[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 08:26

wat gaaf dat je je droomhuis hebt kunnen kopen Seteli!! helemaal leuk, klinkt als een bijzonder plekje.

ja, de angst dat er wat mis gaat zit er hier ook wel in... onzekerheid omdat het de eerste keer voor ons is.. is ook een heel logisch gevoel denk ik.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 08:48

Setteli wat leuk je droomhuis!!

Zolang op vakantie... nee laat maar zitten haha. Ik had na 8 dagen al zo iets van ik mis mijn normale dagen :P

Beginnen alweer wat uiertjes goed te groeien!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:07

Jeetje ik moest een bijlezen!

Gefeliciteerd Ice met je prachtige veulen!! Geweldig ook dat die melktest precies goed zat :D

Leuk om ook al jullie kleurencalculaties te zien. Ik begin er maar niet aan, want ik weet toch al zeker dat het een vos wordt. Vos x vos laat weinig andere kansen over. Wel hoop ik stiekem op een mooie bles en hoge witte benen.

Cynthia, dat gevoel heb ik nu soms al: waar ben ik aan begonnen :o Maar het is ook mijn eerste keer fokken en voor mijn merrie ook haar eerste veulen. Gelukkig wel genoeg mensen in de omgeving met heel veel fokervaring, maar ik vind het wel doodeng af en toe, en we moeten nog tot september..

Gefeliciteerd met je droomhuis Setteli!

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:16

Jeetje 1 weekendje weg en wat heb ik moeten bijlezen.
Echt leuk al die uier foto's het volgende veulen zal niet lang meer op zich laten wachten.

Gefeliciteerd Setteli met je huis!

Cynthia hier ook de stress hoor. Je weet nooit hoe het afloopt maar we kunnen alleen maar hopen en duimen op een goede afloop.

Qua kleurencalculaties de pony van mijn ouders is ook gedekt van een buckskin hengst die drager is van het vos (Ee) gen. De merrie is zelf ook drager van het vosgen haar Agouti factor heb ik nooit getest. Maar dus kans op palomino, buckskin, bruin of vos

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:22

Kan het niet laten even een foto te spammen van m'n nieuwe optrekje.
Afbeelding

Achter het huis kun je een klein weilandje zien liggen, daar komen de shetties te staan. Helaas hoort het grote weiland rechts er niet bij :P
Voor het huis zie je een zand/grindpad en aan de andere kant ligt dus onze rijbak van 50x50 en de stallen van de vereniging.
Kan bijna niet wachten :))

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:28

heerlijk hoor, ik zit hier te wachten tot ik de lotto win en ik het huis van mijn opa kan kopen :p

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:29

Mette: vos x vos kan ook zwart uitkomen.

Wat een gaaf optrekje setteli!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:43

setteli gefeliciteerd. Ziet er super uit.

Inowa uit vos maal vos kan nooit zwart komen. wel bruin ;) vossen dragen namelijk geen zwart. anders waren ze wel zwart omdat zwart dominant is over vos. Bruin kan wel want dat zie je niet op vos.

Er zitten al best een aantal paardjes in de bijna beval modus. Nu even mooi droog weer en komt u maar dames.

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:08

Vos x vos is voor zover ik weet altijd vos. Op het E gen zit dan namelijk ee. Deze paarden maken dan geen zwart pigment maar alleen rood. Ongeacht wat op het Agouti gen zit.
ee x ee wordt altijd ee dus vos.

Gave boerderij setteli! Echt mooi! Gefeliciteerd :)

Hier valt het nog mee met de stress, al is het wel spannend. We weten dat Fjola een goeie mama is en dat haar vorige bevallingen zonder problemen zijn gegaan, maar dat geeft natuurlijk geen garantie. Het is ons eerste veulen, dus wat dat betreft is alles helemaal nieuw :) Gelukkig heb ik vanuit mn opleiding al wel een heleboel geleerd, en verder heb ik wel ervaring met koeien en schapen verlossingen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:10

Wat mooi setteli! Gefeliciteerd!!

Ik moet nodig melkstrips bestellen ben de link alweer kwijt :=

Vos x vos is inderdaad vos.

Veel merries al in de veilige zone! Spannend hoor

Lekkere vakantie Cynthia! Geniet ervan :)

Ook ik ben bang voor complicaties bij de geboorte. Hoop zo dat alles goed gaat

Bij lady zijn dit de kleurkansen. Heb bij beide ouders onbekend ingevuld want dit weet ik niet.. (Bruin x palomino)
Afbeelding

Allemaal ongeduldige bokkers lees ik :D ik vind juist de weken omvliegen! Alweer bijna februari en het is hier volgende week alweer 15 graden! (Zegt t weerbericht teminste)

Oeh skaay word spannend! Van wie is Lenthe trouwens? Van IceCrystal of van skaay?

Hier komt de ICT man dit weekend, best zin in :o misschien kan de cam dan ook live!
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 30-01-17 11:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:12

Setteli; wat een heerlijke plek en een mooi huis! Ziet er heel gezellig en sfeervol uit.

