[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:08

woei! sylke lijkt hengstig Haha! vanavond gaat ze naar geronimo (was al van tevoren geplant) hehe eindelijk eens iets wat wel mee zit. opa is namelijk opgenomen in het ziekenhuis, vanochtend zijn ze er achter gekomen dat hij al een tijd met een galblaas ontsteking rond liep... en we zouden net een weekje met de hele familie op vakantie gaan omdat dat nu wel kon gezien syl niet meer drachtig is. achja, gelukkig gaat het nu goed met opa naar omstandigheden. en syl is dus hengstig (tilt haar staart op en laat slijm lopen, verder heeft ze het veelte druk met het gras)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:17

Kyra is ook gedekt en weer terug thuis..
Misschien wel "helaas"

Van m'n lieve merrie in de groep was zojuist weinig over..
Ze heeft haar moeder denet kreupel getrapt en vervolgens heeft m'n oude pony van 28 haar zo aangepakt dat we ze hebben moeten vangen omdat de ademhaling van die oude zodanig was dat we bang waren dat het helemaal fout zou gaan..

Leuk, drachtige merries.. Maar dit had ik ff niet verwacht..
Ben ook ff helemaal niet blij

Alonna staat nu trouwens stikhengstig bij de hengst dus die werd vandaag nog gedekt..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:50

Hoe kan dat zo ineens Pauk? Neem aan dat ze normaal ook bij die paarden staat?

Uletje, fijn dat je het bij de hengstenhouder hebt kunnen regelen.

Ik ga denk ik dinsdag de DA laten komen om te scannen, kan namelijk geen hengstigheid ontdekken. Als ze dan de afgelopen 10 dagen niet hengstig is geweest laat ik haar hengstig spuiten, kan ze maandag geïnsemineerd worden.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:46

sylke staat bij geronimo, ze toont wel interesse in hem (voor haar doen, ze plaste pas toen hij er op zat maar toen draaide ze ook gelijk haar billen weg) ben heel benieuwt Haha!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:24

Neonlight schreef:
Hoe kan dat zo ineens Pauk? Neem aan dat ze normaal ook bij die paarden staat?

Jep, al haar hele leven lang staat ze bij haar moeder en opa's van 28 jaar.. De rest is dr wel later bijgekomen maar die jaarling was tot 2 weken geleden echt haar grote vriendin..
We zullen wel zien, misschien heeft ze ff tijd nodig

Met haar mams lijkt het in ieder geval wel mee te vallen..
Ze heeft wel een dikke bult boven haar kogel ter grootte van een ei maar ze belast haar been weer, ook met draaien dus dat is alweer een opluchting..

M'n ouwetje is nog anderhalf uur pislink geweest in z'n stal, jeetje wat was die kwaad zeg..
Gelukkig stond hij niet in z'n eigen stal (Dus naast Kyra) want via de achterkant kunnen ze neuzen.
Met etenstijd heb ik hem weer in z'n eigen stal gezet, mede omdat m'n jaarling het niet grappig vond in die stal.. En toen was die gelukkig weer zodanig gekalmeerd dat dr gewoon gegeten kon worden..

We zullen morgen wel zien, hopen dat ze snel weer normaal doet..

brighteyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:42

vraagje,mijn merrie is vorige week gedekt.
Ze liet zich heel netjes dekken,en donderdagavond was de laatste dag.Ze is tot zondag nog hengstig gebleven,maar niet extreem.
De hengst kwam zondag dus nog een keer,ze plaste wel maar hij mocht er echt niet op.Ze sloeg echt heel erg.
Kan het dan toch gelukt zijn ondanks dat ze wat hengstig bleef?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:47

Zo, na een pc crash maar eens een poging tot bijlezen...

TJolieke, oh das mooi als je een stal kan gaan bouwen voor die tijd Haha!

ProudJustify, bekende naam, was jij in 2007 ook in het DBT?

uletje, mooi dat ze nog even bij de hengstenhouder kan blijven staan tot ze weer veilig naar huis kan.

Claudia, leuk hengstje! Heb je die gehuurd?

TJolieke, spannend, nu wachten tot de volgende scan...

Frenia, leuke veulens zeg, ik heb even de foto topics bekeken.
Ah en Tinkerbell hengstig... Volgende hengstigheid is toch ook nog vroeg zat? Wordt het weer een april veulen Lachen

Pauk, balen dat Kyra zo reageerde. Misschien door alle veranderingen? Zelf voor het eerst gedekt en thuis 2 merries met veulens...
Hopelijk draait ze weer snel bij.
En Alonna gedekt, spannende tijden met het wachten of ze drachtig zijn of niet...

