[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:17

Martina67 schreef:
sterkte Quintusgl!!!

Is niet een veulen van Porva, maar van een topic!!!!!!!!!!!!!!

frenia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:21

net even bij Siuan en Tink wezen kijken.
Vind dat Siuan zich wat vreemd gedraagt, zondert zich af van Tink terwijl ze anders zo close zijn en het was net alsof ze liep te "zoeken", drentelt op en neer, tussendoor wel nog plukjes gras etend...
ze is verder niet bezweet ofzo, anders was ik wel gebleven, maar ik vertrouw haar toch niet helemaal, hoewel ik vanochtend toch nog niet het gevoel had van whaa die moet je in de gaten houden vandaag :?
heb het even aan mn moeder gemeld, die had zoiets van: die bevalt heus vandaag nog niet!
nou, mij goed, haar paard, haar verantwoordelijkheid ;)
ik heb mn mening gezegd en gezegd dat ze er toch een waakzaam oogje moet op houden...
(zal ze ook vast doen, wil ze alleen niet laten merken ;))

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:23

spannend ook Frenia!! ik ben bneiuwd!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:24

quintusgl schreef:

Het arme diertje. :(:) Weet helaas als geen ander hoe het is, 3 jaar geleden van mijn merrie ook een veulen na 4 dagen moet laten inslapen. Het gaat je door merg en been, de pijn, het verdriet, vooral het verdriet van zo'n merrie. :\

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:26

Even iets anders, de merrie van het tinkerveulentje van de buren had na 5 uur de nageboorte er nog niet af, ze heeft de DA gebeld en die zei dat het na 8 uur eraf moest zijn. Dit is toch te lang of heb ik me verkeerd ingelezen?

Ik ga weer naar stal. eens kijken of Porva bij 1 vd 7 zit vannacht ;-)

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:40

Pffff, net weer aan het bijkomen van de schrik van mijn leven.
Ik start de computer op, het beeld van de camera blijft dus hangen maar normaal zie je Yew haar rug op dat kleine stukje beeld, zoniet dan ligt ze en moet je geduld hebben tot de camera verder laad :( . Op dat moment gaat mijn mobiel met de BA melding. Ik sta al klaar kom ik tot de heldere conclusie dat mijn nieuwe BA op een apparte telefoon gaat. Buurman maar even gebeld dat ik melding kreeg, ze waren hem aan het testen met het verkeerde nummer dus, nouja beter nu dan vannacht. Camera inmiddels weer goed ervoor en YEw lag, dit doet ze normaal nooit overdag, de staleigenaar heeft net gekeken maar mevrouw sprong meteen omhoog toen hij binnen kwam

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:43

Ziet er goed uit Quintus, dat gaat wel lekker door!

Het veulentje is dus toch overleden, sneu hoor. Ik vond het al heel bijzonder dat het zo lang geleefd heeft en dan krijg je volgens mij toch wel wat hoop.

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:44

Ik heb even goede, wijze raad nodig....
Ga niet teveel uitwijden, maar het komt er op neer dat ik overweeg te verhuizen met mn merrie en veulen. Hij is nu een week oud.Denken jullie dat dit een probleem kan zijn voor een van de twee??

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:48

Nee hoor, heel vaak zie je ook dat fokmerries weer naar een inseminatiestation gaan met veulen op veulenhengstigheid.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:49

Het enige wat ik je kan vertellen is dat je merrie antistoffen in de biest heeft aangemaakt tegen bacteriën etc op de stal waar je nu staat. Je veulen zal dus vatbaarder zijn voor ziektes als je verhuist.

Maar goed, ik heb er verder weinig verstand van, er zijn er hier vast meer die je beter kunnen helpen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:52

frenia: je kunt idd maar beter waakzaam zijn, zeker als altijd samen lopen en nu niet! Verder is het ook haar eerste veulen en heb je dus totaal geen idee wat dit dus betekent voor haar!

jufmim: voor de moeder is het geen probleem denk ik, voor het veulen weet ik eigenlijk niet.

fantast: hmm ook vreemd gedrag! Opletten dus (maar dat doe je al :D )

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:54

Dat denk ik niet hoor Jufmin, bij ons gaan binnenkort, als de merrie weer drachtig is moeder en zoon ook een eind rijden om bij iemand anders de zomer door te brengen.. Lijkt me dus geen probleem, en je zal er vast een goede reden voor hebben..

Weer een hoop veulens las ik, en alweer stuk voor stuk mooi zeg!! GEFELICITEERD!!!

Wat betreft de meid van 11 met haar verhalen, ik geloof er helemaal niets van, ze verteld inderdaad in elk topic iets anders om maar aan posts te komen (Wat moetje dr mee).. Beetje kansloos..

Ik heb sinds gisteravond een beetje een kriebelig gevoel over Pippi.. En toen ik vanmorgen een smsje tikte kwam er per ongeluk een deel van de naam die we hadden gedacht voor een merrie veulen... Oooh, ik wordt gek van het wachten..

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:56

Ja ik heb er wel een goede reden voor ja..wil gewoon dat ze lekker naar buiten kunnen en daar moet ik nu nog te lang op wachten.....De beslissing blijft moeilijk, maar ben blij dat het iig geen kwaad kan voor de kleine

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:57

quintusgl schreef:
Even iets anders, de merrie van het tinkerveulentje van de buren had na 5 uur de nageboorte er nog niet af, ze heeft de DA gebeld en die zei dat het na 8 uur eraf moest zijn. Dit is toch te lang of heb ik me verkeerd ingelezen?

