[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Us2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 13:29

Mijn maiden merrie is over 2 dagen veilig en heeft al een poosje dezelfde voortekenen als de merrie van Nieky. Ik hoop zeker voor haar dat het niet lang meer duurt, ze is voornamelijk een wandelende buik en is er behoorlijk klaar mee. Ze ligt ook veel en wil de andere paarden ook minder om zich heen hebben.

kiki1976

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 14:44

Vanmorgen had ik echt medelijden met Bo. Die kleine was echt de boel aan het verbouwen van binnen. Gewoon sneu om te zien.
Alles schudde heen en weer incl d'r billen.
Stalgenoot appte vanmiddag ook al. Om te zeggen dat d'r buik heen en weer ging. Ook is ze enorm boos op alles en iedereen.

Moest toch mijn trailer even terug brengen dus toch nog ff gluren bij d'r.
Buik was rustig gelukkig, maar ze loopt steeds maar rondjes door de paddock. Uier stelt niks voor door al dat lopen
Afbeelding

PH zat vanmorgen tussen de 6.8 en 6.4
Puntbuik is aardig verdwenen
Afbeelding

Straks maar weer even kijken

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 15:54

Wauw, gefeliciteerd met jullie veulens.
Vulina wat fijn dat hij geboren is. Je hebt er lang op moeten wachten. Hij is vast extra knap :o

Lady124

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 16:00

Hier ph nu nog duidelijker geel op de test.

Hopelijk vanacht een veulen. *\o/*

Afbeelding

Lady124

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 16:51

De andere tepel was overigens 6 Afbeelding

Us2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 16:55

Misschien een domme vraag maar kan er al wat melk komen zonder eeen flink uier?

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 17:07

Gefeliciteerd allemaal met de veulentjes *\o/*

Rainbow Jazz
Afbeelding
Teddybeer Mex
Afbeelding
M’n dochter met Mex
Afbeelding

Jazz is zo’n klein en chique meisje, zij is 3,5 week ouder als haar zusje Mex. Alleen Mex is veel groter en steviger, zo grappig! Ze doen het heel goed!

Ze hebben dezelfde papa (vos appaloosa), mama’s zijn beide zwart en even groot.

Greeneyez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 17:48

Us2001 schreef:
Misschien een domme vraag maar kan er al wat melk komen zonder eeen flink uier?

Ja hoor, dat is bij mijn merrie ook. Complete theezakjes maar ze geeft wel melk

Us2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:09

Greeneyez bedankt voor je reactie!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:18

Sabrinatomic klinkt idd als een heftig nachtje. Mag ze ondertussen drinken?

Jolandje extra spannend he als het je eigen gefokte veulen is wat een veulen krijgt. Merk dat nu ook met yula, maak mij meer druk erom al :+ ze heeft een mooi begin gemaakt aan een uiertje. Mooi merrietje is ze ook :+:

Us2001 sneu he als ze het zo zat zijn :(:) hier kan ik yula ook al melken. Ph vandaag 7.4. En yula heeft niet zoveel uier al.

Kiki1976 arme Bo :(:) die kleintjes kunnen soms tekeer gaan he. Ik zag gisteren bij Lexie zelfs op de camera dat het veulen te keer ging. Als ik jou zo hoor over Bo kan ze toch ineens snel gaan kwa uier lijkt mij. Banden zo slap, ph die toch al vrij laag is. Spannend zeg.

Lady124 spannend *\o/* vorig jaar had mirthe ook aan 1 speen 5.5 en de andere hoger. Toen is ze toch pas bevallen nadat beide spenen 5.5 hadden kwa waarde. Dus ben benieuwd hoe het bij jou gaat.

