Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cioccolato schreef:Ik heb ook een automatische drinkbak in stal op normale hoogte. Tot nu toe nog geen 1 gehad die er zo vroeg uit dronk. In dr wei komen ze de eerste paar dagen niet, daarmee heb ik dat probleem ook al verholpen.
Cioccolato schreef:Nee meestal heb ik ze niet de eerste dag buiten. Eerst een dagje bijkomen en daarna kijken wat ze nodig hebben/wat kan.
Maar dat is ieder persoonlijk. Ik heb ook een stal die groot genoeg is voor het veulen om even een rondje te bewegen. En ik durf ook af te wijken van wat ik normaal doe.
Ik heb ze vaak enkele dagen in de bak. Die is vlakker dan mijn land. Ik woon op veen. Nu veel te nat ook dus wordt het wss paddock.
Van het water blijven de hier, IK KLOP AF, goed af in het land
Fotsy schreef:Cioccolato schreef:Nee meestal heb ik ze niet de eerste dag buiten. Eerst een dagje bijkomen en daarna kijken wat ze nodig hebben/wat kan.
Maar dat is ieder persoonlijk. Ik heb ook een stal die groot genoeg is voor het veulen om even een rondje te bewegen. En ik durf ook af te wijken van wat ik normaal doe.
Ik heb ze vaak enkele dagen in de bak. Die is vlakker dan mijn land. Ik woon op veen. Nu veel te nat ook dus wordt het wss paddock.
Van het water blijven de hier, IK KLOP AF, goed af in het land
Ik doe het ook altijd zo. Eerste dag ruimte zat in stal en dan op paddock en alleen onder mijn toezicht. En dan opbouwen maar soms is het dan weer eens anders. Ook afhankelijk van het weer en hoe ondernemend het veulen is.