@ KMD, heb is me niet gelukt de merrie op te meten, ze zag het stro touwtje (bij gebrek aan lang genoeg meetlint) en kroop achterin de stal. Hele lieve merrie verder hoor, maar als je met halsters of touwen aan komt zetten peert ze 'm.
Fantast: zoals je het nu verder verteld word het steeds duidelijker dat ze zich vreemd gedraagt. Ben heel benieuwd of jij een zwart veulen met een bles gaat krijgen!
eline_di
Geplaatst: 18-04-09 19:46
Goede vraag ....... haha...
Fantast
Geplaatst: 18-04-09 19:49
Jennyk ze veranderd inderdaad heel erg, de hele week gaan we aan de hand grazen vind ze super woensdag en donderdag was ze erg druk wanneer we richting de wei liepen er steeds vandoor willen schieten, niet idioot maar wel proberen. Gister helaas niet buiten geweest, ivm werkzaamheden in het weiland. Dus ook ik wacht op Pvd, denk dat ik bij mijn zus ook maar achter de comp duik. Ik ben ook zo gezellig als ik op visite ben
edit:typfout
Laatst bijgewerkt door Fantast op 18-04-09 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt
ik moet nog 1 ding doen hier..... indien ervanuit gaande dat het allemaal normaal gaat verwacht ik 21.00 thuis te zijn.
tot straks
Itismei
Geplaatst: 18-04-09 19:53
Zo, het wordt volgens mij steeds drukker hier . Gefeliciteerd weer met de veulens!
Hier is het nog steeds niet echt spannend. Wel voor het eerst aan het eind van de dag nog IETS uier met harsjes (harsjes had ze vorig weekend ook al) wel geelkleurig nog. Banden moeten nog een stuk slapper maar kling begint ook IETS open te staan al. Ik gok op volgende week. TENZIJ PVD andere ingevingen heeft .
OVerigens staat ze vanaf vandaag wel alvast in de grote kraambox, kan ze daar in ieder geval vast wennen .
Joto: Gefeliciteerd! Je lijkt mij wel vorig jaar, je kunt je ogen niet geloven dat er dan alweer een merrie uitrolt he!
Savath: Gefeliciteerd!
Quintus: Je staat alweer op de negende plaats, houdt Porva wel van een wedstrijdje of gaat ze je niet aandoen om op de eerste plaats te komen
Na die 8 uur moet het er echt al af zijn (hier zeggen ze uiterlijk 7) en dat betekent dat je al eerder begint met oxytocine spuiten en als het niet gewerkt heeft voor die 7 uur pellen. Dus niet dat de DA voor de eerste keer na 7 uur komt.
Erizo draafde al toen hij twee uur oud was En naast de merrie aan de hand draaft hij ook. In het land is galopperen favoriet, van heel verzameld bijna op de plek tot knoerhard zodat mama ook in galop moet om hem bij te houden
Haflingertje: Wat zei de DA? Wayran weer goedgekeurd?
Inmiddels zijn er door de rest meer posts gewijd aan twisterens veulens dan zij zelf gedaan heeft
Marlijn: Uier van Puzzel ziet er toch al best vol uit? (naar maatstaven van de merries hier zeker ) Maar moet dus nog meer worden?
Frenia: Zo, dat is een leuke sprong vooruit! Boven de 20 is het biest van goede kwaliteit toch? Dus ze kan evengoed gewoon vannacht ineens gaan of zo? Spannend! (Ben heel benieuwd hoe haar veulen er uit gaat zien )
Over verhuizen, die eerste antistoffen zitten in de biest en die heeft het veulen al goed binnen gekregen, anders was het al lang ziek geweest. Belangrijker is dat je de merrie op tijd op de plek moet hebben waar ze zal bevallen omdat het veulen anders met de biest niet de goede antistoffen binnenkrijgt en dan kans heeft op veulenziekte. Als het naveltje ingedroogd is kunnen de bacteriën daar niet meer in klimmen en hoef je daar niet meer bang voor te zijn.
Ik ga met de hond wandelen en dan naar Yew kom straks wel weer. Begrijpt mijn zus vast wel dat ik Pvd nu even goed in de gaten wil houden met de voorspellingen
Ik ga even paardjes binnen halen en longeren dus denk tegen half 10 terug te zijn. Ben benieuwd of PVD dan al een idee heeft van wie de 7 veulens zijn.
Lisette1987
Geplaatst: 18-04-09 19:56
ik wil er ook wel bijzitten, vind dat we nu wel lang genoeg gewacht hebben normaal gesproken heb ik overal altijd super veel gedult voor en kan je me nooit gek krijgen, maar nu, je wilt het niet weten heb hele leuke collega's die grappen maken als: je moeder belde net, je pony is aan het bevallen niet leuk!!!
sokje, wat glimt ze mooi!!
Laatst bijgewerkt door Lisette1987 op 18-04-09 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt