ik geef de hoop op...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: ik geef de hoop op...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:08

Eeeuhh, Holly, misschien is het beter als ik daar geen antwoord op geef........ze is pas 5......... Knipoog Maar wij hebben ook met oude merries gefokt, zelfs merries die ver in de 20 waren.
En bij 3 van de 4 keer dat Neon drachtig is geworden (tel ook die ene keer mee dat ze tussen de 18 en 42 dagen heeft verstoten) zaten er ook 2 eitjes bij haar en is er toch maar eentje bevrucht en ingenesteld. Alleen vorig jaar toen ze dus drachtig werd van Cantate was er maar 1 eitje, daarom had ik haar ook pas bij 42 dagen weer opnieuw laten scannen. Maar ik snap dat je daar heel sceptisch over bent, en terecht na wat je mee hebt gemaakt.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 21:10

blacklight schreef:
echt heel erg, ik leef met je mee want ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt
Mijn merrie kreeg ook na 8 maanden een miskraam
en de toen we eindelijk een veulentje hadden was die na 2 dagen al doodziek
gelukkig is hij er op het nippertje nog boven op gekomen
maar die tijden waren echt een hel

dat is ook niet niks nee... jeetje... maar hoe oud was je merrie toen.. want ik zit er nu mee dat het nu of nooit is en waarschijnlijk nooit wordt. anders vond ik het niet erg om volgend jaar nogmaals te dekken... maar dat gaat niet meer... gelukkig waren de veulens doodgeboren, als je ze al levend kent dan is t helemaal moeilijk, gelukkig is t bij jouw dan goed afgelopen Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:12

Holly, wij hebben zelfs een merrie van 27 nog drachtig gekregen terwijl ze ook al 9 jaar geen veulen meer had gehad. Dus wat nu oud met 17? Merrie was direct drachtig van de eerste (natuurlijke) dekking.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 21:23

ja, maar ik ben bang dat mijn merrie dan door de ouderdom het zwaarder zal krijgen met de bevalling. En ik wil holly niet kwijt, dus raden ze t me af.

ben blij dat er nog kans ik neonlight... maar die kans is wel de laatste een heeft maar een nihiel percentage van slagen natuurlijk... ik zie wel. ik moet me er bij neerleggen dat we gedaan hebben wat we konden. Knipoog bedankt voor jullie steun, heb dit al vaak gezegd, maar ik heb er werkelijk heel veel aan.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 22:12

Meid toch, wat zeg je nu weer, de laatste kans en maar een nihiel percentage kans van slagen? Ze wordt nu goed behandeld, slijmmonster genomen en gespoeld, dan heb je gewoon net zoveel kans als wie dan ook hoor! We gaan er helemaal voor, zo!

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 08:08

Nicole288 schreef:
Meid toch, wat zeg je nu weer, de laatste kans en maar een nihiel percentage kans van slagen? Ze wordt nu goed behandeld, slijmmonster genomen en gespoeld, dan heb je gewoon net zoveel kans als wie dan ook hoor! We gaan er helemaal voor, zo!

ja, maar we zijn al zo laat op het jaar. tuurlijk hoop ik echt dat het gaat lukken, maar volgens de hengstenhouder moet ik gewoon geluk hebben als ze nu drachtig wordt. we zijn namelijk al een heel jaar bezig. ik weet het niet, ze doen wat ze kunnen en volgende week pas mag ze mee naar huis....
weet je dat ik t echt heel moeilijk vond om haar daar in een box te zetten en zelf weg te gaan?
ik ging namelijk met de instelling dat ze mee naar huis kon, maar zo hebben we natuurlijk de meeste kans,en het is niet heel erg ver weg, maar toch moet je met een lege kar naar huis en dat viel een beetje tegen. gelukkig zagen ze iets van vuil, zodat dat misschien een oorzaak zou kunnen zijn.

Ik moet het even kwijt dat ik de hengstenhouder soms toch niet zo ervaren vind. ja goed, hij kent mijn merrie natuurlijk niet zoals ik m ken, en hij heeft er huis verstand van, maar toen holly en ik daar kwamen, moest ze alvast in een box naast een wild ponyhengstje, die bijna twee meter sprong van opwinding (gewoon om te schouwen hoor). vervolgens slaat holly niet. even later staat ze daar uitgebreid in die box te plassen en houd even daarna haar staart nog opzij. Volgens mij is ze hengstig hoor, zegt hij.

Nou, ik kon m zo wel vertellen dat dat niet t geval was, want holly pieste gewoon omdat ze moest en die staart houd ze daarna altijd even opzij.

Dus dat viel me een beetje tegen allemaal, hij trok te snel een conclusie, terwijl hij toch beter zou moeten weten. Maargoed, daar gaat t allemaal niet om.
Het ligt niet aan t zaad van de hengst, want daar begon de hengstenhouder namelijk even aan te twijfelen, maar Prins heeft ook een andere merrie gedekt en die is wel drachtig geworden.