Neonlight, lastig als een merrie niets laat zien. Dat had ik met Dynamic en die heb ik na wekenlang schouwen toch maar hengstig laten spuiten.
Die had ik 5 weken geschouwd en toonde nog niets Clown

draaakje, mooi dat ze al hengstig wordt. Dan zal ze met een dag of wat wel echt gedekt kunnen worden.

brighteyes, kan best hoor dat ze drachtig is.
Alleen zou ik persoonlijk van donderdag tot zondag wat lang vinden. Het liefst dek ik ze om de 36 of 48 uur.

En nog weer een update van de sexboerderij Clown
Dynamic is gisteren voor het laatst gedekt, vanmorgen wel geschouwd maar ze plaste niet meer en stond ook niet meer te knipogen.
Vanavond nog een keer schouwen maar ik heb goede hoop dat ze echt klaar is.
Kan Tibbs weer even bijkomen tot zaterdag, dan komt z'n volgende date Haha!
Nog een weekje en dan wordt Macy gescand. Ik ben erg benieuwd, ze laat niets zien bij Tibbs dus ik kan haar thuis niet schouwen...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:58

Wiske is vanmorgen gescand en drachtig Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! 15 Maart 2009 verwachten wij een kleine bonte spruit Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:43

Ik zit te twijfelen wat te doen, denk dat ik maar volgende week op laat voelen. Zat me te bedenken, als ze nu langer hengstig staat na hengstig spuiten komt me ook beroerd uit, omdat ik met pinksteren op zaterdag een wedstrijd heb en vanuit daar direct door ga naar de schoonfamilie in Groningen, en dan kom ik maandag pas terug.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:07

Dynamic is ook weer klaar met gedekt worden.. Hopelijk is ze drachtig!

Kyra is erg chagarijnig. Nagelbijten / Gniffelen

Vandaag komt het baasje van Puzzel thuis, dus dan zullen we vandaag even de DA bellen of hij morgen wil komen scannen. Lachen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:52

spannend marlijn! ook vooral omdat ze zo lang hengstig was toch?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:54

@marijeR: ja klopt in 2007 was ik er ook bij, 2008 overgeslagen omdat de merrie
die ik wil laten dekken ziek was geweest en ik even wilde aankijken hoe ze zich hield, maar
nu durf ik het aan om haar te laten dekken, is dus een andere merrie dan in 2007 die dit
jaar gedekt wordt Lachen

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:57

draaakje schreef:
spannend marlijn! ook vooral omdat ze zo lang hengstig was toch?

Nee, dat was Spirit. Haha!

Puzzel zou 2 weken geleden al hengstig moeten zijn geworden, dus ik verwacht dat die wel gewoon hengstig is. Ja

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:55

hey! daar is de DBT van 2009 alweer!!!

Dit seizoen ben ik ook weer van de partij, dit keer niet met me eigen merrie, maar met de merrie van me zus....

een kwpner, ze moet eerdaags hengstig worden en dan word er een rietje besteld met het zaad van SPECIAL D!!!

dus zal veeel meeelezen, en soms wat updates geven... (ben namelijk niet z;n prater Bloos )

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:21

Suffie, gefeliciteerd! Go jij! Go jij!

Neon, zet je haar niet bij de hengstenhouder?

Marlijn, spannend morgen!

ProudJustify, ha dan had ik het goed onthouden Haha!
Ik heb ff in jouw profiel gespiekt en je laat nu een dochter dekken van de merrie die in '07 een veulen kreeg?
Dan heb je straks 3 generaties lopen, leuk is dat Lachen

Marlijn, ik hoop dat je verwacht dat Puzzel drachtig is? Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

melanie20, had jij vorig jaar niet zo'n leuk welsh veulentje?

