Ik wil je heel veel sterkte wensen. Hopelijk komt je merrie hier weer goed uit..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Whiz schreef:griebels schreef:Heel veel sterkte, het is al rot om je veulen doodgeboren te zien, maar om dan ook nog kans te hebben dat je merrie het niet haalt is helemaal kl*te!
Wat is kruisverlamming?
Kruisverlamming is een gestoorde zenuwgeleiding naar de achterbenen. Meestal ligt de oorzaak ergens in het ruggemerg. Dit kan een beschadiging zijn, maar ook een ontsteking, b.v. door een virusinfectie. Vooral rhinopneumonitis is hier berucht, maar er zijn meerdere ziektes die dit kunnen veroorzaken. Het gevolg is altijd dat de voorkant van het paard niet weet wat de achterkant doet. Daardoor ontstaan overdreven en vaak te zwakke bewegingen van de achterhand, die onvoldoende gestuurd worden: dit noemen we ataxie.
Citaat:Veearts is daarstraks weer geweest, en de nageboorte is eraf. Hij zei wel dat dat misschien geen zin heeft als ze het niet red. Maar ik wil gewoon dat we alles gedaan hebben wat mogelijk is.
Daarstraks riep ik d'r en dan hinnikt ze, en ze vecht echt keihard om overeind te komen, maar er zit geen verbetering in. Hij wil het sowieso nog een halve dag aankijken.
Ze ligt met allemaal dekens over d'r heen, de lieve schat.
Veulentje ligt er nog bij, We hadden haar in een bevalweitje gezet zodat ze niet tegen de kant ging veulenen maar nu ligt ze dus nog buiten en ze heeft het wel koud. Net hebben we haar omgedraaid omdat ze anders drukplekken krijgt. Het is en blijft een echte tinker, ze zit voorzichtig wat gras te eten en ze drinkt goed. Ze wil echt. Maar als die zenuwen niet meewerken, is er gewoon niks aan te doen. Het mag geen lijden worden. Veulen ligt er nog bij, zodat ze goed afscheid kan nemen..
Alleen liggen Shak en veulen wel tegen de straat aan, dus het is een akelig gezicht voor voorbijganger, dus we halen het veulen zo weg als Shak er niet meer naar omkijkt.
Ik heb steeds contact met de Veearts en die komt sowieso straks weer voor pijnstillers.
Je voelt je zo machteloos. Je kan gewoon niks doen. Het is gewoon hopen dat die zenuwen alleen beschadigd zijn en weer herstellen.
Mijn mooie mooie meissie..