[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:00

Hennos: ik heb over je gelezen. Gefeliciteerd met het hartje

Dais: Hopelijk komt de cyclus in gang voor beide merries.

Kathleen: jij ook op het wachtenbankje *\o/*

Balou_k: welkom. O dat word een leuke combinatie zeg!

Imaginaerum: gefeliciteerd!

AM: Dat lijkt idd een goed teken dan.

Muronia: Best dat je veel werk hebt. Dan gaat het vast sneller :+ Daar ben ik ook blij om :o

pradadaan: Jij ook op het wachtenbankje *\o/*

Kabayo: Perry is echt zo een mooi paard! O jammer. Wat is er nog uit de scan gekomen?

nieky: Wanneer weet je het van de merrie's op het wachtenbankje :)

Hier niet veel verandering te zien. Ze blijft beetje zelfde zoals anders. Dus we gaan echt moeten afwachten tot de scan. nog 11 dagen ook dus :9

kimwilliam

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 15:22

Hennos gefeliciteerd met de dracht!

Kathleen: welkom op het bankje erbij!

Imaginaerum: gefeliciteerd, op naar een mooie dracht!

pradadaan: Welkom, het is al lekker druk op het wachtbankje!

Niecky: hier ook een merrie die 0,0% aan hengstigheid liet zien maar wel 2x een ei had zitten van 4,9 8)7 ... na het insemineren had mevrouw ineens de smaak te pakken en was giga hengstig aan het tonen :roll: ... gelukkig hier heeft ze 1 ei los gelaten en 1 is terug gekrompen.

hier tikken langzaam de dagen weg... donderdag scannen of ze een vruchtje heeft zitten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 15:34

Ansodm nog 11 dagen in spanning! Succes

Kimwilliam spannend! Het is zomaar donderdag :)

LaDonna ja zeker waar dat we nog vroeg zijn, maar vorig jaar ook 2x mislukt met deze hengst (waar hij in dat jaar 5 andere merries in 1 cyclus drachtig kreeg). Nu gaan we ook naar poging 2. Als poging 3 ook niet zou slagen zou ik voor de hengstenwissel al begin juli zijn. En 9 juli vertrek ik voor 9 weken naar Canada. Niet handig :P Maar fijn. Dat is op de zaken vooruit lopen :=

Jennyk klopt! Alleen is hij nu geruind en zou ik diepvries moeten doen. Dit vind ik wel een erg duur kostenplaatje voor dit moment. Ik heb wel diepvries van Uldrik 457 besteld wat ik ooit ga proberen (weet nog niet wanneer, heb het besteld omdat de hengst is overleden en het een droom is om van hem een veulen te krijgen). Ik heb liever vers :D (Ik heb uldrik al 3 cyclussen geprobeerd eens. Zonder succes. Dierenartskosten waren rond de 2000 )

Nieky1993 grote bijleespost! Respect. Ja we doen inderdaad nog een poging
Oh wat vreemd van Noortje. Daar heb ik geen ervaring mee! Hopelijk loopt het straks wel goed. Klinkt alsof roosje klaar is
En veel op het bankje. Spannend!

Zoals gedacht niet drachtig. Ei van 5.2. Wel nog wat oedeem (wat zou betekenen nog geen ovulatie, zoals ik begreep. Ik leer nog wat :+ )
Als ik de merriekaart bekijk werd ze vorig jaar niet drachtig van een ei van 4.5, wel van een ei van 5.4. Dit jaar ook niet drachtig van een ei van 4.5 , wellicht nu wel met een ei van 5.2? Misschien heeft ze een patroon :+ Ben benieuwd! We gaan morgen weer dekken :j

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 15:49

Balen dat ze niet drachtig is Kabayo. Op naar de volgende ronde.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:06

Dat is pech Kabayo, zat je gevoel toch goed. Op naar de volgende ronde. Wel fijn dat je morgen weer kan proberen. Gewoon ervan uitgaan dat het nu goed gaat, zeg ik ook tegen me zelf hoor. :Y)
Kunt er toch niet op plannen heb ik al met die van mij gemerkt. Het lukt als het lukt, de rest komt daarna wel weer.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:20

kabayo: wow wat een dierenarts kosten :wow: ik snap dat je liever vers hebt als er zoveel bij komt! Super dat je morgen alweer kunt insemineren! Succes! Een flink ei tenminste!

kimwilliam: succes donderdag, duimen dat ze drachtig is!

