[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja84

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:42

Wat een schattige kleintjes <3
En andere dan weer zo een pech. :(

Zie de mensen hier dan ook aftellen, wat wij niet kunnen met onze verstekeling...maar dat kan toch niet blijven duren 8)7 begin december zei DA dat er al een fameus veulen op zat. Ze gaat regelmatig breed staan, waggelt en denk dat ze niet veel ronder meer kan... maar de uier doet helemaal niets... wnr doe ik dan zo een birth alarm om?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:43

het blijft gewoon dat dierenartsen zo ver in de dracht niet goed kunnen voorspellen hoelang een merrie al drachtig is.

maar erg vervelend, als je echt geen idee hebt

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:22

Wat een verschil in uiers zeg, van merries die ongeveer gelijk lopen.

AM_Horses; Flink uier al van Sammie! Die van mij is 3 dagen verder maar nog lang niet zover met haar uier.
Afbeelding

Spannend Michelle! Je zou denken dat het haast niet voller kan.

CP; Inderdaad meer haar dan uier :+ . Toch grappig hoe dat zo kan verschillen. Ik ben benieuwd wie er uiteindelijk eerst gaat van de merries rond de 310 dagen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:50

Hier dan mijn eerste uierupdate.
Dag 295 vorig jaar en dit jaar
Afbeelding
Dus er gebeurde nog niets. Maar toen, vandaag op dag 297:
Afbeelding
Er begint iets te gebeuren *\o/*

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:11

Hier genieten de dames van het heerlijke weer. <3
Afbeelding
Mooi rond buikje van Ariel.
Afbeelding

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:13

Die van mij kunnen in eerste instantie nog niet de wei op, daarvoor moet ik een stukje lopen en dat vind ik met zo'n jong ding best riskant. In eerste instantie gaan ze dus gewoon opbouwend in de paddock en na een paar weken 24/7 het land op. Ligt natuurlijk wel aan de situatie.

Staart vlechten doe ik niet eigenlijk. Ze gaat dan flink schuren.

Sannahtris dat is moeilijk te zeggen. Je kan het vooral goed voelen aan de zijkanten van de staart, net onder de aanzet. Bij sommige merrie's ontstaat er niet echt een dakje. Vooral bij de wat ervaren merrie's zie je dat sneller.

AM_horses Sammie heeft er zin in!
Ziet er ook goed uit. Ze staan er lekker ontspannen bij zo.

Renske bij Asiel ga je het nu goed zien!

Michelle het komt nu toch dichtbij voor jullie! Je ziet nu ook goed dat haar spenen vullen.

Tanja respect voor jou, het lijkt me inderdaad lastig als je niet weet wanneer het veulen ongeveer komt. Ik heb het birth alarm aangedaan vanaf het moment dat ze ging harsen. Kan best zijn dat het dan nog even duurt, maar het geeft me wel rust.

Cynthia dat gaat gestaag! *\o/*

Hier heeft de merrie sinds gisteren weer druppels hangen (geen hars, echt wittige druppels). Uier zou een stuk voller mogen. Misschien nu dan toch een eindsprint? :o

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:16

ual_95 schreef:
Die van mij kunnen in eerste instantie nog niet de wei op, daarvoor moet ik een stukje lopen en dat vind ik met zo'n jong ding best riskant. In eerste instantie gaan ze dus gewoon opbouwend in de paddock en na een paar weken 24/7 het land op. Ligt natuurlijk wel aan de situatie.

Staart vlechten doe ik niet eigenlijk. Ze gaat dan flink schuren.

Sannahtris dat is moeilijk te zeggen. Je kan het vooral goed voelen aan de zijkanten van de staart, net onder de aanzet. Bij sommige merrie's ontstaat er niet echt een dakje. Vooral bij de wat ervaren merrie's zie je dat sneller.

AM_horses Sammie heeft er zin in!
Ziet er ook goed uit. Ze staan er lekker ontspannen bij zo.

Renske bij Asiel ga je het nu goed zien!

Michelle het komt nu toch dichtbij voor jullie! Je ziet nu ook goed dat haar spenen vullen.

Tanja respect voor jou, het lijkt me inderdaad lastig als je niet weet wanneer het veulen ongeveer komt. Ik heb het birth alarm aangedaan vanaf het moment dat ze ging harsen. Kan best zijn dat het dan nog even duurt, maar het geeft me wel rust.

