[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:40

Suffie: Jammer dat hij niet alles bij zijn moeder kan halen, maar super dat het op te lossen is met maar 2 flessen! OK dan!

Odique: Geweldig, kerstfoto's. Haha!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 23:22

alle wakers succes voor vanacht!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 00:25

Nou hier dan eindelijk een foto van Pandora's eerste veulen.

Afbeelding
Een kolletje, een snep en vier witte benen en hij heet Romantico S.

Pandora is echt lief voor hem en kijkt nauwelijks op als er iemand de stal binnen komt. Vanmiddag wilde ze op een gegeven moment gaan liggen, maar meneer had zich nogal tactisch midden in de stal gepositioneerd waardoor ze er maar amper langs paste. Prachtig om te zien hoe ze bleef ronddrentelen op zoek naar een plekje waar ze kon gaan liggen zonder op d´r veulen terecht te komen.

Heb ook nog even de hengstenhouden kunnen spreken die vanavond het veulen kwam aanschouwen en die wist mij te vertellen dat hij ook het eerste veulen is van de papa, Royal Class. Ik had al zo´n vermoeden aangezien die ergens in januari vorig jaar pas is goedgekeurd, maar zeker weten deed ik het niet. Zal me benieuwen of hij zich op 7 april bij de hengstenshow mag laten zien. Ik heb de kapper iig al ingeschakeld om moeders wat toonbaar te maken.

en meer foto's van vandaag

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 01:32

jaja! om 5 voor half 10 geboren; Cathan! bevalling ging vrij soepeltjes. ik vind hem helemaal geweldig. zit nu nog op de nageboorte te wachten, schiet niet echt op, ik geef het nog een uur. hij drinkt al, galoppeert al door zijn stal. hij is leukkkkkkkk. ben helemaal blij. oja, darmpek is er ook nog niet af. maar hij toont nog geen krampjes, dus wacht het nog even af....hier wat fototjes;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
wat een dotje hè? Lovers

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 01:38

Ja, eindelijk! Wat een grappige aftekening heeft hij op zijn hoofd.
Gefeliciteerd!

En wat een nette tijd....

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 01:42

En falona natuurlijk ook nog een keer gefeliciteerd. Mooi veulen. Spannend, misschien nog een veulen die geshowd mag worden.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 01:52

he Kannie Gefeliciteerd Haha! Go jij! Go jij! Wat is ie mooi Ja .. Mooi getekend op het koppie Bloos. Heelveel plezier met deze mooie vent en lekker een nacht doorslapen nu he Tong uitsteken

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 01:53

Oh Kannie...mooier kannie!!
Weer een tinkerveulen met andersdananders aftekening! Goaf!!!
Cathan! stoere naam voor een vlekkenvent!

Iedereen gefeliciteerd met de veulentjes! zie weer heerlijke foto's voorbij komen! wil ook!!!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 02:04

Verdomme... kom anderhalf uur geleden op stal op te kijken bij mijn merrie.. en wie vind ik op de grond mijn andere merrie (in juni uitgerekend). Alleen, ze staat op maar staat nog maar op 3 benen..

Ze heeft er enorm last van (ze had een wond bij haar kogel, die ze een uur ervoor nog niet had), en staat ook te krampen met haar buik.. eerste waar ik bang voor ben is dat ze gevallen is en dat ze nu weeen heeft gekregen.. helemaal verkrampt en trillend staat ze daar op 3 benen. DA gebeld die is gekomen, ze leunt er af en toe nog wel op en probeert ook te lopen heel voorzichtig.. dus gelukkig niet gebroken maar het zag er ook niet al te best uit. DA zelf is bang dat iets scherps misschien dieper in haar kogelgewricht is geweest, maar daarover kon hij morgen pas meer zeggen. Als ze nit gevallen is waren het geen ween volgens hem, maar een zeer pijnlijke ademhaling. Omdat we niet weten wat er precies gebeurt is ben ik nog steeeds bang dat ze haar veulen eruitgooit...

Varitha heeft antibioticum gehad en een pijnstiller. Ze is nu gaan liggen, maar ligt volledig languit kreunend op de grond.. normaal staat ze direct op als ik kom maar nu reageert ze nog amper.. zo heb ik haar nog nooit gezien, haar ogen staan enorm angstig en alles straalt pijn uit.. ik hoop heel hele hard dat het alleen haar been is en dat ze na een nachtje liggend slapen er weer bovenop krabbelt.. maar men gevoel is echt bang.. weet niet wat ik ervan moet denken..

Tegelijk staat men andere merrie nog steeds op springen dus ik zou zowieso al waken maar nu dus extra veel.. maak me enorm zorgen om haar Verdrietig

@kannie schitterend veulen en bijzondere aftekening op zijn hoofd! Gefeliciteerd !

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 02:14

O nee! Dat is balen zeg!
Kon ze dan nog wel uit haar zelf opstaan? Moet ze nog lang dragen?
Indra bij mij is ook pas ziek geweest en heeft ook voor langere tijd gelegen, maar het is goed gekomen. Veulen weet ik natuurlijk nog niet zeker...Haha!, maar voor zover ik weet niet verworpen. Maar ze had dan ook niet van die krampen.
Succes vannacht...

