[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Icecrystal

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:53

Succes Liaan en Inowa *\o/* . Spannend!

Knappe kinders tinniie <3

Toch al wel een mooi gevulde uier Carmuh!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:03

Nou liaan ben benieuwd! Dat word snel een veulen!

Peppie kom op ik wil een messenger bericht met baby foto's :P

Linda jupi is in een goede pestbui dit jaar :P

Caesar hopelijk gaat het in stijgende lijn nu met koetje!

Tinnie vooral de vos vind ik echt mooi koppie hebben met dat mooie blesje. Andere is oik prachtig hoor!

Faline wat zijn nu de afmetingen van de stal die je pension klanten hebben en waar zouden ze naar toe moeten? Ben dan wel heel benieuwd :P

Carmuh langwerpig uier zo om te zien haha :P

Spook doet nog maar weinig.. alleen maar slapen en nog eens slapen.
Uier wat niks voorstelt

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:07

ze is toch goed op weg Carmuh

Alexandra zucht is niet erg, alleen vervelend voor je paard en op sommige plaatsen kan het wel pijnlijk zijn, is een soort vochtophoping, door de hormonen moet alles rekken en verslappen. In tegenstelling tot wat men zou denken is drinken heel goed om het vocht weg te krijgen, koelen met water, minder zout (dus mineraalstenen weghalen uit stal) en inspanning is eigenlijk niet zo goed, het zorgt ervoor dat de hartslag omhoog gaat en warmte vrijkomt wat de aders nog meer openzet en dus kan het vocht niet weggevoerd worden en krijgt het meer plaats om zich op te hopen.
Maar gelukkig eens ze bevallen zijn, trekt dit weg. Al heeft het bij mijn merrie weken geduurd eer het echt weg was en trouwens bij mijn eigen zwangerschap ook heel veel last van gehad wat zelfs resulteerde in een carpel tunnel en heeft ook weken geduurd eer ik ervan af was helaas.

Jammer van de discussie Faline

nog niks :P

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:09

Liaan, spannend zeg!! Hoop dat ze je niet al te lang slapeloze nachten gaat bezorgen hihi.

Ik ben er vrijwel zeker van dat mijn merrie placentitus heeft gehad. De placenta was op sommige plekken rot volgens de kliniek in Someren.
Ze had al te vroeg uier en melk en heeft nu ook nog lichte uitscheiding uit de vulva.
Voor mij meer dan genoeg symptomen dat het dat is geweest.

De volgende keer, ondanks dat het misschien wat eng klinkt, laat ik haar dicht zetten van achteren om zo de kans te verkleinen. Nu over 3 weken een swab laten nemen als ze haar eerste hengstigheid weer heeft.

Wat een sterke merrie heb ik toch, ben trots op haar dat ze zich zo vlug weer heeft opgepakt!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:26

Slim hoor penny en dat dichtzetten word wel vaker gedaan. Is niks engs aan :)

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:46

@tinniie wauw wat een knapperds!! <3 Echt plaatjes! gefeliciteerd!!!

@Inowa: EN? EN? spannuuuuuund!!!!!

Hier was het vandaag "chillen op rechts". :D
Afbeelding
:=
Uiers blijven beetje t zelfde. Alleen madam heeft wel last van hieperdepieper buien. :n
Van de week ging ze als een malle door de paddock, en ja hoor.... plat op dr smoel.... Ben meteen 10 jaar ouder!
Gelukkig lijkt ze er niets aan overgehouden te hebben. Maar tjonge wat kun je dan schrikken zeg!

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:49

Even een vraagje zijn er hier nog merries met zoveel bulten 1tje was het in het begin mocht er ook aankomen geen last nu al 3 en 1tje is ze enorm gevoelig vanaf ik er aan kom heft ze haar achterpoot een beetje op en erna begint ze enorm te schrapen met haar voorbenen dua niet meer gedaan dan.. Afbeelding
Ik weet dat het zucht is.. Maar 3?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 00:41

Mooie uier al Carmuh!

