[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 05:57

Weinig bijgelezen... Dus hopelijk geen nieuwe veulens gemist!
Gisteren drukke dag gehad! Een paard van een klant van mij moest op de foto..paard is al maanden niet goed! Resultaat blessure aan de collaterale banden..hele ernstige blessure! Paard is nog maar 4..Zo sneu!

Myrth97

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:04

Ooh pol1 dat is erg.. En wat nu? 4 is nog zo jong

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:13

Zo, ik ga nu even een bijleespost doen vanaf pagina 398. Dan heb ik het meeste van gisteren wel gehad ;)

@Nobje: spannend voor je! Die harsjes komen vast snel voor melk druppels!
@Noisy: lekkere spierbundel heb je daar! Heerlijk nog zo'n babybuik.
@Mijnlieverd: voor jou en je merrie nog heel veel succes met de laatste loodjes. Hoop inderdaad dat het niet helemaal tegelijk komt... al lijkt het me ook geen ideale situatie zo.
@Azara; balen dat het steeds terugloopt, maar het moet nog meer. Geen ervaring met witte puntjes...
@Pretty: Hopen dat Lisa en Ella snel komen. Heb je ook je rust haha
@Cynthia: dat geeft de burger moed!
@Cemlys: Je hengst is ook zo leuk hahaha... misschien kun je hem een stukje ingraven? (de ton dan)
@Natascha: ze had gewoon wat extra energie nodig voor wat komen gaat, slimme merrie!
@Kelly_J: spannend hoor, zeker voor een maiden merrie. Maar komt vast goed, al zal ze het nog wel een paar dagen binnen houden.
@KMD: Ik heb nog nooit die snoepjes op eigenlijk, ze trekken me op een of andere manier niet. Maar ze zijn dus zo lekker dat je je misselijk kunt eten... Interessant!!
@Crines: Is de gehele nageboorte er wel af gekomen? Of is dat wat ze nog kan uitvuilen? Als ze nog gedekt wordt zal de veearts haar wel spoelen. Zolang het niet erger wordt, zou ik me ook niet druk maken.
@Venthe: Gefeliciteerd met het veulen van je vriend!! Ik hoor ineens veel Elvisjes, ben benieuwd!
@Butengewoon: Wat een mooie foto's! En dan die oren... Heerlijk!
@Elmars_Floor: toch lijkt het uier niet zo, spenen zouden nog wat uit mogen vouwen en gaan glimmen.
@BianCatjee: Nou, die glimt inderdaad goed zeg! Mooi!
@Vientje; gewoon lekker doen hoor! Zolang ze aangeeft dat ze het kan en zelf loopt, dan is een stapritje toch heerlijk!
@Keat: Ik zou ervan af blijven, gewoon laten gaan. Als het veulen gewoon drinkt heb je niets nodig om bij te voeren. Wacht gewoon eerst tot het veulen er is zou ik zeggen.
@Kiki: wat schattig ook weer! De mijne kan ik geeneens aanraken, die staat achterin de wei als ik kom. Zo moeder, zo dochter...
@Leonoor... 380 dagen... whoah... succes! Is ze wel opgevoeld nog?
@Pol1; gatsie... 4 jaar oud en dan al zo'n blessure. Wat Myrthe vraagt... en nu?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:07

Caesar schreef:
Zo, ik ga nu even een bijleespost doen vanaf pagina 398. Dan heb ik het meeste van gisteren wel gehad ;)

@Nobje: spannend voor je! Die harsjes komen vast snel voor melk druppels!
@Noisy: lekkere spierbundel heb je daar! Heerlijk nog zo'n babybuik.
@Mijnlieverd: voor jou en je merrie nog heel veel succes met de laatste loodjes. Hoop inderdaad dat het niet helemaal tegelijk komt... al lijkt het me ook geen ideale situatie zo.
@Azara; balen dat het steeds terugloopt, maar het moet nog meer. Geen ervaring met witte puntjes...
@Pretty: Hopen dat Lisa en Ella snel komen. Heb je ook je rust haha
@Cynthia: dat geeft de burger moed!
@Cemlys: Je hengst is ook zo leuk hahaha... misschien kun je hem een stukje ingraven? (de ton dan)
@Natascha: ze had gewoon wat extra energie nodig voor wat komen gaat, slimme merrie!
@Kelly_J: spannend hoor, zeker voor een maiden merrie. Maar komt vast goed, al zal ze het nog wel een paar dagen binnen houden.
@KMD: Ik heb nog nooit die snoepjes op eigenlijk, ze trekken me op een of andere manier niet. Maar ze zijn dus zo lekker dat je je misselijk kunt eten... Interessant!!
@Crines: Is de gehele nageboorte er wel af gekomen? Of is dat wat ze nog kan uitvuilen? Als ze nog gedekt wordt zal de veearts haar wel spoelen. Zolang het niet erger wordt, zou ik me ook niet druk maken.
@Venthe: Gefeliciteerd met het veulen van je vriend!! Ik hoor ineens veel Elvisjes, ben benieuwd!
@Butengewoon: Wat een mooie foto's! En dan die oren... Heerlijk!
@Elmars_Floor: toch lijkt het uier niet zo, spenen zouden nog wat uit mogen vouwen en gaan glimmen.
@BianCatjee: Nou, die glimt inderdaad goed zeg! Mooi!
@Vientje; gewoon lekker doen hoor! Zolang ze aangeeft dat ze het kan en zelf loopt, dan is een stapritje toch heerlijk!
@Keat: Ik zou ervan af blijven, gewoon laten gaan. Als het veulen gewoon drinkt heb je niets nodig om bij te voeren. Wacht gewoon eerst tot het veulen er is zou ik zeggen.
@Kiki: wat schattig ook weer! De mijne kan ik geeneens aanraken, die staat achterin de wei als ik kom. Zo moeder, zo dochter...
@Leonoor... 380 dagen... whoah... succes! Is ze wel opgevoeld nog?
@Pol1; gatsie... 4 jaar oud en dan al zo'n blessure. Wat Myrthe vraagt... en nu?

