Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:47

Aaah, wat een verademing dat ik een keer niet helemaal achteraan loop.. dit jaar was Epona als 2 na laatste uitgerekend van de hele boktlijst! (ze is er een paar voorbij gesneld op het laatst Knipoog )

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 15:02

Ik meld me ook even aan Haha!

Shayla is nu 3 maanden en ong. 2 weken drachtig Go jij! Go jij! van Chakotay (voor foto's van beiden zie m'n profiel ) Ze is 15 maart uitgerekend. En ook ik heb al vanaf mei een veulenhalstertje Haha! Een leuke donkerblauwe met bijpassend touw Clown

Ze begint volgens mij al wel iets een uier te krijgen.Buik is nog weinig aan te zien.
Hoe zit het met de gedragsverandering bij jullie merries ? Hebben jullie er wel of geen last van ?
Shay kan de laatste tijd echt letterlijk en figuurlijk het bloed onder mn nagels vandaan halen Extreme duivel
Verder barst ze van de energie en heeft echt gewoon moodswings. Tong uitsteken

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:44

Vinga was in de eeste weken erg sloom, nu niet meer, ze heeft behoorlijk wat power. Haar gedrag voor de rest, tja ze is een vreselijke knuffel kont geworden en ze hapt niet meer sinds ze drachtig is!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:08

Palona en Wallona zijn zoals anders. Upona is ontzettend macho.. Onze ruin staat in de wei ernaast en zij roept hem bij zich, komt er op af en dan staat ze me toch boos te brullen en met haar voorbenen te stampen! Alsof ze iedere dag even wil laten zien dat ze toch echt niet hengstig is Haha!

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:35

Leuk om allemaal te horen !
Shay is gewoon echt een "bitch" met tijden. Whoosh! Voordat ze drachtig was , was dat lang niet zo erg. Wel had ze soms buien (net als elke merrie Tong uitsteken ) , maar lang niet zo extreem als dat ze nu heeft.

Ze zeggen toch wel eens dat je aan het gedrag van je merrie kan merken of er een hengst of merrie veulen inzit ?
Zou dat waar zijn ? Ik heb er echt m'n twijfels over. Vork

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 19:51

Hoe moeten ze dan zijn bij een merrieveulen? En hoe bij een hengstveulen? De eerste tijd was Sjanty heel rustig, ook met rijden (de eerste 4 weken ongeveer). Daarna was ze eigenlijk weer net zo druk als voor haar dracht.
Nu ik al 2 weken niet meer gereden heb (gebroken ribben) is het moeilijk te zeggen hoe ze is. In de omgang is namelijk al de hele tijd hetzelfde. Lief en rustig en aanhankelijk.

KeevaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 20:44

Jaaaa, ik mag me ook weer melden, Keeva is (wederom) drachtig van St. Patrick of Ireland, dit jaar is daar dit prachtige mannetje uitgekomen :

Afbeelding

Volgend jaar hoop ik op iets soortgelijks, maar dan mét vlekken Clown

Ze is uitgerekend op 11 mei 2007, dus het lange, lange wachten is begonnen !!! Twee keer gescand inmiddels (18 dagen en 6 weken) en het zag er prima uit allemaal Knipoog

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 21:22

@ shayla: Onze merrie is van een bitch in een schat veranderd *LOL*
Als ze dragend is is haar knuffel gehalte wat hoger Tong uitsteken

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 22:26

*ff uitgerekend*

Mijn merrie is vandaag 125 dagen drachtig Haha!

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 22:37

jennyk schreef:
Hoe moeten ze dan zijn bij een merrieveulen?

Dat weet ik ook niet. Daarom vroeg ik het ook hier Clown

DunDijk : Bij Shay is het dus precies andersom. Normaal nooit geen problemen met d'r qua luisteren , ik hoef maar om te zeggen en ze ging om. Maar nu de laatste tijd heeft ze echt buien...Al zeg ik om , gaat ze gewoon niet , tik geven helpt niet , duwen helpt niet , grote mond helpt niet....ze heeft er dan gewoon sch*t aan. En zo is het ook met rijden....Ze gaat pas luisteren als ze moe word , voor die tijd is het alleen maar door drammen , het liefst een zo hoog mogelijk tempo en vooral niet stoppen. Ik ben dus echt blij dat het buien zijn bij d'r. Als ze zo constant zou zijn.... Hamer

Maar ja.... nog maar 229 dagen volhouden Vork Clown

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 23:10

Zozo, hoop geklets hier! Helaas heb ik het vreselijk druk in verband met mijn zieke vader (die in Frankrijk in een ziekenhuis ligt), dus ik moet jullie geklets een beetje aan me voorbij laten gaan. Ga gauw alles bij lezen!