@Rowan, de kleine stallen zijn wel de helft kleiner, dus in dat opzicht begrijp ik het natuurlijk ook prima. Ze zijn nog wel dik 11 vierkante meter, dus redelijk standaard. Plus de tijd dat ze in de box doorbrengen is nog niet de helft van wat ze buiten staan. Toevallig kan ik nu zeggen dat we met het buiten-seizoen boxen wisselen, want late veulens, maar voor het zelfde kon dat niet. Dan is het vervelend dat er gewisseld moet worden, maar naar mijn bescheiden mening geen paardenmishandeling of voortrekkerij gezien de afmetingen van de boxen en de tijd die ze er daadwerkelijk in staan. :j
Ook van belang vind ik dat degene die het er niet mee eens is, is ten tijde dat ze kwam kijken gewoon akkoord gegaan met plaatsing in de kleinere boxen, op dat moment was er geen grote vrij. Daar heeft het paard een winterseizoen zonder klachten gewoon gestaan. Maar dat akkoord is nu van 2 jaar geleden en opeens niet meer van belang. Ik vind het echt heel jammer dat er op zo'n manier gereageerd wordt. :n
Sowieso komt de groepsapp te vervallen, dan maar iets omslachtiger en in persoon of via prive bericht. :j
Anyway, to be continued dus. Maar zal jullie behalve bij goed bericht er verder niet mee lastig vallen, ik maak mijn verhalen dan sowieso altijd veel te lang :')

Spook heeft trouwens al wel meer uier dan de dames hier, alhoewel, Rose heeft aardige hangtieten :+

Oh, wel een goede tip Fotsy van die mineraalstenen uit de stal bij zucht! Nooit bij stil gestaan. Hier altijd standaard in de stal namelijk. Koelen deed ik inderdaad ook wel, Nina dr moeder genoot dan ook echt zichtbaar van een frisse douche!

Het blijft een heel spijtig verhaal Penny, placentitus zou adv jou beschrijvingen inderdaad wel eens kunnen. Een volgende dracht lijkt me inderdaad ook heel eng dan, maar wie weet heb je dan met dichtzetten wel een gezond veulen en merrie later.

Mimmetje, dat is ook al een flinke buik! De hieperdepiep buien ben ik hier ook bekend mee, regelmatig even een 'gek kwartiertje' in de paddocks :+ Gelukkig! Nog geen van de dames onderuit gehad, je schrikt je inderdaad dood!

Siptje, je kan je DA eens om raad vragen? Wie weet is het net weer iets anders dan zucht?

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 00:49

Faline schreef:
Mooie uier al Carmuh!

@Rowan, de kleine stallen zijn wel de helft kleiner, dus in dat opzicht begrijp ik het natuurlijk ook prima. Ze zijn nog wel 10 vierkante meter, dus redelijk standaard. Plus de tijd dat ze in de box doorbrengen is nog niet de helft van wat ze buiten staan. Toevallig kan ik nu zeggen dat we met het buiten-seizoen boxen wisselen, want late veulens, maar voor het zelfde kon dat niet. Dan is het vervelend dat er gewisseld moet worden, maar naar mijn bescheiden mening geen paardenmishandeling of voortrekkerij gezien de afmetingen van de boxen en de tijd die ze er daadwerkelijk in staan. :j
Ook van belang vind ik dat degene die het er niet mee eens is, is ten tijde dat ze kwam kijken gewoon akkoord gegaan met plaatsing in de kleinere boxen, op dat moment was er geen grote vrij. Daar heeft het paard een winterseizoen zonder klachten gewoon gestaan. Maar dat akkoord is nu van 2 jaar geleden en opeens niet meer van belang. Ik vind het echt heel jammer dat er op zo'n manier gereageerd wordt. :n
Sowieso komt de groepsapp te vervallen, dan maar iets omslachtiger en in persoon of via prive bericht. :j
Anyway, to be continued dus. Maar zal jullie behalve bij goed bericht er verder niet mee lastig vallen, ik maak mijn verhalen dan sowieso altijd veel te lang :')

Spook heeft trouwens al wel meer uier dan de dames hier, alhoewel, Rose heeft aardige hangtieten :+

Oh, wel een goede tip Fotsy van die mineraalstenen uit de stal bij zucht! Nooit bij stil gestaan. Hier altijd standaard in de stal namelijk. Koelen deed ik inderdaad ook wel, Nina dr moeder genoot dan ook echt zichtbaar van een frisse douche!

Het blijft een heel spijtig verhaal Penny, placentitus zou adv jou beschrijvingen inderdaad wel eens kunnen. Een volgende dracht lijkt me inderdaad ook heel eng dan, maar wie weet heb je dan met dichtzetten wel een gezond veulen en merrie later.

Mimmetje, dat is ook al een flinke buik! De hieperdepiep buien ben ik hier ook bekend mee, regelmatig even een 'gek kwartiertje' in de paddocks :+ Gelukkig! Nog geen van de dames onderuit gehad, je schrikt je inderdaad dood!

Siptje, je kan je DA eens om raad vragen? Wie weet is het net weer iets anders dan zucht?

Dierenarts is geweest op 300 dagen voor een ander paardje en heeft toen gekeken naar haar hij was benieuwd hoe ze het stelde..die ene toen was zucht zei hij zijn er gewoon 2 bijgekomen nu..