Of gewoon de hengst :+

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:25

Tja wat nu goeie vraag..paard is ingespoten..moet wk of 4 boxrust ( wat bij ons een hele onderneming is want alles staat altijd buiten overdag)..Dan na wk of 6/8 controlefoto.. speciaal beslag..En dan is t nog zeer de vraag of t echt helemaal hersteld! Zo sneu en dan 4 Jr! Vind t heel verdrietig..is een allerliefst paard ook nog! Prognose DA zeer gereserveerd..pfffff...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:26

Venthe, wat een prachtig veulen en ik vind de merrie ook erg mooi! <3

Wat een rotnieuws, Pol1! :\

En lieve foto's komen er weer voorbij. :)
Ik word altijd zo blij van veulentjes.

iEmmaaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:33

Gefeliciteerd venthe, leuke naam ook!

Zag verder heel wat volle uiers voorbij komen! :D

Ik probeer zoveel mogelijk mee te lezen, maar heb gewoon niet genoeg tijd om alles bij te houden met dit tempo :=

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:49

Pol1 hopen dat het zo goed mogelijk hersteld.. Echt sneu

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:55

Zo rot pol! Hoe heeft ie dat dan opgelopen?

Is het of lijkt het? Het kleurt wel nog snel donker, maar is wel licht net afgenomen.
Afbeelding

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:57

Pol succes ermee...

C2012...ik zeg dat het is :D

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:03

Pol heftig zeg zo'n blessure.

Fien is weer heel rustig geweest vannacht.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:04

c2012 ik vind ook 'het is'!

Hier zit ik weer Pebbles oppas te spelen, wil geen moment alleen gelaten worden. Haar uier nu:
Afbeelding
Afbeelding

En haar kling is ook anders, sorry voor de mensen die nog moeten eten :+

Afbeelding

Het is nog niet zoals het moet zijn, maar er is weer vooruitgang

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:05

Angelpam, die fien van jou is ook wel een fopper

TjintaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:06

Pol bah dat klinkt echt niet fijn. Ook stalrust terwijl de rest buitenstaat....a hell of a job. Succes.

C2012 volgens mij is dat toch echt 6 *\o/* *\o/* *\o/* veullieeeee.

Kiki oooh wat heerlijk penny.
ik kon vanochtend even heerlijk kroelen met Davinde (zij wil wel maar mama laat t slecht toe), daar kon ik al zo onwijs van genieten...

Leonoor pffft ook al 380 tjonge jonge....sterkte met wachten. (Ben jij nu de gene waar Fayette ook staat? Dat meende ik toch).

Caesar whow beste bijlees post.

Hoe is het met de fanatieke wakers? Houden jullie het nog vol?

Cynthia hoe is het met je ogen? Las op FB dat het goedgegaan was?

Kaet lastig zoveel melk al... en de juiste beslissing dan kiezen is ook niet handig.
Ik zou er ook vanaf blijven en een dag na de geboorte van het veulen bloed laten afnemen om te testen of het genoeg biest binnen gekregen heeft.
Vreselijk dat wachten op veulen.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:11

Azara had allemaal zucht rond haar uier gisteravond en haar buik jeukte heel erg. Dus ben maar op mijn hurken gaan zitten en een poosje gaan kriebelen, mevrouw vond dit hartstikke lekker en zodra ik bij haar weg liep kwam ze gauw achter mij aan lopen om weer gekriebeld te worden haha.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:13

Die melkstrip is idd een 6, hier neigde ze s avonds naar een 6 en s ochtends een duidelijke 5.5. S avond was het veulen er al.

mooie uier al, test je ook ph Myrthe?