Zo, net Dynamic nog ff geschouwd en ze beet Tibbs weer als vanouds in z'n neus Clown
Verder toont ze helemaal niets meer, niet hengstig en niet vreselijk boos. Net als anders dus...
Ik ga er maar vanuit dat ze klaar is, over 3 weken maar eens scannen. Durf haar niet zo goed eerst te schouwen omdat ze nu ook niet uit zichzelf hengstig werd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:16

Nee, ik zet haar niet bij de hengstenhouder. Ze schijt zich dan direct leeg op een vreemde stal, ze is altijd al schraal maar dat krijg je er dan niet meer bij. Zeker niet omdat ze ook nog eens alles aan het veulen geeft. Hengstenhouder zit dus 150 km verderop, op en neer is nogal prijzig, dus dan zou ik haar een hele cyclus moeten laten staan. Dan heb ik geen merrie meer over vrees ik. Voor hetzelfde geld (stalling en diesel) kan ik gewoon het sperma laten verzenden en de DA laten komen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 20:46

ow sorry marlijn, moet wel blijven opletten he Tong uitsteken

zou mooi zijn als Dynamic drachtig is, duimen Lachen

Neonlight, dat is ook niets voor haar, gelukkig kan het ook thuis

Mijn opa is geopereerd aan zijn galblaas deze was ontstoken, vandaar dat ik ook niet in Turkije ben, kan ik me lekker hier gaan zitten opwinden over dat sylke wel drachtig moet worden en goed hengstig enz.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:24

Hahahaha. Heel scherp Marije! ROFL Haha!

De DA komt pas vrijdag, dan zit Meagan op dag 18 en kan hij haar ook meteen even scannen. Knipoog

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 08:21

@Marije: ja dat klopt Lachen PJ is idd de dochter van Justice en Justice heeft
in 2007 een veulen gehad. Ja dan heb ik straks een hele familie rondlopen Lachen

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:31

MarijeR schreef:
Suffie, gefeliciteerd! Go jij! Go jij!

Neon, zet je haar niet bij de hengstenhouder?

Marlijn, spannend morgen!

ProudJustify, ha dan had ik het goed onthouden Haha!
Ik heb ff in jouw profiel gespiekt en je laat nu een dochter dekken van de merrie die in '07 een veulen kreeg?
Dan heb je straks 3 generaties lopen, leuk is dat Lachen

Marlijn, ik hoop dat je verwacht dat Puzzel drachtig is? Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

melanie20, had jij vorig jaar niet zo'n leuk welsh veulentje?

Zo, net Dynamic nog ff geschouwd en ze beet Tibbs weer als vanouds in z'n neus Clown
Verder toont ze helemaal niets meer, niet hengstig en niet vreselijk boos. Net als anders dus...
Ik ga er maar vanuit dat ze klaar is, over 3 weken maar eens scannen. Durf haar niet zo goed eerst te schouwen omdat ze nu ook niet uit zichzelf hengstig werd.

jah idd marije, klopt ik had een welsh veulen.... heb hem nog steeds en word alweer over 4 weken een jaar!!!!! wat gaat de tijd toch snel!

hoop voor je dat je merries allemaal alweer drachtig zijn!

hier is olandra vanochtend gescant op een ei....
maar hebben iets pech...

ze heeft maar liefst 3 eitje zitten!!! 1 van 5.5 cm 1 van 3.2 en 1 van 2.2 (maar de laatste stelde niet zo heeell veel voor....
ze komen donderdag weer scannen in de hoop dat de grootste weg is... en richten we ons op het 2de eitje...

wand als je nu toch gaan dekken... danis de kans op een tweeling dracht meer dan 80%
verder zag het er wel gooed uit de baarmoeder etc... wel iets vocht erin. en daarvoor word ze misschien vrijdag voor gespoelt....

dus tis ff afwachten....

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:35

Ik meld me ook weer! We hebben er al weer 2 drachtig! *Feest*
Nu nog nummer 3 maar die moet er eerst nog wat uitpoepen.

Paulien (Jakob) x Maurits- Februari.
Tessa(Ulke) x Sybren P- 19 maart.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:49

Ik meld me hier ook weer!! Vrijdag wordt Terra gescand, van Eurocommerce Canturano. Ze is dit jaar al eens drachtig gescand geweest, toen op 18 dagen, maar na 6 weken was het vruchtje eraf...
Nu terug geïnsimineerd, zaten wel 2 eitjes op, dus vrijdag wordt meteen gecontroleerd op 2ling dracht....

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:51

Spannend Toke, ik duim voor je dat het deze keer ook weer gelukt is en
nog belangrijker dat het blijft zitten Lachen

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:57

Wow vroeg topic.
Hier zijn de eerste 2 merries iig geinsemineerd. Deze week wordt de eerste gescand. Ik hoop zo dat ze drachtig is en dit jaar dat dan ook blijft. Nagelbijten / Gniffelen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:05

Ik heb een continue hengstige merrie, moet maar even met de DA overleggen
wanneer ik haar het beste kan brengen dan Nagelbijten / Gniffelen