Schofthoogte veulens 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:13

Duke zit nog steeds op 1m68 met 2 jaar en 2 maanden. Ik heb geen minimum, liefst zo groot mogelijk. Maar vanaf nu heb ik wel zoiets van 'als hij blijft steken pas ik er wel op'. Dus liefst nog groter, maar het zou er al niet meer raar uitzien.

Klinkt alsof ik heel groot ben maar eigenlijk ben ik echt maar een kleintje, dus bovenstaande zit gewoon tussen mijn oren en ja, ik besef dat :')

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:59

Rivano schreef:
Lily_Fee schreef:
Met 2 jaar en 2 maanden is Lily-Fee nu 1,65 m. Elke centimeter is mooi meegenomen, maar mijn minimale stokmaat is gehaald *\%/*

Yeah! Gefeliciteerd!

Die van mij is nu met 2 jaar en ruim 2 maanden 1.61m, en heb ook de minimale hoop op 1.65m.
Der kont is al wel 1.64m, :D dus blijf hoop houden. (Ze zou 1.69cm moeten uitgroeien, maar denk niet dat ze dat haalt.)

Ahhh komt wel goed. Vier centimeter is nog best realistisch. Lily-Fee groeit nu elke twee maanden 1 centimeter ongeveer. Ik hoop dus dat ze over ongeveer 1 jaar 1,70 m is, maar ze ziet er al zo af uit dat ik niet weet of dat wel gaat lukken.

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:02

Granoek schreef:
Duke zit nog steeds op 1m68 met 2 jaar en 2 maanden. Ik heb geen minimum, liefst zo groot mogelijk. Maar vanaf nu heb ik wel zoiets van 'als hij blijft steken pas ik er wel op'. Dus liefst nog groter, maar het zou er al niet meer raar uitzien.

Klinkt alsof ik heel groot ben maar eigenlijk ben ik echt maar een kleintje, dus bovenstaande zit gewoon tussen mijn oren en ja, ik besef dat :')

Haha, maar je wilde toch ook een span samen met je andere paardje? Dan is het wel mooi als ze een beetje even hoog zijn. Die grote jongens groeien toch over het algemeen ook langer door?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:07

Ja klopt maar dan zou hij nog 10cm moeten groeien en dat is misschien wat optimistisch := Hij heeft wel voor het eerst zijn kont hoger staan dan zijn schoft, tot nu toe groeide hij altijd gelijk op.

Dexter is tussen zijn 6 en 10 jaar nog 2cm gegroeid dus ik weet het ook niet goed..
Ik maak me er gewoon te druk om, het is wat het is. Als hij 1.50 was gebleven had ie ook mogen blijven dus we zien het wel. (Zeg ik nu, tot ik er weer over ga nadenken :+ )
Zal ook al heel anders uitzien als hij wat de breedte in gaat.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:45

Ik blijf het grappig vinden dat jullie ze wel omhoog kunnen kijken en ik hoop dat Joy eigenlijk atopt met groeien :=

Ze is nu 154 en ik wil haar liever niet boven de 160 hebben. Maar met 2 jaar en 4 maanden zal er geen 10 cm meer bij komwn lijkt me. Ze is wel lekker een bonkie aan het worden:
Afbeelding

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:13

Granoek schreef:
liefst zo groot mogelijk. Maar vanaf nu heb ik wel zoiets van 'als hij blijft steken pas ik er wel op'.

Haha, dat heb ik ook. Ga ik ernaast staan, beeld me haar wat breder in, en denk: Nou dat kan volgens mij bèèèèèst wel.. :D
Kees is net onder de 1.59m en daar reed ik ook succesvol de ring mee rond, maar die is als Lusitano flink breder. (Had wel zwanehals-sporen en mijn beugels gaatje korter, anders kon ik er niet bij. :o )

Gimme_Spurs schreef:
Ze is wel lekker een bonkie aan het worden

Jeetje joh, die ken je amper terug. Gaaf hoor. Prachtige nek ook.

Lily_Fee schreef:
Ahhh komt wel goed. Vier centimeter is nog best realistisch. Lily-Fee groeit nu elke twee maanden 1 centimeter ongeveer. Ik hoop dus dat ze over ongeveer 1 jaar 1,70 m is

Van wat ik me kan herinneren gingen Lily-fee en Parisa vrij gelijk op. Maar ze is een paar maanden stil blijven staan, maar de getijden lopen hier anders, dus misschien trekt ze bij als de lente straks begint.

Lily_Fee schreef:
maar ze ziet er al zo af uit.

Foto! :))

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:16

Ik moet die van mij ook nodig weer eens meten.Begin zomer was ze 1.50 en ik ben benieuwd of ze nog gegroeid is.
Pas heb ik haar meegenomen naar het strand en ze was heel braaf.

Afbeelding

n_twinkelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:13

Ik kom ineens dit topic tegen, wat leuk! Mag ik mij ook nog melden?

Ik heb een 2 jarige merrie van well done x zep x saron. Ik kan haar inderdaad ook wel omhoog kijken, ze meet nu 1.59. Ik hoop dat ze minimaal 1.60 wordt gezien ze dit moet zijn voor het stamboek, maar elke cm extra is mooi meegenomen.

