Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:47

Met Jeddah eens: blijven plaatsen die hap!!! Heerlijk om te zien!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:47

Mac schreef:
maar Phoebs gaat volgens mij af en toe gewoon vergeten dat ze ook nog een kind rond heeft rondlopen Blond .

Tja, ze heeft haar bijnaam niet voor niks he?! Haha! Ik zie het al helemaal voor me!!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:49

jeddah schreef:
De vader van mijn Fjord was Oostman A12, moeders vader was Knud. Ze had nu 32 jaar geweest, als ze nog leefde.

Ik neem aan dat je Senna bedoeld? Bij Jeddah zijn haar aftekeningen haast niet meer te zien, dat is de schimmel Knipoog !

ooww... wat stom van me!! Frusty Ik heb domweg naar je avater gekeken en vastgesteld dat dat jeddah was Verward haha En welke is nu drachtig? Bloos

Ik heb trouwens mn profiel weer eens veranderd! was van anderhalf jaar geleden, de helft klopte niet meer! Schijnheilig

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:51

Mac schreef:
Met Jeddah eens: blijven plaatsen die hap!!! Heerlijk om te zien!!

Ik ook! Altijd leuk! Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:51

Haha, geeft niks hoor! Jeddah is dus de schimmel, Senna de bonte, dat is de dochter van de zwarte, de zwarte is Simply, die is dus drachtig!! Snappie?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:55

jeddah schreef:
Haha, geeft niks hoor! Jeddah is dus de schimmel, Senna de bonte, dat is de dochter van de zwarte, de zwarte is Simply, die is dus drachtig!! Snappie?

haha ok!! Haha!
Ik dacht je naam is jeddah, dus het paard op je avater is ook jeddah! Schijnheilig Nu hopen dat er nog zo'n leuk veulentje uitkomt als svenna! OK dan!
Wat is de vader? Bont?
Laatst bijgewerkt door vrijalover op 26-11-04 20:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:59

Idd Marije, blijven plaatsen die foto's.. dan weet ik ook wat me te wachten staat Tong uitsteken

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:01

Mac schreef:
Is iedereen in December jarig of zo Verward ?? Ikzelf nl. ook Tong uitsteken !

Hier nog iemand die in december jarig is.

Ik lees hier wel altijd mee, maar post niet zoveel. Ik verzorg ook 2 drachtige merrie's die nu op 162 dagen en 104 dagen zitten.
Zal binnenkort eens buikfoto's maken als ik er ben als het nog licht is. Ben de laatste dagen altijd na het werk geweest en toen was het al bijna donker...

Ik heb nog niet echt zitten letten op beweging in de buik... Wel beginnen ze allebei al boller te worden ofwel denk ik dat maar.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 22:02

Volgens mij ben ik dom geweest met telling van dracht.
want ze is 1 maart uitgerekent veel kans dus in februarie en ik had maart als hele 11de maand meegerekend. dus ze is nu 1 dec. al 9 maanden Bloos!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 22:31

Bunbun, dan is jouw merrie van 104 dagen ongeveer tegelijk uitgerekend met de mijne!
Fijn! Haha!

Vank is nu 107 dagen Cool Whoehoe!
Dus dat is nu zo'n 15 weken? Toch? (correct me if I'm wrong Knipoog)

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 22:32

jockeygirl schreef:
want ze is 1 maart uitgerekent veel kans dus in februarie en ik had maart als hele 11de maand meegerekend. dus ze is nu 1 dec. al 9 maanden Bloos!

Wauw! Doe mij even zo'n rekenfout! je bent in 1 dag een maand opgeschoten! Heerlijk!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 22:40

jockeygirl schreef:

Snap ik het nog niet...
1 maart uitgerekend? Dan zit ze 1 december op 8 maanden, 1 januari op 9 maanden, 1 februari op 10 maanden en 1 maart op 11 maanden.

Wanneer is ze voor het laatst gedekt? Dat rekent makkelijker...
Als 1 maart uitgerekend is, dan zou ze dus eind maart/begin april 2004 gedekt moeten zijn.

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 23:00

Tinne schreef:
Bunbun, dan is jouw merrie van 104 dagen ongeveer tegelijk uitgerekend met de mijne!
Fijn! Haha!

Vank is nu 107 dagen Cool Whoehoe!
Dus dat is nu zo'n 15 weken? Toch? (correct me if I'm wrong Knipoog)

Ik had gerekend voor de merrie die het langst drachtig is 23 weken ong en die andere 14,5 weken, dus bijna 15 ja...

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 23:01

Odess is vandaag 200 dagen! Gaat nu echt al snel Haha!