Gisteren heb ik voor de allereerste keer Wild Rose mogen bewonderen en ik was onder de indruk! Heerlijk paardje en erg braaf al (voor een groentje). Hopelijk is ze binnen twee weekjes bij ons.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 23:15

Djesseka : Beterschap voor je vader ! Ach gut en succes met Wild Rose als ze bij jullie is Ja

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 23:20

Afbeelding

Afbeelding

Zie hier onze nieuwe dame! Ik neem aan dat jullie Voice wel kennen, toch? Zo niet: Klik.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 23:22

Wat een leukerd ! Haha!
Word vast een mooi veulentje Ja

Voice kon ik niet Ben niet zo thuis in de warmbloed paarden. Knipoog
Hij is ook mooi !

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 11:12

Nou, nog even wat reacties van mij op voorgaande verhalen:

@ Bar: Wij scannen na 18 dagen ook niet meer en zijn nog nooit teleurgesteld!

@ Quirinake: Jullie paarden hebben zulke mooie namen, dat moet dit jaar ook lukken, toch? Volgens mij ben jij trouwens de eerste met baby volgend jaar, als het allemaal goed gaat natuurlijk!

@ Nicole288: Leuk dat je er ook weer bij bent! Die merries komen uit één bloedlijn of niet? Omdat die namen zo op elkaar lijken.

@ Shayla: Wauw, jij hebt een mooie merrie! Dat moet ook wel een mooi kindje geven!

Over gedragsveranderingen kan ik weinig zeggen, want ik heb hiervoor alleen Umeda drachtig meegemaakt. Zij kwam ook groen bij ons (zo uit de opfok) en was binnen een maand drachtig. Wild Rose komt drachtig, dus daarvan weet ik helemaal niet hoe ze voor de dracht was. Umeda is nadat ze bij haar veulen weg ging, wel heel erg veranderd.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:45

Ik merkte al direct aan Joem dat ze 'anders' was.
Zeker de eerste paar dagen na inseminatie.

Ze stond hele dagen te dromen.............*zucht* Knipoog
Liep dromerig en je moest haar echt af en toe 'eruit' halen om contact te maken.

Daarbij was ze met rijden verder zoals altijd, alleen erg schrikkerig. Lag er al bijna naast zo snel als ze was.
Na een verkoelende regenbui in de wei heeft ze samen met ons andere paard de boel op stelten gezet Bloos
Rennen, racen, bokken en draaien. Gelukkig doet ze dat onder het zadel niet, maar oei........wat kan die hoog bokken zeg!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:22

Aan die van mij merk ik niet zo heel veel in haar gedrag. Ze reageert dit jaar alleen veel heftiger op insecten. Ze draait er helemaal van door. En ook de insectenbulten zijn veel groter dit jaar. Daarom heb ik haar maar een vliegendeken om gedaan.
Maar of dat nou aan de dracht ligt??

@djesseka, Wild Rose is een mooie dame en Voice mag er ook zijn. Ik hou wel van zwart Bloos
Ik hoop stiekem op een heel donkerbruin of zwart veulen.
Papa en mama zijn allebei donkerbruin.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:27

*meld zich*
ik zie dit topic nu pas Bloos

Ik heb 2 drachtige Tinkermerrie's, beide zijn rond 10 april 2007 uitgerekend!
Ga eventjes de vorige pagina's doorlezen Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:34

Quirinake schreef:
ja mijn merrie is voor de tweede maal drachtig Haha! Ik moe twel zeggen, eerste dracht heeft het wel vele langer geduurt als je wou zien dat ze drachtig was, zelfs dat ze 7 maanden drachtig was, vroeg ik me af of ze wel degelijk drachtig was Clown

heel herkenbaar, mijn merrie Shakyra heeft haar vorige (en eerste) veulen in 2005 gehad, en toen zag ik in januari eindelijk een klein beginnend buikje, en Kaylen is in april geboren Clown
Hopelijk houdt ze me niet weer zo voor de gek, vorig jaar heeft ze 12 dagen lopen kegelen Boos!

keeva; ben ook erg benieuwd naar het volle broertje of zusje van Aidan, wordt vast weer zo'n knapperd!

Shayla; Shak was toen ze drachtig wa svan Kaylen echt heeeel lief en knuffelig, en daar kwam een sullig hengstje uit Tong uitsteken dus wie weet.
Dan wil ik niet weten wat er bij Darlah uit komt, want dat is zo'n ontzettende druktemaker!

Bar; wachten duurt idd erg lang.. toch zijn de eerste 3 maanden hier voorbij gevlogen (of nouja, eind volgende week zitten ze hier op 3 mnd)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:50

Mijn merries zijn bijna altijd drachtig dus of ze veel veranderen qua karakter? Geen idee Haha!

