hebben Holly nog maar 2 maanden en wisten niet eens dat ze drachtig was!
Volgens de dierenarts heeft er een grotere pony opgezeten omdat ze nogal erg groot is........

Mag ik vragen waar je haar vandaan hebt?

We hebben haar gekocht van mensen uit Genderen das ergens in Brabant Haha!
We hadden al gebeld om te vragen wie de vader was, maar ze wisten van niks! Verward

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:07

Als we onze HM Jofamosa niet hadden Knipoog ... Tong uitsteken

Parousha, als ik jou was zou ik het even goed in de gaten houden, maar ik denk wel dat je wat meer merriebrok bij moet gaan voeren. Ivanka staat ook op een vrij volle wei, maar heeft de brok zeker wel nodig! Ja

Miran, die droge foto's zijn echt super! Wat een mooi getekend veulentje!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:09

Sjoert schreef:
Toutie, dit wordt spannend!
Bij Ostara hangt er nog niks aan. Wel is mevrouw iets chagrijniger dan normaal.

Offtopic:
Parouscha, nog 1 post en je hebt een mooi aantal
Huidig: Posts: 11110

Haha idd *LOL*
Ik typ veeelste veel berichten op bokt Haha!

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:37

Hoelang zou het normaal nog moeten duren als er een pareltje aan hangt?

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:38

@Miran: Gefeliciteerd!!! Idd een grote meid, wel leuk getekend. Laten we maar hopen dat alles verder goed gaat.

@Toutiemeis: Goed in de gaten houden, ze hoeft vanavond nog niet te bevallen (anders had ik allang een veulentje gehad Verdrietig ), maar de kans is zeer zeker wel aanwezig. ik zou er bij blijven. Hoe is het trouwens met je enkel?

Zou HM Famosa mischien iets extra kunnen stralen in de richting van Myrdal (en mischien ook Bren), ik wil nu ook eindelijk kunnen genieten. Overal worden veulentjes geboren en Myrdal is morgen alweer 2 weken overtijd.....

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:45

@ Miran: GEFELICITEERD!!! Haha!
Wat een mooi bont veulentje zeg! Hoe is het inmiddels met de merrie? Wil de nageboorte er al afkomen?
@ Toutiemeis: spannend!!! Hyper!
@ Tinne: begint bij jou ook al een beetje op te schieten!!! Haha! Hoe gaat het met de kraamstal?
@ Parouscha: Fanja voer ik vanaf 9 maanden: 's ochtends 2 plakken hooi, 2 kilo merriebrok en een volle schep muesli, daarna uurtje of 5 weidegang, 's avonds nogmaals hetzelfde. (2 kilo merriebrok, volle schep muesli en 2 plakken hooi)
@ Myrdal: Ach gut
@ alle wakers weer: succes!!! Knipoog

Weer een foto-update(je) van Fanja.
Na een weekendje weg i.v.m verjaardag ben ik toch blij weer terug te zijn. Ze heeft haar weelderige *kuch* Bloos staart nu echt omgetoverd tot een pleeborstel.
Afbeelding
"Tonnetje" Haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"Model: Peer"

Afbeelding
Ook loopt ze veel met haar hoofd langs haar voorbenen te schuren...
Afbeelding
En tot slot de melkmachine.
Haar humeur is uitstekend, niets liever dan aandacht en knuffelen. Van mij mag ze zo wel even blijven! Haha!

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:48

Met mijn enkel gaat het al een stuk beter, dank je! Haha!
Ik moest eigenlijk 3 dagen omhoog met mijn voet, maar omdat ik samen met een vriendin samen een pensionstal run, is dat een beetje onmogelijk.
Hoe meer ik loop, hoe minder zeer het doet.

Maak me meer zenuwachtig om Toutie, ze is té lief nu.....
Sleurde me bijna door de stal heen, zó graag wou ze naar binnen.....
Uiers waren na de weidegang trouwens niks veranderd.

