Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nieky1993 schreef:Iersas Wat een super schattige veulens heb je. Merk je toch ergens gelijkenissen of helemaal niet? En kunnen ze nog vlekjes krijgen als ze verharen of niet?
Xritt schreef:Even een ander vraagje tussendoor. Ons veulen loopt niet helemaal lekker ( ligt kreupel). Ik vind het lastig inschatten waardoor het komt. Het lijkt alsof hij wat wankel op zijn voorbenen staat. Ze knikken/ trillen vanuit de knie. We voelen en zien niks raars. Ze is nu 11 dagen oud. Ze staat iets met de knieën naar binnen en ondernemen naar buiten (bokbenig..?)
Het valt vooral op als ze gekregen heeft of stil heeft gestaan en dan weer in beweging komt. Begin van de week komt de da op stal voor andere merries. Dan laat ik er even naar kijken. Maar misschien hebben jullie een idee. Of hoort het er gewoon bij.
veronique56 schreef:Knolselder, gefeliciteerd mer weer zo een knappe!
Fotsy, je gaat weer een spannende avond of nacht tegemoet. Test je ook PH of doe je dat niet?
Idd lekker blijven spammen die veulenfoto's. Ik geniet echt als ik ernaar kijk. Zitten echt hele mooie veulens tussen. Als m'n ruin te oud wordt om te rijden koop ik ook een kwpn merrie om een mooi veulen mee te fokken.
Xritt schreef:Even een ander vraagje tussendoor. Ons veulen loopt niet helemaal lekker ( ligt kreupel). Ik vind het lastig inschatten waardoor het komt. Het lijkt alsof hij wat wankel op zijn voorbenen staat. Ze knikken/ trillen vanuit de knie. We voelen en zien niks raars. Ze is nu 11 dagen oud. Ze staat iets met de knieën naar binnen en ondernemen naar buiten (bokbenig..?)
Het valt vooral op als ze gekregen heeft of stil heeft gestaan en dan weer in beweging komt. Begin van de week komt de da op stal voor andere merries. Dan laat ik er even naar kijken. Maar misschien hebben jullie een idee. Of hoort het er gewoon bij.
Kathleen_vW schreef:Xritt schreef:Even een ander vraagje tussendoor. Ons veulen loopt niet helemaal lekker ( ligt kreupel). Ik vind het lastig inschatten waardoor het komt. Het lijkt alsof hij wat wankel op zijn voorbenen staat. Ze knikken/ trillen vanuit de knie. We voelen en zien niks raars. Ze is nu 11 dagen oud. Ze staat iets met de knieën naar binnen en ondernemen naar buiten (bokbenig..?)
Kreupelheid bij veulens is bij mij eigenlijk wel gelijk een red flag. Filmpje maken en even met een goede kliniek overleggen. Heb je ergens zwelling of warmte opgemerkt?
Vulina schreef:Xritt schreef:Even een ander vraagje tussendoor. Ons veulen loopt niet helemaal lekker ( ligt kreupel). Ik vind het lastig inschatten waardoor het komt. Het lijkt alsof hij wat wankel op zijn voorbenen staat. Ze knikken/ trillen vanuit de knie. We voelen en zien niks raars. Ze is nu 11 dagen oud. Ze staat iets met de knieën naar binnen en ondernemen naar buiten (bokbenig..?)
Heb je een foto?