Ach; ik denk dat de angst/spanning altijd wel een beetje zal blijven. Ik heb nog steeds gezonde spanning als de merrie gaat liggen. Ik denk dat als het je niets meer doet, je van steen bent :D
En afkloppen, ik heb gelukkig nog geen ernstige complicaties gehad. Wel dat mijn merrie bij mijn ouders stond en ik op de camera zag dat het ging gebeuren. Toen zag ik ook dat het veulen nog in het vlies zat; maar mijn ouders kreeg ik nog niet te pakken. Mijn vader was wel wakker geworden van het telefoontje; maar was zijn kleren aan het aantrekken om naar buiten te schieten ipv op te nemen... Nou, geloof me... dan zijn die secondes echt heel, heel lang! Gelukkig alles goed gekomen, maar die onmacht!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:15

IceCrystal, gefeliciteerd!!!

Setteli, gefeliciteerd met jullie droomhuis!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:16

Setteli wat gaaf dat je gewoon jouw droomhuis wat je altijd al wou hebt kunnen kopen.
Helemaal handig zo dichtbij het pension.

Cemlys;..succes vandaag!

Evelien die heeft nog energie over inderdaad!

Cesaer dat is al een mooie uier die zomaar ineens vooruit kan gaan tot de laatste loodjes. Van jouw oude merrie?

Inowa leuk dat je ze zo kunt zien lopen.

Marije wat is het toch een klein schatje. <3 Al vind ik de mama nog leuker! :D

Skaay dat begint ook al mooi te komen!

Cynthia niks voor mij dat rondreizen maar dat wist je al. :P Wel een spannend avontuur!

Al die mensen met bevallingsstress. Heel begrijpelijk hoor. :(:)
Zoals Vulina al zei,als je er alles aan doet,kun je jezelf ook niks verwijten. Komt vast wel goed.
Maar het is oh zo belangrijk er bij te kunnen zijn.

Hier alles goed met de dikke buikjes. Ik tel af tot Karin op de 300 dagen zit. Ze slaapt heel veel 's nachts,maar als ik het goed herinner ging het alarm zelden af op slaapstand doordat ze zo mooi stil ligt. _/-\o_ Maar als ze dan wilt rechtstaan met haar dikke buik,rolt ze vaak een keer eerst en dan gaat ie wel af. :')
Binnenkort het alarm weer instellen en klaarmaken,spannend! :):)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:20

Super leuk Setteli, proficiat met de aankoop van jullie huis! Ik kan geloven dat je niet kan wachten :D

Inderdaad Ceasar, ik denk ook dat je het nooit echt helemaal gewoon wordt, en die gezonde spanning blijft :) Ik heb vooral echt bang voor een red bag, hoewel het bij grote paarden veel minder lijkt voor te komen dan bij mini's .. Ik denk dat ik echt helemaal in paniek zou schieten als ik die rode zak zou zien :/ Dus ik blijf maar veel filmpjes kijken, in de hoop dat er iets van blijft hangen op het moment dat het toch zo zou zijn..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:21

Een red bag maakt mij ook bloedje nerveus..Hoop dat ik die goed kan laten aflopen als het voorvalt.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:38

Filmpjes kijken doe ik ook al en misschien dat ik tzt wat dingen op ga schrijven. Mocht ik een blackout hebben :o

De vos kan qua kleur vos natuurlijk nog wel verschillen, het is een Haf x Groninger. Er blijft dan nog wel iets als verrassing over (manen/staart kleur, voetjes) :D

Wauw prachtig huis Setteli! Geweldig :D

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:42

Wat moet je vooral snel doen bij een red bag?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:43

MaritB schreef:
Wat moet je vooral snel doen bij een red bag?

Open maken toch met een stomp voorwerp?

Ik ga ook maar eens inlezen :=

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:46

Open maken en zorgen dat het veulen er zo snel mogelijk uit komt :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:53

Ja inderdaad, zo snel mogelijk open maken en veulen er uit halen. Je hebt maar een 5tal minuten om het veulen er dan levend uit te halen geloof ik?
Maar ik las ook al over het veulen ondersteboven houden en zelfs mond op mond beademing, was jij dat niet DL?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:05

Lisette, dat ziet er echt prachtig uit! Ben maar een klein beetje jaloers haha

Kabayo, even filteren op mijn berichten, dan zie je de link van de strips.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:17

Prachtig huis Setteli !

Hier valt het nu nog goed mee met de spanning, af en toe denk ik wel; beter blijft het gewoon zitten tot minimaal 320 dagen. Ik denk dat na de 320 dagen de spanning van de geboorte zich op zal bouwen. Zo van beter gaat dat ook allemaal goed.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:18

Ik ken toch een zwarte uit vos ouders daarom dacht ik dat dat wel kon....

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:24

Het is omgekeerd dacht ik,vos uit twee zwarte ouders kan.
Vos x vos is altijd vos.

Red bag inderdaad heel snel handelen. Lijkt me eng om dat te doen buiten de weeën van de merrie om maar je kunt niet anders. Ondersteboven zwaaien zoals ze wel met de kalveren doen kan... maar brrr...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:27

inowa schreef:
Ik ken toch een zwarte uit vos ouders daarom dacht ik dat dat wel kon....

dan is dat niet zijn vader.

vos x vos is altijd vos

zwart x zwart kan een vos geven