[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:49

@marjolein.. heb je m'n merrietje gezien van diego , nu ibiza db nog over een paar weken

Jes

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:57

Uiltje gefeliciteerd
Marjolein ook gefeliciteerd!
We willen natuurlijk wel foto's zien!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:59

Nou dat is helemaal lekker Juwel is kern gezond en zo als we het nu kunnen zien is er niets aan de hand. Misschien is ze toch drachtig en moeten we het gewoon heel goed in de gaten houden. Volgends de dierenarst heeft ze alle symthomen maar geen uier...IK WORD GEK VAN DIE PONY!!!
sorry effe uitspatting ze is echt zo'n super leuke lieve pony maar ook zo misterieus soms.
Dierenarst heeft heel voorzichtig opgevoeld en voelde links bovenin een kleine verkleving aan de darm maar omdat ze gewoon mest is het geen belemering helaas kon ze daardoor niet iets verder voelen om te zien of ze echt drachtig is of niet. Ze heeft zelf het idee dat ze wat zag bewegen aan haar buik dus ze wil geen risico's nemen en niet verder voelen. Ze heeft verder alles na geluisterd en temp opgenomen en ze is verder goed wakker dus als ze over een paar dagen nog niet eet dan gaan we in haar mond verder kijken om te zien of er wat gaande zou zijn. Voor nu was het genoeg stress voor Juweltje. We gaan nu ook Juwel weer onder de cam zetten en zo weer goed in de gaten houden als er volgende week nog geen veulen is dan gaan we weer kijken of we wat kunnen zien op de scan van buitenaf hoe die verkleving eruit ziet en hoe het dus met haar gebit is.
Spannende tijd weer dus.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:02

Uiltje en Marjolein: proficiat met jullie veulentjes!! *-:) *-:)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:07

KG: Op zo'n scan van buiten af kunnen ze ook het veulen zien als ze drachtig is. En een DA moet in princiepe het hartje kunnen horen van het veulen met een stethoscoop

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:16

snd schreef:
@marjolein.. heb je m'n merrietje gezien van diego , nu ibiza db nog over een paar weken

heey! ja ik zag dr net! ik zit aardig in die kleuren, maar de kleur is voor mij een raadsel. Het is zoiezo een Perlino, maar hoe je daar nou aan komt.....

Verwacht Ibiza ook een veulen van D. D? Hoe is het eigenlijk met de jaarlinger van Ibiza? Heb je daar ook foto's van?

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:21

Bedankt voor de felicitaties!

Even een verslagje.

Tena is zaternacht gaan harsen. Mij is geleerd, harsen binnen 24 uur een veulen. Maar nee hoor, ben mooi genept door mijn merrie. Vanaf zondag heb ik echt op stal gewoond, niet bij Tena uit de buurt geweest. Snachts leek het er steeds op, maar niks. Gisteravond, eindelijk! Merrie onrustig, en daar kwam mijn meisje. Alles ging zeer voorspoedig, mijn vriend heeft wel even geholpen.
We hebben haar Fergie ZK genoemd, omdat ik het een prinsesje vind. Fergie ging vrij snel staan, en wist de melkbar ook zeer snel te vinden. Merrie gaat alles goed mee. Ik zou zo spoedig mogelijk foto's plaatsen.

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:29

Gefeliciteerd Uiltje en Marjolein!

snd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:30

@marjolein . ja ibiza is ook drachtig van don diego uitgerekende datum 9 mei. Jaarling staat nu weer met z,n vrienden van vorig jaar op de klei in de beemster.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:37

Marjolein en uiltje Gefeliciteerd!!!!!!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:37

Ik ga vanmiddag kijken of de uier bij mijn meisje alweer wat aan het groeien is... gok van niet...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:41

Marjolein en uiltje gefeliciteerd!

Poon vanochtend:

Afbeelding

Vorig jaar had ze een mini harsje en beviel ze s avonds, dus ik hoop dat ze het vannacht doet

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:45

Vanmorgen (op 325 dagen dracht) een paar foto's gemaakt van Amelle haar uier. Ik mag er absoluut niet aankomen dus de foto's zijn op goed geluk gemaakt.

