[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein88

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 21:41

Muzefee: jeetje wat erg! heel erg veel sterkte !!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 21:42

Bedankt allemaal.

Muzefee heel veel sterkte. ..

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 21:44

Muzefee schreef:
Even een berichtje van mijn kant... Eigenlijk altijd enorm druk met m'n bedrijfje en de pony's, maar sinds gisteren staat mijn leven stil, ik heb mijn lieve kleine Nevaeh moeten laten gaan na een fatale beenbreuk. God wat mis ik haar, samen met Heaven is ze mijn alles, ik ben zo wijs met haar. 11 maanden heb ik van haar mogen genieten, elke dag was een feest, ze is echt een lichtpuntje van mijn dag... En nu moet ik verder zonder haar, dit doet zoveel pijn, zo heb ik me niet eerder gevoeld. Heaven had vandaag wel door dat het echt niet goed is, net als mij weinig eetlust en uitvoerig ruiken aan de borstel waarmee ik Nevaeh en haar altijd poets. Zij is mentaal al aan het voorbereiden op het komende veulen en ik hoop ook straks veel kracht te kunnen putten uit de kleine, die vernoemd zal worden!

Nevaeh is vandaag gecremeerd en volgende week haal ik haar naar huis, voor altijd bij mij, we horen samen te zijn!

Sterkte. Ik mag er niet aan denken. Geef ze een mooi plastsje in je hart en huis.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 21:48

Monique ik heb Ten ook nog steeds een deken op, kan m gewoon niet afdoen.
Vannacht wordt t hier -5 en dan morgen overdag ook niet boven nul.
Wie had dat nou vorig jaar verwacht... :brr: :brr:

Muzefee nogmaals sterkte, dit is je reinste nachtmerrie.

VDS toch nog spanning voor vannacht dus.

marjolein ik heb Cam Vieuwer basic.
Het programma zegt dat ie kan opnemen met geluid, maar ik krijg dat niet goed aan de gang.
Maar ben dan ook echt geen held daarin.

Ben vanavond een uurtje of wat aan het plussen en minnen geweest met het programeren van de birthalarm.
die mocht ik van een goede vriendin lenen. Altijd handig maar dat omzetten naar onze telefoonnummers hihihi.
Maar hij doet t... Tenna kan het halster om.
Dat samen met een camera moet er toch voor zorgen dat ik de geboorte van het veulen niet hoef te missen.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 21:53

Cynthia82 schreef:
Sorry, over zijn naam heen gelezen...

Tot nu toe klopt het hier redelijk hè, de vroeggeborene zijn merries (oa Polleman) en de late zijn hengstjes (Whisper en Olijf).

Dais, schiet op!! }>

Nee de onze was ook ruim een week te vroeg en een hengstje maar ja nou krijgen wij altijd hengstjes dus mischien telt het voor ons niet :o

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 21:57

moet zeggen dat de twee zo goed als volledig slapeloze nachten het 100% waard was om de hele bevalling mee te maken en m'n lieverd te kunnen steunen. Op gegeven moment raakte ze zo in paniek van de pijn(denk ik) dat ze met haar hoofd tegen de wand aan het gooien was, tanden op elkaar, lippen opgetrokken zweet liep van d'r lijf. Vond dat vreselijk om te zien maar was zo blij dat ze kalmeerde toen ik haar hoofdje vast pakte en zei dat ze het kon. Was blij dat ik er kon zijn voor haar en uiteindelijk ook voor haar zoon.

Pony staat de winter lang al zonder deken, paar keer kort opgehad tijdens de heftige sneeuw buien en verder niks. We twijfelen er wel over om Arie een jasje aan te doen, knapperd heeft het best fris maar we hebben de stal afgesloten voor hem zodat hij in elk geval lekker warm in het stro kan liggen met mama samen :)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:00

Polleman wat sneu zeg. En patrick beterschap voor whisper. wat is het toch koud ik heb onze kleine jongen echt nog steeds drie keer per dag een half uurtje of twee naar buiten echt niet leuk zo hij is dan wel heerlijk aan het rond rennen zo heerlijk om te zien <3 . Ik kan het even niet meer goed bij houden met lezen als je echt een dag niet kijkt :D . Maar volgens mij zijn er weer een paar die op knappen zijn en olijf gefeliciteerd of had ik dat al gedaan :o

