Links eierstok van een mens, in het hele paarse deel kan een ovulatie plaats vinden. Rechts is bij een merrie, daar kan alleen midden onder in een ovulatie plaats vinden. Dat is uniek voor paarden.
Ovulatie (helaas zie ik nu dat je deze alleen op YouTube zelf kan bekijken)
Bevruchting
Bij KI wordt er direct in de baarmoeder geinsemineerd, het grootste verlies van spermacellen is in de vagina (pH is daar erg laag waardoor een groot deel sterft) en dat mis je dus bij KI.
En deze kwam ik tegen tijdens het door bladeren van de webinars, misschien ook interessant. Even foto's van mijn laptop scherm gemaakt.

De eileider, oocyte is de eicel, die komt in de eileider terecht en dan vind de bevruchting plaats (bij mensen gebeurd dat nog vaak in de buikholte, bij paarden alleen in extreem zeldzame gevallen) en ontwikkeling de eerste dagen door de eileider. Na 5,5 dag komt bij paarden het klompje cellen aan in de baarmoeder, daar zwerft het nog rond tot dag 14-16, dan gaat het innestelen.

Dit is de weg van spermacellen, maar dat is in het filmpje duidelijker.

De hormonen tijdens de dracht. Aantal dalen of dat een ander soort hormoon het over moet nemen, zijn de meest voorkomende punten waarin het fout gaat. Maar name de progesteron dalen (rond de 30 dagen en daarna 120-150 dagen), daarvoor wordt dan regumate ingezet.

Dus Muronia ik hoop oprecht dat het nu wel gaat lukken!

Ik denk ook dat je dan echt alles geprobeerd hebt.
Ik heb eventueel ook nog wel veel echo voorbeelden van alle fases van de ontwikkeling, als daar interesse voor is kan ik die hier ook plaatsen. Of als er iets anders is?
Reageer vanmiddag even op de rest, nu eerst even 2 paarden trainen.