Vulina, Gefeliciteerd dat was het wachten meer dan waard!
Sabrina Gefeliciteerd volgens mij een heel mooi beestje ben benieuwd naar de droog foto's.
Knolselder Gefeliciteerd! Wat een schatje weer hopelijk nu weer een wat vrolijker gevoel over het fokken nu het gelukkig weer een paar keer achter elkaar goed gaat!
Pagina 401, ik hoop dat de mijne nog in het eerste deel wordt geboren. Phoebe is nu 289 dagen, we kruipen naar de 300 dagen!!
stal_HD
Geplaatst: 16-04-23 09:46
Annelies gefeliciteerd.ben benieuwd naar de droog foto's van de pasgeborenen...
Ik krijg steeds meer het gevoel dat iedereen eerder gaat dan mijn merrie. Terwijl ze best nog een maand kan lopen zonder veulen buitenboord. Hebben daar meer mensen last van? Is dat omdat ik ook graag een gezond veulentje wil?
Voor de hengstenfokkers onder ons: hoe snel na de geboorte moet dat piemeltje eruit hangen? Want hij zit verstopt en ik dacht te menen dat die moet uitschachten om te kunnen plassen.
nieky1993
Geplaatst: 16-04-23 11:13
Knolselder ik heb ze ook al eens zien plassen zonder uit te schachten de eerste keer. Bij andere hangt em dr meteen en bij sommige zie ik ze pas de dag erop hangen.
Vandaag is Yula 320 dagen drachtig wat betekent dat ze veilig is om te bevallen Nog 20 dagen tot ze uitgerekend is. Haar hele lichaam is al aan het veranderen. Ze krijgt meer/lagere buik, de banden worden slapper (waardoor ze schuurt met dr staart, welkom coupe pleeborstel ) en de uier vult rustig aan wat. Zo benieuwd hoe haar kleine eruit zal zien
Kathleen_vW
Geplaatst: 16-04-23 11:14
3 vannacht! Gefeliciteerd allemaal!
En breng die hengsten maar naar mij, dan mogen jullie de merrie veulens
Sabrinatomic
Geplaatst: 16-04-23 11:28
Was een heftig nachtje. Nosa is staand bevallen en had flink hulp nodig. Nageboorte met een uur er af. Het is een hengst. 4x wit en mini kol met mini sneb. Wilde niet staan en kreeg hem ook niet omhoog en Nosa kreeg ik niet gemolken die sloeg het licht uit mij ogen terwijl we nog zo hadden geoefend.
Dierenarts gebeld en die heeft geholpen met staan en daarna geholpen met drinken maar Nosa heeft mini tepels wat het wel lastig maakt en uiteindelijk Nosa als nog een kleine sedate gegeven omdat ze drinken echt niet toe liet.
Hij heeft nu wel gepoept al 3x en gelukkig kunnen we Nosa nu wel melken en heeft hij paar keer de fles gehad. zolang we der buik maar niet aanraken gaat dit goed. Ik denk dat haar buik heel zeer/beurs is en dat het zeer doet als het veulen gaat zoeken naar het uier.
Terwijl ik dit typ liggen ze weer samen te slapen.
Wat heftig Sabrina, mijn merrie is ook staand bevallen en daar is op zich niks heel geks/mis mee. Wel oliebol dat ze niet laat drinken Is het na het melken beter geworden? Misschien de druk op de uier die zo’n zeer doet..
Sabrina hopen dat het veulen snel zelf kan drinken bij de merrie.
jolandje
Geplaatst: 16-04-23 12:45
nieky ik vind yula echt zo'n mooie merrie ben benieuwd naar haar kleintje
over een paar daagjes zit mijn merrie eowyn ook op de veilige 300 dagen ( mini) ik zal dan ook wat meer posten , er is wel wat progressie wat uier betreft, ik ga aankomende week de kraamstal en de camera's goed in orde maken , dan gaat ze 's nachts onder de camera , het is haar eerste veulen ( zelf is ze nu 5 jaar) dus best spannend en geen idee hoe ze het gaat doen, tot nu toe gaat het heel goed, het veulen is heel rustig , zie het nooit bewegen maar als ik mijn hand onder de buik leg voel ik wel beweging