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:18

whoa 5 pagina's gemist! Sterkte allemaal en OLIJF CONGRATS! Prachtig beestje ben benieuwd naar de droogfoto's! Heb vandaag heerlijk gereden met mn olifantje! Ze pakt heel gek alles eigenlijk weer prima op, waar ze een tijd geleden telkens de staak in ging waarom ik gestopt was met rijden. Raar paard ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:26

raar? nee toch zeker..gewoon een echte vrouw ;)

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:27

_/-\o_
Woogy schreef:
raar? nee toch zeker..gewoon een echte vrouw ;)

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:37

Heel wat veulentje alweer geboren :)

Olijf eindelijk is hij er dan, en wat een lekker ding, benieuwd naar droogfoto's :j

Ook Whisper veulen er al, hij is mooi en zo schattig , dat staartje vooral :D , wel erg vervelend van de koliek, hopelijk mest ze snel weer normaal ook.
Wonen jullie overigens in zeeuws vlaanderen of de overkant?

Chrlooott , ook eindelijk veulentje, en wat een flinke zeg, knappe dame.

Verder nog veulentjes geboren, allemaal gefeliciteerd *\o/*

Ook tietjes foto's gezien, gaat hard nu , straks heel veel veulentjes die geboren moeten worden.

Polleman, poeh jullie hebben wel pech, gelukkig viel het wel nog mee bij Bonita, maar je schrikt je eigen wezenloos natuurlijk, sterkte ermee.

SA, super stukken op jullie website, gelukkig hadden wij een dierenarts die ons er goed in begeleide wanr zelf wisten we er echt te weinig van.

Muzefee....enorm veel sterkte, zoiets is de nachtmerrie van elke paardenhouder....

Hier alles zijn gangetje, Sofie is vandaag 1 maandje oud *\o/* , ze staan sinds 1,5 week terug bij mijn andere paarden, hadden groen licht van de dierenarts dus ze verhuisd terug :j
Pasja was wel erg gespannen de eerste dagen, de weide op vonden we nog wat riskant , weer was toen echt slecht, sneeuwen , dus eerst even aan halsters buiten gelaten.
Maar nu gaat het echt allemaal super, sinds 2 dagen staan ze allemaal samen, dus onze welsh merrie en mijn grote ruin erbij .
Pasja haalt hier erg veel steun uit, mooi om te zien, mijn ruin is de rust bewaarder en de welshmerrie speelt voor oma :D
En Sofie is helemaal happy, ze is een erg actief veulentje en dartelt vrolijk rond hun .
Onze weide bestaat uit een plat stuk, dan een dijkstuk in het midden en nog een groot plat stuk, wij waren bang dat Sofie moeite met het dijkstuk zou hebben, alleen is totaal niet het zo, die kleine is er beter in dan de mama :j
S' avonds gaan ze wel op stal en dan is ze ook echt wel moe van een hele dag spelen :D
Gisteren lag ze overigens in de weide te slapen ook, samen met mijn ruin, erg mooi om te zien.
Dus eigenlijk gaat het hier allemaal goed :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:38

Pff Muzefee, ik kan het nog steeds niet geloven dat het uitgerekend jou Nevaeh is.. Meid nogmaals heel erg veel sterkte!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:43

Muzefee, heel veel sterkte met het verlies!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:54

Muzefee, sterkte... Bah wat erg zeg....

Hopelijk gaat Whis snel beter!!!

Hier de eerste keer halster om gehad.. En aangezien hij 10 dagen is, de eerste wormenkuur gehad. Halster was een heel gevecht (wat een monster!) maar de wormenkuur was zomaar klaar..

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 23:27

Jeetje muzefee, wat een nachtmerrie :(

patrick, ik hoop dat whisper snel opknapt.. Slobber kan inderdaad misschien helpen?

Olijf, die foto is zo leuk! wil graag meer zien!! :)

polleman, arme bonnita.. hopelijk is ze gauw beter en zijn de wondjes inderdaad oppervlakkig.. Hoe hoog is de waterbak dan? Is het een elektrische? (neem aan van wel aangezien het water bleef stromen) Maar dat is toch op een bepaalde hoogte?