Cynthia dat gaat gestaag! *\o/*

Hier heeft de merrie sinds gisteren weer druppels hangen (geen hars, echt wittige druppels). Uier zou een stuk voller mogen. Misschien nu dan toch een eindsprint? :o

hoop dat je extra biest hebt. mijne heeft ook melk laten lopen. veulen heeft net aan voldoende antistoffen

AfroAnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:11

Ik meld mij toch ook maar na een tijdje al dit topic te volgen!
Zoo leuk om al jullie ervaringen te lezen en nu jullie knappe veulentjes te kunnen ontmoeten ook!

Mijn knappe merrie is drachtig van Fürst Dior en moet nog 37 dagen tot veilig!
Het aftellen is nu echt begonnen zoo spannend!
Het wordt zowel haar als mijn eerste zelfgefokte veulen!

Afbeelding dag 279
Afbeelding dag 280

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:51

Onze kleine ukkepuk vandaag maar even een jasje opgehaald, ben er normaal geen voorstander van, maar tis behoorlijk fris en hij is nog zo klein, volgens mij is hij toch wel een maand te vroeg geboren, de mevrouw had nl in haar boekje staan dat ze gezien had dat de hengst de merrie 24 april had gedekt....Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 19:19

Ual Spannend hoor!

Afro-Anita Gezellig dat je mee komt kletsen!

Gooiske: Met ze jasje aan is die nog schattiger dan hij al was!

Mijn 13 jarige merrie (292) wou vandaag niet eten ze bleef maar staan met der hoofd helemaal naar beneden en achter op rust ik heb haar temperatuur op genomen was 37,7 en even met haar gestapt ze was echt niet vooruit te branden de andere paarden vlogen op de hekken af en werden helemaal wild maar zijn sjokte maar door en keek niet op of om....... Tijdens het lopen mestte ze wel gewoon dus heb niet echt een idee wat het is. Maar zag wel een rare scheve buik dus misschien dat de kleine acrobaat binnen kunstjes aan het doen was.....
Ze leek er net iets normaler bij te staan (niet meer met haar hoofd op de grond) maar ga straks als me kids in bed liggen nog even kijken of ze al wat wil eten....

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 19:28

Corina, liet de jouwe echt melk lopen als in 'eruit stromen' of was het meer druppelsgewijs? Mijn merrie druppelt wat, maar niet dat je denkt 'wow'. Mijn dierenarts heeft biest, maar ik overweeg toch om nog zo'n zakje te halen.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:26

ual_95 schreef:
Corina, liet de jouwe echt melk lopen als in 'eruit stromen' of was het meer druppelsgewijs? Mijn merrie druppelt wat, maar niet dat je denkt 'wow'. Mijn dierenarts heeft biest, maar ik overweeg toch om nog zo'n zakje te halen.

zowel druppels als stromen. meestal druppels

Tanja84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:51

}:) stond ik met de dochter op de parking voor haar zwemles, krijg je telefoon... je paardje lag net plat en had precies weeën,staat ondertussen weer recht... }:)
Dochter wilde toch graag zwemles, nadien na daar en dan niets te zien. Uier zegt niks. Afbeelding

Tanja84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:55

Tanja84 schreef:
}:) stond ik met de dochter op de parking voor haar zwemles, krijg je telefoon... je paardje lag net plat en had precies weeën,staat ondertussen weer recht... }:)
Dochter wilde toch graag zwemles, nadien na daar en dan niets te zien. Uier zegt niks. [ [url=m/k0tLq9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh ja het is volle maan vannacht *\o/*

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:59

Hahaha Tanja dat waren dus geen weeën maar lekker aan het zonnen ofzo :P

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:41

Tanja84, wat een fopmerrie!
DDDara, oei, succes..
Gooiske, ohhh, ik smelt! :knuffel: Zo klein, zo schattig!
AfroAnita, dat wordt vast een hele knappe baby!
ual_95, ik hoop voor je dat het de eindsprint is. :j
Renske_W, gezellige knuffelaars. <3

Veel tietfoto's gezien. :D Bijzonder dat dat zo verschilt tussen merries. Genève heeft nog geen/minimale uierontwikkeling, ook niet gek op dag 260 voor een maiden merrie, denk ik.

