[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:09

Straalkanker of erg verwaarloosde rotstraal zou ik zeggen. Zo op fb advies vragen? Mag toch hopen dat hier direct een hoefsmid bij gehaald is?

Annelies, ik heb geduld ;) alhoewel... Liever niet! Ze is zooo gaaf :~

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:16

Nou, mijn valkje heeft daar geen last van Fotsy. Die heeft het eerder warm dan koud. Ik heb haar voorgaande jaren steeds geschoren want anders zweet ze als een otter. Ik hoef ook maar 1x te scheren want het groeit niet eens terug. Met het verharen komt haar zomervacht weer door en zijn de geschoren haartjes vervangen.
Zo staat ze er nu bij: Afbeelding
Ze is nu niet geschoren. Haar vacht wordt niet echt langer, ze wordt ook niet wollig maar het is heel dicht.
Laatst bijgewerkt door Noisy op 22-12-15 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:17

Luna2006 schreef:
[ [url=m/yEO4jT.png]Afbeelding[/url] ]
Wil em hier toch ook even plaatsen. Wat denken jullie hiervan?

Ik wil toch even reageren! Mijn eerste reactie hoe in godsnaam kan je dat niet opvallen die hoeven zien er echt vreselijk uit ben heel benieuwd naar de reacties! Arm paard! Vind het niks gek dat het paard raar gedrag vertoont

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:26

Poeh jeetje die hoeven. Idd veel te laat hij, zo n dingen merk je toch op.

Hier erg druk. Vorige week onverwachts cursus gegeven dus een hectische week vol werk en voorbereiding, daarna weekend in België bij familie doorgebracht. Dus weinig pony s / paarden gezien.

Hier wel mooie foto s en filmpjes zien voorbij komen.

Hier gaat verder alles zn gangetje. Woensdag even gebit weer van mn hengst laten doen, hij viel al even af ondanks ontwormen. Nu dit weekend maakt hij ook weer proppen. Dus gok dat er weer doppen zitten. Gelukkig nog een grote ton gras brok om te weken.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:27

Is niet mijn paard voor de duidelijkheid. Dit had een meiske op een penny groep geplaatst. Mijn eerste indruk dus ook straalkanker of hoefrot. Ze hebben der zogezegd een DA bijgehaald die het dier gezond heeft verklaard?! Nou mijn DA neemt ook niet altijd de meest voor de hand liggende beslissingen maar hier zou ik toch zeker een 2de arts bij halen :s
Ze gaan er dus gewoon verder mee aant werk en lekker de natte weide op elke dag. Ze noemt dit natte hoeven en tzou niet zo eruit zien droog... geloof ik niets van
Wou toch zeker zijn dat mijn gedachte klopte.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:31

Deze is van afgelopen voorjaar. Ik had haar in oktober geschoren...
Afbeelding

Jeetje,die voeten zien er niet uit. Het lijkt erop dat dit dier lange tijd in een erg vuile stal heeft gestaan. Daardoor is de straal zwart geworden en is het vel van de hoefballen af.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:21

Dan zal het toch van paard tot paard afhangen, wel eigenaardig die vachten, de ene denkt op de Noordpool te zitten en de andere denkt dat we geen winter gaan krijgen :P

Amai die voeten, vreselijk, lijkt ook pijnlijk.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 09:03

Mijn ruin haarde 2 weken geleden al uit, normaal pas in januari. Dus die is ook een maand vervroegd. Beetje gek weer hè

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 09:44

Pepper en ylona hebben een flinke vacht en verharen niet.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 09:49

Jasses die voeten, wat sneu. Verwaarloosde rotstraal en als ze pech heeft loopt ie straks met straalkanker zo vervormd ziet die boel er al uit. Soms pleit ik voor een diploma- en psychische check voordat mensen paarden mogen gaan houden hoor.

En dan noem ik Miep een pluisje....niks vergeleken bij die bollen pluizige mini's! :wow:

Mijn pluizerd zit vrij kort in het haar dit jaar. Had beloofd dat ze bij dracht én nette vacht dit jaar haar pak pluis zou mogen houden dus daar doet ze hard haar best voor :D Ze heeft alleen een behoorlijke buikbaard.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:11

Die hoeven zijn zeker alles behalve gezond.

Hier zitten de paarden ook flink in de rui.

