Vergoeding voor opvang moederloos veulen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Shet

Re: Vergoeding voor opvang moederloos veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:36

stef schreef:
mieperdemiep: Door jou verhaal is een discussie op gang gekomen die IMO al lang niet meer over jullie persoonlijk gaat, waarom dan een slotje?
Ik vind het best een boeiende discussie

De discussie is inmiddels dat de een vind dat je de kosten moet delen en de ander niet.
Ieder zijn eigen ding toch??
Je hebt inmiddels als 10 keer gezegd dat jij het voor niks zou doen,en dat is prima maar verwacht niet dat iedereen dit doet.

Ik ben voor de kosten delen en jij niet,klaar!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:41

ik vind het best boeiend om te lezen wat andere vinden, en ik sta ook best open voor andere dingen, maar niet als iemand gaat roepen: Dít is mijn mening en KLAAR...
Dan kan je dus niet discusieren en houdt het idd op.
Maar neem nou bijv een Miran, daar valt best mee te discusieren

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:43

Dat is in alle discussies zo Lachen bv ik zou nooit iets vragen omdat ik er voor kies om niet altijd iets te willen voor het helpen van anderen. Maar ik denk zo, en dat moeten andere niet Lachen

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:54

Ik zou er ook geen geld voor hoeven hebben,simpelweg omdat ik het niet nodig heb.
Maar ik weet ook dat er andere mensen zijn die dat wel hebben.
Ze hebben het veulen ook naar een andere merrie gebracht,een auto loopt niet op water iig die van mij niet.
Ik zou ook iemand anders helpen maar dat wil toch niet zeggen dat je hier kosten voor moet maken??Ik vind de hulp die hun aangeboden hebben al genoeg moeten ze er dan ook nog geld bij leggen??En als je idd naar een pensionstal gaat moet je toch ook betalen??
De discussie hoeft ook niet te stoppen maar respecteer ieder zijn mening.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:06

als er iemand meningen respecteerd ben ik dat wel, wat overigens niet zegt dat ik het er standaart mee eens ben, maar dat hoeft ook niet.
Jij bent diegene die begint te roepen van "klaar", en dat heeft IMO niks met een discussie te maken.
Dat hun het veulen (van een ander) naar een andere merrie hebben gebracht, ja, daar zouden ze dan naar mijn idee gerust een benzine vergoeding voor mogen rekenen.
Het hele verhaal is voor mij trouwens algemeen geworden en niet meer per definitie met betrekking op TS

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:08

Het is fijn dat dit met een goed gevoel afgehandeld is.
Blijkbaar denkt iedereen hier anders over, het lastige is dat je vaak snel moet handelen en amper de tijd zult hebben voor afspraken. Ik las alleen beweringen dat een merrieeigenaar toch ook kosten had gehad als het eigen veulen had blijven leven. Is logisch, maar dan steek je het geld in je eigen veulen en dat vind ik toch een heel verschil. Uiteindelijk is het de merriehouder die een gunst verleend aan het veulen, de merrie kan makkelijk zonder veulen in principe, andersom is het probleem.

En ik hoop voor iedereen dat de veulencentrale zo min mogelijk nodig is, maar het is goed dat ze er zijn...

Stef, off topic, maar hoe is het met Jamaica nu?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:45

tja, maar dat s ook merrie afhankelijk natuurlijk. Ik zie niet wat voor meerkosten ik buiten entingen e.d. had gehad als het veulen van james het overleefd had. james had in principe niet aan de merriebrok gegaan (tenzij nodig uiteraard), dus dat zijn al kosten die ik niet had, en ook met veulen niet had, dus ook niks wat ik had moeten verrekenen...

met james is alles prima, alsof er nooit een veulen is geweest. ben weer een beetje aan het rond hobbelen

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:57

Ik wil toch nog even reageren over dit stukje:

finn2003 schreef:
Maar over deze kosten is ook nooit gesproken.
Dit zijn normale kosten die we anders ook wel hebben, maar dit topic was bedoeld om te weten te komen wat een normaal bedrag/ vergoeding zou zijn voor alle tijd, energie en geld die je er insteekt. Als ze gewoon samen in de box of het land konden was het allemaal vele malen makkelijker. Nu hebben we allebei vrije dagen opgenomen, we zouden inderdaad moeten blijven voeren, elke nacht er meerdere malen uit enz.

Aangezien de paarden niet bij ons achter het huis staan, moeten we er wel elke keer met de auto heen ( is maar 2min ) en we moeten het allemaal zelf doen.

De reacties van alle personen die roepen: Ik zou het allemaal voor niks doen, vind ik wat overdreven. Als jij hele dagen werkt en je hebt je paarden niet bij je ouders oid staan die het eventueel overnemen, is dit niet te doen zonder dat het je zelf geld kost.

Ik snap allemaal wat hier gezegt word maar........ Je hebt dit topic geopent voordat er sprake was van een veulen. Die is later gekomen dus je kon nog niet weten dat de merrie het niet zou accepteren.
Jij had het van te voren al over een vergoeding. Het zal dan wel aan mij liggen maar ik snap het niet helemaal

Edit: sorry als ik dit nog even noem, maar weet even niet meer hoe ik dit moet zien. Wie kan me het uitleggen

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 07:23

lijkt mij gewoon een kwestie van research....wendel.

ik zou gelijk met 1e contact eigenaren veulen al gesproken hebben over vergoeding...

mijn merrie BIJVOOBEELD heeft in 5 mnd tijd ong 10 zak merriebrok nodig, staat nu ook op 3 kilo.....praten we over ruim 100 euro....ging ik echt niet zelf betalen...als er een veulen van een ander bij loopt...

zakje veulenbrok 12 euro, wormenspuit....

Als eigenaren van veulen gelijk beginnen te zeuren, op het moment dat ik begin over de kostendekking van kosten voor HUN veulen. weet je ook wat voor vlees je in de kuip hebt......en kan je beslissen om je merrie droog te zetten en te bedanken voor bv dat veulen.....

Ik zie het ZO....

als je je merrie beschikbaar zet voor de veulencentrale,. is al een heel groot gebaar, want heel veel mensen beginnen er al niet aan.....die willen niets doen voor andermans veulen......om daarna ook nog voor kosten op te draaien die je niet zou hebben als je je merrie gewoon had droog gezet, lijkt mij niet meer dan normaal....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 07:49

Het valt mij wel op dat het gros praat over een "vriendendienst". Dat het bijna een schande is om over vergoeding te praten. Maar in de paardenwereld gaat voor niets de zon op. Helpers staan altijd aan de kant, of ligt het nu aan mij?? Ik denk het niet hoor.

Als puntje bij paaltje komt, moet je zoooo ontzettend oppassen om in de paardenwereld niet kaal geplukt te worden of er achteraf achter te komen dat je besodemietert bent. Ik vind het nog steeds een hele normale vraag als je er geen ervaring mee hebt.

De vraag is uitgemond in een discussie die al 5 pagina's duurt. Clown