[MD] Einschuss

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 02:16

O, en languit gestrekt kreunend is ook zo een akelig gezicht.... Ach gut

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 02:25

Pff kheb even je topic doorgelezen.. Gelukkig is haar been nog niet zo dik als in de voorbeelden! De DA heeft er verder ook nog niets over gezegd.. Hij komt morgen wel weer terug om naar haar te kijken en dan weten we hopelijk meer. Voor nu kan ik alleen maar hopen dat ze opknapt..

Ow en ze kon de eerste keer toen ik haar vond nog wel opstaan, ze stond op toen ik eraan kwam zoals normaal.. denkd at het toen echt net gebeurt was.. Nu staat ze dnek ik echt niet op als ik het zou proberen want ze tilt haar hoofd niet eens meer op als ik bij haar kom.. :S Tzit ook ni mee.. gelukkig is het met jouw merrie goedgekomen!

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 02:26

Hoop het ook voor je. Zo zie je maar weer, hoe erg het ook is, er is altijd hoop!

Moet het op stal gebeurd zijn dan? Knap eigenlijk om dan zo'n verwonding te krijgen.
Laatst bijgewerkt door inma op 27-03-08 02:29, in het totaal 1 keer bewerkt

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 02:28

he bah! nk precious, ik hoop dat het meevalt voor je...sterkte!

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 02:31

K ga nu toch maar echt ff slapen. Heel veel succes vannacht en morgenochtend met de DA!

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 02:34

dierenarts net geweest om zita even een prikje te geven voor de nageboorte. nu ligt ze met krampen natuurlijk. kan voorlopig nog niet naar bed...arme zita...

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 02:43

*was stiekum nog niet weg*

Het duurde dus te lang voordat de nageboorte kwam? Jammer, komt nu vast wel goed.
En ook een beetje arme jij, duurt het nog langer voordat je echt aan je nachtrust toekomt Tong uitsteken

*Ga nu echt slapen*

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 02:50

kannie: Gefeliciteerd! Wat een knap kind!
Hopelijk komt de nageboorte er nu goed af en heeft de kleine ook al gemest?

nkPrecious: Oh jee, dat klinkt wel heel erg sneu, hoe kan ze zich zo bezeerd hebben op stal, mss met haar eigen ijzer? Ik kan verder niks bedenken? Mss doen ze dat niet standaard, maar als je denkt dat ze mss te vroeg zou gaan hierdoor zou de DA haar regumate kunnen geven? Hopelijk is ze morgen weer een stuk opgeknapt Ach gut

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 03:00

nog even één fototje Bloos
Afbeelding
Lovers

ja hij heeft idd toch gemest, zag wat restjes hangen Knipoog
hij doet ook totaal niet kramperig aan...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 03:02

Wat lief! Dat wordt genieten voor jou van de week, lekker weer en een spelend veulen in de wei OK dan!

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 03:10

ben bang dat hij nog niet in de wei kan voorlopig, het is hier verschrikkelijk nat! en kleigrond natuurlijk...voorlopig nog even paddock dus helaas..

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 03:12

dat verschil weet ie nog niet Knipoog Dus dat levert ook leuke plaatjes op Ja
hoe is het nu met zita, al bezig met de nageboorte?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 03:14

Oeh die laatste foto die tekening is echt prachtig Haha! Haha!!
Super dat hij al gemest heeft Ja.. Hopelijk komt nageboorte snel Ja

Oh nare situatie Nkprecious hoop dat je merrie gauw beter is.

He nicole Doei!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 03:19

Zonet is ze gelukkig weer met haar hoofd overeind gekomen (verder ligt ze dus nog wel) ze ligt nog steeds te kreunen, maar toen ik haar wat hooi gaf at ze af en toe een hapje dus dat deed me erg goed!! ze reageert gelukkig ook alweer een btje dus khoop dat ze zo stukje bij btje weer op gaat krabbelen vannacht.. zolang ze maar n btje blijft eten en drinken.. (dat deed ze eerst ni meer nl)

De paarden staan bij mij in een groep in een inloopstal. we hebben gezocht naar scherpe dingen maar konden niet direct iets vinden.. enigste verklaring was dat ze met haar been onder het houten hek is gekomen bij het opstaan oid. alleen aan dat hek zat geen haartje niets ook.. heel vreemd. Tis ook niet een wond waarvan je zou zeggen dat hij door een ander paard zou zijn kunnen gemaakt dan was hij groter en minde roppervlakkig geweest.. Ze staan geen van allen op ijzers dus dat kan het ook niet zijn geweets. Morgen met daglicht even op zoek of ik kan vinden waar ze zich heeft bezeerd.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 03:26

nageboorte is eraf, ziet er keurig netjes uit, weet alleen nooit zo goed waar ik die moet laten. zit nu in een AH-zak in de zwarte bak, maar die is net vandaag geleegd...miss morgen toch maar begraven ofzo...

nk precious: wij hebben hier ook een pony die een flinke jaap in zijn voorhoofd had van de week, is ook op stal gebeurd, heb ook alles nagelopen en kan echt niet ontdekken waaraan hij zich verwond zou kunnen hebben. vorige zomer ook een merrie op de wei, zelfde verhaal, maar dan op een andere plek. heel vervelend dat je soms niet kunt vinden waarvan het is...fijn dat ze weer een beetje reageert, nogmaals sterkte!