[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:08

Hier ook een Tietjesfoto van Daira TC op 276 dagen.
Komt iets vetandering in nu voor een Maiden Mare.

Afbeelding

Caesar

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:19

Slim Cynthia; ondanks dat ik zelf niet test snap ik je overweging om pas op 3 jaar te doen. En ook voor de echte kleur fokkers snap ik hun beweegredenen. Ik heb sowieso bij alles 50% kans op schimmel maar hoop toch wel op wat bruins.

Voor het vergelijk ook het uier van mijn oude merrie er eens op gezet; met nog 6 weken te gaan heeft die het meest uier van allemaal. Vorig jaar 3 weken te vroeg, denk nu al bijna met zekerheid te zeggen dat ik van haar weer geen overloop hoef te verwachten:

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:24

Het lijkt erop dat dat inderdaad niet heel lang meer gaat duren :)
Ik wil wel dat er nog een paar baby's geboren worden voordat ik oo vakantie ga, hoor! :D

Mocht Fiore overigens iets zwarts eruit poepen, laat ik het veulen wel testen. Ik wil namelijk wel weten of ik een zwarte of een smokey black verkoop.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:11

@Aniek, ze draagt een beetje rondom, zowel op zij als naast beneden, bijna een perfecte cirkel haha
Maar aan de longe vandaag waar ze behoorlijk aan het crossen en daarna super fijn lopen. Maar dan zie van de zijkant bijna niets meer, dus buikspieren werken nog goed ;)

Nee joh Fotsy, Setteli en Tinnie moeten nog eerst.
Maar we hebben er eerst inderdaad een aantal van Marije en Caesar :D

Uier van Harmony liep terug na het longeren, maar dat Had ik ook wel verwacht.

Wanneer ga je op vakantie Cynthia?

Harmony haar stal Is er bijna klaar voor. Hij Is trouwens 5x7,5 en gaat een halve baal stro in haha.
Harmony kan straks zwemmen in het stro :P.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik best allemaal wel stress van heb.
Ben echt als de dood dat ik ze kwijt raak :(, ik ben iets teveel kwijtgeraakt de laatste jaren.
Stom Hé! Moet er gewoon vanuit gaan dat het goed gaat. Ik doe er tenslotte alles aan.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:26

Ik ben altijd veel te benieuwd naar kleur en/of verdoken bontgenen, ik test dus ook meestal mijn veulens direct :P
Een bay dun, dunskin, grullo en smoky grullo kan er als veulen ook volledig hetzelfde uitzien, ik heb meestal te weinig geduld om te wachten :P

Hier zit Crome morgen alweer op 300 dagen :D en Jade die haar waarschijnlijk wel weer voorbijsteekt op 290

Ja idd Silly, het kán allemaal slecht lopen maar je moet er vanuit gaan dat het allemaal gewoon goed gaat. Spijtig dat we hier in het DBT helaas ook elk jaar wel weer de verdrietige kanten te zien krijgen van het fokken.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:20

Ja klopt tinniie en setteli ook nog en dan liaan zag ik net

Oh silly maar das iets dat iedereen overvalt, denk ik, soms kan het niet snel genoeg gaan en anderzijds dat het nog maar lang lang blijft zitten hoor :=

_O- tinniie
ik ben net zo ongeduldig en moest ik het niet duidelijk zien bij Flo haar veulen, vliegt de test ook onmiddellijk de deur uit

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:56

Silly1972 schreef:
Ben echt als de dood dat ik ze kwijt raak :(, ik ben iets teveel kwijtgeraakt de laatste jaren.
Stom Hé! Moet er gewoon vanuit gaan dat het goed gaat. Ik doe er tenslotte alles aan.

En dat is het belangrijkste. Al het levende geeft risico. Zolang je jezelf recht in de ogen kunt aankijken, heb je gedaan wat je kon. Er kan ook iets mis gaan zonder dracht..

Ik heb al heel wat veulens gefokt en begeleid bij de geboorte. Van al die geboortes is er "maar" eentje mis gegaan, en dat was ivm een vergroeid veulen..

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:57

Ja nog een week of 4 en dan denk ik dat Jazzy ook wat aan de voet heeft lopen. Zo spannend.

Afgelopen vrijdag hebben mijn vriend en ik gehoord dat we de hypotheek rond hebben voor ons nieuwe huis. Het is een klein boerderijtje met niet heel veel grond (iets minder dan 2.000 m2), maar het ligt tegenover onze rijvereniging. Daar had ik tot ruim een jaar geleden Jazzy en Phoebe staan. Maar als we daar gaan wonen, worden ze daar weer gestald. Onze shetty's kunnen we aan huis laten lopen. En de rijbak heb ik ook aan de overkant. Dus echt ideaal! Ik zit al 25 jaar naar dat huis te kijken, dat ik daar graag wil wonen en nu is het dan echt zover!
Als het goed is gaan we half april al over! Dus veel spannende dingen in het vooruitzicht!