Even vraagje vanaf hier
Ivy eet zand.. geen beetje, echt haar hele mond vol en ze slikt het dan gewoon door. Heb even met dierenarts gebeld en die zegt proberen te voorkomen... Maar hoe? Heb expres de mest van Whinny in de stal laten liggen zodat ze begint met haar mest op te eten (moet van DA). Ben zo bang voor zandkoliek bij Ivy!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 23:29

hier nog niks gehoord over aafke,hoop dat het goed gaat.
zo raar om een niet met eigen merrie,s mee te doen....moet nu maar afwachten wanneer ik een sms krijg ofzo haha terwijl ik bij mijn eigen merrie,s gewoon savonds al wist of ze al zouden gaan die nacht.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 00:06

Chrloot water bak hing op hoogte van de voer bak.
De waterbak was in 2 stukken een gedeelte nog aan de muur en ander op de grond.
En wat in de muur hing was super scherp.
En de slang was aan de onderkant los geslagen.
Dus daar door bleef het water lopen.
Ze had 38'0 nu vanmiddag 37, 4.
Een achterbeen is dik geworden
Iemand vroeg hoe groot de box was 3, 5 bij 4, 5

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 00:19

Heel erg veel sterkte Muzefee.... in en in triest.... :(

Olijf:Wat een moppie! Ben benieuwd naar de droog foto's!
Polleman: Och och, arme paardjes... gelukkig was je gevoel goed en ben je snel naar stal gegaan! sterkte met het herstel!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 00:24

Muzefee, nogmaals heel veel sterkte!!

Polleman, wat een prut zooi zeg!! Ik hoop dat Bonita snel opknapt... Het zit je iig niet mee...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 00:37

Chrlooott schreef:
Even vraagje vanaf hier
Ivy eet zand.. geen beetje, echt haar hele mond vol en ze slikt het dan gewoon door. Heb even met dierenarts gebeld en die zegt proberen te voorkomen... Maar hoe? Heb expres de mest van Whinny in de stal laten liggen zodat ze begint met haar mest op te eten (moet van DA). Ben zo bang voor zandkoliek bij Ivy!

Kun je haar alleen op zand zetten of heb je ook mogelijkheden om ze op gras te zetten? als het bij het weiland wat zanderig is, dan komt het vanzelf goed, het instinct is grazen, dus ze eten vrij snel al van de grond en dan proberen ze alles uit... Als je haar alleen op zand kan zetten zou ik zorgen voor ruim voldoende hooi daar, zo veel dat ze erin kan gaan liggen...

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 01:15

We hebben mest sinds vanavond.
Een normale hoeveelheid maar echt mega hard, 3 kleinere beetjes terwijl ik op stal aan het rommelen was waarvan de laatste minimaal ietsje zachter.
Ze had echt pijn, da is er nog bij geweest heeft haar nog pijnstiller gegeven en water en parafine.
Vermoed dat het nu wel los gaat komen.

Kreeg net een bericht dat ze rustig een beetje hooi stond te eten.
Aslan lag lekker te slapen.

Polleman wat heftig, sterkte hopelijk geneest het snel.

Verder ben ik een beetje alles kwijt sorry

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 01:15

fijn om te horen over whis

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 01:28

Dat echte zand eten heb ik gehoord dat dit ook komt dat ze vitamine en mineralen te kort komen?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 08:14

Muzefee, heeel er veel sterkte.. Weet niks beters te zeggen na jouw emotionele bericht dan dat ik het mooi vindt dat ze bij je blijft..

Dikke knuffels voir Whissie en Bonita.

Hier ook de dierenarts gehad gisteravond. Briesje staat op 3 benen, de smid kon niks vinden, maar gelukkig de dierenarts wel. Ze heeft een nog niet rijpe hoefzweer, waar ze gruwelijke pijn van heeft. Ze staat ook ineens vol zucht, dik uier en ze kegelt doorzichtig vocht. Om stress te voorkomen gaat ze niet naar haar kraamstal, maar blijft samen met maatje Boyan op stal in het natte verband en pijnstillers.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 09:37

Wat een pech hier allemaal zeg!

Whisper goed de nacht door gekomen?
En hoe lijkt het met Bonita??

Jakkes, Briesje op 3 benen. Hebben ze het even goed open gemaakt? En nu aan de metacam?

Hier vandaag even aanpoten.. Ik wil vanavond vroeg genoeg op naar Van Uytert, en de kleine man is naar opa en oma brengen..
Dus dan moet alles er weer even goed voor natuurlijk ;)