Ik hoop dat t goed gaat komen, en meer kan ik er niet aan veranderen. zaterdag ga ik er even heen, jullie horen dat dan nog wel Knipoog

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:54

ik vind een merrie van 17, die in goede conditie is, en al wat veulens heeft gehad, zeker niet te oud hoor, laat ze maar zeuren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:04

Ik weet wat je voelt als je je merrie daar achter laat, ik heb dat gevoel ook iedere keer. Maar het is echt het beste, je hebt zo de meeste kans op succes.
En de hengstenhouder zal echt niet onkundig zijn, het is meer zo dat hij de merrie niet zo goed kent. Ik kan me heel goed voorstellen dat hij dacht dat ze hengstig was. Maar hij zou er snel genoeg achter zijn gekomen dan, want ze slaat echt wel af.

Die merrie die drachtig is geworden, wanneer is die gedekt? Kan best zo zijn dat hij niet vruchtbaar is geweest. Vorig jaar was dat met de hengst die mijn merrie heeft gedekt ook het geval, heeft lichte koorts gehad en dan zijn ze al enkele weken onnvruchtbaar! Hij heeft in een periode van ongeveer 6 weken geen merries drachtig gekregen, daarna ging het wel goed en waren ze allemaal direct drachtig.

leonora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:12

Misschien een beetje alternatief, maar onze merrie van 19 zijn we ook al een poos mee aan het dokteren en ze wilde ook niet dragen. Vorige de week werd ze weer hengstig en toen hebben we haar gewoon samen met een goede, jonge hengst een week de wei in gejaagd. Liever een 'wild' veulen dan geen, want misschien is dan volgend jaar weer gewoon in het ritme en houdt ze wel makkelijker van KI!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:52

Je bent al een heel jaar bezig, maar ze is nog niet eerder echt nagekeken en schoongemaakt, dus dit is in feite de eerste keer dat het kans van slagen heeft. Als ze hengstig wordt heb je samen met de behandeling die ze gaat krijgen echt gewoon normale kans dat het pakt. Gewoon duimen dus!
Ja, rot is dat he, daar laten als je het niet verwacht. Maar wel de beste manier, nu heb je er straks iig alles aan gedaan, de rest moet ze zelf doen. Ik duim met je mee!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:56

ik duim ook voor je !!!

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:21

sterktee.
en ik duimm!!!!!!!!!!!

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 18:59

die merrie was gelijk gedekt met de mijne, dus de hengst was vruchtbaar...
ik hoop dat je gelijk hebt nicole, ik zal duimen Knipoog

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:47

wel balen zeg dat het nog steeds niet gelukt is!

maar zou je niet eens een andere hengst kunnen proberen?

wand ik hoorde dat de :klick: en gewoon ook niet kan zijn tussen jouw merrie en de hengst...?

misschien is dat nog een idee,,,

gr mel

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:01

Melanie heb je uberhaupt wel gelezen? Die klik is allang geweest. Ze kan er drachtig van raken! Alleen ze heeft deze tweeling verworpen. Het ligt dus niet aan de klik!

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:38

Sammie schreef:
Melanie heb je uberhaupt wel gelezen? Die klik is allang geweest. Ze kan er drachtig van raken! Alleen ze heeft deze tweeling verworpen. Het ligt dus niet aan de klik!

jah heb het wel gelezen jah...

sorry hou me mond al wel weer!

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 13:29

melanie20 schreef:
Sammie schreef:

jah heb het wel gelezen jah...

sorry hou me mond al wel weer!

je hoeft je mond niet te houden hoor, ben allang blij dat je meedenkt. Knipoog

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 14:02

ik ben er gister nog geweest, eventjes een rondje daar in de binnenbak gereden. Ze heeft het goed daar hoor, lekkere dikke laag stro, elke dag box netjes schoongehouden en ze weet haar etensbak te vinden, toen ik haar terugplaatste ging ze gelijk kijken of er wat in zat. Tong uitsteken
ze was zaterdag nog net niet hengstig, als het goed is wordt ze vandaag gedekt en morgen komt de veearts langs, spoelen enzo. en dan nog een keer dekken tot het einde en dan mag ze weer mee naar huis.... maar nu zit ik met een probleempje, denk ik. ik heb 23 september een dressuurwedstrijd, vlakbij hoor, maar zou ik daar nu aan meedoen of niet?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:04

Zou ik zelf niet doen, zou eerst lekker op mijn gemak doen tot de scan geweest is.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 14:20

ja ik ook, maar het is de laatste wedstrijd van het jaar namelijk, maar je hebt wel gelijk, ik zit ook te overwegen om niet te gaan....

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:31

Je hebt er straks zoveel aan gedaan, dan zou ik voor alle zekerheid gewoon niet starten.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:32

ik zou het als ik jou was ook niet doen Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:33

De eerste weken stress vermijden, zou dus geen wedstrijden rijden.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 18:10

oke, ik doe het niet. Knipoog dan weet ik zeker dat het nergens aan gelegen heeft als ze niet drachtig is geworden, het mocht dan gewoon niet zo zijn. bedankt voor jullie advies, ik twijfelde nog maar ik denk niet dat ik het redt met de scan voor de wedstrijd, want dan wist ik namelijk of het wel of niet gelukt was. maar ik doe het niet, voor de zekerheid.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:21

Heel verstandig! En nu maar duimen dat het aanslaat!