[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 07:34

Iedereen gefeliciteerd met de veulentjes! Wat is het wachten toch weer beloond met prachtige paardjes.

jobamara schreef:
Wakers succes Uiltje, gbloverJolandje, Inowa, Tara en Kelly en Pretty!! Hoe is het met l0esje??
Sorry mocht ik iemand vergeten zijn heerlijk gehooid 168 balen, super blij mee!!

Hier gaat het goed, lucky schiet hard op steeds weeën en een hoop gepuf. Het zou dit weekend nog wel eens kunnen komen(of wil ik dat zelf nou gewoon heel graag:p). Ik had geen update meer gedaan omdat ik geen tijd had om op iedereen te reageren en niet alleen een ego post wilde plaatsen. Dit was haar uier gisteren avond.

Afbeelding

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:59

Suffe gefeliciteerd met de knappe dame, je hebt er zo lang op moeten wachten zie ik! *\o/*
Laura, gefeliciteerd met je naamgenoot! *\o/*
Suus jij ook gefeliciteerd met de mooie man! *\o/*

Ik hoop dat ik niemand ben vergeten Y;( .

Kalista gaat hartstikke goed, de wond geneest voorspoedig. Ze is nu 22 dagen oud. Ik kan alle 4 haar voetjes optillen om de hoefjes uit te krabben, ze kan aan het halster vast staan en ze kan ook al aan de hand meelopen :D

Deze foto is van gisteren, wat een wijsneus :j !
Afbeelding

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:29

verder nog geen veulentjes geboren hier?

ik zie een aantal volle uiers!
Laatst bijgewerkt door petraaken op 12-06-15 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:38

Ik volg nog steeds braaf alles
Iedereen gefeliciteerd met de geboren veulens.
Zzitten erg knappe veulens bij.

Even een update van B'jay hij doet het echt super op de wei en een lol dat die heeft daar.

Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:40

Jeniej, hmm ja is niet dichtbij mocht je het beu worden met de heggeschaar stuur maar pb wij hebben er 1 liggen.
En verder heel veel beterschap met Skaha!!

l0esje, gewoon updaten geeft niks hoor, dus eerst Lucky, best al mooi uiertje, en dan nog Suus toch? Zeker met dit weer fijn als het er is, en idd zelf wordt je ook nieuwsgieriger/ongeduldiger! Alvast suc6!!

Onzetoppers, fijn dat het met de wond goed gaat nu. En dat hoofdje is prachtig, jij bent al fanatiek bezig zeg, vaststaan ben ik niet zo'n voorstander van op jonge leeftijd bij een keer flink hangen best een kans op nekschade.

Rockey, ik dacht hetzelfde, jij nog steeds op je blauwe wolk?? Het is echt een schatje,!

Onley, zoooo die B jay doet het goed wat is hij toch leuk. Hoop nog steeds dat hij niet gaat schimmelen :o! Heerlijk genieten!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:58

Onley je zou toch zweren dat hij niet gaat schimmelen op deze foto. Hij ziet er goed uit!

Knap veulentje OT! Fijn dat het goed gaat.

Loesje zooo dat ziet er een goed uier uit! Veel succes met de naderende bevalling!

Kikkie vanmorgen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de kleintjes:

Afbeelding

Afbeelding

Euhm Joey dit is NIET je mama. :')

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:07

nou hier nog niks aan de hand hoor, alles staat weer op de weide

uier glowy vanmorgen

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door jolandje op 12-06-15 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Tara_13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:14

Hier ook nog niks. Wachten ze met zijn allen op elkaar? Het is vandaag te warm om te bevallen :p

Er was een vraag over de kleurkans : 50% palomino en 50% vos

Leuke veulenfoto'staat ze groeien allemaal hard!!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:44

Waarvan sta je versteld Pretty?

Glowy Aagje en kiki maken haast. Ik zeg duo bevalling! :P

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:46

Zo die joey is toch wel een katakterpaardje hé!

