[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pauk

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:31

Ik heb een hengstennaam voor het veulen van Pauk wel al.. Maar die had ik al van het veulen van vorige keer maar toen werd het een merrie.. Maar ik vind de naam nog steeds stoer dus ik hou die gewoon

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:34

Elke ben het helemaal met je eens meid.
Laten we allemaal hopen dat het gezond op de werld komt en ook de mama gezond is.
Dan maar kijken hoe het het uitziet kwa kleuren en kwa geslacht hihi

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:41

peetorlan schreef:
Elke ben het helemaal met je eens meid.
Laten we allemaal hopen dat het gezond op de werld komt en ook de mama gezond is.
Dan maar kijken hoe het het uitziet kwa kleuren en kwa geslacht hihi

Inderdaad Haha! dat is meer bijzaak Knipoog (hoewel het wel spanend is natuurlijk)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:52

Tuurlijk is het spannend hihi.
Ik wil wel een 1kleur met mooie hoge witte laarsjes.
Maarja of het er zo uit komt hihi

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:09

Epona is vandaag drachtig gescand! Wordt haar 15e veulen. Dochter Upona was niet drachtig en wordt volgende week weer gedekt.
Palona en Wallona zijn wel allebei drachtig Ja Daar kunnen er dus nog 3 bij komen, upona, een driejarige en Hes, de tinkermerrie die er gestald staat.

Ik ga nog bijlezen wat er bij jullie allemaal gebeurd is, ik kan alleen nog niet zo lang zitten, ben door mijn rug gegaan..

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:20

@nicole288, aaauw, pijnlijk veel beterschap met je rug Ach gut

@blazingBoots, ik ben ook aan het wachten op de 18 dagen scan, valt dan ook nog op zaterdag, zal dan wel een afspraak worden de maandag erna, 18 juni dus, ben ook zo ongeduldig, wil nu wel eens weten of het aangeslagen is Knipoog

Mocht mijn merie dragend zijn, hoop ik vlgd jaar op een merrietje, mooi donker van kleur, weinig aftekeningen.
Bij het bestellen van het sperma, vroeg ik met een lachende ondertoon of ze me niet vrouwelijk sperma konden sturen Haha! zegt de vrouw van de hengstenhouder dat is toch helemaal niet leuk, is het geen verassing meer, had het erover dat ze er wel mee bezig zijn het vrouwelijk en mannelijk te kunnen onderscheiden dmv kleurstof, mannelijke zaadjes nemen meer kleurstof op dan vrouwelijke zaadjes, is iets van de toekomst.
Maar het belangrijkste is dat het veulen en uitraard de merrie gezond zijn.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 00:13

Ik zou het wel leuk vinden als het veulen van Gracy een hengstje wordt. Alhoewel ik vindt het aller belangrijkste dat het veulen gezond ter wereld komt en de bevalling goed verloopt voor Gracy. Knipoog
Ik denk dat het veulen 4 witte beentjes krijg en een lange witte bles op zijn gezicht. Ik gok ook dat het veulen iets donkere dan Gracy wordt, misschien net zo donker bruin als zijn vader.. Tong uitsteken
En namen... hmmmmmm... ik heb nog ruim de tijd om over na te denken! Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 09:55

Als het goed is, wordt de Daimler vanochtend geinsemineerd.
Voor een merrieveulen uit de Daimler, staat de naam al zo goed als vast. Clown Die moet aan een aantal voorwaarden voldoen. Clown

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 10:37

Nicole: zo joh dus waarschijnlijk 3 veulens en misschien wel 6 Bloos! , das een hoop zeg!

Namen? Ik bedenk de naam op het laatste moment, maar eigenlijk zeg ik dat verkeerd Bloos mijn kids doen dat Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:08

ach, ik zat tv te kijken en zag een naam langskomen die ik leuk vond Haha! dus die heb ik opgeschreven
dat doe ik ook al sinds ik 12 ben met baby namen, heb een heel schrift vol

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:25

Ik heb gisteren ook een hengsten naar bedacht. Het heeft wat moeite gekost en in mijn achterhoofd houdende dat ik nog 282 dagen ( Schijnheilig ) heb moest en zou ik toch de 2 namen klaar hebben. Voorlopig ben ik te vrede. Het is een hele mond vol, maar dat staat wel duur op de stamboom Bloos De eigenlijke roepnamen zijn kort maar krachtig. Nu afwachten......

Ik hoop op een mooi roodbruin veulen met zo min mogelijk aftekeningen, maar het mag zeker het snepje van de vader hebben. Hopende dat dit veulen de moeder niet na doet en na 2 weken een deuk in het hoofd heeft. Haha! Het wordt vast een pittig veulen gezien pa en ma dat ook zijn, maar wel goed van karakter.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:39

Sorry dat ik kom binnenvallen Haha! Ik heb aan DBT editie 2005-2006 én 2007 meegedaan en hopelijk kan ik me ook aanmelden voor editie 2008 Haha! Vanaf hier ga ik het dus weer proberen bij te houden. Knipoog

Eergisteren is mijn merrie gescand op hengstigheid, ze laat dat nooit zien als ze een veulen aan de voet heeft maar ik had in m'n agenda de laatste dag van de veulenhengstigheid genoteerd.
Goed, veearts komt scannen en tot onze kleine schrik zat er al een reuze follikel klaar van 4.2cm Haha! Vlug naar Duitsland gebeld om een rietje te bestellen van FS Golden Highlight (dezelfde hengst als vorig jaar) en dat zou de volgende dag geleverd worden. 's Avonds was het er dan eindelijk en kwam de veearts insemineren. Ik had al schrik dat de follikel reeds weg zou zijn maar niets was minder waar. Ze had er op 24uur tijd nog lekker 4 bij gemaakt Nors opkijken De grootste was een beetje gegroeid tot 4.4cm dus dat was mooi maar we konden natuurlijk geen HCC inspuiten zodat ze binnen de 48u ovuleerd omdat er teveel follikels zaten en je dan kans hebt op tweelingdracht.