Ik laat de merries vaak 1 of 2 keer scannen. Ik schouw ze eerst op 3 weken en als ze afslaan, worden ze gescand. Meestal wacht ik tot ik er een paar heb die gescand kunnen worden dus dan zitten ze vaak al rond de 6 weken.
Na juli laat ik ze sowieso niet meer extra scannen, dat vind ik toch te laat om weer opnieuw te dekken.
Mocht ik twijfelen of het er af is gekomen, laat ik ze in het voorjaar wel een keer opvoelen om niet voor niets te gaan waken.
De enige reden (voor mij) om laat in het seizoen nog een keer te scannen of opvoelen is als ik via een hengstenhouder met een gustverklaring zou zitten.

De namen verzinnen vind ik altijd het ergst van het fokken Rolleyes
Volgend jaar weer 2x met een C en 2x met een M.
Mijn inspiratie raakt een beetje op...
Van te voren namen bedenken werkt voor mij niet, ik kan lijstjes met namen hebben maar uiteindelijk vind ik ze nooit bij de veulens passen en wordt het toch weer iets anders Haha!

Omdat hier vorige week het laatste veulen van dit jaar is geboren, heb ik nog helemaal niet het gevoel dat het wachten lang duurt. Ik zit nog heel niet met m'n hoofd bij de veulens van volgend jaar Clown
Wel loopt er al eentje met een dikke buik rond. Macy, mijn oude zwarte merrie, blijft altijd een hangbuik houden. Ze is nu voor de 6e keer drachtig en wordt volgend jaar ook voor de 2e keer oma.
Fleur en Kyra verwachten hun 2e veulen. Fleur heeft een beetje de bouw van haar moeder (Macy) en heeft ook een hangbuikje terwijl Kyra weer redelijk strak in model is.
Catrin is voor het eerst drachtig en daar zal tot de 7/8 maanden nog wel niets aan te zien zijn.
Copper is net bevallen van haar 8e veulen en heeft eigenlijk helemaal niet zo'n hangbuik. Ze wordt dit jaar niet meer gedekt, ik vind het te laat in het seizoen. Volgend jaar gaat ze weer eind april bij de hengst.
En de mini's (gastmerries).... Ik vrees dat zij altijd wel buiken op pootjes zullen blijven Clown

Waar hopen jullie eigenlijk op? Hengst of merrie en welk kleurtje?

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:55

Ik hoop eigenlijk op een hengstje. En dan het liefst een vosbonte Haha!
Hengstje om de volgende reden : Het is de bedoeling dat het veulen blijft. Als het een merrie veulen is dan weet ik het wel....Als ze dan groot genoeg is wil ik daar ook weer een veulen van , en ik kan van weinig dingen afstand doen (hecht me veel te snel aan iets) dus dan zou dat veulen ook weer blijven...Voor je het weet heb ik hier dan een hele kudde rondlopen Haha! Tong uitsteken
Dus daarom....doe mij maar een hengstje. Ja

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:11

Ik hoop op 2 bonte in elk geval.
M'n vader heeft het liefst merrie's (omdat ze helaas toch verkocht moeten worden) mij maakt het weinig uit.
Ik heb al één hengstennaam..

Marije; moet het bij jou paardjes met bepaalde letters beginnen?
dat lijkt me dus helemaal lastig. Bij de Tinkers is het gelukkig vrij, dat scheelt alweer wat Knipoog

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:15

Mij maakt het niet zo veel uit een merrietje of een hengstje als
het maar gezond is. Als het even mee zit blijft het ook bij ons
ongeacht het geslacht Ja

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:38

Mazzel-meid schreef:
Marije; moet het bij jou paardjes met bepaalde letters beginnen?
dat lijkt me dus helemaal lastig. Bij de Tinkers is het gelukkig vrij, dat scheelt alweer wat Knipoog

Vanuit het stamboek is de naam vrij maar omdat ik met 2 merrielijnen fok, houd ik de 1e letter van de naam van de moeder aan.
En dat is dus al jaren de C en de M.
Wordt steeds lastiger om wat te bedenken...

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:17

Djesseka schreef:
@ Quirinake: Jullie paarden hebben zulke mooie namen, dat moet dit jaar ook lukken, toch? Volgens mij ben jij trouwens de eerste met baby volgend jaar, als het allemaal goed gaat natuurlijk!

Bedankt! Ik denk dat het deze keer ook wel moet lukken, ik heb er al een paar in gedachten. Ik ben wel nog niet helemaal tevreden maar ik heb nog tijd e Haha!
Ik denk idd dat ik één van de eerste zal zijn met een baby Tong uitsteken Wel leuk, dan kan ik hier als eerste mijn baby late zien Tong uitsteken