@Fnanne: Hey, dat doet Toutie ook dag en nacht, schuren tegen haar voorbeen. Waarom is dat?
Laatst bijgewerkt door Toutiemeis op 15-05-05 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:51

Rebec had vandaag voor het eerste Enorme uiers, nade weidegang was het iets minder. Vannacht was ze erg onrustig, vrijdag had ze harsdopjes maar die heb ik eraf gehaald Bloos . Ben benieuwd naar vannacht! Slapen

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:01

Fnanne: Wat ziet ze er goed uit zeg...lekker glimmend!
Wordt samen stressen geloof ik.

Update Lady:
Net lekker gewandeld, lekker rustig, maar wel voorwaarts op de terug weg. Probeerde mijn zusje een beetje uit want die wilde graag met haar wandelen Haha! . Nagoed...verder wordt ze lekker dik. Wilde foto's maken, maar digi vergeten. Morgen wordt het geloof ik mooi weer, dus zal ik even foto's schieten van d'r.

Nog een vraagje:
Lady d'r staart vlecht ik nu ongeveer een weekje en van een pleeborsteleffect is niet te spreken. Ik wil haar staart eigenlijk vlechten tot de bevalling en dan na de bevalling eruit halen, maar nu zit ik me af te vragen of dat wel verstandig is en ik hem niet gewoon ongevlochten moet laten of bandageren. Wat denken jullie?

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:06

GEFELICITEERD!!! met het mooie veulen!!!
wat een scheetje!!
ik heb nog nieuwe foto`s gemaakt van giovanna en van de andere merries ook gelijk maar Haha!

dit is giovanna:
kijk maar wat een bult!!
Afbeelding
wat een uiers hè? echt net een Koe
Afbeelding
dit is indra:deze hoeft pas begin juli!
Afbeelding
ze was een beetje erg vies maar hadden d`r nog niet gepoetst! Bloos
Afbeelding
dit is odessa:
dit is haar eerste veulen Haha! en dit is pas een echte Koe
Afbeelding
odesje vanaf de voorkant *al iets te zien??
Afbeelding
onze sprot pony Haha! Vingers aflikken
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:08

@ Toutiemeis: ik weet niet precies waarom ze dat doen, heb alleen ergens hier in de Kraamstal (zal wel dit topic zijn) gelezen dat het bij "de laatste loodjes" hoort...
@ Elady: thnx!! En idd, samen stressen zit er wel in ja! (Heeft ook wel weer wat Knipoog ) En watbetreft dat voorwaartse op de terugweg: zeer herkenbaar!!! Haha!
(En morgen... foto's??) Bloos

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:14

Fnanne; ik vind Fanja echt een prachtige merrie! En ze ziet er super(dik Haha!) uit! Mooi hoor OK dan!

Maar waarom schuren merries dan zoveel met hun hoofd tegen de voorbenen? Had ik nog nooit gehoord dat dit ook een "teken" was!

Imposant, wat heeft die Giovanna een bult onder haar buik Bloos! ! Jemig, is dat vocht? Heeft ze daar veel last van? En die uier! Koe
Indra is even ver als Ivanka, die lijken qua dikte ook wel wat op elkaar vind ik Knipoog.

Elady; ben benieuwd naar je foto's, is ze de laatste weken veel gegroeid?

De bouw van de kraamstal ligt even op een laag pitje. Het metselwerk is nu dus zo goed als klaar (alleen de nok van de stal nog). Papa is nu bezig met het voegen en met het houtwerk (de houten balken die bij het plafond komen te liggen, die moeten nog bewerkt worden). Vandaag was mijn oom er nog, die voor de materialen heeft gezorgd, en hij zei dat het dak ook al helemaal klaar ligt. Dus ik denk niet dat het nog lang gaat duren voor Ivanka erin kan. In juni wil ik haar er zéker in hebben iig! En haar oude stal moet dan ook weg zijn, ik ben die blokhut beu, ik wil dat ze in haar nieuwe stal komt te staan! Haha!