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:21

Tanja o wat prut dat ze je bellen en er niks aan de hand is.... hopelijk duurt het niet lang meer. Momenteel niet wat meer uierontwikkeling bijvoorbeeld?

Inderdaad leuk om te zien hoe verschillend de uiers ontwikkelen bij iedereen.

AM wow, sammie haar baby doet nog even een groeispurt!

Renske prachtige haffie, en al mooi rond die Ariel!

Gooiske wat een dotje met dat jasje!

Cynthia jeah, uier is wakker geworden ;-) die van mij heeft dit nog niet en is inmiddels 312 dagen.

AfroAnita welkom en mooie merrie!

Dddara is je merrie weet wat opgeknapt?

Voor de wakers succes komende nacht, ben benieuwd of die volle maan van invloed is.....

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:36

Qua afmeting van de stal, 3.30 x 4.50 moet makkelijk kunnen hoor, of het moet een heel groot paard zijn. Hoe groot de stal ook is, ze kunnen altijd tegen de muur gaan liggen. Hier zijn er ook meerdere in 3 x 3 bevallen toen we de nieuwe stallen nog niet hadden. Gaat dan wel om Arabieren van 1.50/1.53 en geen grote paarden. Inmiddels heerlijk grote stallen. 4,5 x 5 en 4.25 x 4.35 denk ik en nog 1 van 4 x 4.5. De normale stallen zijn allemaal 3 x 4, dus voor mijn Arabiertjes lekker ruim.

Ik vlecht de staart vaak in, bandageren doe ik niet.

Dekentjes gebruik ik hier wel bij veulens, vooral bij de vroege (februari) veulens. Maar hangt af van het weer, de vacht en conditie van het veulen. Maar ik heb liever dat ze een dekentje om hebben, maar wel lekker lang buiten kunnen, dan zonder deken en dan maar een uurtje buiten. Beweging is gezond voor het veulen en uiteraard ook voor de merrie.

Qua buiten doen, het liefst doe ik ze de eerste dag direct buiten, maar hangt wel van merrie en veulen en van de geboorte tijd af. Aleeyah snapte er bij haar eerste veulen helemaal niks van, zij was zondag om 21.00 uur bevallen en is pas dinsdag voor het eerst naar buiten gegaan. Verder gaan de merries met veulens eigenlijk altijd direct naar buiten.
Toen Aleeyah veulen was, heb ik haar en haar moeder eigenlijk iets te vroeg naar buiten gedaan, 's middags bevallen, 's avonds even buiten. Moeders werd daar heel nerveus van, wat ze meer dan een week lang buiten vol gehouden heeft. Veulen mocht buiten geen moment stil staan en al helemaal niet gaan liggen. Daarna werd ze gelukkig relaxter. Maar dit betekende wel dat ze de eerste week meerdere keren per dag een paar uurtjes naar buiten gingen en dan weer naar binnen. Ik denk dat als ik bij haar iets langer gewacht had, ze zich zekerder gevoeld had en waarschijnlijk buiten ook minder nerveus geweest was.

Rianne1807, heel normaal hoor dat ze qua gedrag flink veranderen, kan in alle fases van de dracht. Gelukkig is het vrij goed afgelopen!

Muronia, wat is Veronia heerlijk rond, ze ziet er goed uit!

AM, ze zien er goed uit, mooi uier heeft Sammie al.

Michelle, uier vult mooi.

Haha cp, wat een haar :D

Cynthia, uier begint al mooi te veranderen, bijna 300 dagen!

Ual, spannend!

AfroAnita, welkom. Mooie merrie!

Gooiske, wat een klein hummeltje <3

Haha Tanja, gelukkig nog niks aan de hand. Zo heeft iemand eens aan mijn tante gemeld (toen de paarden nog bij hun op stal stonden) dat mijn eerste merrie was bevallen, lag de geit achter haar te slapen _O-

Update van gister van Aleeyah, dag 305. Qua uier nog weinig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar... 1 dag verder heeft ze toch ineens besloten meer haast te gaan maken. Afgelopen nacht had ze ook binnen gestaan, de dagen ervoor met het mooie weer buiten. Maar dat lijkt het niet per se te zijn, overdag wel iets terug gelopen, maar zeker niet leeg.