En fien zit vandaag op de 200 dagen. *\o/*

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:21

Schiet lekker op hier!
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:35

Als ik zeg tegen haar dat het goed mis is begint ze mij helemaal uit te schelden etc... lekker volwassen...
Ik vind idd ook dat er soms beter testen af genomen worden

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:59

Arme paard. Moet toch serieus afzien met zo'n voeten ;(

Dat ziet toch iedereen dat er iets ernstig mis is! :? Mocht ik zo'n voeten zien bij één van m'n paarden zou mijn eerste reactie zijn om heel hard te beginnen wenen, mezelf voor de kop te slaan en tegelijk mn gsm te pakken en in allerijl mijn veearts en hoefsmid te bellen... |o

Dat het je niet eerder is opgevallen, tsja ik begrijp dat nog een heel klein beetje als je paarden niet vaak uit de wei komen ofzo. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu ook niet altijd de hoeven van mijn paarden opneem. Eigenlijk zou ik dat meer moeten doen :o Maar eenmaal je het dan opmerkt nog steeds ontkennen dat er iets aan de hand is, dat begrijp ik echt niet.

Grappige lama-foto's. Vooral die miniatuurpaardjes: wat een verschil :wow: Van grizly's in de winter naar diva's in de zomer :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:19

Jolanda, waar gaat hij heen? Misschien zijn het wel de mensen die ik had doorverwezen :P

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:31

Arm paard ik hoop dat ie nu welde juiste zorg krijgt.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:49

Venthe wat is ze nog lekker strak!

Ook last van Fotsy? Ja hier hebben de hengsten ook weer een buikje. Kikkie is niet gedekt en wel heel mooi slank voor een shetlander moet ik zeggen,maar dat heeft ze van mama Clio meegekregen,daar gaan ook sloten voer in zonder te dik te worden.

Vientje zalig dat ze terug even op de wei kon! In zo een weer zou je wel hengstig worden,lentekriebels. :')

Cynthia neen zand kan het niet zijn dan. Wel handig,staat ze nooit in de modder.
En jeah mijlpaal! *\o/*
Wacht eens even,ze loopt bijna precies gelijk met Clio want die is vandaag 200 dagen *\o/*

Stal HD dat wil ik nou later bij mijn stallen ook,zo een uitloop! Zalig!

Asmodean welkom!

Pfft DL 19 pony's,ik zou echt gek worden. :P

Jolandje mooie buikjes,Camille begint ook echt te groeien nu.

Fijn CL dat het in orde lijkt te komen!

Haha Fotsy hij kan misschien slecht tellen :+
G zou het wel merken hoor,een vreemde eend in de bijt. :D Maar hij zei gisteren nog,als er een Mikaatje geboren wordt in merrievorm mag ze blijven. Dus daar gaan we moeten op duimen! Ze moest dan wel uit de juiste merrie komen zei hij er nog bij. :+

Goh ik heb nu een AMHA,een NMPRS en shetlanders en qua haar merk ik weinig verschil. Ze zijn misschien iets gladder maar dat is ook de één bij de ander.

Noisy zoo glad in haar vachtje zeg!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:24

Even een ego post..
Maar jeetje wat ben ik er onderste boven van..
Vanochtend om 6 uur werd ik door mijn vader gebeld; Ha Em, dikke tranen hier de hond is dood.
De hond, een labrador van nog geen jaar oud, is er niet meer. Na haar sterilisatie 2 dagen geleden was ze ziek, gisteren ging het eigenlijk weer wat beter maar vanochtend rond 5 uur begon ze huilen/janken voor mijn ouders goed en wel uit bed waren was ze al bijna dood, hartaanval idee. Mijn ouders zijn er kapot van, het is dan wel maar een hond maar ik zag hoe gek ze ermee waren. Het is niet zo zeer de dood van de hond die ervoor zorgt dat ik dit met tranen typ (ik woon imo niet meer thuis dus zag de hond alleen in het weekend). Maar het verdriet van mijn ouders en hun tranen doet mijn hart breken. Ik weet niet wat ik moet... Mijn ouders zijn nu weer aardig gekalmeerd maar vooral mijn vader die ik normaal nooit overstuur zie heeft het er volgens mij echt erg moeilijk mee.
Wat is het allemaal oneerlijk

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:24

Inowa dat gaat al hard!

Crines al 200 dagen gaat ook alvlug!

Mijn kwpn er zit ook nog in zowat haar zomervacht. Mijn minis zijn bolletjes wol haha.