Afgelopen woensdag met les zei mn instructrice dat ze nu echt al dikker wordt. Ze zien echt elke week weer een dikkere merrie verschijnen, die inmiddels er ook al wel best wel last van heeft! Madame loopt wat stijf van achteren, maar heeft er nog wel veel zin in, gelukkig!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 23:04

wij zaten gisteren op de helft.
5,5 maand!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wat posten we ineens veel Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 23:12

Mosie is snielig. Ze is licht hoefbevangen Huilen . Ze liep eergister heel stijf. Ik dacht misschien wat verrekt met het debiel doen of zo of de kou ineens ???? Gisteren was het nog erger en ik dacht, neeee das nie goe. Dus de smid gebeld, want het zat laag en hij is vanavond nog geweest. Hij zag het zo. Dus koningin Famosa moet het voorlopig op water en oud hooi van vorig jaar doen en de voetjes in nat zand. Dan nog eens veel bewegen Haha! met die dikke pens. Ze kreeg al amper wat. Maar ja, ze is nog steeds mega vet en ze is al een keer bijna bevangen geweest in Belgie. We moeten dus voor de rest van haar leven heel voorzichtig zijn met haar rantsoen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 23:45

zucht.. het is een feit.. de singel van m'n zadel past niet meer.. Haha! jeehh!!! een groeiende buik!!! ik denk dat ik vanaf dinsdag terug ga rekenen, dan zit ik op de 200 dagen Lachen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 08:30

Vervelend Phiabink!! Verwen haar maar lekker met knuffels dan!

Haha!!! Ga je nog wel verder met rijden Lowara, of geef je het op?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 10:21

lowara schreef:
zucht.. het is een feit.. de singel van m'n zadel past niet meer.. Haha! jeehh!!! een groeiende buik!!! ik denk dat ik vanaf dinsdag terug ga rekenen, dan zit ik op de 200 dagen Lachen

haha! Mijn singel zit ook al een paar gaatjes starkker hoor! Schijnheilig Haha!
Vandaag weer naar m'n paardje! Haha! Ze zeggen dat ze heel erg gegroeid is in 3 dagen! Dus ik ben benieuwd!! Haha! Haha! Hopen dat ik de singel nog pas want ik wil nog wel even een ritje maken! Knipoog

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 10:23

PhiaBink schreef:
Mosie is snielig. Ze is licht hoefbevangen Huilen . Ze liep eergister heel stijf. Ik dacht misschien wat verrekt met het debiel doen of zo of de kou ineens ???? Gisteren was het nog erger en ik dacht, neeee das nie goe. Dus de smid gebeld, want het zat laag en hij is vanavond nog geweest. Hij zag het zo. Dus koningin Famosa moet het voorlopig op water en oud hooi van vorig jaar doen en de voetjes in nat zand. Dan nog eens veel bewegen Haha! met die dikke pens. Ze kreeg al amper wat. Maar ja, ze is nog steeds mega vet en ze is al een keer bijna bevangen geweest in Belgie. We moeten dus voor de rest van haar leven heel voorzichtig zijn met haar rantsoen.

aah... wat sneu!
Net nu ze het zo zwaar heeft met die buik! Ach gut
Heel veel beterschap en verwen haar maar lekker! Lachen

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 11:17

PhiaBink schreef:

Oei dat is niet fijn en al helemaal niet als ze drachtig is...
Dat extra gewicht op de hoeven kan ze dan net niet gebruiken.

Ik was er vorig jaar ook bang voor met Macy, die was wel drachtig maar ook te vet.
Dit jaar is ze mooi op gewicht omdat ze ook een veulen aan de voet heeft gehad.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 11:25

MarijeR schreef:
Snap ik het nog niet...
1 maart uitgerekend? Dan zit ze 1 december op 8 maanden, 1 januari op 9 maanden, 1 februari op 10 maanden en 1 maart op 11 maanden.

Wanneer is ze voor het laatst gedekt? Dat rekent makkelijker...
Als 1 maart uitgerekend is, dan zou ze dus eind maart/begin april 2004 gedekt moeten zijn.

Ze is 1 mei voor het laatst gedekt. dan telt heel de maand mei toch voor de 1e maand?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 11:53

1 mei gedekt, dan is ze op 1 juni 1 maand drachtig, 1 juli 2, 1 augustus 3 enz.

Of heel simpel, een jaar heeft 12 maanden en een paard is 11 maanden drachtig.
1 mei - 1 maand = 1 april het jaar daarop uitgerekend.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 13:12

We hebben nu een strak schema voor madam Famosa. 's Morgens gaan de heren een uur eerder naar buiten. Ik ga dan met Moos stappen in de bak. We hebben nu een lading 2 jarig hooi bij een boer vandaan gehaald en dat krijgt ze, meer niet. Om 12 uur gaan de heren naar binnen en Moos gaat dan naar buiten. Lekker met de voetjes in het natte koude zand. Na een uur gaat ze weer naar binnen en dat gaat de pitbull Bep naar buiten. Ik ga dan weer met Moos stappen. Als Bep naar binnen gaat dan Moos aan de longe in het natte koude zand stappen. Dan Bep rijden. En voor de verandering gaat Moos weer de paddock in. Pfffff, duurde een dag maar wat langer of was het maar langer licht.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 13:46

Waar ik op stal sta, staat een merrie die is ook al aardig ver heen, die moet nog 4 maanden ongeveer, maar die is altijd enorm dik tijdens de dracht. Er ligt een deken op en de eigenaresse moet steeds verder onder de merrie doorkruipen om de kruissingels te grijpen Haha! Opzich ook een goede manier om te kijken of ze dikker worden