[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:22

Wings: nog steeds bescheiden, maar toch duidelijk een bolle buik hé nu.
Valt me trouwens nu pas op dat ze echt een mooie kleur heeft. Of is dat door het scheren? Vossen worden normaal altijd zo een vaalgrijsbruine kleur na het scheren nochtans.
Nouja, ze straalt in ieder geval, echt een soort van zwangerschapsglow ofzo vind ik *D En die foto met die oren is echt grappig _O-

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:47

inowa schreef:
Dat was pepper haar laatste veulen en hij was toen ongeveer 3 a 4 weken oud.
Best een forse kerel en hoop op nog zoiets kwa kleur en bouw.

Snap helemaal dat je op nog zoiets hoopt. Vind hem echt stoer!

Crines schreef:
Wings: nog steeds bescheiden, maar toch duidelijk een bolle buik hé nu.
Valt me trouwens nu pas op dat ze echt een mooie kleur heeft. Of is dat door het scheren? Vossen worden normaal altijd zo een vaalgrijsbruine kleur na het scheren nochtans.
Nouja, ze straalt in ieder geval, echt een soort van zwangerschapsglow ofzo vind ik *D En die foto met die oren is echt grappig _O-

Hihi dank je wel! Het is haar eigen kleur. Ik kan Wings niet scheren. Tenzij ik heel graag tussen 6 plankjes wil liggen :D 's Winters wordt ze normaal altijd donkerder. Dan is ze bijna een koffievos, maar deze winter blijft ze wel vossiger vos :+

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:05

Dit was hij als 3 jarige deze zomer.
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:09

Ahh Venthe... Vreselijk!! :(:)

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:10

Oh wauw, wat een plaatje inowa!

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:56

@ wingslove: coole foto met kerstmuts op!

@ venthe: ik begrijp het heel goed hoor. Een huisdier is voor heel veel mensen een soort van kind. Afscheid nemen doet zeer en wanneer het om een jong dier gaat, is het extra sneu |(

Sterkte voor je ouders Y;(

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:46

venthe sterkt, is altijd zo moeilijk, een vriend, een deel van je gezin en dan laten gaan :(:)

inderdaad wings krijgt buik ;)

pfff DL das een hele hoop, doe je wel goed hoor

crines ik doe mijn paardjes hun voeten ook niet zo vaak :o maar ik denk dat dit paardje toch echt kreupel loopt, dus dat merk je dan weer wel, gefel met de mijlpaal

ja Pretty of hij laat me gewoon maar in mijn doen, valt soms toch niks tegen te beginnen :Y) , duimen voor een silvermerrie +:)+ bij jou dus

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:44

Afbeelding
al een tijdje niet op geweest ..
maar laat toch ff wat van me horen ..
over 4 dagen is mijn merrie 9 maanden drachtig ..
en heb gisteren besloten om maar niet meer met der te gaan draven 5 min .. het veulen is zo onrustig dan en zij heb er duidelijk last van ..
niet dat niet kan draven die 5 min want ze loopt nog als een kieviet hahahaha..Dus ga nu maar veder in grondwerk en stappen..
helaas wil mij telefoon geen goeie foto's maken en krijg ik haar er niet zo goed op

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:01

dikke buik al bonny

hier ook een poging gedaan :P , dus bij deze op naar een gezond en mooi 2016 voor alle paardjes en hun eigenaars

Afbeelding

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:18

Ja hè hier ff een betere foto Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:23

Lief buikje Bonnydione!

Leuk Fotsy! Jullie staan er allemaal op. :D

Vanmorgen eerste werk van Ella,Kikkie verkrachten. :+ Nu heb ik 3 hengsten op stal,toch wat teveel van het goeie. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:30

Ik heb het heel erg druk gehad, dus spring even in op de laatste pagina. :o

Die hoeven! :wow:
Hoefkanker was ook het eerste wat in mij opkwam of inderdaad ernstige rotstraal, maar dit is zeker niet goed.
Wat voor gedrag vertoont dit paard?