Amelle der nieuwe stal van 3,5 bij 7!
Afbeelding

Uier
Afbeelding

Afbeelding

Verder is ze erg rustig, staat alleen vaak te plassen.

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:46

Nicole, dat ziet er hoopvol uit!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:51

Ja, dat vond ik ook wel :) Ze heeft nog nooit zoveel gehad. Gisteravond al even verdacht gedrag, paar keer liggen en onrustig, maar daarna toch weer grazen en vanochtend had ze dit hangen. Ik hoop ook erg dat ze het vannacht doet.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:54

Saffier schreef:
KG: Op zo'n scan van buiten af kunnen ze ook het veulen zien als ze drachtig is. En een DA moet in princiepe het hartje kunnen horen van het veulen met een stethoscoop

Ja dat klopt inderdaad maar omdat ze zo gespannen was (dierenarts blijft eng nu denk ik na wat er is gebeurd in augustus) wilde de dierenarts niet te lang door gaan met haar pesten omdat het mocht er nog een veulen in zitten het dan niet zo goed zou zijn voor het veulen.
Ze heeft wel geprobeerd het hartje te horen met stethoscoop maar omdat ze dus zo gespannen was en niet zo braaf meer stil bleef staan kon ze het niet zo goed horen. Als ze nou wat rustiger had geweest hadden we meteen de scan van buiten af kunnen doen de muts }:0 .

Het stomme nu is dus dat ze nu op de wei staat met Jade en D'amour en dat er dus helemaal niets aan de hand is en dat ze gewoon staat te grazen maar hooi, brokken en slobber dat wil madammetje dus niet.

Ik had er ook aan gedacht dat er misschien een beestje in haar mond heeft geprikt maar volgens mij zijn er nu nog geen echte prikbeesten toch? Nou ja ze eet gras en daar ben ik nu even heel blij om.
Ga straks maar eens kijken of ik mag voelen in haar mond de dierenarst heeft wel gekeken en geroken maar kon niets geks zien behalve dat ze aan haar (volgens mij was het haar wolfstandje...) tand die wat verder in de mond staat en los van de andere dat daar wat tandsteen op stond maar dat kunnen we er zo af krabben. Verder zag het er nog allemaal netjes uit voor en wat oudere pony.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:55

Ziet er hoopvol uit bij de dames.
Zou er dan toch vandaag een einde koen aan het waken,kijken en het wachten.
Succes met de dames!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:03

Nou Nicole, dat moet haast wel vannacht!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:12

Gefeliciteerd Marjolein met je hengstveulen!!!

Katharinaa volgens mij gaat deze vannacht hoor! Ik ben heel benieuwd naar het Crescendo-veulentje <3

Nicole zooo dat zijn mooie harsjes! Die gaat ook al vannacht!
En zo zijn er blijkbaar nog een paar,jaja morgen weer nieuwe veullies!!! 8-)

KG als ze echt alleen gedekt is in maart zou het toch bijna niet kunnen dat ze nog drachtig is hé?? Rare pony :P

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:32

Nicole spannend dus!!

Ben benieuwd vanavond of Cascade (kreeg een sms van vriendje waarin hij haar ook zo noemde, dus denk dat ie akkoord is) vanavond al wat uitgedeukt is. Ze gaan vanavond even naar buiten, zal dan foto's maken en een stukje filmen :)

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:52

Oh uiltje helemaal vergeten, natuurlijk ook gefeliciteerd!!

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:36

Marjolein, gefeliciteerd .
Als ik de foto's zo bekijk , is het voor sommige heel spannend .

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:42

nicole: dat ziet er idd hoopvol uit! Zal best vannacht gaan! De eerste voor jou van een lange rij!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:45

Dat word idd weer spannend voor sommige vanavond.

Hier snap ik er geen reet meer van.
Ik ging rond 12en vanmiddag kijken bij wilma en nu is ineens haar uier weer zacht en dus niet hard meer.
Begrijp niks meer van die merrie.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:52

Bimmetje,net als Hiboune maakt ze nu misschien echt de melk aan en is het veulen er binnen hier en 2-3 dagen!
De uier is dan vaak weer een dag zacht hé,en zodra hij weer hard is,begint vaak het kegelen!