Je hebt een supergrote stal Silly! Fijn als ze dan met slecht weer ook binnen een beetje kunnen bewegen.
Die angst heb ik ook hoor, ik denk dat we dat allemaal wel een beetje hebben. De kans dat het mis gaat is altijd aanwezig. Soms heb je dat in de hand, maar 9 van de 10 keer gewoon niet.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:59

gefeliciteerd met de aankoop van je droomhuis *\o/*

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:11

Gefeliciteerd met je droomhuis!! :D

Tinniie en fotsy, ik ben blij dat ik niet de enige ongeduld ben ;)

Cynth en Aniek, hahaha ik sta al bekend om mijn ongeduld :') en bedankt dames!! ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:18

Silly, ik heb dat ook hoor. Ik vind fokken prachtig en de hele winter geniet in van die buik die steeds dikker wordt. Maar als de uitgerekende datum dichterbij komt, overvalt de angst me iedere dracht weer en denk ik: Waarom deed ik dit ook alweer? Leuk hoor, zo'n veulen, maar ik kan ook mijn merrie verliezen. Ik fok nooit meer, nooit!
En dan ligt het er gezond naast en denk ik: Wanneer weer? :D

Ik vertrek vandaag over 3 weken :D

Gefeliciteerd, Setteli!

Tja, Linda, ga eens tellen hoe vaak jij hebt gezegd dat je het zo lang vindt duren :P

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:18

Gefeliciteerd met jullie huis!

Hier valt ongeduld erg mee eigenlijk. Ik besefte mij dat het best snel dichterbij komt al.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:21

Dat heb ik dus ook :)
Ik ga over 3 weken op vakantie en als ik terugkom, is het nog maar 6 weken tot de uitgerekende datum, maar mag het zelfs al na 3 weken komen.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:32

Gefeliciteerd Setteli!

Cynthia, lekker op vakantie! Waar ga je heen?

Beste uier al Ceasar!

Leuke foto Marije!

Praat me er niet van van die stress in de dracht haha, van de week nog last van :P.

Bij mijn merrie's weet ik ook precies hun kleurgenetica. De veulens laat ik ook testen, iig als er iets is wat ik niet zeker weet en of ze er ergens homozygoot voor zijn als die mogelijkheid er is.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:32

Vulina schreef:
Silly1972 schreef:

En dat is het belangrijkste. Al het levende geeft risico. Zolang je jezelf recht in de ogen kunt aankijken, heb je gedaan wat je kon. Er kan ook iets mis gaan zonder dracht..

Ik heb al heel wat veulens gefokt en begeleid bij de geboorte. Van al die geboortes is er "maar" eentje mis gegaan, en dat was ivm een vergroeid veulen..

Dank jullie , Stom, maar die bevestiging had ik even nodig.

Yeahhh Gefeliciteerd Lisette!
Wat goed!

Ja die stal Is in de overkapping dus ze staat overdekt, maar toch ook wel weer buiten.
Zal woensdag wel een paar foto's maken ;)

Haha Cynthia, ik zit dus nu in dat staduim. 3,5 week nog tot het veilig Is.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:40

Gefeliciteerd met het huis!

Ik ben ook wel een beetje bang eigen lijk. Maar dan heb ik voor ogen de kans dat het fout gaat met merrie is dan weer minder groot als voor het veulen. En ja ik vind de merrie het belangrijkste :o

Verder nog geen ongeduld. Ik moet nog zoveel doen, dus blijf nkg maar even zitten.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:53

Ah ja die onzekerheid is zo herkenbaar!!

Hahahaha Cynth, ik ben gestopt met tellen bij 3, en weer opnieuw begonnen ;) maar ik zal er op letten :P

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:06

_O- Linda, ik hoor het wel als je er uit bent :')

ML, ik ga 24 dagen rondreizen in Vietnam :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:10

Ik denk dat iedereen wel even een moment van adrenaline heeft met een bevalling. Al heb je het al zo vaak gedaan. Het laat zien dat je er hart voor hebt :)

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:21

Ceasar, het schiet nu al echt op voor jou!
Wat een uier al!

Evelien, die heeft er nog zin in met haar 250 dagen!

Inowa, dikke buik zo vanaf het raam!

Cemlys, heel veel succes morgen!

Marije, wat staat dat dekentje super schattig!

Tinnie, fijn dat crome morgen ook al op de 300 dagen zit!

Setteli, gefeliciteerd met je droomhuis!

Cynthia, fijne vakantie!

Lenthe is vandaag 308 dagen en haar uier begint al voller te worden!

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:28

Caesar en Skaay, begint spannend te worden :):)

Cynth, oh wat gaaf zeg!! Dat zal vast een prachtige ervaring worden! We zien de foto's wel verschijnen toch? :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:46

Oh die schiet op Skaay!

Mooie reis Cynthia! Mij zou dat niet lukken zolang van huis. Een week vind ik vaak wel goed.
Dit jaar en misschien volgend jaar zit de vakantie er niet in, vind ik prima hoor. Ik vermaak me thuis ook wel :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 00:06

Gefeliciteerd Setteli, met jullie boerderij!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 00:09

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 08:02

Dames, jullie gaan zo hard dat ik het allemaal niet bij kan benen :oo excuus! Achter de schermen doe ik nog steeds een poging om mee te lezen, maar het is flink aanpoten en reageren schiet er dan bij in.

Ik wil IceCrystal uiteraard wel even feliciteren met de geboorte van Gambler. Super leuk!

Tiana maakt hrt prima. Ze zit vandaag op 240 dagen, dus het aftellen kan gaan beginnen. Ze maakt het verder prima. Ze is enorm fit en heeft veel zin om lekker te werken, dus daar gaan we dan ook maar mee door. Haar buikje groeit ook prachtig. We kunnen er nu echt niet meer om heen.

Marije, succes met je dames!