Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
.xYaartje schreef:Wat geven jullie die merries toch voor zulke mooie volle uiers? Die van Jenny en Maria staan gewoon stil.
Straks gaat Zoë nog als eerste.
Heb het gevoel dat Maria gaat overdragen. Wellicht Sun haar voorbeeld gaat volgen. Anders had ze nu echt al wel uier. Jenny is overmorgen uitgerekend. Dus die gaat sowieso overdragen.
Heb ze alle 3 gezegd dat ze het liefst nog wel een week wachten tot het iets beter weer is.

fokfanaat schreef:Rubber matten heb ik gehad, die bleven niet lekker liggen en daar kwam strooisel onder, bovendien waren ze erg zwaar. Heb nu deze besteld:
https://www.euro-horse.nl/nl/mayo-paardenmatrassen.html
xYaartje schreef:Wat geven jullie die merries toch voor zulke mooie volle uiers? Die van Jenny en Maria staan gewoon stil.
Heb het gevoel dat Maria gaat overdragen. Wellicht Sun haar voorbeeld gaat volgen. Anders had ze nu echt al wel uier. Jenny is overmorgen uitgerekend. Dus die gaat sowieso overdragen.
Heb ze alle 3 gezegd dat ze het liefst nog wel een week wachten tot het iets beter weer is.
_Natasja_ schreef:xYaartje schreef:Wat geven jullie die merries toch voor zulke mooie volle uiers? Die van Jenny en Maria staan gewoon stil.
Mijn beval tip wil je niet weten.
Ze was de nacht ervoor ontsnapt uit sta en heeft de hele nacht bij haar vriendje staan knuffelen.
. Gefeliciteerd met de dracht van de (Welsh?) Cob
. Heb je enig idee wanneer ze is uitgerekend?
. Het is iets te koud nu voor baby's. Knappe merries zijn het ook weer
. Heel benieuwd wat voor veulen daar uit komt!
. Mooie buik heeft je merrie al!
. 1m72 is voor mij al groot
. Elke keer als ik ook de hoeven van grote paarden zie dan denk ik: "Daar past de hoef van mijn Shet minstens 2x in."
. Hij deed het spelletje de floor is lava en stopte toen die in de gaten kreeg dat ik heel snel de camera pakte. Flauw Frodo, heel flauw. 

Boef!

mooney schreef:De beentjes zijn de grootste voorspeller, schimmels hebben vaak als pasgeboren veulen hyperpigmentatie. Dus waar ze later pigment verliezen, hebben ze het als veulen juist meer. Bij bruine en zwarte schimmels zie je dus vaak diepzwarte benen, terwijl ze bij gewone bruine en zwarte vaak nog een beetje grijzig zijn.
Ze heeft een fijn koppie zeg!

.
. Heb Maria vandaag ook heel duidelijk gezegd nog een week of twee te wachten, maar of ze zich daar aan gaat houden... Dat is afwachten.
suffie schreef:Als je nu bang bent dat het veulen komt met slecht weer/kou, is het wellicht verstandiger om Frodo voorlopig apart te houden, anders heb je volgend jaar eind februari, begin maart een veulen.
Heeft de eigenaar van Maria helemaal geen schuilstal of stal?
. Ideaal? Nee, waarschijnlijk niet, maar voor alle pony's wel de beste optie om iedereen rustig, stress vrij, blij en vrolijk te houden.
.
. Maar eh... dat word een pittige tante geloof ik die Galaria
. 
). Maar die is nu zo ontzettend gemakkelijk, maar ze wil wel gewoon in haar waarde gelaten worden. Maar die pittige karakters zijn zo ontzettend leerbaar! Liever dat dan dat ze heel angstig zijn ofzo.
.
. Geeft vaak ook de meeste uitdaging.
. Dat was ook een pittige als veulen. Nu kan ik er ook alles mee, maar een ander? Ho maar
. Eerste keer osteopaat behandeling paar jaar terug stond die er steigerend bij. Nu zijn hij en zijn osteopaat de dikste vrienden en mag ze ook alles, maar daar heeft wat werk ingezeten.
.
. Ook goed gekomen door wat tijd en werk in te steken en aan mijzelf te werken. Ik zat toen in een flinke stress periode en meneer wilde niet dat ik gestresst bij hem kwam, oeps. Maar wel fijn zo'n grote spiegel
.
. Nog een goede regendeken (net ietsje te klein) met gevoerde hals + fleece gevonden om erop te gooien. Hopelijk krijgt ze het snel terug wat warmer en voelt ze zich snel wat meer comfi..