Dode 2ling en Hinke zeer kritiek Update: Hinke iets beter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Albert

Re: Dode 2ling en Hinke zeer kritiek Update: Hinke iets bete

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:03

Ik denk dat GCJ 12 alleen maar wil zeggen dat opnieuw drachtig worden voor Hinke een heel groot risico inhoud, wat de veearts er ook van vind.
Het is inderdaad een wonder dat de merrie er nog is!
Het ooit opnieuw laten dekken zou bij mij niet gebeuren, eerder zou ik haar laten castreren en als sportpaard gebruiken.

Maar ik ben geen veearts en gelukkig niet de eigenaar die dit heeft moeten meemaken. Wel heb ik ervaring met schapen waarbij dit is gebeurd.
Het laat zich raden wat daarmee gebeurd, als ze het al overleven.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:35

[quote="Albert"]Ik denk dat GCJ 12 alleen maar wil zeggen dat opnieuw drachtig worden voor Hinke een heel groot risico inhoud, wat de veearts er ook van vind.
Het is inderdaad een wonder dat de merrie er nog is!
Het ooit opnieuw laten dekken zou bij mij niet gebeuren, eerder zou ik haar laten castreren en als sportpaard gebruiken.

Haar laten castreren!!!!???????????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:37

Castreren is niets anders dan het verwijderen van de voortplantingsorganen.
In het geval van een vrouwelijk dier dus het verwijderen van baarmoeder en eierstokken.
Een man laat je toch ook niet castreren maar steriliseren

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:45

Ilindra schreef:
Castreren is niets anders dan het verwijderen van de voortplantingsorganen.
In het geval van een vrouwelijk dier dus het verwijderen van baarmoeder en eierstokken.
Een man laat je toch ook niet castreren maar steriliseren

Sorry, hier volgt een quote uit de Dikke van Dale:
Castreren: een man of mannelijk dier onvruchtbaar maken door het verwijderen van de zaadballen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:51

Als ik mijn teven naar de DA breng om ze te castreren krijg ik ze toch echt terug zonder baarmoeder en zonder eierstokken, breng ik een teef weg voor sterilisatie worden de eileiders netjes afgebonden, er zit dus toch echt verschil tussen.
Ivm met baarmoeder onsteking laat ik ze namelijk altijd castreren

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:52

Alanta schreef:

Castreren: een man of mannelijk dier onvruchtbaar maken door het verwijderen van de zaadballen!

steriliseren is onvruchtbaar maken, Castreren weghalen van voortplantingsorganen. De dikke van dale weet ook niet alles

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:54

youngster schreef:
Alanta schreef:

steriliseren is onvruchtbaar maken, Castreren weghalen van voortplantingsorganen. De dikke van dale weet ook niet alles

Tuurlijk .... !

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:56

Alanta, ga maar naar de eerste de beste dierenarts

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:00

of pak google en vul castreren teef in

Citaat:
Sterilisatie:
Strikt medisch gezien is steriliseren het onvruchtbaar maken: het onderbinden van de eileider/ zaadleider. Dit wordt eigenlijk alleen nog bij rammen gedaan en een enkele keer bij de reu. Castreren is het verwijderen van inwendige geslachtsorganen: bij de teef de eierstokken/baarmoeder en bij de reu de testikels. In het normale spraakgebruik echter "castreren we de reu" en "steriliseren de teef". Door middel van een operatie worden de eierstokken en de baarmoeder verwijderd. Deze operatie vindt plaats onder algehele anesthesie. Door de moderne gasverdoving en goede narcose bewaking is het operatie risico erg klein.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:13

runningkawa schreef:

Met Google krijg je elk gewenst antwoord. Dat zegt nog minder dan het vragen aan de kleuterschool........

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 06:25

Al bijna een hele pagina over wat castreren nu eigenlijk inhoud???

Sterkte met Hinke Nimber..

obelix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 07:20

Monday schreef:

Ik denk dat het belang van Hinke echt wel boven alles gaat bij Kim en dat wanneer zij en de DA denken dat het kan het echt wel goed zit.
Mijn eigen merrie heeft in haar jonge jaren tot 2x toe een veulen verloren en later toch nog 2 gezonde veulens op de wereld gezet, dus alles is nog mogelijk.

Dat bedoelde ik ook met mijn post.. Kim zal zelf wel besluiten of ze dr weer laat dekken.. Eerst maar het slijnonderzoek in het najaar afwachten en dan kan ze in overleg met de DA alijd overleggen..