Ze is zo mooi, Noisy. <3

Hier ook een groot verschil in vachten. :j
Ook qua type; de ene is kurkdroog met mist en dauw en de ander ligt echt een dun laagje vocht op.

Heel veel sterkte, Venthe. :(:) Wat een rotnieuws.

Mooi buikjes komen er voorbij. <3

Hier heb ik het idee dat veulentje een groeispurt heeft, Kim's buik is echt weer gegroeid.
Vanaf morgen aftellen van 100!
Ook laat Kim sinds vandaag hardere scheten. :+ Normaal altijd van die zachte, alsof je band leegloopt, maar nu dus duidelijk hoorbaar.
En de plasjes worden steeds korter.
Ze is ook wat humeuriger tegen de andere paarden.

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:26

wow meeste nog maar 100 dagen ik moet nog ruim 66 dagen op de uit getekende datum

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:53

Even snel voor het voeren in me wei..
Wilde Venthe heel veel sterkte wensen voor jou en je ouders!! :(:) Zoiets is nooit leuk en zeker niet op zo'n jonge leeftijd.. :(

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:38

Ik hoop van het weekend weer uitgebreid te kunnen reageren.

Voor nu: Wings vroeg hoe het met Fi ging. Mijn verzorgster is vandaag geweest. Ze heeft nog steeds diarree, nu ook in haar stal. Niet heel erg, maar ook niet goed en 38.0. Wel een blije Fi.

Ik had het idee dat het aan haar liksteen lag. Fi is heel erg gefixeerd op eten en ze heeft vorige week voor het eerst een liksteen gekregen. Toen we afgelopen weekend kwamen, lag hij voor haar stal, omdat het touwtje was afgebroken. We hebben hem teruggehangen en nu na 3 dagen is hij zowat voor de helft op!!!
Dus hij is uit haar stal gehaald en ik heb de veearts gebeld voor advies, maar hij moet nog terugbellen. Ik hoop dat ze dit weekend weer gewone mest heeft en dat het aan haar liksteen lag.

Venthe, heel veel sterkte, ook voor je ouders!

En aan iedereen: Hele fijne kerst gewenst!
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:43

O, dat kan zeker aan de liksteen liggen, zoveel is helemaal niet goed.
Advies voor iedereen hier in het topic, likstenen moeten uit de buurt van veulens blijven. Of weghalen, of zo hoog hangen dat ze er niet bij kunnen. Veulens gaan van een beetje likken al aan de diarree.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:49

Van veulens weet ik dat, maar Fi is 2,5 jaar. Ik had al het idee dat ze er te inhalig mee zou omgaan...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:13

Jij fokt ook niet voor de eerste keer Cynthia, ik had al verwacht dat jij het zou weten. :D
Maar doorgaans is het zo dat het voor mensen die voor de eerste keer fokken ook nieuw is. Ik wist het bij mijn eerste veulen ook niet. Heeft ook nog een paar veulens geduurd, ik heb het ook in een DB-topic voor het eerst gehoord. Nu heeft Neon nooit een liksteen gehad, pas sinds een paar jaar, en die hangt dus standaard hoog.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:17

Dat is zo :) Ik heb het ook in het DBT geleerd, 2010 denk ik. Maar goed.. als een ouder paard een halve liksteen opvreet in 3 dagen, gaat het ook mis _-:(

Dais heeft er nu eentje. Vroeger wel geprobeerd, maar ze vond er niets aan, dus jarenlang niets gedaan. Nu ze drachtig is weer geprobeerd en nu vindt ze hem wel lekker :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:20

Inhalig beest, zit zeker haflinger in? :') _O-

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:43

En welsh kan er ook wat van haha.

Maar denk ook wel dat het door de liksteen komt.

Hier krijgen ze nooit likstenen of supplementen of wat dan ook.
Nu zelfs nog enkel gras en voordroog.
Tegen het einde van de dracht krijgen ze ook merriebrok

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:59

Hier hebben mijn vorige veulens ook nooit aan een liksteen kunnen komen, echter heb ik er wel eentje gehad die vanaf de 3 maanden tot zijn 6 maanden aan de diarree is geweest.... Alles na laten kijken en wat denk je: Hij word gespeend (zn moeder was verkocht) en tada! Weg diarree! Bleek dat de merrie te vette melk gaf ;)

Zo, ik heb geen bij lees actie gedaan aangezien mijn hoofd n beetje heel erg over aan het lopen is, probeer wel alles bij te houden maar momenteel blijft er echt helemaal niets hangen!