Afbeelding

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 08:49

Wat gaat dat snel, Ruben vandaag 1 week oud en zn eerste tandjes komen al door

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 08:52

Het lijstje van vandaag

Klopt er iets niet aan de lijst of is je merrie veilig (mini’s vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen) en wil je erbij, stuur mij een pb en ik voeg je toe!

Mizzmontana: Easy 337 dagen
Vulina: Uriante 337 dagen
Cheytjuh : Davina 333 dagen
Baudyh: Diantha 330 dagen
Michelle5418: Irvina LR 330 dagen
sannahtris: Zoè fan bloemhof 326 dagen
Alicelover: Enchelina Halieda 324 dagen
Tinniie: Satinka 324 dagen
Tinniie: Jade 324 dagen
Sanne96: Diva 323 dagen
ual_95: Pien 322 dagen

CharmFaith: Bailey februari/maart verrassing
Knolselder: Patty februari/maart verrassing
Illya66: Feliz feb/mrt/apr verrassing
Rianne1807: kira maart/april verrassing

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 10:03

Tanja dat lijkt me schrikken als je wordt gebeld, en frustrerend als er dan uiteindelijk toch niets gebeurd.

Al_zawraa Ik ben ook van plan het veulen lieven wat langer buiten te houden met regendekentje op dan zonder deken vroeg binnen te zetten. Aleeyah heeft ineens wel haast met haar uier ja gek he hoe dat in 1 dag ineens ontwikkeld.

Corina wat gaat dat ineens snel nu het leek weken te duren voor hij er uit kwam en nu hij er uit is gaan de weken ineens zo snel he!

Met mijn Merrie gaat het weer beter. Ze eet weer en is weer haarzelf alleen is haar uier in die ene dag ineens best flink gegroeid 293 dagen en 2de veulen is dat in combinatie met het ziek zijn iets om me zorgen over te maken of zou het gewoon haar tijd zijn om het uier te ontwikkelen?

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 10:05

Tanja dat lijkt me schrikken als je wordt gebeld, en frustrerend als er dan uiteindelijk toch niets gebeurd.

Al_zawraa Ik ben ook van plan het veulen lieven wat langer buiten te houden met regendekentje op dan zonder deken vroeg binnen te zetten. Aleeyah heeft ineens wel haast met haar uier ja gek he hoe dat in 1 dag ineens ontwikkeld.

Corina wat gaat dat ineens snel nu het leek weken te duren voor hij er uit kwam en nu hij er uit is gaan de weken ineens zo snel he!

Met mijn Merrie gaat het weer beter. Ze eet weer en is weer haarzelf alleen is haar uier in die ene dag ineens best flink gegroeid 293 dagen en 2de veulen is dat in combinatie met het ziek zijn iets om me zorgen over te maken of zou het gewoon haar tijd zijn om het uier te ontwikkelen?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 10:40

Tanja oeps. Gelijk in de zenuwen :D

Dddara uierontwikkeling met dat aantal dagen is juist heel normaal :) fijn dat het goed met je merrie gaat!

Wat een veilig lijst! Ze hebben er nog niet zoveel zin in :+

Corina gaat snel. Ze zijn zomaar 3..

Az heel verschil in 1 dag! Ze zijn zo leuk bol <3

Leuke foto's gooiske!

Afroanita welkom! Leuke merrie :)

Ual niks vannacht ?

Renske heerlijke foto's <3

Cynthia jeeej tietjes *\o/*

Cp112 is dat de shire? Mooie bh zo haha

Michelle lijkt echt vol!

Hier niks loos nogsteeds. Beetje saai :P wel bij haar nieuwe date gekeken gisteren <3 Tiësto!
Afbeelding
Afbeelding

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:26

Kabayo nee vannacht niks helaas. Mevrouw heeft wel haar alarm omgedraaid. :')

Afbeelding

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:27

Al_Zawraa; Grappig dat ze in één dag zoveel heeft gemaakt van haar uier! :D

Dddara; Gelukkig dat de merrie weer wat is opgeknapt.

Kabayo; Wat een plaatje, je nieuwe hengstenkeuze <3 . Heel benieuwd wat daar uitkomt.

Hier de camera ook eindelijk draaiende! Stallen zijn hier 3.70x3.70.
Afbeelding