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:43

Ik meld me hier ook alvast, merrie is geinsemineerd in de veulenhengstigheid. Heeft al meerdere veulens gehad en de dierenarts zei dat dat bij oudere merries iets lastiger ging maar we wouden het toch proberen

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 17:04

Succes Kabayo!

Welkom en spannend tammiebels

Ik ga straks m’n merrie schouwen bij de buurman z’n hensgt, zaterdag niet hengstig nog. Ben benieuwd

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 17:27

Gefeliciteerd met de dragende merries en kloppende hartjes :D

Kabayo balen dat ze niet dragend is! Misschien net geen goede hengstigheid. Hier er ook zo een paar gehad.

hebben er hier weer 1tje extra op het wachtbankje!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 18:11

Ik lees straks even bij. Merrie is net gescant en het ei is weg!
Spannend!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 18:17

Pradadaan welkom op het wachtbankje. Ze mogen dat ding wel eens wat luxer maken, krijg er onderhand een zere kont van :D

Anso, vooral niet te veel merriestaren, wordt je alleen maar in de war van. Gewoon wachten, wachten en nog eens wachten.. En werken :Y)

Kimwilliam nog 3 nachtjes te gaan, aftellen en hopen dat het is gelukt!

Elina heh nee, had je toch gelijk :( . Dat is even schakelen van hoop op een vruchtje naar weer insemineren, maar de veulenhengstigheid geeft toch iets minder kans dan een normale cyclus dacht ik, dus de moed er in en gaan. Succes morgen.

Tammiebels welkom en veel succes alvast.

Janine dat ze maar mooi nog steeds niet hengstig mag zijn.

Luna hoeveel heb je nu op dat rottige houten harde bankje?

Balou_k we schuiven wel een stukkie op, is nog plek voor je hoor :D . Spannend en duimen nu maar.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 18:35

2 op het bankje hier :D
Nu hopelijk ook weer iets meer tijd voor actief mee te posten!

Hier hebben we een merrietje gehad en die haar eierstokken waren verschrompeld...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 18:36

Imaginaerum

Leuk! Dat geeft toch een mooi veilig gevoel! Laat jij ze verder in de dracht nogmaals scannen?

Ik twijfel om rond de 64 dagen nog eens te scannen. Ik loop voorop op veel zaken, want eerst moet ze nog überhaupt drachtig gescant worden!

jennyk schreef:
Jazzejam en balou succes met insemineren!

Morgen ga ik bellen om goldy dinsdag te scannen, dan zit zij op 17 dagen. Van hengstigheid laat ze tenmiste nog niets zien, ook niet naar de nieuwe merrie. Daar is ze alleen maar heel erg boos tegen }:)

Heel spannend, ik ga duimen draaien morgen!

Kabayo
Ik heb vaker gehoord dat merries bij bepaalde hengsten niet drachtig werden en van een totaal andere hengst in 1 keer.

Je hebt het eerder met hem geprobeerd toch?

Hier is de merrie dus succesvol geïnsemineerd gisteren, vandaag gescant en het ei is weg. Over een dag of 16 scannen op dracht!

Wellicht dat jullie ervaringen hiermee hebben. Maar toen ik de merrie net had had ze wat vage kreupelheidsachten. Ze is onderzocht en was op dat moment klinisch goed. Ze had vorige week een wat mindere dag en na filmpjes sturen overleg met de orthopeed. Deze stelde voor de osteopaat te laten komen.

Normaal zou deze aanstaande donderdag komen.
Toen ik vorige week donderdag liet scannen had ik niet verwacht dat ze al een ei had dus dat loopt iets in de war.

Kan ze veilig behandeld worden? Ik heb al een bericht naar de osteopaat gestuurd, maar nog geen reactie.