Nu dus hopen dat vrouwtje Follikel haar eierstok verlaat, richting baarmoeder springt en een vrouwelijke spermacel tegenkomt Haha!
Maandag wordt ze gescand en eventueel terug geïnsemineerd, dan over 2 weken nogmaals scannen en dan weten we of er een volle broer of zus (liefst zus natuurlijk) van het veulen van dit jaar in de maak is. Keep my fingers crossed!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:06

ik zit ook al een hele tijd namen te bedenken/zoeken..
hengsten naam heb ik al, maar hoop dat het een merrie word, en daarvoor heb ik een paar namen waar ik dan uit kies als die geboren word.. maarja dr zullen vast nog wel meer namen bijkomen!

pff morge weet ik zeker of de merrie drachtig is ofniet!! echt super spannend!!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:16

Spannend loolapelooza, nu maar afwachten dus!!

crazy_funy dat doe ik ook *LOL*
Heb al een wordbestandje met namen.. vind alleen een naam voor een hengst veel moeilijker dan voor een merrie.
Ik hoop stiekem ook op een merrietje Haha!
En jij ook succes met afwachten, spannend hoor!!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:52

ja voor n hengst vind ik het ook heel moeilijk.. maar ik heb er eentje gevonden die gewoon goed past.. ook bij mij Tong uitsteken maar dat merken jullie wel als t geboren is en n hengst is.. Haha!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:04

mijn hengstennaam past zeker ook bij de karakters van de ouders dus waarschijnlijk ook van het veulen zo niet blijft hij tijdelijk Koos naamloos tot ik een passende naam heb.
Ik vond de hengstennaam ook veeeeel moeilijker als die voor een merrie. Ik ben voor merrie eventueel 2 namen al moet ik zeggen dat ik de eerste veel mooier vind

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:34

We hebben vandaag onze kleine meid opgehaald, ze moest niets meer van de hengst hebben toen we langs hem liepen richting trailer. Maar vanochtend hadden ze nog wel gedekt. Maar liefst zes keer afgelopen week... ik vond het wel goed zo. (Speelden meerdere factoren een rol)

Eenmaal thuis was ze weer helemaal de oude *LOL* Lekker bitchy naar de anderen Knipoog

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:07

peetorlan schreef:
Tuurlijk is het spannend hihi.
Ik wil wel een 1kleur met mooie hoge witte laarsjes.
Maarja of het er zo uit komt hihi

Schijnheilig Schijnheilig Haha!
(even voor de niet-ingewijden, heb vorig jaar én dit jaar precies zo'n veulen gekregen, alles wat ik niét wilde .... Clown )

Kyara wordt woensdag voor de tweede keer gescand, er is vermoeden van een mogelijke tweelingdracht, dus dat wordt nog even goed bekeken ... nu maar duimen dat het er maar eentje is, een zwartbont merrietje Haha!

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:04

Helaas..
Ze is niet drachtig. Ze is nu weer naar Van Bommel in Brabant om opnieuw gedekt te worden..
Ik hoop dat het nu wel lukt.. want iedere keer als ze daar heen moet is ze week 1 a 1,5 week weg Knipoog

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:21

Vervelend Moschino, hoe veel keer heb je het nu geprobeerd?

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:55

erg vervelend idd Moschino, veel succes met de volgende keer. Ik weet precies hoe je je voelt. Gelukkig is mijn merrie maar 1 keer zo lang weg geweest.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:24

Moschino schreef:
Helaas..
Ze is niet drachtig. Ze is nu weer naar Van Bommel in Brabant om opnieuw gedekt te worden..
Ik hoop dat het nu wel lukt.. want iedere keer als ze daar heen moet is ze week 1 a 1,5 week weg Knipoog

Pfffff dat is niets Tong uitsteken die van mij is inmiddels al bijna 4 weken weg!!! Ze is nu inmiddels eindelijk geinsemineerd (zie eerdere posts)... En nu ze toch zo'n tijd moest blijven, wordt ze maar meteen keuringsklaar gemaakt. als het dan niet gepakt heeft, proberen ze het nog 1 keer gelijk en anders stop ik er mee voor dit jaar...

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:09

Dit jaar heb ik het veulen van Siena een Italiaanse naam gegeven (Florence) zit te twijfelen of ik het veulen wat er nu aan komt ook een italiaanse naam zal geven... Lachen Wat denken julie? Tong uitsteken

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:28

pff hier ook weer niet drachtig!
nouja pogng 3 dan maar.. hopelijk 3x is scheepsrecht he Lachen

september: italiaans vind ik mooi.. maarja komt omdat ik dat zelf ook ben Tong uitsteken

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:46

He, balen dat ze niet drachtig is CF!