Pretty ik word ook best wel een beetje gek.. veelste veel werk en zeker die opknappertjes allemaal.. en dan nog zwijgen over alle welshjes die niks kennen en die je toch een beetje mak wilt maken... ik ben blij als ik weer bij de 12 ofzo zit haha.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:33

ooh venthe, ik kan me zo goed voorstellen hoe jullie je voelen, ik mis mijn ouwe mopsje nog steeds, terwijl ze echt oud geworden is, maar een hond van nog geen jaar oud is echt vreselijk, heel veel sterkte voor jullie allemaal ;(

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:34

Oh Venthe ik ben een groot hondenliefhebber en kan er mij wel iets bij voorstellen.
Ach arme ouders :(:)

Dat kan ik geloven Rowan,neen ik zou er toch voor passen denk ik. Naja weet ik wel zeker. :')

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:50

Ooh Venthe, wat erg. Zo'n jonge hond. :(
Ik begrijp wat je bedoelt. Toen mijn kat werd ingeslapen hadden mijn ouders het er ook moeilijk mee, nochtans zie ik hen zelden of nooit emotioneel en ze waren niet eens gek op dat beest.
En toen mijn eerste merrie een ongeluk had gehad in de wei en de veearts zei dat we haar beter konden laten inslapen begon mijn vader ook te huilen. Dat was de eerste keer in mijn hele leven dat ik hem dat zag doen.
We zouden soms vergeten dat het ook gewoon maar mensen zijn, ook al hebben ze zich altijd sterk gehouden voor ons.

Dustinlover schreef:
Crines al 200 dagen gaat ook alvlug!

Dankje, ze zit ondertussen al op 219 :D
Ofwel bedoel je iemand anders, ofwel heb je een oude post gelezen... het is allemaal begrijpelijk met zoveel rescue pony's :D

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:25

Ik heb wel meegelezen, maar nog niet kunnen reageren. Dus nu ga ik er even goed voor zitten :)

Cynthia, Hoe is het nu met Fi? Heeft ze nog steeds vieze benen?
Geweldige foto's! Vooral die waar Fi kerstliedjes zingt :') En Daisy over de 200 dagen! Wat gaat dat hard zeg.

Vientje, wat fijn dat Miep(en Pinda :+ ) op die manier toch weer lekker naar buiten kunnen. En nog een beetje in de wei, heerlijk voor d'r.

Aniek, Jij ook al zo'n leuk kerstkaartje. Hele fijne feestdagen terug gewenst!! :)

Lisch, dat is nog eens een mooie debuutscore, gefeliciteerd!

Crines, Echt een blijk van vertrouwen dat je er niet echt bij stil hebt gestaan dat ze nog anders dan braaf kon zijn op het strand. Fijn dat het zo goed ging en ach.. dat arme veulen helemaal door elkaar geschud hahaha

Venthe, jij ook je mijlpaal bereikt! Gefeliciteerd! Strak buikje nog hoor. Volgens mij is zelfs Wings nu dikker, maar vooruit... die stapt sinds februari alleen nog maar.
Sneu van het hondje zeg.. En altijd verschrikkelijk om iemand waar je van houdt zo verdrietig te zien. Ik wens ze veel sterkte!!

Stal HD, zou wel lekker zijn als je niet tot je knieën door de modder zakt. En we gaan er gewoon voor dat je het veulen gevoeld hebt! Lijkt me heel gaaf.

Asmodean, Welkom! Mij werd ook aangeraden minimaal 2 maanden van tevoren te verhuizen in verband met de aanmaak van antistoffen. Hoe heet je bijrijdpaard?

Dustinlover, 19 pony's?! Mijn hemel, en ik heb moeite genoeg tijd te maken voor 1 paard...

Jolandje, Camille gaat ook hard zeg! Nog even en het veulen is er al :D

Cubalibre, fijn dat er schot in de zaak zit. Voor je het weet staat ze weer op de Nederlandse bodem.

Luna, die hoeven.. Niet om aan te zien. Dat het arme dier nog kan lopen is een wonder.

Inowa, bij jou is het aftellen echt begonnen. En wat een schattige achtergrond foto <3

Ik vond Wings vandaag echt bol. Gisteren dacht ik nog, het valt allemaal nog mee, maar vandaag leek de boel wel wat te hangen. Morgen zit ze op de 180 dagen. Het veulen krijgt dus manen en staartharen <3

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk, namens Wings en mij, iedereen hele fijne feestdagen toegewenst! En dat er in het nieuwe jaar maar veel gezonde veulens geboren mogen worden :)

Afbeelding

Disclaimer: foto is van vorig jaar, dus vandaar de dubbele dekens ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:34

Dat was pepper haar laatste veulen en hij was toen ongeveer 3 a 4 weken oud.
Best een forse kerel en hoop op nog zoiets kwa kleur en bouw.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:44

Wingslove ja grappig nu begin je het echt te zien bij jouw merrie! Leuke foto's!