Ik ga weer naar stal. eens kijken of Porva bij 1 vd 7 zit vannacht ;-)

Nic (en zijn bazen) willen niet dat de nageboorte er langer dan 6 uur opzit.
Als er iemand belt dat de nageboorte en al 3 uur op blijft zitten gaan ze meestal ook gelijk heen, zeker bij een koudbloed.

Nic had dus al wel bij jouw buren thuis gestaan...

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:02

Jennyk inderdaad, natuurlijk ligt ze wel eens maar door de week ben ik er altijd rond half 6 tot 6 uur dan ligt ze echt nooit, vervolgens kijk ik thuis op de cam dan staat ze en dan ga ik er rond half 8 weer heen ook dan staat ze. Zolang wij haar op de camera hebben met regelmatig inloggen hebben we haar 2 keer zien liggen, beide keren om kwart voor 1 's nachts. Afgelopen dinsdag helemaal plat 's ochtends. Woensdag en donderdag niet kunnen betrappen op liggen, gister niet en dan vandaag om deze tijd.

We gaan vanavond eerst naar der toe en dan bij mijn zus op visitie dan zijn we in ieder geval dichter bij, wanneer we weg gaan gaan we dan nog even langs stal om haar door een raam te begluren.

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:03

Dat is mij ook inderdaad altijd verteld, nageboorte binnen 6 uur eraf!!

En Jufmin, als ze daar inderdaad veel eerder naar buiten kunnen, dan was voor mij de keuze al snel gemaakt.. Je neemt het al in overweging om weg te gaan waar je nu staat, dus is het al niet helemaal meer naar je zin..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:05

marrlinde schreef:
haha :P heb je nou al een veulen gehad dit jaar kmd?

Nee, Mira zit pas op 333 dagen. Ik denk dat ze langer doorloopt dit keer (vorige keer beviel ze op 342dg); heb gisteravond laat uierfoto's van 2 jr geleden en nu zitten vergelijken en ze loopt achter...
Veulen wilde niet dat ik haar vanmiddag borstelde, er kwam een beentje zo'n 15 cm uit de buik trappen. Takkejong ;)

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:10

KootMiraDrum schreef:
marrlinde schreef:
haha :P heb je nou al een veulen gehad dit jaar kmd?

Nee, Mira zit pas op 333 dagen. Ik denk dat ze langer doorloopt dit keer (vorige keer beviel ze op 342dg); heb gisteravond laat uierfoto's van 2 jr geleden en nu zitten vergelijken en ze loopt achter...
Veulen wilde niet dat ik haar vanmiddag borstelde, er kwam een beentje zo'n 15 cm uit de buik trappen. Takkejong ;)

Mha, ik zal hem/haar gelijk maar een tik over het neusje geven als hij/zij dr uit is!!
Schoppen naar het baasje, dat kan natuurlijk niet..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:11

quintusgl schreef:
frenia schreef:
bij porva ook verandering :j

Ja, spannend begint het nu toch wel te worden. Al heeft ze nog geen harsjes ofzo.

Toch plakken er haren aan een speen, zie je dat?

Spannend, Fantast!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:23

jufmim, het is iets waar ik niet zomaar voor zou kiezen, ze krijgen immers antistoffen voor de omgeving waar ze in staan, ook is je veulen nog niet zo groot dat hij er echt zelf antistoffen voor gaat maken.(ik weet niet hoe ver het weg is van waar ze nu staat) maar, als de situatie daar vele malen beter is, dan is het misschien wel weer beter voor het veulen. maar ik zeg het wel even, zodat je er de volgende keer rekening mee kunt houden om je merrie op tijd al op de nieuwe plek te zetten :)

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:25

De merries bij ons op stal gaan met veulen en al naar de hengstenhouder, om weer opnieuw drachtig te worden..

Kan me niet voorstellen dat het zo veel uit zou maken..

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:30

klopt, gebeurt ook heel vaak. en ze zijn ook best sterk. maar een veulen kan gewoon nog niet zelf die antistoffen maken, en omdat de merrie ze dus moet maken en ze ze via de melk moeten krijgen duurt dit soms! te lang. toch erg zonde als je daar een ziek veulen aan overhoudt.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:33

Zo weer bijgelezen wel 1 pagina ;)

Misschien wel beter dat de kleine heen is gegaan..
Maar het is en blijft kl*te natuurlijk!

Fantast! Yew klinkt toch spannend!
Frenia denk dat er bij jou toch ook wel een baby een kijkje komt nemen dit weekend!

Voor het verplaatsen tja heb zovaak voor vrienden merriè en veulen moeten vervoeren naar hengstenhouder om weer gedekt te worden..
Als veulen sterk is moet het denk geen kwaad kunnen!
Laatst bijgewerkt door hiboune op 18-04-09 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:33

hey allemaal,
ben net terug van mn werk.
hier nog geen veranderingen.....

frenia spannend!!! :D
Laatst bijgewerkt door Lisette1987 op 18-04-09 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:34

KMD ik vind het echt super spannend vooral nadat Pvd het gister ook nog over een zwarte merrie met bles en relatief groot hoofd had, aangezien niemand hier eigenlijk iets in herkend maar ik wel. Yew heeft een relatief groot hoofd en de vader naar mijn mening ook wel, de vader is zwart en ze hebben beide een vrij grote bles. Ik zag in die omschrijving dus Yew en Boy duidelijk naar voren komen.
Gisterochtend waren Yew haar spenen ook duidelijk voller, gisteravond en vandaag weer minder. Maar dat kan toch snel weer vol schieten, ze harst al een goede week wel hele kleine harsjes maar toch.
Vanochtend de kleine nog even zien bewegen