Hier was de uier van mirthe weer wat voller en de ph een stapje gezakt naar 7.0. Benieuwd wanneer ze volledig daalt. Kan snel gaan ineens
Afbeelding

Blue was ook wat voller. Kon eindelijk ph testen, 7.5 dus een mooie waarde om te beginnen.
Afbeelding

En Tina dr uier zag er niet echt voller uit maar haar buik is helemaal veranderd kwa vorm en ze houd de staart veel af. Dus ik houd dr scherp in de gaten. Vorig jaar daalde ze van 6.5 naar bevallen binnen 12u en zonder bomvolle uier := dus zodra die haar ph een beetje daalt ga ik toch waken.
Afbeelding

En lexie schiet niet :+ ik heb liever dat ze traag vullen dan dat ze weken met zo een volle uier lopen zonder vooruitgang :')
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:26

Afbeelding

Onze top Gun , Omar Sharif x Oscar

Benieuwd naar jou droog foto’s vulina!

Afbeelding

En Theodorus ( Fontaine x Sander)

Beide nu een kleine week oud. De tweeling ha ha
Die een paar minuten na elkaar geboren zijn

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:35

Gefeliciteerd sabrina, knolselder en vulina *\o/*

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen
Stal_HD - Gaya - 311
Cp112 - ? - 315
Luna2006 - Sun - 320
Nieky1993 - Yula - 320
Cp112 - Jolene - 321
Cp112 - Bertje - 322
Orange - Annabel - 323
Tammiebels - Deja Vu - 323
Corinadrenth - Oya - 323
Charmfaith - Lizzy - 324
Ciara_Lady - Nylke E.M - 324
Shadow33 - Her Highness - 324
Nieky1993 - Lexie - 324
Kiki1976 - Bo - 324
Kathleen_vW - Efeera - 328
Nieky1993 - Mirthe - 329
Charmfaith - Bailey - 330
Nieky1993 - Tina - 330
Nieky1993 - Blue - 332
AM_horses - Liezella - 333
Dddara - Don Dara - 334
Nicky1963 - Fyanda BM - 334
Fotsy - Chica - 338
Luna2006 - Muis - 340
Mer1980 - Solo - 342
Lady124 - Lady - 344
Nobel01 - Unique - 345
_Inge - Libby - 351
Marjoleine89 - Zsa Zsa - 360

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:43

Dat zijn al 2 hele mooie veulentjes baudyh!

Gefeliciteerd Sabrina en Knolselder!

Iersas wat een dropjes <3

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:55

Sorry dat ik zomaar even kom binnenvallen, maar ik heb een vraagje, heeft er iemand foto's van hoe de vulva van de merrie nou precies veranderd bij een naderende geboorte? Het is voor een vriendin, merrie staat al te kegelen maar de vulva lijkt amper veranderd

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:58

Dit wordt toch echt spannend hè. _/-\o_

Afbeelding

Ik heb geen ervaring dat de vulva echt serieus anders eruit ziet. Misschien net voor de bevalling iets gerekter en minder samengetrokken.

Blijven spammen die veulen foto's zo mooi allemaal

Nieky heb ik ook liever dat ze traag vullen maar echt vooruitgang maken

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:22

Ik ben vergeten de reageren op
Iersas Wat een super schattige veulens heb je <3. Merk je toch ergens gelijkenissen of helemaal niet? En kunnen ze nog vlekjes krijgen als ze verharen of niet?

Anouk_h de vulva wordt vaker lang gerekt en heel slap en lijkt soms wat "dikker" . Hier bv van skye vlak voor de bevalling. Ik heb zelfs bij sommige merries dat het vanbinnen echt donkerrood wordt vlak voor een bevalling
Afbeelding

Fotsy jeeeettjjje nog geen veulen. Ze rekt het aardig. Kan toch niet meer lang duren zou je zeggen he. Is ze nog veranderd kwa gedrag?

Ik heb nog wel wat veulen fotos van dit weekend :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:27

Ik vind vooral de laatste heel leuk, Nieky. Super leuk getekend!

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:31

Even een ander vraagje tussendoor. Ons veulen loopt niet helemaal lekker ( ligt kreupel). Ik vind het lastig inschatten waardoor het komt. Het lijkt alsof hij wat wankel op zijn voorbenen staat. Ze knikken/ trillen vanuit de knie. We voelen en zien niks raars. Ze is nu 11 dagen oud. Ze staat iets met de knieën naar binnen en ondernemen naar buiten (bokbenig..?)
Het valt vooral op als ze gekregen heeft of stil heeft gestaan en dan weer in beweging komt. Begin van de week komt de da op stal voor andere merries. Dan laat ik er even naar kijken. Maar misschien hebben jullie een idee. Of hoort het er gewoon bij.