Paar merries die toch echt wel op knappen staan hoor!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:48

Kikkie staat nog niet op knappen hoor. :o Maar van mij mag ze wel :D
Joey karakter? Niet meer dan een shet hoeft te hebben O:)

Rowan om hetgeen boven mijn vorige post getypt staat. Had even een PB'tje gedaan.

Jolandje ik zie nu Glowy haar uier. Nou dat gaat toch niet lang meer duren nu hoor!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:40

Haha Pretty, waarom naar de goede melkbar lopen als er dichterbij een andere voorhanden is. _O-

Onley, maar goed dat je geen shetlanders fokt, de was je kwijt in dat hoge gras. :')

Ik heb vanmorgen alles in burka's gestoken, er zaten gisteren al fiks wat dazen. Die kleine was enorm aan het klieren toen ik Neon in burka stak, dus ik heb hem ook te grazen genomen, hij ook in burka. :+ Jammergenoeg niet volledig in burka, halsgedeelte past niet, te dikke speknek. Hij heeft dus geluk (of pech, maar hij heeft gelukkig met zijn dikkere veulenvacht en het witte kleurtje niet zoveel last van dazen). Dadelijk maar eens foto's maken.
Kwam er wel achter dat ik het dek een paar jaar geleden niet meer had uitgewassen. :o Binnenkort toch maar eens doen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:41

Het wordt spannend, wie gaat eerst?
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 12-06-15 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:50

Moderatoropmerking:
Een paar berichten verwijderd. Dames, persoonlijke issues graag buiten bokt houden. Het moet voor iedereen leuk blijven.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:52

Het wordt spannend voor sommige!

Ik duim voor Glowy voor eindelijk een merrieveulentje!!
Maar als ik me herinner had Yoanna toch ook ooit al eens een merrieveulentje? Een valkje? Waarom heb je die verkocht dan eigenlijk? :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:12

Nou, hier nog geen veranderingen hoor. Zit net even wat uierfoto's te vergelijken. Heb er twee op staan die zo'n beetje identiek zijn, het enige verschil is de datum waarop ze genomen zijn, de ene de 9e en de andere vanmorgen :( . Had erg de hoop dat het boeltje een beetje aan het vlotten was en dat er dit weekend misschien wel een veulie lag, maar dat gaat em niet worden denk ik, tenzij ze het vandaag met die warmte wel welletjes vindt en het er vannacht uitgooit...

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:15

pretty, die joey is me er eentje haha :+

anna, ik moest door lichamelijke omstandigheden toen wat paardjes verkopen, en ik kon haar toen verkopen aan ontzettend leuke en lieve mensen, ze hebben haar nog steeds en op het moment staat ze bij tina en huub om voor de wagen beleerd te worden, ik heb toen Tammara en Mistique ook verkocht, het gaat nu gelukkig weer een beetje beter, vandaar dat ik heel graag een merrieveulen zou aanhouden

maaike ik wil wel een foto zien van je "burkapaardjes" :+

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:22

Pretty, geweldige Joey, :D, hmm ja dit weekend gaat hem niet worden zo te zien, jammer!

Jolandje, dat gaat toch de goede kant op!

Tara, oo ook nog kans op vos, dat wist ik niet! Suc6,

Neon, burka's ik ken het hier de 2 die het meest last hebben ook rotdazen ook! Wanneer heb je de scan met Neon en de hackney hoe toont die nu?

Klein vosje, hmm jammer, maar wie weet!!

Pretty en Fotsy, ik kreeg zelf pb, sta er niet heel verbaasd van, heel jammer. Vond het ook nog een net bericht!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:40

De hackney heeft geen interesse meer gehad in de hengst, die wordt zondag opgehaald. Neon wordt 22 juni gescanned, en als deze dekking heeft gepakt is het precies een jaar + 1 dag later dat ze weer drachtig is.
De hackney zal denk ik niet gescanned worden, is niet van mij en die man laat nooit scannen. Heeft het 1 keer gedaan toen Neon ook gescanned werd (2004 al geweest, is het laatste veulen wat hij gefokt heeft) en die merrie heeft toen de vrucht verworpen na het scannen. Was toen al ruim 6 weken drachtig, en een week later ineens hengstig. Was een lastige tijdens het scannen, stond ook enorm te persen. Was de moeder van de merrie die nu gedekt is, en deze merrie heeft net zo'n karakter als haar moeder (en dat is niet echt een fijn karakter). Ik snap wel dat hij niet laat scannen (ik denk ook wel zo veilig voor een DA :Y) ).