Gelukkig dat jou merrie weer veulens heeft gehad Mijn stalhouder heeft ook na een dood veulen nog jarenlang veulens kunnen fokken.. Dus het is niet onmogelijk..

NoaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:52

obelix schreef:
Monday schreef:

Ik denk dat het belang van Hinke echt wel boven alles gaat bij Kim en dat wanneer zij en de DA denken dat het kan het echt wel goed zit.
Mijn eigen merrie heeft in haar jonge jaren tot 2x toe een veulen verloren en later toch nog 2 gezonde veulens op de wereld gezet, dus alles is nog mogelijk.

Dat bedoelde ik ook met mijn post.. Kim zal zelf wel besluiten of ze dr weer laat dekken.. Eerst maar het slijnonderzoek in het najaar afwachten en dan kan ze in overleg met de DA alijd overleggen..

Gelukkig dat jou merrie weer veulens heeft gehad Mijn stalhouder heeft ook na een dood veulen nog jarenlang veulens kunnen fokken.. Dus het is niet onmogelijk..

dood veulen of baarmoeder naar buiten lijkt me ook nogal een verschil.

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:00

Hester heeft ook ooit de baarmoeder eruit gehad, heeft daarna nog 4 gezonde veulens gehad. Dus het kán wel!

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:02

@NoaC,

Mij ook, verder zou ik me nog lang niet bezig houden met wel of geen veulens ooit nog bij de merrie.
Mijn voorlopige zorg/ gedachte was het volledige herstel van haar.

Sall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:54

runningkawa schreef:

Citaat:
Sterilisatie:
Strikt medisch gezien is steriliseren het onvruchtbaar maken: het onderbinden van de eileider/ zaadleider. Dit wordt eigenlijk alleen nog bij rammen gedaan en een enkele keer bij de reu. Castreren is het verwijderen van inwendige geslachtsorganen: bij de teef de eierstokken/baarmoeder en bij de reu de testikels. In het normale spraakgebruik echter "castreren we de reu" en "steriliseren de teef". Door middel van een operatie worden de eierstokken en de baarmoeder verwijderd. Deze operatie vindt plaats onder algehele anesthesie. Door de moderne gasverdoving en goede narcose bewaking is het operatie risico erg klein.

om het iets correcter te benoemen.
Heet een zgn 'castratie' van een vrouw(-lijk dier) een Hysterectomie

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:36

Kim ik ben een paard dagen niet of nauwlijks online geweest en lees het berichtje nu pas. Gelukkig gaat alles weer prima met Hinke.

Verder gecondoleerd . Slechts nieuws komt zelden alleen he?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:47

Heike schreef:
Kim ik ben een
paar dagen niet of nauwlijks online
geweest

Voor een "Beheerder" is dat nu typisch een geval van "wanbeheer"........

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:05

Het is dat er een smilie achter staat, maar anders zou ik er maar een antwoord op hebben:

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 07:17

oh wat gaat iedereen weer heerlijk offtopic!

Jeetje Kim wat een drama weer, hopen dat alles goed met je merrie is. Ik kan me voorstellen dat het een grote klap voor je is!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 07:49

Ben blij dat het zo afgelopen is! Heel veel geluk nog met Hinke!

collerpoint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:21

hoe gaat het met je? en met hinke ??

krummel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:36

Wat een offtopic gelul hier zeg. bah. Kim weet zelf echt wel wat het beste voor hinke is.
Kim nogmaals sterkte met hinke en alles.

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:53

voor de mensen die willen googelen

we hebben het hier over een Hysterectomie

als we dan toch moeilijk gaan doen

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 08:11

Hinke gaat echt heel erg goed inmiddels weer lekker aan het stappen met haar onder het zadel.

Ik heb vertrouwen in mijn veearts en in de kliniek als zij zeggen dat het kan wil ik het volgend jaar wel weer proberen. Eerst van het najaar een slijmmonster en dan zie ik het wel weer verder.Schapen en honden vind ik zelf niet echt te vergelijken met een merrie als het een schaap of een hond was geweest dan had een 2 ling lang niet zo'n probleem geweest.Daarnaast gebeurd het bij koeien heel regelmatig dat ze een baarmoeder er uit persen en dat is alleen lastig echt zieken worden ze daar niet van. Nou bij Hinke was het niet alleen maar lastig en was ze er doodziek van

Ze liep al in de sport en daar ga ik lekker mee door over een jaar zie ik wel veder
Oja GCJ de veulenhengstigheid heeft ze inmiddels alweer gehad dus helaas