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:43

Knolselder, gefeliciteerd mer weer zo een knappe!

Fotsy, je gaat weer een spannende avond of nacht tegemoet. Test je ook PH of doe je dat niet?

Idd lekker blijven spammen die veulenfoto's. Ik geniet echt als ik ernaar kijk. Zitten echt hele mooie veulens tussen. Als m'n ruin te oud wordt om te rijden koop ik ook een kwpn merrie om een mooi veulen mee te fokken.

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:44

nieky1993 schreef:
Iersas Wat een super schattige veulens heb je <3. Merk je toch ergens gelijkenissen of helemaal niet? En kunnen ze nog vlekjes krijgen als ze verharen of niet?

Behalve dat ze beide echt mega sociaal zijn, merk ik nu nog geen gelijkenissen. Jazz is echt een heel vrolijk, sociaal meisje meisje, Mex is echt zo’n boef, lompe sociale rouwdouwer.. :')

Ja ze kunnen zeker later nog stipjes krijgen, ergens heb ik het idee bij Jazz sowieso! Zij heeft ook wat stipjes in de lip.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:09

Xritt schreef:
Even een ander vraagje tussendoor. Ons veulen loopt niet helemaal lekker ( ligt kreupel). Ik vind het lastig inschatten waardoor het komt. Het lijkt alsof hij wat wankel op zijn voorbenen staat. Ze knikken/ trillen vanuit de knie. We voelen en zien niks raars. Ze is nu 11 dagen oud. Ze staat iets met de knieën naar binnen en ondernemen naar buiten (bokbenig..?)
Het valt vooral op als ze gekregen heeft of stil heeft gestaan en dan weer in beweging komt. Begin van de week komt de da op stal voor andere merries. Dan laat ik er even naar kijken. Maar misschien hebben jullie een idee. Of hoort het er gewoon bij.

Heb je een foto?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:11

veronique56 schreef:
Knolselder, gefeliciteerd mer weer zo een knappe!

Fotsy, je gaat weer een spannende avond of nacht tegemoet. Test je ook PH of doe je dat niet?

Idd lekker blijven spammen die veulenfoto's. Ik geniet echt als ik ernaar kijk. Zitten echt hele mooie veulens tussen. Als m'n ruin te oud wordt om te rijden koop ik ook een kwpn merrie om een mooi veulen mee te fokken.

Wel ik dacht dat ik er nog liggen had maar helaas ik vind ze niet. :=

Ik zou ook eens foto plaatsen van dat bokbenig veulen. Moeilijk in te schatten zo

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:13

Xritt schreef:

Kreupelheid bij veulens is bij mij eigenlijk wel gelijk een red flag. Filmpje maken en even met een goede kliniek overleggen. Heb je ergens zwelling of warmte opgemerkt?

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:21

Kathleen_vW schreef:
Xritt schreef:

Kreupelheid bij veulens is bij mij eigenlijk wel gelijk een red flag. Filmpje maken en even met een goede kliniek overleggen. Heb je ergens zwelling of warmte opgemerkt?

Nee dat niet. De staleigenaar heeft gekeken en gevoeld en ik zelf ook. Temperatuur was 38,6. Dus ook prima. Ze drinkt goed. Is levendig en alert (tikkeltje brutaal)
Waarom is het een red flag? Ik ben zelf niet ervaren met veulens. Vind het ook best lastig om te beoordelen of ze kreupel lopen. Voor mijn gevoel is het wankel op de voorbenen. De staleigenaar die wel ervaren is, die viel het op.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:22

Vulina schreef:
Xritt schreef:

Heb je een foto?

Ik stuur je even een pb. Ik heb geen hele goede stand foto’s denk ik. Ik stuur er meerdere door. Anders staat het topic vol met mijn foto’s