Kleinvosje, hopelijk dat het warme weer toch wonderen doet!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:09

Dan snap ik het ook wel Neon. Ik ben benieuwd naar jouw boerkapaardjes. :P
Hier gelukkig weinig tot geen dazen.

Ja best nog een net bericht. Naja wat valt er van te zeggen hé..

Kleinvosje spijtig dan,maar je weet nooit. Soms veranderen ze ineens razendsnel. Tenminste hier. Dan gaat het ineens vooruit en 2 dagen later ligt er een veulen!

Neon en moet je nagaan dat er niet eens een melkbar onder die merrie hangt. :') Maar Joey's mama is ook bruinbont en hij zal wel denken,bruinbont is bruinbont. :j

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:21

Fotsy wat is ze al groot!!!!!!

jolandje gefeliciteerd met je mijlpaal van 320 dagen!

inowa, wat heerlijk zo'n lekkere douch beurt! mag ook echt wel met deze warmte

jeniej, gelukkig is ze zelf erg vrolijk en goed te pas, dat scheelt enorm, nu maar hopen dat het snel verbeterd en je niet teveel vliegen erop krijgt met dit warme weer.

myrthee wat een mooie foto! plaatje hoor!!

pretty het is idd erg warm, hier kunnen de paarden lekker in de schaduw staan en het waait ook wat, maar was dat niet het geval dan gingen ze ook hier lekker naar binnen, maar tot nu toe staan ze nog heerlijk te grazen, dus last van de warmte valt mee, maar met een dikke buik....poeh, zwanger zijn met dit weer valt niet mee voor Kiki denk ik.

loesje21, bij jou wordt het dus ook spannend!

onze toppers wat fijn dat ze het zo goed doet! idd een wijs koppie zit er op.

onley, wat een hoog gras, haha, hij moet maar niet gaat liggen...

pretty, die joey, haha enne....jou kleintjes zijn al niet meer zo klein.

wat vreselijk die dazen! ik ben erg benieuwd naar foto's van de burka's. hier alleen de grote merrie die er 1 om heeft maar dat is vanwege de knutten

neonlight spannend allemaal weer met de dekkerij.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:47

Foto's van Taartje net. Denk geen verjaardagsveulen morgen -O-
nou ja hopelijk voor 22 juni want de planning is om naar de veulenkeuring te gaan
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tara_13 op 12-06-15 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:58

tara schiet al lekker op hoor :j , knap paard trouwens, ik vind palomino zo mooi, maar voor mij is dit jaar de kans op een palomino veulen verkeken, Joanna had er een kunnen krijgen, maar die kreeg smokey black, glowy kan alleen zwart, bruin en vos krijgen of de bontvariant daarvan

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:20

Palomino is prachtig. Ik heb nog 1 kansje dit jaar maar het is een kleine kans.

Tara niet voor dit weekend denk je? Ik kan moeilijk zien of de uiers vol zijn zo. Haar buik lijkt wel netjes gezakt,ze ziet er goed uit.

Emmy7 gelukkig is het hier wel erg winderig en niet echt zonnebrand,het valt nog mee zo,ik heb ze lekker buiten gelaten.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:55

Wat is joey toch een lekker ding pretty!

De rest ff niet gevolgd,zal wanneer ik tijd heb ff bijlezen.

Drukdruk hier met werk en aagje en de show morgen met manda en de pony's.

Wat denken jullie hiervan?
Afbeelding

Afbeelding

Aagje is nu 2 dagen overtijd.