. Maar vaak kwam ze dan ook weer vrij snel uit die "dip"
. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
. 

).
) maar voor het uier wel vocht zit. MarijeR schreef:Beide 3 jarigen hebben sinds een dag of 10 na het dekken vochtbulten voor het uier. Valt heel duidelijk op en het is wel grappig om te zien dat het uier zelf echt nog helemaal niets is (zelfs geen theezakjes) maar voor het uier wel vocht zit.

) maar ze ging er lekker tegenaan. Changementen, appuyementen, travers, de hele rommel, heerlijk gewoon! En dus springen tot in de 7e maand. De ene dag wilde ze wat meer draven en de andere dag vond ze galopperen duidelijk prettiger dus daar paste ik me bij aan.
(zowel van hoorn dat in de kroonrand prikte, maar ook tussen de scheur uit omdat het zo breed werd) zijn er metalen plaatjes op geschroefd om de boel bij elkaar te houden, is de onderkant vrij gelegd en zijn haar achterijzers opgeleukt met een stuk tussen de takken zodat het ijzer rondliep; dit allemaal om de druk meer te verdelen. Het heeft geholpen, de scheuren werden weer smaller en gingen niet verder. Ik hield verder de kroonranden boven de scheuren extra zacht met vaseline. Ik heb toen nog wat kunnen draven en op het laatst veel stappen, ook buiten en zonder zadel in de bak, zonder dat er bloed te zien was. Ik had wat langer willen longeren aan het halster, maar omdat ze daar nogal eens jolig bij ging doen (deed ze vaker tijdens de dracht dan daarvoor trouwens) liet ik dat maar achterwege. Ze luistert wel naar je als je zegt dat ze rustig aan moet doen, maar 1 bokkesprong veroorzaakte alweer bloed uit die scheuren dus dat was niks. 
), leek ze eerder optisch korter dan dat ze een hangbuik had. Die is pas de laatste 3 weken echt enorm gezakt. En ze was al vrij snel weer strak, nog niet zoals vóór de dracht, maar zo zonder onder het zadel te lopen en mét lekker veel grazen valt het heel erg mee, ze is toch geen echte plumpudding meer.
Ik hoop dat ik iemand hiermee kan helpen.
.
. Maar als ik kijk wat er nu rondloopt... een ubergezond, brutaal veulen
.
altijd handig als naslagwerk, je vergeet zoveel) zag ik voor het eerst iets bewegen, een beetje een golfbeweginkje zeg maar, niks heftigs, en de laatste weken vóór de bevalling zag je af en toe wat getrappel. Je merkte dan ook aan Eliene dat ze met haar staart zwiepte, een beetje geïrriteerd zeg maar. En op mijn handen werd er trouwens echt niet gereageerd hoor!
flettie schreef:MarijeR schreef:Beide 3 jarigen hebben sinds een dag of 10 na het dekken vochtbulten voor het uier. Valt heel duidelijk op en het is wel grappig om te zien dat het uier zelf echt nog helemaal niets is (zelfs geen theezakjes) maar voor het uier wel vocht zit.
Vocht? Bij Fayette noem ik dat gewoon haar vetopslag
Toen ze namelijk tonnetje rond uit de opfok kwam was het gedeelte voor haar uier namelijk ook opgezwollen. Toen ze eenmaal een paar kilo kwijt was waren die bulten ook weg. Dat ze nu weer die bulten heeft is voor mij eigenlijk een teken dat mevrouw op het moment goed in haar reserves zit
) is, zit er niets en bij een moddervette 2 jarige ook niet

.
Maar als mevrouw er genoeg van heeft loopt ze ook zo weer van je weg in het weiland.Eliene schreef:Ze hing met haar hals zelfs af en toe om mij heen, al friemelend in de lucht met die lip en soms ging ze zelfs aan mijn broek zitten pulleken zo van "ga door ga door"
Dan raakt ze met haar neus een plekje aan op haar buik en kijk mij dan hoopvol aan dat ik dan daar maar ga krabben. Als ik dat niet doe trekt ze mijn aandacht, raakt dat plekje nog een keer aan en kijkt me aan met een blik: "Je snapt toch wel dat ik daar jeuk heb! Krab nou even!"
En dan moet je vooral die kop van d'r eens zien als ik daadwerkelijk op dat plekje ga krabben
nou mis ik een emoticonnetje dat daadwerkelijk goed verlekkerd kijkt 
Hopelijk is de ring dit jaar goed groot zodat ze tenminste kan gaan met die banaan en haar gangen beter kan tonen dan vorig jaar (te kleine ring en ze werd teveel in gehouden door de voorbrengers). Vanaf volgende week dinsdag moet ze in ieder geval elke dag door de wasstraat
Ik zal vanavond ff kijken bij vocht bij dr uier heb r niet opgelet. 

Maar als ik haad dan eenmaal uit de wei heb gehaald en een flinke poetsbeurt heb gegeven gaat het al wat beter. En dan gaan we rijden, dan is het meestal eerst totaal niks, en later wordt ze warm en heeft ze door wat de bedoeling is
Ik heb er echt geen moment aan gedacht dat die sloomheid van de dracht zou kunnen komen? Ze heeft ook nog wel een buikje, en ze schommelt nog steeds. Eigenlijk gedraagt ze zich hetzelfde als toen ze hoogdrachtig was. Misschien weet ze gewoon dondersgoed dat ze drachtig is en slooft ze zich bij voorbaat al liever niet uit
Ik hoop in ieder geval dat dat nog wel even flink veranderd voordat er echt een buik komt!!
Maar nu moet ze er niets meer van hebben, altijd oren in de nek. Blijkbaar heeft ze toch iets 'beschermends' nu ze een veulentje heeft. Ook blijft ze liever op de achtergrond. Aan de ene kant heel leuk natuurlijk als ze drachtig is, maar de oude Vreya mis ik ook wel hoor! Gelukkig is ze aan het eind van haar dracht wel ontzettend lief en knuffelig
Ook heb ik het idee dat Bijou toch best een grote last voor haar is, want als ik in het bos ben met haar alleen is ze o zo vrolijk en staan die oren constant naar voren! Zo wil ik het graag zien
Vreya geniet ook wel van een poetsbeurt op stal, maar ze zal het nooit zelf aangeven volgens mij en ze houdt zich voornamelijk bezig met eten
Tja.. Fjord he!
Ik hoop toch echt dat Vreya ook een beetje die richting op gaat
vrijalover schreef:Marije: Wat handig dat je al voor de dracht kan zien of ze drachtig zijn of niet! Ik dacht dat je echt geen verschil kon zien aan de merrie de eerste maanden, maar dat kijk dus wel! En jammer dat je geen standfoto's kon maken van Kyra en Fleur, het is ook zulk stinkmodder-weer!![]()
! Ziet hij dan dat ze dikker zijn of in het gedrag oid of wat?