Verdomme... kom anderhalf uur geleden op stal op te kijken bij mijn merrie.. en wie vind ik op de grond mijn andere merrie (in juni uitgerekend). Alleen, ze staat op maar staat nog maar op 3 benen..
Ze heeft er enorm last van (ze had een wond bij haar kogel, die ze een uur ervoor nog niet had), en staat ook te krampen met haar buik.. eerste waar ik bang voor ben is dat ze gevallen is en dat ze nu weeen heeft gekregen.. helemaal verkrampt en trillend staat ze daar op 3 benen. DA gebeld die is gekomen, ze leunt er af en toe nog wel op en probeert ook te lopen heel voorzichtig.. dus gelukkig niet gebroken maar het zag er ook niet al te best uit. DA zelf is bang dat iets scherps misschien dieper in haar kogelgewricht is geweest, maar daarover kon hij morgen pas meer zeggen. Als ze nit gevallen is waren het geen ween volgens hem, maar een zeer pijnlijke ademhaling. Omdat we niet weten wat er precies gebeurt is ben ik nog steeeds bang dat ze haar veulen eruitgooit...
Varitha heeft antibioticum gehad en een pijnstiller. Ze is nu gaan liggen, maar ligt volledig languit kreunend op de grond.. normaal staat ze direct op als ik kom maar nu reageert ze nog amper.. zo heb ik haar nog nooit gezien, haar ogen staan enorm angstig en alles straalt pijn uit.. ik hoop heel hele hard dat het alleen haar been is en dat ze na een nachtje liggend slapen er weer bovenop krabbelt.. maar men gevoel is echt bang.. weet niet wat ik ervan moet denken..
Tegelijk staat men andere merrie nog steeds op springen dus ik zou zowieso al waken maar nu dus extra veel.. maak me enorm zorgen om haar
@kannie schitterend veulen en bijzondere aftekening op zijn hoofd! Gefeliciteerd !