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:14

Leonoor wow 380 dagen -O- dat is wel erg lang wachten.. het is wel zeker dat ze drachtig is?

Pol jeetje dat is een flinke blessure voor zo'n jong paard. Weten ze wel hoe hij/zij eraan gekomen is?
Sterkte :(:)

C2012 ik zeg ook 6.0! Denk ook dat het donkerder lijkt omdat je hem over de andere kleuren heen hebt liggen ;)

Vandaag lekker een dagje vrij dus kan alles goed in de gaten houden vandaag ;) alleen niet de hele dag naar stal, want thuis verwachten we ook een nestje en zij was zondag uitgerekend.. lastig om me in tweeën te delen :')

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:32

Lees straks nog even helemaal bij, maar of de vraag of ze zeker drachtig is/opgevoeld is etc. Jeps!
381 dagen nu en we wachten gewoon door.
Ik sta niet bij Fayettte op stal, is de andere kant van het land :+

Pol, wat naar van die blessure, sterkte!

C2012, ik zeg ook 6,0 :j

En een drachtige dame die absoluut niet alleen gelaten wil worden, zegt ook wel iets.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:34

Cemlys, nee helaas niet. Ik mag er niet aankomen en het liefst niet bij in de buurt komen... Heb geprobeerd te oefenen maar na een paar keer echt bijna raak geslagen te zijn heb ik het maar gelaten.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:35

Ah wat rot pol1... zo jong ook.
Hopelijk toch een volledig herstel.

Hier zit ik met zorgen over Imperiosa, die nog altijd met gelige uitvloeiing zit. Deze middag toch maar eens temperaturen, want ik vertrouw het echt niet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:39

Myrth97 schreef:
Cemlys, nee helaas niet. Ik mag er niet aankomen en het liefst niet bij in de buurt komen... Heb geprobeerd te oefenen maar na een paar keer echt bijna raak geslagen te zijn heb ik het maar gelaten.

Ik had ook zo n merrie die er niet van gecharmeerd was. Na de zoveelste bijna rake klap, heeft ze een rake klap op der bil teruggekregen en sindsdien kan en mag ik alles. Ze is er nog steeds niet van gecharmeerd, maar dat klappen laat ze tenminste

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:50

Haha, meiden onder elkaar. Gewoon mep terug geven. Spannend allemaal. De ph hierboven ziet er goed uit. Zo zitten wij hier ook sinds gisteravond. Gebrek aan nachtrust wordt nu wel voelbaar.

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:55

Crines: hoelang was het nu weer geleden dat ze bevallen was? Beter inderdaad op veilig spelen als je het niet vertrouwt.

Myrth: Hoeveel dagen zit jouw merrie?
Ja, ik was terwijl aan het eten toen ik jouw foto passeerde. Gelukkig is het bij mij 'dagelijkse kost'. :P

BianCatje: Ik wou die andere kleuren verstoppen, wil geen donkere kleur meer zien. :+

Cemlys: Ik testte gisteren rond 23u de 1e keer in 1 speen 6.0. Dus hoop dat het inderdaad vordert.

Azara: heerlijk zo een kriebelpaard. Heb hier ook eentje dat steeds aandacht vraagt.

Tjinta: Jammer dat mama het niet zo goed toe laat. Dat zal nog wel komen. Ik hoop dat je gelijk hebt wat veullie betreft. :D Qua waken. Al 10 dagen in de tent, dus dat vind ik mooi om een veulen te hebben. ;)
Laatst bijgewerkt door C2012 op 11-05-16 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:57

Haha een mep heeft ze wel gehad hoor, elke keer als ze slaat.. Maar ja laat het nu maar zo, ik mag hem aanraken, maar meer niet.

Zit op dag 334 pas, maar iedereen in haar omgeving dacht dat het te vroeg zou komen (voor de 340 dagen). Ben benieuwd of ze ervoor gaat

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:02

C2012 schreef:
Crines: hoelang was het nu weer geleden dat ze bevallen was? Beter inderdaad op veilig spelen als je het niet vertrouwt.

De nacht van 5 op 6 mei is ze bevallen... Is nu al de derde dag dat ik die uitvloeiing zie. Eergisteren zag het er nog redelijk normaal uit, gisteren was het gelig. Vandaag hoorde ik van mijn verzorgmeisje dat het nog steeds gelig is... :\ Ik heb mijn VA nog maar eens gevraagd of hij zeker is dat het geen baarmoederontsteking is. Maar hij raadde aan om eerst te temperaturen.
Gisteren kon ik dat niet omdat ik helaas de thermometer niet mee had (was langs de paarden gereden op weg naar huis).