Gefeliciteerd Venthe. Leuke naam ook. Hier staat alles nu super strak en de spenen gaan naar buiten staan. Ph is ook lager en de melk smaakt zoeter. Spannend.
Natascha
Geplaatst: 10-05-16 20:20
Gefeliciteerd Venthe. Leuke naam ook. Hier staat alles nu super strak en de spenen gaan naar buiten staan. Ph is ook lager en de melk smaakt zoeter. Spannend.
BianCatjee
Geplaatst: 10-05-16 20:20
Venthe gefeliciteerd met de mooie man!! Volgens mij zit daar een knap koppie op en een geweldige naam!
Neon sterkte vandaag
Tjoepkes.. nooit van gehoord of geproefd. Maar hebben wij in Nederland niet net zoiets? Alleen dan in een pyramide vorm, daar zit ook zachtere vulling in.. zal zo na het eten een zoeken
Maquavinci vandaag 320 dagen drachtig haar uier groeit goed, banden zijn slap, kind is gezakt (lijkt wel of hij buik uitgezakt is ) maar verder ziet het er nog niet naar uit dat het al snel komt.. Vanmiddag staart en manen gevlochten, ze had het behoorlijk warm Ze zit goed in haar vel en glimt als een spiegeltje
Ohh is het normaal dat uit de ene tepel geel en de andere tepel doorzichtig spul komt PH was 7.3 vandaag
Venthe, gefeliciteerd met het veulentje! Ziet er goed uit.
Butengeweun, wat is ze mooi. Haar kleurtje is zo weer heel anders!
Cynthia, uier groeit mooi! Wanneer komt het volgens je laatste tiet-analyse?
Bij sommige merries zie je echt al veel verandering! Zowel in hun lijf als in hun uier.
Hier ook per dag vooruitgang:
Sorry als ik niet op iedereen persoonlijk gereageerd heb. Is met de telefoon erg lastig!
Wakers, succes vannacht!
Vientje
Geplaatst: 10-05-16 21:50
Drie bolle dames op een rij
Gefeliciteerd Venthe! Wat een toffe naam!
Wat een moeilijke dag moet dat zijn Neon...
Maquavinci glimt echt als een spiegeltje
Veulies, veulies, veulies, hele bergen leuke nieuwe veulies
Hengstveulies die de weg al weten
Ook een hoop dames op knappen met bijbehorende (fop-) melkbarren Spannend!!
Hier is Miep EINDELIJK ook aan de 300 dagen En hoe dat beter te vieren dan met....een (stap-) buitenritje Had eigenlijk bedacht dat ze vanaf vandaag met verlof zou gaan, maar ze loopt nog steeds zo enthousiast buiten onder het zadel dat we nog maar een keertje of wat zo buiten gaan stappen
Die uiers groeien ook flink. Ik zag vanavond het veulen in de buik trappen bij de fries echt zo apart! Het zag er haast pijnlijk uit haha! De buiken gaan nu allemaal heel erg hangen waardoor ze nog dubbel zo dik lijken en de valk heeft een hele harde buik. Ik wens alle nacht wakers ook succes haha!
keat
Geplaatst: 10-05-16 22:01
Zo! Ff wat bij te lezen. Ff snel tussendoor. M'n merrie kegelt dus al een week. Het spuit er wederom uit. Zouden jullie dit opvangen en invriezen? Ervaring mee? Ook ervaring met niet opvangen en toch genoeg biest overhouden voor het veulen?
Net geprobeerd te melken, maar er kwam niet veel uit. Ze staat het wel toe, braaf paard. Telkens als ik niks bij de hand heb spuit het eruit. Heb het idee dat het ook is omdat ik de singel bijv om doe.
In mijn laatste tietanalyse stond dat Kees dr uier bij Ti een stuk voorliep op haar FiUier, terwijl Fi 3 dagen eerder geboren is. Nu loopt ze ook nog eens achter op Fi, dus mijn conclusie was: Afgelopen weekend een veulen!
kiki1976
Geplaatst: 10-05-16 22:36
Venthe gefeliciteerd met jullie Loverboy, leuke naam!
Verder zie ik een hoop volle en minder volle uier foto's voorbij komen. Sommige maken het echt spannend.
Gefeliciteerd met Ninja Pinda de 300 dagen mijlpaal Vientje.
Maaike vandaag een paar keer aan je moeten denken. Ben je de dag een beetje doorkomen?
Vandaag betrapt tijdens een penny momentje. Was Bo aan het borstelen geweest en Bryana lag lekker. In het voorbij lopen er toch ff bij gaan zitten, en dan doen ze dat. Half op schoot half in je handen
Heerlijk om al die verhalen hier weer mee te lezen! We zitten hier inmiddels ook al enige tijd in spanning, tinkermerrietje is vandaag (10 mei) inmiddels 380 dagen drachtig en ze maakt nog weinig vorderingen helaas
Net even Pebbles gecheckt. Haar uier en banden zijn stilgevallen. Uier is niet voller en niet leger. Wel is haar gedrag anders dan normaal, dus houd haar wel een beetje in de gaten. Ze zucht en kreunt erg veel, is dat normaal?
Hier hebben twee dierenartsen onafhankelijk van elkaar aangeraden wel te melken en in te vriezen of in de koeling te zetten. Ze kunnen als ze zo lang melk verliezen alle biest kwijtraken. Natuurlijk kun je plasma geven, maar dit is denk een betere oplossing. Na poging twee is het wel gelukt. Ik deed het niet goed. Merrie stond ervan te genieten. Reken maar dat er veel druk op die uier zat. Het staat nu in de koelkast. Mocht het vannacht nog komen dan kan ik het bijgeven en anders vries ik het morgen in.
Ik snap alleen niet goed, als je melkt heeft je merrie dan toch helemaal zelf geen biest meer?
Dat spuiten lijkt veel, maar uiteindelijk vallt dat meestal wel mee hoor.
Ik zou het dan wel invriezen, als veulen niet meteen komt, in ijskast maar beperkt houdbaar. En je weet ook dat je au bain marie moet opwarmen? Anders ben je ook alle voediingsstoffen kwijt. En blijven roeren of je krijgt plakkerige drap.
Natascha
Geplaatst: 11-05-16 02:26
Ik heb net anouk binnen gehaald na een alarm met wat bloed aan haar muts terwijl ze zelf niet onrustig is ofzo? Kan dat een voorwee zijn? Ben nu in active waakmodus
C2012
Geplaatst: 11-05-16 04:21
Gefeliciteerd Venthe! Mooi zo donkerder vos!
Wat wordt jouw geduld op de proef gesteld, Leonoor!
Keat: merrie maakt pas de echte biest aan voor de bevalling. Lijkt me dus niet nodig.
Natascha: kan ook een gesprongen adertje in de vulva zijn als het heel miniem bloed is. Met voorweeën komt normaal niet echt bloed aan te pas.
Merrie lijkt hier 6.0 te testen, maar met de flits verandert de kleur wat. Misschien binnen een paar uur in het licht eens een foto trekken.