[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:25

Hahaha bedankt :D

Idd Kim, maar op basis van een foto besluit je dan wel om bvb te gaan kijken en dan kan je die details dus wel zien.
Nuja, een pracht van een foto zien en een volledig krom paard ontmoeten, dat is ook niet om mee te lachen als je een eindje moet rijden ofzo :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:26

Knolselder, inderdaad. :j
Het is alleen vooral dat als we hadden geweten dat hij zo weekgekoot was, we er niet heen waren gereden en het was inderdaad een behoorlijk stuk rijden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:29

KoudbloedKim schreef:
Knolselder, inderdaad. :j
Het is alleen vooral dat als we hadden geweten dat hij zo weekgekoot was, we er niet heen waren gereden en het was inderdaad een behoorlijk stuk rijden.

Maar daar heb je het dus al, als het paard week gekoot had geleken ipv echt was was je thuis gebleven. Zou sonde zijn als hengstenhouden als mensen om een foto als dat thuis blijven.

In dit geval was hij daadwerkelijk zo geweest, maar ik probeer het aan de hand van jou ervaring uit te leggen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:32

Daarom zou ik als hengstenkiezer het liefst foto's willen zien waar de hengst op staat zoals hij daadwerkelijk is. :)
Door viezigheid en wondjes kan ik heel goed heen kijken.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:40

Jaaaaaa!! Daar is ie dan *\%/* Proficiat Woogy. Knappe naam ook +:)+

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:47

Kbk was dat toevallig Sam?

Een foto zegt inderdaad niet alles. Maar ik als merrie houder vind het wel belangrijk dat de papa van het veulen netjes en correct op de foto staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:51

Klopt, echt een prachtig dier was dat.
Ik had mijn hart er eigenlijk al aan verloren.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:53

Paard loopt of liep ook bij apassionata. Vriendin van mij heeft hem gereden in de shows een paar jaar lang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:57

Klopt en echt een topkarakter. :j

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:00

angelpam schreef:
Paard loopt of liep ook bij apassionata. Vriendin van mij heeft hem gereden in de shows een paar jaar lang

Ik heb hem gezien! Toen ik de foto zag dacht ik al: hé, dat paard lijkt wel heel goed op die die ik bij Apassionata gezien heb. :D

Ik heb vroeger nog een beetje in het Shire-wereldje gezeten en ik moet zeggen dat ik de andere hengst (zwarte hengst) die in dezelfde act liep veel mooier vond. Deze was heel erg robuust en dat scoort meestal wel hoge punten op keuringen, maar ik vond hem wat 'lomp' onder zadel. Die andere hengst zat wat minder vlees aan, maar liep ook veel lichter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:02

Klopt, die was ook heel erg mooi!!
Maar zijn karakter scheen volgens de eigenaresse niet goed te zijn.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:08

Caesar, ik maak geen reclame voor mijn hengsten momenteel en ik heb ook veel htk foto's erop staan. Maar ga ik een advertentie maken zet ik daar echt wel andere foto's bij neer. De 2 hengsten die jij bedoeld zijn op de foto's jaarlingen dus daar is sowieso weinig van te zeggen. Als ik ze al ter dekking zou stellen worden ze netjes geschoren en fotoshoot van gedaan. Ik dek vooral voor mezelf met mijn hengsten en is er wel interesse in dan is het prima, maar ik hoef er niet mijn brood mee te verdienen en heb ze voor de hobby :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:10

Maar als hengstenhouder ga je geen foto's zetten waar je hengst niet goed uit komt. Want dat zou negatieve reclame zijn vind ik. Ik kijk ook heel erg welke foto's ik van maylinn post en dat is dan gewoon een merrie :+ Ook bij marley probeer ik wel te zorgen dat ze altijd netjes zijn. De mindere foto's gaan via pb.
Wat ik ook wel eens vraag als ik de hengst nog niet in het echt heb gezien en ik toch met de eigenaar praat, een foto uit de weide, 99% doet dat wel, doen ze dat niet en zeggen ze "ja kom maar kijken" en ze staan 400km verderop dan haak ik gewoon af. In de mini's wordt echt teveel geshopt heb ik al gemerkt. Als grafisch ontwerper zie je het gewoon.

Daarom vind ik het zo gaaf hoe cedric gewoon filmpjes op zijn site heeft staan en facebook waar je de hengst ziet zoals ze zijn. zijn hengsten zijn dan ook echt mega gaaf! en nog knapper als op de foto's om eerlijk te zijn.
Laatst bijgewerkt door Luna2006 op 25-02-16 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:10

Hmm, ik heb op basis van n foto m'n hengstenkeuze voor Jill gemaakt... beetje heel veel te ver rijden (dan zou 't dekgeld ineens het dubbele geweest zijn op z'n minst ;)) :=

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:20

Ik had mijn hengstenkeuze voor fien ook op de foto al gemaakt tot ik erachter kwam dat fiasco in de buurt stond dus toen ben ik nog wel gaan kijken bij fiasco.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:21

Luna2006 schreef:
Maar als hengstenhouder ga je geen foto's zetten waar je hengst niet goed uit komt.
Ja, dat zeker. :j
Maar er zit wel een verschil tussen foto's waar hij goed uitkomt of foto's die niet laten zien hoe een dier echt is, vind ik.

