Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Hele nacht wakker van gelegen. Wil graag een Tiesto baby, maar aangezien ze de vorige keer met een veulen aan de voet ook niet drachtig is geworden na 4 pogingen durf ik er niet 4x heen te rijden zonder dat de hengst binnen een straal van 3 meter mag komen
Ik had dit al gedacht maar ja , als je het nooit probeert weet je het niet. Vind het alleen zo sneu voor de hengstenhouder , zo'n aardige man haha
StalMelyn schreef:Kluisteren ben ik ook echt op tegen.
Hier ga ik ook natuurlijk proberen te dekken met eigen hengst. Alleen heeft ze nu wel een veulen aan de voet dus even kijken of het lukt. Anders houdt het ook op. Zelf ben ik niet tegen een praam, vorige keer was ze vooral bang en met praam stond ze stil. Uiteindelijk hengst er 2x op gezeten en 2e keer ging ze er al goed voor staan.
Heb je al een reserve hengst op het oog kabayo?
Ze geeft dus aan dat ze het niet wilt.
Al moet ik zeggen dat één van onze merries hier 2 dagen voor ze drachtig gescand werd ook stond te plassen en knipogen, maar dat is dan puur uit nijd 

Kabayo schreef:Dustinlover. Het is nu 3 dagen dat ze daar is. Ze is vrijdag gescand , toen was er geen ei , niet hengstig. Maandag ei van 4.5 en direct weg gebracht. Ging dus heel snel.
Gefeliciteerd!
Goldenarrow helaas doet hij geen KI.
Stalmelyn je hebt gelijk hoor. Had haar anders dit weekend weg moeten brengen maar vrijdag was er nog niks.. het is inderdaad nog vroeg maar ik wil eigenlijk ook een vroeg veulen. En dan vind ik het was spannend het nog 2 cyclussen te proberen. Dan zijn we eind mei, begin juni.
Ze word einde dag gescand. Als er nog een ei zit rijden we door naar de nieuwe hengst. Dan word ze geinsemineerd. Ligt toevallig op de route. De andere hengstenhouder houdt er rekening mee. En anders komen we cyclus later.
Dit is hem! Emiel BP57. 1,67 cm hoog
Hij is ook homozygoot bont
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... engst.html
[ [url=m/onBpFK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YppITM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9q70b4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LB1AdW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dn95ot.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelukkig deelt de hengstenhouder deze mening. Hij wil niks forceren wat ik toejuich. Heb het hierboven wat uitgelegd. Heb jij wel eens natuurlijk gedekt?
Mijn merrie wordt wel via KI gedaan, maar ze hebben daar een shetlander hengstje die dus gebruikt wordt om te schouwen. De cyclus van mijn merrie kwam in eerste instantie niet op gang (had zo z'n redenen uiteindelijk waarschijnlijk). Haar naar haar huidige adres verhuisd en binnen 2 weken een cyclus.