In principe is ze nog niet echt drachtig as donderdag.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 18:49

Bezonder Luna, was dat ook al een oudere merrie. Is het dan de menopauze bij een merrie of heb je dat niet voor paarden :o?

Hier kunnen we nog geen plaats nemen op het bankje. Morgen nog een keer insemineren. Denk maar zo beter een keer meer als een keer gemist.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:19

Nog even wachten jazzejam

Dat is apart Luna, dus helemaal geen cyclussen ook meer ?

Mijn merrie net met schouwen nog steeds niet hengstig. ze wilde eerst ook niet naar de hengst lopen. Drie keer laten neuzen, maar niks te zien.

Als eind van de week nog er niet is gaan we opnieuw scannen :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:23

Balou_k mijn osteopaat wil in de eerste 3 maanden van de dracht niet behandelen. Schijnt niet zo goed te zijn.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:26

Muronia schreef:
Balou_k mijn osteopaat wil in de eerste 3 maanden van de dracht niet behandelen. Schijnt niet zo goed te zijn.

Dat begreep ik ook, maar ik weet natuurlijk überhaupt nog niet of ze drachtig is. Ik weet dus niet of ik dit mag tellen als ‘drachtig’ of als niks.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:57

Ik heb bijgelezrn elke dag, maar wat druk om te reageren.
2 gastmerries hier, tussendoor nog eigen merries. Lijkt alsof ik al 4 maanden elke dag aan het schouwen en dekken ben :')

Quinn is drachtig. Daar kunnen we voor aftellen. Verder heb ik voor mezelf 3 merries op het wachtbankje en 1 gastmerrie. Die wordt woensdag gescand.
2 merries zijn nu hengstig.

Verder een nieuwe aanwinst die dit jaar ook o der de hengst zal gaan <3
Prachtige perlino bonte merrie van 83cm
Afbeelding
Ze heeft een dunskin hengstveulen aan de voet welke ik hoop op te fokken tot dekhengst.

Kabayo wat balen zeg. Niet te snel opgeven hoor. Moet gewoon lukken met Perry! Al snap ik dat je na vorig jaar begint te twijfelen. Maar uiteindelijk waren dat ook maar 2 pogingen toch?

Gefeliciteerd verder iedereen met de drachten en kloppende hartjes.
Ik probeer tussen het veulentjes maken door wat te posten. Maar lees trouw mee!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 22:02

Lekker druk annelies!

@janinevv: merrie rook altijd hengstig heb ik het idee want de hengsten werden er gek van, wouden haar dekken. Heb haar uiteindelijk verkocht aan een ki centrum waar ze haar gebruikten voor naast de bok te staan. Iets beter te handelen als een grote merrie haha.
Luxe leventje had ze daar.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 12:21

knolselder: wat een leuke!

Goldy is net drachtig gescand, zat alleen wel al op 3 weken en niet op de 17 dagen. 1ste nu weer klaar, blij mee!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:05

Ooooh wat een mooie merrie Knolselder, echt een mini-paardje om te zien zo.

@Jennyk: hoe zit dat? Niet 17 maar 21 dagen?

@Balou: Drachtig tot het tegendeel is bewezen, toch?

@Jazzejam: een paard wordt toch net zoals een mens geboren met een vast aantal eitjes op de eierstok en meer dan dat krijgen ze niet toch? In theorie zouden die eitjes dan ook op kunnen raken. Maar ik geloof niet dat paarden in de overgang gaan.
Al moet ik zeggen dat mijn 26jarige dit jaar ook nog niet hengstig gezien heb.

Ons ei had een groeispurt. Zondag waren er nog 2, 1 van 3,6cm en 1 van 3,1cm. Vanochtend nog maar 1 van 4,8 al. Morgen dekken. Spannend!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:37

Wat een leuke merrie Knolselder!

Jennyk gefeliciteerd, hoe kan ze al verder zijn dan?

Sanet spannend!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:45

ladonna: ze is vaker geinsemineerd in 1 cyclus en zal dan eerder gepakt hebben :?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:50

Jaaa! Onze merrie is net gescand en hartstikke drachtig van Henkie :D Yes!!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:51

Sophie: gefeliciteerd!