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:17

Tinne schreef:
De bouw van de kraamstal ligt even op een laag pitje. Het metselwerk is nu dus zo goed als klaar (alleen de nok van de stal nog). Papa is nu bezig met het voegen en met het houtwerk (de houten balken die bij het plafond komen te liggen, die moeten nog bewerkt worden). Vandaag was mijn oom er nog, die voor de materialen heeft gezorgd, en hij zei dat het dak ook al helemaal klaar ligt. Dus ik denk niet dat het nog lang gaat duren voor Ivanka erin kan. In juni wil ik haar er zéker in hebben iig! En haar oude stal moet dan ook weg zijn, ik ben die blokhut beu, ik wil dat ze in haar nieuwe stal komt te staan! Haha!

Heb je al nieuwe foto's?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:18

@ Tinne: waarom ze dat doen weet ik ook niet, maar ik meen gelezen te hebben (ergens in dit topic) dat veel mensen dit herkenden... (En zo niet dan moeten jullie er maar gewoon overheen lezen en heb ik niets gezegd...) ] Knipoog
Maak je snel weer fotootjes??? Bloos

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:29

Citaat:
@ Elady: thnx!! En idd, samen stressen zit er wel in ja! (Heeft ook wel weer wat ) En watbetreft dat voorwaartse op de terugweg: zeer herkenbaar!!!
(En morgen... foto's??)
Morgen de foto's, digi zit al in mijn tas voor morgen.

Tinne: Ik heb een topic gestart over Lady...staan foto's in van dinsdag, moet je maar even kijken. Ze groeit met de dag en haar vulva is ook al wat meer open...komt echt binnen nu en een week volgens de kenners hier. Ben benieuwd Haha!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:42

Miran gefeliciteerd, wat een ontzettend mooi getekend Bontje! Waarom moest de DA komen helpen? Lag het veulen niet goed?

Update Vasthi: de uier was zacht en slap, dunner eigenlijk dan de laatste tijd, het veulen was wel erg beweeglijk. Denk vannacht weer niet eerlijk gezegd.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:44

Nou, er is niet veel veranderd met de vorige foto's Haha!. Alleen is het nu allemaal gevoegd Tong uitsteken. Maar, bij verandering worden er weer foto's gemaakt hoor Haha!!

Ik heb net even namen zitten kijken, ik kan er steeds maar niet echt voor gaan zitten... Hebben jullie daar ook last van? Ik kom ook steeds maar niet de naam tegen die ik wil.. Clown . Lastig!

Ik ga eens even foto's kijken van Lady Lachen.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:46

@ Tinne: ja, ik ken dat, van die namen. Moeilijk he? Maar... Ik heb er gewoon wat boeken bijgepakt (woordenboek is ook zeer aan te raden, tevens erg grappig) en... ik heb een naam gevonden!!! Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:49

En, welke naam is het? Tong uitsteken Haha, nee hoor.. just kidding Knipoog! Mijn vriendinnen vragen ook altijd: en en en? Maar ik zeg niets, nada, noppes!
Ik ga het ook maar eens uit een boek proberen, op de computer kan ik toch nooit zo goed lezen.. Ik dwaal dan elke keer af naar bokt Schijnheilig . Haha!
Een naam voor een hengstje heb ik al, maar die is nog niet helemaal af... er moet nog iets achter Tong uitsteken.

_Miran_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:52

De nageboorte van Holly is er nu eindelijk af en was helemaal goed!

Moeder en dochter liggen nu lekker samen uit te rusten Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

#Vasthi--> Het veulen wilde niet komen,ze lag wel goed, maar is erg groot, de dierenarts zei later ook wel dat ze het alleen nooit gered had!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:00

Ken het probleem, wij hebben een bord op stal hangen en iedereen heeft er wel 10 namen op gezet, ik schat dat er zo 40 namen op staan en ik heb al een hele mooie voor een hengst (niet de gene die ik hier genoemd had), maar voor een merrie wil het niet echt lukken.
Ik kan die naam haast niet voor me houden. Ik zie het al voor me, een mooie zwarte hengst, mooie lange namen, jaartje of 5, netjes onder het zadel, mooie gangen en knie-actie en hij heet......
aahhh..had het bijna gezegd Haha!