BusyMissy, Heel veel succes met de bevalling, ga heel hard voor jullie duimen dat het voorspoedig verloopt!
FlokiFjola, Hij is geweldig Maar ehhh, hoe spreek je zijn naam uit?
Pauk
Geplaatst: 31-05-17 10:18
BM Sterkte!
Faline wat een plaatje
Alexandra.. Zo'n draakje hadden wij vorig jaar ook.. Toen hij eenmaal afgespeend was is hij helemaal omgedraaid en nu zo vreselijk lief en rustig.. Die had ik niet verwacht. Corrigeren zoals je een volwassen paard ook zou doen, echt consequent zijn.
Linda Fijn dat ze eindelijk gemest heft!
Flokifjola gefeliciteerd! Wat een leukerd!
Nou Aura zag er gisterochtend zo veelbelovend uit met die plakzooi aan dr speen.. Gistermiddag.. Niks meer.. Gisteravond niets Wel was ze gisteravond heel anders als normaal dus wel even extra opgelet maar zoals verwacht geen baby. Nu zag ik vanmorgen uit haar uier geel vocht komen in plaats van doorzichtig. Nou ben ik doorzichtig -> melk gewend. Weet iemand wat dat gele dan is?
Linda poep! Een mens kan toch gelukkige zijn met rare dingen
Flokifjola gefeliciteerd!! Leuk kereltje!
Lovelyn spannend!
BM Ik hoop dat toch nog alles goed komt. Ik duim mee dat de merrie er snel klaar voor is en je toch nog een gezond veulen kan hebben.
Cemlys
Geplaatst: 31-05-17 10:46
Mooi veulen flokifjola.
Hier merrie uurtje buiten gehad. Net voor ik wou vertrekken naar werk binnengezet. Kom ik binnen, kind naast luier gepoept in stoeltje, dat schoongemaakt, kijk een 15min later weer op camera, veulen geboren Zeer vlot gegaan dus. Ph was een uur ervoor nog 6-6.5. Een merrie veulentje geworden schimmel, bruin geboren. En ja weer een typisch kind van de vader. Nog geen naam. Nu nog even wachten op nageboorte maar die leek er bijna af. Gelukkig een rustig dagje op werk, dus ik kan even later gaan.
Cemlys van harte met deze mooie dame. Zal je altijd zien als je net even niet kijkt haha!
Bij Ushi nog geen veulen helaas.. Ze lekt wel melk als een gek en haar hele benen zitten onder. Dus hopelijk dan toch echt vanavond, nacht 3 nu staat ze nog even lekker op de wei voor een paar uurtjes
Cemlys en FF gefeliciteerd met de veulens! En linda met de kak.
Lovelyn en BM veel succes met de komende bevalling.
Fotsy
Geplaatst: 31-05-17 13:20
gefeliciteerd cemlys, speedbevalling
spannend voor lovelyn en bm dus
pretty
Geplaatst: 31-05-17 14:02
Gefeliciteerd met de poep euh het merrieveulen Cemlys! Met dank aan je kindje.
FF ook gefeliciteerd! Wat een knapperd!!
Lovelyn dat is superspannend.
BM heel veel succes. Nog nieuws? Dit is echt veel te spannend voor jou ja. Niet leuk als je vooraf al weet dat er wel eens complicaties kunnen zijn.
Cynthia ik ben meestal moederziel alleen op de wei tijdens de week.
Maar vanmorgen ging ik zitten en kwam hij 5 tellen later half op mij liggen,en heb ik dit kunnen nemen : Ik hoef jou niet te vertellen hoe zalig dit is. WAT een knuffel! Heerlijk met zijn tweetjes genieten om halfacht 's morgens van het ochtendzonnetje.
Cemlys, Gefeliciteerd Ben benieuwd naar de droog foto's!
pretty, Zo lief dit
Hier gister avond Gipsy voor het eerst het birth alarm omgeknoopt, gewoon om eens te kijken hoe het zou werken. Ging goed alleen vannacht rond 4.00 gebeld. Dan ook maar mee de wei in, voor ik een half uur verder was al tig keer gebeld. De dames doen niet anders dan kroelen met elkaar dus elke keer als haar kop scheef ging...... Alarm nog maar even af gedaan
FlokiFjola, van harte, wat een knap mannetje. Cemlys, dat ging lekker snel. Ben vast één van de weinige die de kleur van Faline haar veulentje niets vind, haha. Maar wel prachtig diertje verder! FF, wat een knapperd zeg, ziet er echt goed uit.
Hier krijgt Gwynfor wel veulenbrok omdat ik de merrie brok met ruwvoer gemengd geef. Maar ze wisselen ook weleens van bak, haha.
FlokiFjola
Geplaatst: 31-05-17 19:59
hinte schreef:
FlokiFjola, Hij is geweldig Maar ehhh, hoe spreek je zijn naam uit?
Hij is zooo leukk
Je spreekt t uit als Freejder De stalnaam als frau (wat "van" betekent) Sjauwarsloodum
Zn naam betekent sparkling, foaming. en wordt vaak in context van schuimende golven gebruikt wat we ook wel toepasselijk vonden voor in zeeland De stalnaam betekent zoiets als uit een zeegebied. In ijsland is t traditie om gwn de plaatsnaam of naam van het gebied of de boerderij als achternaam te hebben. Van Oostkappelle klinkt alleen nie zo lekker vandaar dat mensen in NL vaak een ijslandse stalnaam aanvragen. Oostkapelle laat zich niet zo lekker vertalen maar we wilden wel graag in de traditie blijven waaruit blijkt uit wat voor gebied ie komt, en aangezien we aan de zee wonen moest t zoiets worden