Ben m gister een beetje geflipt aangezien er 1 dame is aan Nederlandse zijde die blijft zeuren over 1 dingetje.... n dingetje dat we 2,5 maand geleden al besproken hebben maar schijnbaar blijft dat bij de dame in kwestie niet hangen, dus ik ontplofte gisteren en heb heel braaf de mail doorgezet naar manlief met de woorden: Ga jij hier maar even op reageren want ik ben er voor nu even klaar mee :P

Heeft hij ook netjes gedaan dus ben benieuwd of het dan nu wel door gaat komen aan de andere kant van de oceaan :)

Jill gaat volgende week naar de quarantaine stal, moet daar dan 30 dagen verblijven en dan vliegt ze naar Nederland. ik dacht dat merries niet na de 9 maanden mark getransporteerd mochten worden maar nu blijkt dat ze tot 300 dagen getransporteerd mogen worden en dat geeft mij een heel klein beetje adem ruimte :D

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:11

Ow, dankje voor de tip Cynthia. Ik wist het eigenlijk vaag wel, maar dat was ik toch echt al weer vergeten, gewoon niet meer aan gedacht. Info over veulens of drachtige merries gingen vroeger meestal ene oor in, andere uit. Ik dacht dat ik de eerstkomende 20 jaar toch sowieso niet het geluk zou hebben om me er druk over te moeten maken :o :D

Zowel mijn merrie als mijn hengst krijgen likstenen van 10kg (de gewone witte).
Mijn merrie likt eraan, maar slechts weinig. Volgens mij kende ze het voordat ze bij ons kwam zelfs helemaal niet, want het heeft enkele weken geduurd vooraleer ze er voor het eerst aan gelikt heeft en dat was dan nog met wat hulp van mij (ik had het een beetje nat gemaakt en er wat brokjes op gelegd :o ).

Mijn hengst daarentegen... die doet niet eens een maand met zo'n steen :( Toch durf ik hem niet helemaal afnemen, want ik denk dan: hij zal het wel nodig hebben als hij er zoveel van eet.
Ik probeer het nu wat te beperken door hem weg te nemen als hij half op is en dan krijgt hij hem voor een week niet meer terug. Iedere keer dat hij een steen op heeft, krijgt hij meestal ook pas een nieuwe na een week of 2. Niet zo'n perfect systeem mss := Nog iets dat op de lijst moet om aan de veearts te vragen. :list:
Als ik aan kom lopen met zo'n nieuwe steen, dan wordt hij meteen dolenthousiast en begint hij onmiddellijk als een bezetene te likken, nog voor ik hem goed en wel heb neergezet. :') :(

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:21

Wat zie je sommige buikjes al goed!
Bij mn ene merrie begin je wat te zien,maar is ook nog zo ver af.
Weinig foto s of interessants te posten hier dus.

Likstenen heb ik gehad, nu even niet. Ze slopen ze elke keer weer de muur af. Niet handig haha. Die emmers buiten vind ik wel fijn, zeker s zomers als het gras wat minder rijk wordt.

Vanmorgen dierenarts bij mn hengst je gehad voor de tanden. Hij viel weer in, mager,... Nouja hij ziet er niet topfit uit. Was weer nodig. 2 doppen eraf gehaald en scherpe randen. Hopen dat hij nu weer bijtrekt. Hij was weer topbraaf, z.eker voor of een jonge hengst zet hij echt geen stap verkeerd. Als de veulens ook zo worden...

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:37

Cubalibre, fijn dat jill snel naar de quarantaine stal kan!

Likstenen heb ik hier in elke stal.
Er word gewoon normaal gebruik van gemaakt.
Zeker niet overdreven veel.