De foto is van afgelopen mei, daar was ze net twee. Ze moest ook nog flink uit elkaar komen, inmiddels is dat wel gebeurt, maar een beetje meer de lucht in zou nog wel leuk zijn. Ik zal binnenkort nog eens een nieuwe foto maken.
Afbeelding

Ik heb eens even een heel stuk terug gelezen in dit topic, wat leuk om dit zo te volgend en wat zitten er een leuke paarden tussen!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:14

Leuke merrie :D 4-5 cm in het komende jaar/2 jaar lijkt me best realistisch, niet?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:35

Mijn nu 4 jarige merrie is afgelopen voorjaar nog 3 cm gegroeid, net als mijn 4 jarige Welsh NWR.
Dus het komt vast goed.

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 12:21

Riva is nu gemeten op 1.54m met haar 2 jaar en 3 maand (stop maar met groeien, stop STOP)
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 24-08-18 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aanpassing op verzoek

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 13:21

Hier ook 2 merries uit 2016. :)
De ene zit nu op 1.55 (geboren in juni) en de andere op 1.63 m (geboren in juli).

n_twinkelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 13:45

Ik denk dat die ene centimeter inderdaad zeker goed moet komen en alles wat er dan nog bij komt is een cadeautje, maar spannend vind ik het wel. Ik heb haar als veulen gekocht en ze is de eerste die ik opfok.

weslyjune schreef:
Telloh is nu gemeten op 1.54m met haar 2 jaar en 3 maand (stop maar met groeien, stop STOP)

Stuur maar hierheen *\o/* :')

Coloured schreef:
Hier ook 2 merries uit 2016. :)
De ene zit nu op 1.55 (geboren in juni) en de andere op 1.63 m (geboren in juli).

Dat is inderdaad vergelijkbaar. Wat voor merries zijn het?

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:08

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:43

n_twinkel schreef:

Welkom! Leuk!

Weet je ook de stokmaat van de ouders?

Je hebt er ook genoeg laatbloeiers bijzitten, en mocht ze bij de eerste keuring nog geen 1.60m zijn, kun je dan gewoon wachten tot een volgende (latere) keuring? (welk stamboek is het?)

Ben erg in twijfel om die van mij aan te bieden dit jaar (is 1x per jaar in November), ik denk dat ik voor volgend jaar ga want om haar nu al te trainen vind ik vroeg, en ze moet daar ook 2 dagen in een tent-stal staan. Volgend jaar is het laatste jaar dat het kan. Ze is (vanwege geboorterecht) al opgenomen in het stamboek, deze keuring is meer een extratje voor een mogelijke beauty-titel en eeuwige roem. :D

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 22:06

Welkom voor de nieuwe 2 jarigen :D

Vandaag hebben we de ‘kleintjes’ weer even gemeten.
La Fidele is nog steeds 1.73.
Ook gelijk weer wat fotos gemaakt. Ze is een beetje grieperig dus heeft wat dikke benen maar toch even wat fotos om te laten zien hoe ze er nu uitziet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 22:12

n_twinkel schreef:

Ik heb een 2 jarige merrie van well done x zep x saron. Ik kan haar inderdaad ook wel omhoog kijken, ze meet nu 1.59. Ik hoop dat ze minimaal 1.60 wordt gezien ze dit moet zijn voor het stamboek, maar elke cm extra is mooi meegenomen.

De foto is van afgelopen mei, daar was ze net twee. Ze moest ook nog flink uit elkaar komen, inmiddels is dat wel gebeurt, maar een beetje meer de lucht in zou nog wel leuk zijn. Ik zal binnenkort nog eens een nieuwe foto maken.
[ [url=m/iaCFxI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb eens even een heel stuk terug gelezen in dit topic, wat leuk om dit zo te volgend en wat zitten er een leuke paarden tussen!

Wat leuk een Well done!
Die had ik ook op mijn lijstje staan toen ik mijn merrie liet dekken maar twijfelde omdat hij ook makkelijk wat duwd in de borst en dat doet mijn merrie ook snel en heb toen toch Valdez gekozen.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 22:14

ambre schreef:
Ik moet die van mij ook nodig weer eens meten.Begin zomer was ze 1.50 en ik ben benieuwd of ze nog gegroeid is.
Pas heb ik haar meegenomen naar het strand en ze was heel braaf.

[ [url=m/gIBMjG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stoer hoor!
Ik denk dat ik met die van mij , ondanks dat ze super braaf is, kan vliegeren als ik haar zo meeneem naar het strand :')

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:03

Ow wat leuk een topic voor veulens uit 2016. Mag ik mij ook melden? Ik heb een 2 jarige kwpn van 160. Hoop wel dat hij nog enkele cm gaat groeien maar als dat er 3 zijn ben ik al tevreden.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:04

Welkom! Foto! :D

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:14

Afbeelding
Goed genoeg? Anders moet ik op mijn laptop naar een betere zoeken

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:27

Oh wat een knapperd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:00

Wat een schatje! <3

Ik vind het echt superleuk om alle 2016 paarden zo een beetje te volgen in dit topic en te zien hoe ze steeds 'meer paard' worden. <3

Hier staat het nog steeds stil qua hoogte, maar de breedte zet wel door.

1,73m schoft en 1,76m billen.

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:02

Zulke dikke manen zeg, wat heeft Duke dan een miezerig stelletje manen. En dan een joekel van een staart er achter geplakt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:04

Dat is een grapje toch... _O-
Hij heeft met zijn ruige gekroel zo'n beetje al zijn manen verloren. :')

Zo was het nog in Mei. ;(
Afbeelding