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 01:10

suffie schreef:
silvana1984 schreef:
Nee geen Alarm ze slaapt helemaal plat dus heeft geen nut als het goed is gaan we een camera aansluiten mn vriendin heeft er 1 en ik ga waken mocht ze zover zijn. Haar uiers zijn echt kei en keihard dus nog geen veulen die snel komt mag ook nog niet ze is pas 310 dagen

Mijn merrie slaapt alleen maar plat en ik heb een birth alarm met slaapstand en tot nu toe nog geen vals alarm gehad. Hopelijk blijft dat zo tot de kleine er is :+ Daarnaast heb ik een camera en PH strips, dus als het goed is moet ik het aardig kunnen inschatten. Twee jaar geleden ging dat ook goed en vorig jaar ook, dus we gaan er nu voor.

Ja die Ph strips leek me ook wel wat maar ik kan niet eens naar haar uiers wijzen dus hoe moet ik dat in godsnaam doen

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 01:14

Fotsy schreef:
knapperds inderdaad Tinniie, en je vosje heeft ondanks ze vos is ;) inderdaad heel heel veel uitstraling, vind haar stiekem tot hiertoe het leukst :') sssht niet luidop zeggen he straks krijg ik ook nog een vos :D

spannend inowa en liaan, succes die komen vast vannacht *\o/*

linda geen extra nieuws voor ons? laten we het stellen dat ze vindt dat je nog geen wallen rond je ogen hebt en nog niet voldoende aan werkafleidend gedrag lijdt :+

euh silvana mijn ene merrie slaapt uren plat, ik heb alarm besteld met slaapstand erop.

Ik heb geen idee verder maar had meerdere keren gehoord dat ie dan niet goed werkt als ze helemaal plat slapen. Ik ga gewoon in de stal ernaast pitten als ik denk dat het begint. Had een alarm ook wel fijn gevonden.

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 01:14

Ja die Ph strips leek me ook wel wat maar ik kan niet eens naar haar uiers wijzen dus hoe moet ik dat in godsnaam doen[/quote]

Das minder.. Mss iemand haar voorbeentje opheffen terwijl je het doet of is ze zo heftig ze dan nog zou stampen ;(

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 03:47

Vannacht om 1.15 uur geboren. Een knap bruin merrieveulentje, Mystique. Ze staat al, ze drinkt en de nageboorte is er af.

Afbeelding
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 03:51

Gefeliciteerd liaan!!! Wat zal jij blij zijn! Ben benieuwd naar droog foto's

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 04:03

Jaa daar is 1! Gefeliciteerd Liaan, fijn dat alles al zo snel en voorspoedig gaat. Nu lekker genieten en morgen mooie droogfotos maken ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 06:06

Oh wat een mooierd Liaan, gefeliciteed!!!

Siptje, dit word vanzelf 1 plaat onder de buik. Precies wat Rowan uitgelegd heeft. Trekt vanzelf weer weg ook na de bevalling

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 07:12

Gefeliciteerd liaan! Mooi meisje!

Pepper wil die van haar nog niet delen,veulen wil er wel graag uit want het is ontzettend aan het draaien en schoppen.

Ik zou zweren dat haar buik een keer vierkant is geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 07:12

Gefeliciyeerd Liaan *\o/*

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 07:16

Wat goed liaan, gefeliciteerd!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 07:20

Pepper _-:(
Bizar wat die buiken allemaal kunnen hebben, zou dan echt denken dat ze op gegeven moment gewoon stuk gaan van binnen ofzo.

Eerder ging het over dichtzetten van merries. Persoonlijk zou ik dat nooit doen, als ik een merrie zou hebben die dichtgezet moet om te voorkomen dat ze het veulen kwijt raakt, zou ik domweg niet meer met haar dekken. De natuur moet dat zelf kunnen regelen, vind ik.

Pris d'r spenen zijn duidelijk veranderd en worden eindelijk meer koontjes.
Verder nog steeds veel en veel te veel buik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 07:33

Jaaaaa *\o/*
Gefeliciteerd liaan!
En mooie naam!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 07:39

Liaan gefeliciteerd :):) is ze nu net als haar moeder met die witte voetjes? Super knap in ieder geval!! En helemaal volgens het boekje, geluksvogel!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 07:42

Gefeliciteerd!! Mooie naam!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 07:44

Gefeliciteerd Liaan! *\o/* *\o/* *\o/*

Inowa, had gezweerd dat ik hier nu zou lezen een veulen voor Pepper. -O-

Dyonne
Moderator Over Paarden