Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ilindra schreef:Castreren is niets anders dan het verwijderen van de voortplantingsorganen.
In het geval van een vrouwelijk dier dus het verwijderen van baarmoeder en eierstokken.
Een man laat je toch ook niet castreren maar steriliseren
Alanta schreef:
Sorry, hier volgt een quote uit de Dikke van Dale:
Castreren: een man of mannelijk dier onvruchtbaar maken door het verwijderen van de zaadballen!
youngster schreef:Alanta schreef:
Sorry, hier volgt een quote uit de Dikke van Dale:
Castreren: een man of mannelijk dier onvruchtbaar maken door het verwijderen van de zaadballen!
steriliseren is onvruchtbaar maken, Castreren weghalen van voortplantingsorganen. De dikke van dale weet ook niet alles

Citaat:Sterilisatie:
Strikt medisch gezien is steriliseren het onvruchtbaar maken: het onderbinden van de eileider/ zaadleider. Dit wordt eigenlijk alleen nog bij rammen gedaan en een enkele keer bij de reu. Castreren is het verwijderen van inwendige geslachtsorganen: bij de teef de eierstokken/baarmoeder en bij de reu de testikels. In het normale spraakgebruik echter "castreren we de reu" en "steriliseren de teef". Door middel van een operatie worden de eierstokken en de baarmoeder verwijderd. Deze operatie vindt plaats onder algehele anesthesie. Door de moderne gasverdoving en goede narcose bewaking is het operatie risico erg klein.
runningkawa schreef:of pak google en vul castreren teef in
Al bijna een hele pagina over wat castreren nu eigenlijk inhoud???Monday schreef:
Ik denk dat het belang van Hinke echt wel boven alles gaat bij Kim en dat wanneer zij en de DA denken dat het kan het echt wel goed zit.
Mijn eigen merrie heeft in haar jonge jaren tot 2x toe een veulen verloren en later toch nog 2 gezonde veulens op de wereld gezet, dus alles is nog mogelijk.
Mijn stalhouder heeft ook na een dood veulen nog jarenlang veulens kunnen fokken.. Dus het is niet onmogelijk.. obelix schreef:Monday schreef:
Ik denk dat het belang van Hinke echt wel boven alles gaat bij Kim en dat wanneer zij en de DA denken dat het kan het echt wel goed zit.
Mijn eigen merrie heeft in haar jonge jaren tot 2x toe een veulen verloren en later toch nog 2 gezonde veulens op de wereld gezet, dus alles is nog mogelijk.
Dat bedoelde ik ook met mijn post.. Kim zal zelf wel besluiten of ze dr weer laat dekken.. Eerst maar het slijnonderzoek in het najaar afwachten en dan kan ze in overleg met de DA alijd overleggen..
Gelukkig dat jou merrie weer veulens heeft gehadMijn stalhouder heeft ook na een dood veulen nog jarenlang veulens kunnen fokken.. Dus het is niet onmogelijk..
runningkawa schreef:of pak google en vul castreren teef inCitaat:Sterilisatie:
Strikt medisch gezien is steriliseren het onvruchtbaar maken: het onderbinden van de eileider/ zaadleider. Dit wordt eigenlijk alleen nog bij rammen gedaan en een enkele keer bij de reu. Castreren is het verwijderen van inwendige geslachtsorganen: bij de teef de eierstokken/baarmoeder en bij de reu de testikels. In het normale spraakgebruik echter "castreren we de reu" en "steriliseren de teef". Door middel van een operatie worden de eierstokken en de baarmoeder verwijderd. Deze operatie vindt plaats onder algehele anesthesie. Door de moderne gasverdoving en goede narcose bewaking is het operatie risico erg klein.

Heike schreef:Kim ik ben een
paar dagen niet of nauwlijks online geweest

als we dan toch moeilijk gaan doen