Ik heb trouwens ook veel nakomelingen opgezocht via internet.
Al was dat bij de huidige hengst niet mogelijk. _O-

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:27

Ja dat zeker, een dier moet er nog altijd echt uit zien. Bij sampson zitten er dan ook echt leuke echte foto's tussen zelfs met baard en giga sokken haha! dat was voor zijn ABOP proef. Maar met sampson zit je gewoon goed als hij je merrie aan vult. Heb ik dan ook effie geluk dat hij marley aanvult daar waar ik haar tekort vond komen.
Wil ook zien welk type het beste gaat aanvullen want heb totaal geen idee natuurlijk wat marley vererft en wat niet. Mama van marley wisselt erg. Heb 3 zussen staan met zelfde moeder maar 2 vaders en je kunt zien dat het zussen zijn maar allemaal heel verschillend. En persoonlijk vind ik Maylinn de mooiste omdat ze het super slanke van moeders heeft, maar het hoofd en uitstraling van vader. Marley mist die uitstraling vind ik heel erg.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:28

Oh wat gaan jullie vreselijk snel!! Eerste topic even gemeld, elke keer netjes bij proberen te lezen maar reageren is er niet echt van gekomen (veel gebeurt afgelopen tijd waaronder brand van de zaak en daar gewoon te veel voor moeten regelen) maar ik zal proberen om actiever mee te posten en te reageren..

Ik heb 2 prachtige arabieren veulentjes voorbij zien komen gefeliciteerd en ook een prachtig kleurtje van een grullo als het goed is.

Nogmaals ik zal mijn best doen om actief mee te praten, momenteel ben ik aan werk met een dubbele oor ontsteking en keel ontsteking en nog verkouden, voelt altijd zo fijn :') Maar ik mis het gezellig mee kletsen in het topic maar door de zaak schiet het er vaak bij in..

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:32

2 dagen geleden maakte ik deze foto's van haar uier.. ze gaat rete snel dit jaar..

Afbeelding

De pendel zegt weer een hengst dit jaar, dus ben benieuwd :D

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:36

Jullie gaan echt snel....poeh kan het bijna niet bij houden :o

Woogy gefeliciteerd met je kleine man!

Ik ben afgelopen weekend naar de hengstenkeuring geweest van het New Forest. Ik heb nu een top 3 van hengsten waar ik uit ga kiezen, 2 waren zaterdag ook aanwezig. De andere hoeft niet meer op de keuring te verschijnen.

Weet niet of er hier New Forestkenners zijn maar dit is mijn top 3:
1. Sulaatik's Versace, Z-dressuur bij de paarden, vererft erg goed, mooi kleurtje ook nog. Afbeelding

2. Sulaatik's Vesins, een jonge hengst, vorig jaar geslaagd voor z'n verrichtingen.Afbeelding

3. Holthausen Frodo II, Z-dressuur, M-springen, vererft erg goed. Afbeelding

Van Sulaatik's Versace heeft ze 2 jaar geleden haar veulentje verworpen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:42

Mooie dieren, kwa exterieure heeft de 2e een hele zware nek/hoofd verbinding dat kan als je voor de sport fokt wat nadelig zijn.

Foto's ik let erop dat wat er op sociaalmedia/bokt komt gewoon netjes zijn. Dat ze vuil zijn kijkt iedereen wel doorheen. Maar geen strakke lijnen/heel veel spanning. Of met rijden komen van mij toch alleen de mooie plaatjes. Een slecht beeld is zo geschetst van een dier.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:45

Moratoetje ik vind de 1ste en 3de hengsten de beste van de 3. Ik zou persoonlijk de 2de niet nemen maar dat is persoonlijk ook omdat ik inderdaad de verbinding hier nadelig op vind staan.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:50

Qua type zou ik gaan voor de 3e hengst. Overigens heb ik wel het idee dat de 2e het best op zijn hoeven staat.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:02

De eerste vind ik het elegantste overkomen.
De tweede spreekt me absoluut niet aan qua hoofd-hals. Verder staat ie zo te zien wel goed op z'n voeten.
De derde vind ik ook wel knap, maar minder elegant dan de eerste. Dus dan is het maar net wat je zoekt voor je merrie: wat meer massa en structuur of het wat fijnere elegante.

Ik zag dat je topic van de kleine Malik in Uitgelicht staat AZ, cool 8-)

Ik heb intussen mijn facebookpagina opgeschoond. Maar ik heb enkel en alleen HTK foto's dus ideaal is het nog niet :) Misschien kan ik deze zomer iemand vinden die hem graag eens voor zijn lens neemt :)
De enige semi-professionele foto's die ik heb zijn van de hengstenkeuring.
En dit was wat de keuringmeester van hem dacht:
Afbeelding

Hij heeft dan ook zo'n onweerstaanbaar lief koppie, m'n Pluisje <3

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:07

Ze hebben alle drie hun tekortkomingen, maar ook alle drie hun toegevoegde waarde ten opzichte van mijn merrie.

De nrs 1 en 3 zijn echte typische Foresters, komen beide uit bewezen lijnen en fokken beide erg goed.
De nr 3 is wel iets week in de rug en staat iets in het vierkant model.

De jonge hengst (2) is wel iets moderner qua type. De zware nek/hoofd verbinding is iets wat je veel ziet bij het NF. Onder het zadel doet hij het wel goed en waardeert hij zich erg op.